Tuin: pol wortels verwijderen

26-09-2016 10:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben/hadden een grote pol siergras is de tuin staan. Deze willen we eruit hebben. Inmiddels is hij helemaal afgeknipt tot ongeveer 5 cm boven de grond.



Probleem is echter het verwijderen van de wortels. Het is echt een massieve klomp, je komt er met een schop niet door. Bijkomend probleem: de pol zit opgesloten tussen een bloembak en het terras. Hierdoor kunnen we er nauwelijks omheen graven.



Iemand een idee hoe we de pol kunnen verwijderen zonder de hele tuin te moeten afbreken?
zagen
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 26 september 2016 @ 11:12:

zagenIn de grond bedoel je? Dat zou ik nog eens kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zagen, met een schrobzaag.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een spa gebruiken ipv een bats (schop). Of een riek. Daarmee stukje voor stukje de klomp eruit halen. Het is wat werk, maar het lukt uiteindelijk.



Jammer dat je de pol heb kort geknipt, het had ook houvast gegeven voor het trekken aan de pol. Ervan uitgaande natuurlijk dat het siergras een beetje stevig was.
Ik zou het besproeien met Weedol dan gaat het kapot. Is te koop via internet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 26 september 2016 @ 13:18:

Ik zou het besproeien met Weedol dan gaat het kapot. Is te koop via internet.



Ja goed plan, zorg dat er nooit meer iets groeit op dat stuk grond.



Zagen inderdaad, dat is de makkelijkste oplossing als je er ooit nog wat anders wil planten
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 26 september 2016 @ 12:32:

Een spa gebruiken ipv een bats (schop). Of een riek. Daarmee stukje voor stukje de klomp eruit halen. Het is wat werk, maar het lukt uiteindelijk.



Jammer dat je de pol heb kort geknipt, het had ook houvast gegeven voor het trekken aan de pol. Ervan uitgaande natuurlijk dat het siergras een beetje stevig was.



Ik heb een spa gebruikt, maar dat valt bij mij allemaal in de categorie schop .

Een riek heb ik niet. Ik zou nog eens kunnen kijken of ik die ergens kan lenen. Maar eerst ga ik het zagen proberen.



Siergras was niet stevig, vandaar dat ik het afgeknipt heb.
Met een grondboor (zo een waar je schuttingpalen in de grond kan zetten) de kluit kapot boren?
Alle reacties Link kopieren
quote:eenhoorn schreef op 26 september 2016 @ 20:37:

[...]





Ik heb een spa gebruikt, maar dat valt bij mij allemaal in de categorie schop .

Een riek heb ik niet. Ik zou nog eens kunnen kijken of ik die ergens kan lenen. Maar eerst ga ik het zagen proberen.



Siergras was niet stevig, vandaar dat ik het afgeknipt heb.Beginnen met kleine blokjes, die kun je dan vaak weg halen met een schop of spade.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven