tuinkussens opbergen

27-05-2015 08:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



2 wkn terug hebben we bij blokker een loungeset gekocht, heel blij mee.

Vergeten iets erbij te kopen waar we de kussens in kunnen opbergen.

De lengte van het kussen is 1,30. De opbergbox of tas, gaat niet verder als 1.20 dus dat past niet.

En we hebben weinig zin om een opbergbox o.i.d te kopen van dik boven de 150 euro.



Heeft iemand anders een idee of oplossing? De kussens zijn niet dubbel te vouwen.
Alle reacties Link kopieren
In de schuur/garage neerzetten?
Alle reacties Link kopieren
Bovenop een kast leggen?
Alle reacties Link kopieren
Wij leggen ze met veel proppen passen en meten in de schuur.

In de winter op zolder achter de schotten.

Helaas geen ruimte in de tuin voor een opbergkist.
Alle reacties Link kopieren
Stevige grofvuil vuilniszakken kopen en om ieder uiteinde 1 doen en dan onder je bed leggen ofzo.

En voor de winter plak je de boel dicht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik berg ze gewoon niet op en laat ze op de bank, is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
Zelf een kist op maat maken met houten planken.
Misschien bij een matrassenwinkel een grote plastic zak halen?
Ik heb bij die van mij twee hele grote vuilniszakken eromheen gedaan en leg ze zo op de zolder van de garage.

En bij een ander kussen heb ik het plastic waarin het zat toen ik het kocht heel voorzichtig opengemaakt en ik stop het kussen als ik hem opberg iedere keer gewoon terug in die plastic verpakking.
Alle reacties Link kopieren
's Winters moeten de kussens sowieso naar binnen. Ik heb lang gezocht, maar er was echt niets zo waterdicht, dat het geschikt was om de kussens langere tijd in de winter op te bergen. Dan gaat het weer er gewoon snel inzitten.



Ook als je ze nu buiten laat liggen volgens mij (best nog vaak vochtig 's nachts of 's ochtends).



Wij bergen ze in de winter op in de schuur. Behoorlijk proppen, maar het gaat wel.

Dit seizoen gaan ze in de opbergvox.



Kijk eens op marktplaats naar een kussenbox.
Wij hebben stellingkasten in de schuur, daar passen ze allemaal op. Ze liggen niet in de weg, maar wel voor het grijpen. Eerst hadden we er nog opberghoezen omheen, maar eigenlijk was dat vrij onhandig. Als het zonnetje schijnt, wil je ze makkelijk/snel neer kunnen leggen en met regen weer binnen kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 27 mei 2015 @ 08:48:

Wij leggen ze met veel proppen passen en meten in de schuur.

In de winter op zolder achter de schotten.

Helaas geen ruimte in de tuin voor een opbergkist.Mee eens !
Oops I did it again..
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 27 mei 2015 @ 08:54:

Stevige grofvuil vuilniszakken kopen en om ieder uiteinde 1 doen en dan onder je bed leggen ofzo.

En voor de winter plak je de boel dicht.



Ehmmmm had verkeerd gequote..

Hier ben ik het mee eens ! :-)
Oops I did it again..
Alle reacties Link kopieren
Hier zit er een hoes, van april t/m september, om de loungeset heen van Aton. De rest van de tijd liggen ze in een kunstof hut van Keter.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat een goede dure box wel echt zijn geld oplevert.



Wij hebben ook een grote loungeset, met zoveel kussens. Wij hebben er toen gelijk een

Bak van Ketler bij gekocht. 200 euro inderdaad.



In de zomer gaan ze daar gewoon in. In de wintermaanden doe ik ze in grote vuilniszakken en dan in de Ketler. Er zit echt nooit 1 druppel vocht in die bak. Na zes jaar zit het 'weer' er nergens in. In een goede bak kunnen ze dus altijd buiten blijven liggen.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven