Tips om je huis snel te verkopen?

12-02-2016 13:30 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer nu al veel te lang m'n huis te verkopen en hebben ook al best veel bezichtigingen gehad, maar het wordt steeds niks. Dus wat kun je doen om je huis aantrekkelijker te maken? Ik heb wel gezocht en dan kom je uit op dit soort tips. Die zijn op zich al wel nuttig geweest maar ik wil nog wel meer horen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Is de basis goed? Locatie? Tuin? Achterstallig onderhoud?
Alle reacties Link kopieren
Komen de foto's wel overeen met de werkelijkheid?



Wij vonden dat op foto's vaak een vertekend beeld werd gegeven van een huis waardoor wij teleurgesteld waren op het moment dat we binnen stonden. Vaak lijkt een huis op foto's groter (helemaal met een groothoeklens oid).
Alle reacties Link kopieren
Er is maar 1 ding... de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Weet je de echte reden van de kijkers om niet te kopen? Ik zou graag willen kijken naar je foto's om opbouwend commentaar te leveren.
Heeft de makelaar niet teruggekoppeld waarom de kijkers er verder van afzagen?



Is alles opgeruimd als er kijkers komen? Geen huisdieren of tekenen daarvan? De tuin onderhouden? In huis ook geen achterstallige klussen?

Als het echt snel moet, moet je zakken met de prijs. Als je een bepaalde minimumprijs in gedachte hebt moet je geduld hebben, de markt verandert nu weer ten gunste van de verkoper.
Scherpe vraagprijs.
Alle reacties Link kopieren
haal er 100.000 af en alle bezwaren van kopers vervallen.

Prijs is echt de killer
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2016 @ 13:58:

haal er 100.000 af en alle bezwaren van kopers vervallen.

Prijs is echt de killer



Beetje lullig als je je huis voor 149.000 te koop hebt staan



Maar inderdaad: scherp prijzen versnelt de boel meestal aanmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 12 februari 2016 @ 13:51:

Heeft de makelaar niet teruggekoppeld waarom de kijkers er verder van afzagen?

Dit dus, erg belangrijk om te weten en ook of je daar wat aan kunt doen. Is het te klein? Heb je veel spullen in huis staan? Moet er nog het 1 en ander aan gebeuren voordat het goed bewoonbaar is? Zijn er nog kleine reparaties die je eventueel nog kunt (laten) doen? Is je tuin netjes?
Alle reacties Link kopieren
Alles verkoopt voor de juiste prijs!

Staat het huis langer dan 6 maanden te koop moet je zakken met de prijs
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2016 @ 13:58:

haal er 100.000 af en alle bezwaren van kopers vervallen.

Prijs is echt de killerno shit Sherlock! Ja, hier heeft TO wat aan...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn huis destijds laten schilderen (binnen & buiten) toen het niet verkocht werd, kost een paar centen maar alles ziet er weer nieuw en fris uit - daarna ook snel verkocht.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 12 februari 2016 @ 14:04:

[...]





no shit Sherlock! Ja, hier heeft TO wat aan...*gaaaap*, oh sorry
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2016 @ 14:05:

[...]



*gaaaap*, oh sorryDie olifant is een beetje een zeur
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er meer...
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 12 februari 2016 @ 14:11:

Ik ken er meer...Ja je vriendin zal ook wel een zeur zijn inderdaad
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 12 februari 2016 @ 14:12:

[...]



Ja je vriendin zal ook wel een zeur zijn inderdaad zielepietje... zoveel aannames in één zin
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me in ieder geval belangrijk te weten waarom mensen wel komen bezichtigen, maar niet kopen/onderhandelen. Komen ze allemaal 1x bezichtigen, of ook een tweede keer? Wat zegt je makelaar ervan? Als ze alleen maar 1x komen, klopt er iets niet qua foto's/werkelijkheid. Het kan ook zo zijn dat de buurt een stuk minder is, dat zie je niet op Funda.



Wat denk je zelf dat de reden is, heb je een vermoeden?
Wat ik een gigantische afknapper vind is als er bij een bezichtiging opeens rare dingen omhoog komen. Wees eerlijk in je advertentie, dan komen mensen ook niet voor niks kijken.
Ik lees in die tips: zorg voor rustige muziek tijdens bezichtigingen? Nee! Echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij werkten met een vanafprijs, dus een bodemprijs. En dan naar boven toe onderhandelen.

Ons huis was mooi, de omgeving zeker niet, maar je moet net iemand hebben die er voor gaat. Bij ons in 14 dagen verkocht.

Succes met de verkoop!
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa_Bela schreef op 12 februari 2016 @ 14:36:

Ik lees in die tips: zorg voor rustige muziek tijdens bezichtigingen? Nee! Echt niet doen.



oh afgrijselijk, een rustgevend muziekje?!



nee, doe dan maar starwarsmuziek vanaf het moment dat je op de deurmat stapt
Alle reacties Link kopieren
ik ken iemand die heeft eerst even alles bijgeschilderd, muren gewit, nieuw laminaat gelegd en daarna pas te koop gezet. Het was inderdaad zo verkocht.

Ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt als je toch weg wil maar ja...



hier in de buurt staan ook diverse huizen al lang te koop met veel achterstallig onderhoud

van de week kwam er één met hogere maar wel reeele vraagprijs maar echt kant en klaar, nieuwe neutrale badkamer, en die was zo weg.
Alle reacties Link kopieren
maar geef gerust even een funda linkje voor een eerlijke ongezoute mening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven