Tips voor ultiem luie mensen

20-10-2016 20:53 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op kamers en ben net begonnen met op mezelf wonen. En nou heb ik me toch een rothekel aan huishoudelijke taken!



Nu heb ik wat systeempjes ontwikkeld voor mezelf zodat het gewoon minder werk is.



Bijvoorbeeld:

Ik had altijd een hoop was rondslingeren in mijn kamer. Nu hang ik een witte canvas tas, en een donkere canvas tas op. Gooi het erin. Hele canvas tas kan in de wasmachine en als het eruit komt heb ik in plaats van een kast en soort hangsysteem van de Ikea waar je alles in kan flikkeren per kledingstuk. Dus ook niet meer vouwen!



Afwassen. Onder stromend water met een sponsje met zeep erop, effe schrobben, (veel handiger dan met zon afwasborstel, waarom hebben mensen die?) en dan onder stromend water houden, dan kan het uitlekken dus ook niet meer afdrogen.

Mijn afwastijd is nu van halfuur naar 5 minuten gegaan. En ik had er zon hekel aan.

Kan trouwens geen afwasmachine betalen.



Andere mensen nog van dit soort saaie tips? makkelijker hebben gemaakt? Of spullen waarvan je echt kan genieten dat je ze hebt gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Oeh ik lees mee.

(en lever dus zelf lekker geen bijdrage, je begrijpt me vast wel).
.
Als je keukenkastjes niet tot het plafond lopen: 1x poetsen en dan afdekken met aluminium folie. Als het vies is, weggooien en nieuw er op leggen
Alle reacties Link kopieren
Goed voor het milieu ook, zo afwassen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat van die kast begrijp ik niet.

Maar een kamer schoonhouden en wat wasjes draaien is toch niet zoveel werk?!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 20 oktober 2016 @ 20:57:

Als je keukenkastjes niet tot het plafond lopen: 1x poetsen en dan afdekken met aluminium folie. Als het vies is, weggooien en nieuw er op leggen Oude kranten, nog beter.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Fornuis afdekken met alufolie tussen de gaspitten!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een wasmand dus ?
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel werk kan het in vredesnaam zijn voor 1 persoon de was en afwas en 1 kamer schoon houden...
quote:Louise70 schreef op 20 oktober 2016 @ 20:58:

Fornuis afdekken met alufolie tussen de gaspitten!Gewoon inductie nemen. Doekje erover, klaar.
Je kleding in de badkamer hangen en dan lekker warm douchen. Door de stoom gaan de kreukels uit je kleding. Of als iets best goed gekreukt is, de hete douche straal er op, wat laten drogen en dan over de verwarming hangen.



Ik strijk nooit, heb niet eens een strijk ijzer + plank. Die hoef je dan ook niet schoon te maken. Dubbel winst!



Azijn of als je avontuurlijk bent sterkere zuren. Niks schrobben, kalk verdwijnt gewoon terwijl je er naar kijkt (is ook wel rustgevend, bespaart je de trip naar een therapeut, wat ook tijd en moeite kost). Wel voorgoed chloor uit je leven bannen, of je moet naar het ziekenhuis willen.



Droog shampoo. Lekker sprayen, gaan slapen en volgende dag hoef je je haar niet te wassen.



Een vriezer. Hoef je maar 1 keer in de week te gaan boodschappen doen.



Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook echt een gruwelijke hekel aan afwassen. Mijn vaatwasser is me dierbaar.



Ik zou dat stromende water ook niet over mijn hart kunnen krijgen vanwege het milieu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 20 oktober 2016 @ 20:58:

Fornuis afdekken met alufolie tussen de gaspitten!



Ik heb expres een fornuis gekocht met een speciaal laagje. Veeg je het vuil zo af.



Ik vind met alufolie echt armoedig en inductie niet mooi.
Creatieve oplossing met die tassen.

Ik vind de swiffer fijn. Daar ga ik liever mee vegen dan eerst de stofzuiger pakken en het snoer uitrollen etc. Plus je kunt tegelijk swifferen en bellen.
Dichtst bijzijnde wasserette opzoeken . Hier is het 8 euro voor 2 grote wassen en je krijgt het opgevouwen terug. Dat heb ik in uitzonderingen bij hoge nood nog wel eens gedaan .
Robotzuiger.



Sopje in wasbak met zeep of shampoo maken. Schoonmaken met toiletpapier. Alles bij de hand en lekker hygienisch. Doekjes hoeven dan ook niet gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n grote blauwe ikea tas staan waar ik de was in gooi en ik reserveer de was ruimte meestal voor een avond in de weem en dan was ik alles, zodat ik de week erna weer schone kleding heb. Dat doe ik elke week.
Mijn oplossingen:



- keuken met zo'n cillit bang spul insprayen, in laten trekken, dan zo schoon.

- badkamer met antikal insprayen, in laten trekken, dan zo schoon

- swiffer voor afstoffen (wat een verademing in vergelijking met een stofdoek)

- vaatwasser

- kleding ophangen op haakjes om te drogenC kunnen ze daarna zo de kast in (scheelt ophangen, opvouwen en strijken)

- robotstofzuiger

- man nemen die ook wat kan doen



Hier is het: maandag beneden, woensdag eerste verdieping, vrijdag zolder, zo gaan we er telkens doorheen.
quote:Louise70 schreef op 20 oktober 2016 @ 20:58:

Fornuis afdekken met alufolie tussen de gaspitten!

Dat ziet er toch niet uit? Wie wíl dat nou?



Ik begrijp oprecht niet wat er zo ingewikkeld is aan een kámer schoonhouden. Het is toch geen rocket sciense?



Twee kids op kamers verder erger ik me groen en geel! Wat een viespeuken zijn het! Gadverdamme dat je daar in kunt en wilt leven



Maar ja, hun feestje! En mijn verantwoordelijkheid niet meer.

Thank god!
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaker inhuren. Hier komt elke vrijdag een schoonmaker die de keuken en woonkamer schoonmaakt
quote:Yggdrasil- schreef op 20 oktober 2016 @ 21:14:

[...]



Dat ziet er toch niet uit? Wie wíl dat nou?Is heel normaal in studentenhuizen. Voorkomt hele ruzies. Echt.
Alle reacties Link kopieren
ik zeg ook niet dat het veel werk is, wel dat ik er een hekel aan heb.



Droogshampoo is mijn redder. Mijn haar word al vet na een paar uur dus dat is echt heerlijk. Anders mag ik een of twee keer per dag haren wassen.



Swiffer in plaats van stofzuigen? Ik wist niet dat dat kon. Heb ook al een hekel aan stofzuigen natuurlijk!



Ja die tassen en die kast zijn misschien wat een.. bijzondere oplossing :p, maar het werkt wel.

De kast is zon hangkast maar in plaats van hangers hangen er zon hangende opbergers in, skubb heet het volgens mij.



Ja het milieu, ik denk dan, ik recycle en ben vegetarisch. En we hebben geen waterproblemen in west Europa , dus dat kan dan wel vind ik.



Azijn ga ik ook proberen.
Alle reacties Link kopieren
2 vaatwassers hoef je t niet over te tassen in de kastjes. Gewoon van de 1 naar de ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je eerste punt niet to.

Witte en zwarte zak. Gewoon een wasmand dus? En voorheen slingerde al je vieze kleding gewoon in je kamer rond? Vieze onderbroeken enzo? Hier gewoon een wasmand in de badkamer en beneden bij de wasmachine ook een. Dat sorteren kost ook geen tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook dingen liever dan het huishouden..



Ik hou alles bij. Als er een vlek is, zo ff wegvegen. Dan hoef je enkel s te stofzuigen. Kun je wel een paar weken doen.



Net als op de kast kan je ook in je koelkast handdoeken leggen. Loopt er iets uit? Handdoek vervangen en hup je kan weer vooruit.



Ik had vroeger op de een of andere manier altijd enkele sokken. Ik heb zo'n waszakje (normaal voor bh's) gekocht en doe m'n kousen daarin, toedoen en gewoon de wasmachine in. Nooit meer enkele sokken.



Idd was op voorhand sorteren scheelt ook heel veel. Ik strijk wel. Vind dat he toch nog altijd plooien ziet..



Niet te veel veranderen van kledij! Wie heeft eigenlijk gezegd dat je elke dag wat anders aan moet? Een jeans kan gemakkelijk 3 dagen mee (en ja wij hebben kinderen en een kat, het kan, echt!). Een tshirt 2 dagen (wij zijn wel geen zweters). Etc. Scheelt veel in was.



Na het douchen meteen je douchecabine schoonmaken. Hoef je dat ook niet meer te doen. Het toilet 's nachts schoonmaken door er wat azijn in te kiepen. 'S morgens gewoon ff borstelen et voilà proper!



Azijn als enige schoonmaakmiddel. Kun je echt heel veel mee! Ik doe er wat lavendel olie bij zodat het goed ruikt.



1x per week boodschappen doen scheelt ook heel veel tijd. Voor 2 dagen koken is ook fijn. Of voor meerdere dagen en dan invriezen.



Ik lees mee voor meer tips.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven