Tips om het huishouden en dergelijke zo efficient mogelijk bij te houden.

23-07-2007 10:14 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mezelf nou niet echt de best Houswife ever...

Het is al beter geworden nu ik een aantal jaren op mezelf woon, maar ik ben gewoon een rotzooimaker pur sang.



Vriendlief en ik werken allebei fulltime, en ikbaal ervan dat ik het halve weekend samen met hem bezig ben om op te ruimen, te wassen en schoon te maken.



Hoe pakken jullie dit aan? Hoe zijn bij jullie de taken verdeeld, en hoe zorgen jullie ervoor dat je niet het halve weekend aan het opruimen bent?
Alle reacties Link kopieren
Tip 1. Alles direct opruimen na gebruik.
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, alles meteen na gebruik opruimen.



- Geen afwas laten staan

- Wasbak/douche na gebruik schoonvegen

- Wassen kan ook op weekdagen, 's avonds machine aanzetten, 's ochtends voordat je gaat werken was ophangen of evt. in droger

- Kleren niet laten rondslingeren maar in de wasmand gooien of terug in de kast hangen als je ze nog een keertje wilt dragen

- Wc tussendoor schoonmaken

- Een keertje tussendoor stofzuigen of moppen



Ook al werk je fulltime, er is 's avonds altijd wel even een half uurtje om wat dingen op te ruimen?
zorg eerst dat je alles op orde hebt.........keuken ramen enz........



kost je een weekend maar dan kun je prettiger starten......



doe dan elek dag iets.........maandag wc badkamer

dinsdag stofzuigen



woensdag keueken



donderdag stofzuigen stoffen enz



kost het je elek dag een halfuurtje of nog minder en in het weekend hoef je nauwelijks iets te doen en kun je van elkaar en een schoon huis genieten....



Of je huurt iemand in voor de grote of vervelende klussen...........



kost je wel geld maar levert veel plezier en vrije tijd op........
Alle reacties Link kopieren
Heb er idd over gedacht een werkster te nemen, maar ik ben erg op mijn privacy gesteld, en moet er eigenlijk niet aan denken dat een ander mijn zooi opruimt. Vaag, ik weet het maar toch.



Vriendlief en ik werken straks allebei buiten de plaats, hij en ik zijn dan pas om 19.00 uur thuis, en moeten rond 22.30 alweer in bed liggen, dus heel veel tijd hebben we dan niet. We gaan uiteindelijk ook wel verhuizen naar een stad meer in de buurt van ons werk, maar in de tussentijd gaat het huishouden toch door...
Alle reacties Link kopieren
Als je om 19.00 uur thuis bent, dan kun je om 20.00 uur gegeten en afgewassen hebben - ik spreek uit ervaring ;).

Als je daarna nog een half uurtje wat zaken opruimt en vriendlief even door de wc pot gaat of whatever, dan kunnen jullie om 20.30 uur lekker op de bank voor de buis zitten tot 22.30 uur.
Alle reacties Link kopieren


- Geen afwas laten staan

- Wasbak/douche na gebruik schoonvegen

- Wassen kan ook op weekdagen, 's avonds machine aanzetten, 's ochtends voordat je gaat werken was ophangen of evt. in droger Je mag noooooit je droger aanzetten en vervolgens je huis verlaten!! Is echt heel erg gevaarlijk

- Kleren niet laten rondslingeren maar in de wasmand gooien of terug in de kast hangen als je ze nog een keertje wilt dragen 
Alle reacties Link kopieren




quote: sue2 reageerde



- Geen afwas laten staan

- Wasbak/douche na gebruik schoonvegen

- Wassen kan ook op weekdagen, 's avonds machine aanzetten, 's ochtends voordat je gaat werken was ophangen of evt. in droger Je mag noooooit je droger aanzetten en vervolgens je huis verlaten!! Is echt heel erg gevaarlijk

- Kleren niet laten rondslingeren maar in de wasmand gooien of terug in de kast hangen als je ze nog een keertje wilt dragen 
Dan deze tip maar negeren, ik hang zelf mijn was altijd op een droogrekje of lekker buiten, ik vind was uit een droger vreselijk ;).
Alle reacties Link kopieren
kijk even op de mama-pijler. Daar is een topic over tijdbesparende huishoudtips. Staan hele nuttige dingen tussen. Niet zozeer hoe je het georganiseerd kunt krijgen, maar wel hoe je tijd kunt besparen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ruim ook altijd alles direct op na gebruik en dat bespaart al t ijd. Verder als ik uit mijn werk kom ga ik even als een bezetene door het huis , even snel stofzuigen, opruimen, is maar een half uurtje maar dan ligt niet in het weekend alles nog te wachten. En we draaien gewoon in de avond 1 wasje als de mand vol is, of stofzuigen een keer, gewoon elke avond 1 of 2 dingetjes en dan hoef je in het weekend weinig meer te doen. Alleen zo af en toe dan nog de "grote" klussen maar het dagelijkse werk is dan altijd bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven