Uitje met senioren

27-07-2016 18:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien hier nog wel eens originele goede tips voorbij komen wil ik jullie eens vragen mee te denken. In oktober moet er bij ons in de familie een dagje weg georganiseerd worden voor het 80 jarige huwelijksfeest van opa en oma. Aan het dagje zitten nogal wat haken en ogen aangezien iedereen mee moet kunnen doen.

-niet te lange activiteiten

-geschikt voor opa en oma (80+), beide slecht ter been

-2 dreumesen en 1 baby moeten mee kunnen

-max 14 volwassenen gaan er mee

-liefst in of dichtbij Overijssel zodat de reistijd niet te lang is



Ik blijf een beetje hangen op een rondvaart met lunch oid. Iemand verrassende tips? Alvast bedankt voor het meedenken!!
Alle reacties Link kopieren
80-jarig huwelijk?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon ergens relaxt gaan hightea-en en de kinderen onder de 10-12 bij 'n oppas laten.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2016 @ 18:22:

80-jarig huwelijk? En er dan bij zetten dat opa en oma 80+ zijn
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn toen naar het open luchtmuseum geweest. Nostalgie ten top en goed te doen voor mensen met rollator etc. Maar of dat wat is in oktober?



Hebben ze een bijzondere plek waar ze elkaar ontmoet hebben? Dan miss daar iets organiseren. Ik zie om mij heen dat senioren vooral dingen met herinneringen leuk vinden nl.
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2016 @ 18:22:

80-jarig huwelijk? Ja, da's wel een record.
Niet zo leuk voor de kinderen, maar voor ouderen is de orchideënhoeve in ik geloof Luttelgeest erg leuk.

Roelstoelvriendelijk (ik geloof ook te leen daar), er is een winkeltje bij en je kan er een hapje eten
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2016 @ 18:23:

Ik zou gewoon ergens relaxt gaan hightea-en en de kinderen onder de 10-12 bij 'n oppas laten.Jouw opa en oma hadden waarschijnlijk geen trek in jou maar de meeste opa's en oma's genieten juist van de kleinkinderen.
De Apenheul. Voor alle leeftijden leuk, tussendoor pauze houden is mogelijk, rolstoel-toegankelijk, en de ukkies zullen het ook leuk vinden (wat opa en oma dan waarschijnlijk ook weer leuk vinden).
Alle reacties Link kopieren
80 jarig huwelijk?



Hoe slecht te been zijn ze? Ik bedoel, kunnen ze nog zelf stappen, gaan ze met een rollator of rolstoel? Dat scheelt nogal vind ik. Misschien kunnen ze even in een rolstoel zodat ze mee kunnen genieten.



Wij zijn zelf ooit naar mini europa geweest met overgrootouders en kleinkinderen. Maar da's in België (ik woon er ook ). Was heel leuk. Ik vind hier net op google miniworld in Rotterdam. Overdekt (aangezien het in oktober is) en rolstoelvriendelijk.



Succes met zoeken iig!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Opa en oma in de rolstoel, kinders op schoot of gewoon in de kinderwagen en naar een dierentuin?



Huifkartocht en dan high tea?



Wat willen opa en oma zelf?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 27 juli 2016 @ 18:38:

De Apenheul. Voor alle leeftijden leuk, tussendoor pauze houden is mogelijk, rolstoel-toegankelijk, en de ukkies zullen het ook leuk vinden (wat opa en oma dan waarschijnlijk ook weer leuk vinden).Nog recentelijk met een rolstoel in de Apenheul geweest? Man o man wat een heuvels en ook hoog. En dan was ik degene in de stoel, had medelijden met de duwers...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Als ze 80+zijn en 80jaar getrouwd dan zijn ze wel heel jong getrouwd

Vaak vinden ouderen dierentuinen erg leuk daar kunnen ze ook af en toe zitten of madurodam
Ik lees ook iets over een rondvaart met een pannekoekenboot vanuit Nijmegen. Is dat misschien wat?
Alle reacties Link kopieren
Bootje huren in Giethoorn/Weerribben en daarna pannenkoeken eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 27 juli 2016 @ 18:50:

Ik lees ook iets over een rondvaart met een pannekoekenboot vanuit Nijmegen. Is dat misschien wat?



Dat is helaas geen rondvaart maar een heen en weer vaart over de Waal. Voor kinderen wel leuk, ballenbak in het ruim maar opa en oma zien ze dan dus niet meer.

Ik vond het erg saai..
Toevallig geen paardenkoets mogelijk in de omgeving? Stuk natuur in, iedereen op de koets, ...



En ofwel zijn oma en opa zowat 100, ofwel klopt er iets niet met de telling dat ze 80 jaar getrouwd zouden zijn.

Zorg dat je het wel weet op de feestdag zelf .



Moet het overigens persé een doe-activiteit zijn voor oma en opa?

Is een etentje met de hele familie niet gezelliger / minder belastend voor hen?
Op bezoek bij een imker, kijk bij een vereniging in de buurt. Lekker rustig en low profile.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet het origineel zijn, opa en oma vinden het waarschijnlijk al prachtig dat iedereen bij elkaar is. Denk dat de omgeving er niet zo heel veel toe doet. Rondvaart met lunch lijkt me juist ideaal Wat is het budget? want een boot afhuren en zelf de rondvaart maken is dan ook een optie. Ben je alleen met je eigen ploeg en kun je zelf bepalen waar je vaart.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn opa en oma?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar met oma van 86 naar De Beekse Bergen geweest. Stuk wandelen, stuk met de boot en stuk met de auto, fijne afwisseling voor oma. Achterkleinkinderen vonden het ook leuk en ging ook prima met onze kleine van toen 4 maanden. Helaas wel een beetje uit de richting voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ow foutje! 60 jarig huwelijk moet t zijn lees al veel goeie tips, thnx! Ga morgen verder lezen en reageren.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ambachtenmuseum.nl



Oude Ambachten & speelgoed museum in Terschuur vlakbij Barneveld. Misschien te ver maar anders wel leuk voor opa en oma om herinneringen op te halen aan hoe dingen vroeger gingen en dat te delen met de kinderen en kleinkinderen. Als oma en opa al zo oud zal het museum voor de kinderen ook veel herkenbaars hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven