Uitnodiging weer ingetrokken..

30-03-2015 14:24 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug kreeg ik via de mail een uitnodiging voor een feestje van een kennis. Ze zit niet echt in mijn 'inner social circle' maar ik kom haar zo nu en dan wel eens tegen en hebben altijd wel een goed contact; er zit een grote overlap in onze vriendenkring. Ik was een klein beetje verrast dat ze me uitnodigde maar vond het wel sympathiek.



Ik kon in de mail zien wie er verder nog was uitgenodigd en er was al snel een klein mailgroepje ter kado-afstemming.



En toen ineens: een mailtje eroverheen, dit keer op basis van bcc (kon dus niet zien wie ze verder mailde) met veel excuses maar dat ze een verkeerde verzendlijst had gebruikt en mensen had uitgenodigd die ze niet had willen uitnodigen en ik was er een van.



Tot zover het feestje waar ik inmiddels al wel zin in had en zelfs de oppas al voor had besproken omdat mijn man die avond ook al iets had staan.



Nu vind ik het geen probleem om niet uitgenodigd te worden voor een feestje; als ik niet was uitgenodigd had ik van dat hele feestje misschien niets gehoord, maar ik voel me nu gewoon in de zeik gezet. Ik moest me alweer afmelden bij het 'kado-groepje' die allemaal wel zonder vergissing en echt uitgenodigd lijken te zijn. Ik heb verder nog helemaal niet gereageerd op de intrekking van de uitnodiging. Dat wil ik aan de ene kant wel doen maar ik heb het idee dat ik beter de eer aan mezelf kan houden. Wat is wijs?



Ik vraag me wel af wat ik zou doen in zo'n situatie. Als de groep van per ongeluk uitgenodigde mensen niet te groot was, zou ik het denk ik er maar bij laten, juist om mensen niet voor het hoofd te stoten, wat extra wijn en chips halen en het beste ervan maken.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Wees gewoon verstandig. Aanvaard haar excuses, wens haar een leuke avond en laat het daarbij.
Alle reacties Link kopieren
Kan gebeuren. Ik zou verder niet meer reageren en zand erover.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lekker negeren, je bent niet uitgenodigd.



Verder zou ik ook mensen afzeggen voor een feestje, stel dat er dat ene type bij zit die je echt niet moet? Die hoef ik dan niet in mijn huis hoor, dan zou ik ook zeggen dat ze niet welkom zijn (op een normale manier )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel een beetje raar van jouw kennis; wat maakt één of twee mensen extra nou uit? Ik zou het er nu maar gewoon bij laten. Kennelijk wil zij jou niet op haar feestje, wat moet je nou met iemand die zo denkt? Gewoon vriendelijk glimlachen als je haar nog eens ziet en verder niets.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Als je je nadrukkelijk "niet-uitgenodigd" voelt is dat iets in jou persoonlijk maar ik denk hier niet van toepassing. Maak het jezelf wat makkelijker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja... ik ook hoor. Ik zou hier ook niks van snappen en me ook in de zeik genomen voelen. Je bent zelf zo dat je (ook al zit ze niet in je 'inner circle') ingaat op haar uitnodiging... en dan gaat zij het weer afzeggen? Ik had in haar geval ook maar wat extra chips ingeslagen... en ik was zelfs verrast geweest dat iemand die niet mijn directe vriendin was, toch gewoon op m'n feestje wil komen... :-)
Wauw. Dat is lomp.



Dan laat je dat toch zo, in plaats van zo'n mail erachteraan te sturen?
Alle reacties Link kopieren
Tja, mensen onuitnodigen is gewoon erg bot, tenzij het overduidelijk is dat je per ongeluk uitgenodigd bent. Bijvoorbeeld de hele rits van de mailinglist van de volleybalvereniging wordt uitgenodigd terwijl het verder duidelijk is dat bedoeld werd de dames van de breivereniging uit te nodigen.



In jouw geval zou ik als uitnodiger proberen er een mouw aan te passen. Als het om een paar mensen extra gaat dan zet je gewoon wat extra hapjes en drankjes klaar. Als je echt te veel mensen uitgenodigd hebt dan ontkom je echter niet aan wat jouw kennis nu heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat super flauw van haar, iemand on-uitnodigen, waanzinnig zeg.



Ik zou het lekker laten zitten, hou de eer aan jezelf en ga iets anders leuk doen.
De vergissing kan gebeuren. De manier van oplossen betekent maar één ding.



https://youtu.be/I4KXMyb-aGY
Alle reacties Link kopieren
Pfffffff gebrek aan respect en goede manieren. IK zou heel boos worden maar niets zeggen. Wel laten voelen als de kans zich voordoet. Negeren dus.
Alle reacties Link kopieren
Zou er ook niets van zeggen,

Je hebt toch al alles geregeld voor die avond dus zou lekker op stap gaan met je eigen vrienden
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje flauw maar zou er verder geen aandacht aanbesteden. Dan niet toch.
.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet hoeveel mensen ze per ongeluk had uitgenodigd. Dus moet ze jou dan wel laten komen en de rest niet? Het is gebeurt jammer maar helaas.

Je zou natuurlijk wel even een mailtje terug kunnen sturen met goh wat jammer, zie je wel niet zo vaak maar had me er eigenlijk best op verheugd. Ik begrijp dus dat er wat fout is gegaan, wat vervelend voor je Heel veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Foutje, kan gebeuren, waar maak je je druk over...



Wat wijs is, is je schouders er over ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat ik dit maar gewoon moet incasseren en dat ze misschien niet helemaal doorheeft dat het best wel lomp is om eerst iemand uit te nodigen en daarna dat weer in te trekken.



Vind het wel jammer, want we hebben op zich altijd leuk contact, maar na dit voorval heb ik daar denk ik niet zo'n behoefte meer aan.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:muppp schreef op 30 maart 2015 @ 14:28:

Lekker negeren, je bent niet uitgenodigd.



Verder zou ik ook mensen afzeggen voor een feestje, stel dat er dat ene type bij zit die je echt niet moet? Die hoef ik dan niet in mijn huis hoor, dan zou ik ook zeggen dat ze niet welkom zijn (op een normale manier )Maar dat is toch niet te sprake in de situatie van to. Ze wordt eerst uitgenodigt. Ik zou denken haal ik wat extras. Ipv mensen weer gaan afmailen er is een fout gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 30 maart 2015 @ 14:37:

Ik weet wel dat ik dit maar gewoon moet incasseren en dat ze misschien niet helemaal doorheeft dat het best wel lomp is om eerst iemand uit te nodigen en daarna dat weer in te trekken.



Vind het wel jammer, want we hebben op zich altijd leuk contact, maar na dit voorval heb ik daar denk ik niet zo'n behoefte meer aan.Kan me goed voorstellen. vind het ook niet netjes.
Alle reacties Link kopieren
Je schouders bij ophalen.



Vind die kennis wel een raar mens; als ik zo dom was geweest om niet te checken aan wie ik mailde, dan liet ik het lekker zo. Alsof iédereen die je uitnodigt ook daadwerkelijk langskomt. Meestal is het al heel wat als de helft ervan tijd/zin/oppas etc. heeft.
Begrijpelijk als er maar een paar verkeerde uitnodigingen bij zaten. Nu komt het echt over alsof ze je er echt niet bij wil. Ik zou ook een gekrenkt ego hebben hoor. Ik zou wel wat terug sturen, maar ja ik ben dan ook geen zen mens.
Tja, en als ze meteen de juiste lijst had verstuurd, was je nog gewoon vriendinnen geweest. Je hangt er teveel aan op in mijn ogen. Bekijk het eens van haar kant: ze heeft de verkeerde lijst een uitnodiging gestuurd. En dan moet je bedenken hoe je dat weer recht moet gaan breien. Dat ze je weer afzegt, mét de eerlijke reden waarom, is jammer maar meer niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lomp. Ze geeft haar fout toe en meldt je af. Vast dat ze iedereen had uitgenodigd als dit had gekund, maar ja, dat kan om de een of andere reden niet.



Ga niet zoveel van jezelf uit. Wil je er nu werkelijk zulke consequenties aan verbinden?
Ik vind het ook vrij lomp en begrijp je wel. Zou ook niet laaiend zijn ofzo, maar me wel een beetje lullig voelen.
Alle reacties Link kopieren
Foutje kan gebeuren toch en lomp of niet; ze heeft het in ieder geval rechtgezet.

De aard van het feestje is ook niet bekend - misschien huwelijk of zwangerschap aankondigen, weet jij veel - en ik zou het daarom alleen al niet persoonlijk aantrekken.
quote:Doreia schreef op 30 maart 2015 @ 14:41:

Tja, en als ze meteen de juiste lijst had verstuurd, was je nog gewoon vriendinnen geweest. Je hangt er teveel aan op in mijn ogen. Bekijk het eens van haar kant: ze heeft de verkeerde lijst een uitnodiging gestuurd. En dan moet je bedenken hoe je dat weer recht moet gaan breien. Dat ze je weer afzegt, mét de eerlijke reden waarom, is jammer maar meer niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lomp. Ze geeft haar fout toe en meldt je af. Vast dat ze iedereen had uitgenodigd als dit had gekund, maar ja, dat kan om de een of andere reden niet.



Ga niet zoveel van jezelf uit. Wil je er nu werkelijk zulke consequenties aan verbinden?Ik zou daar ook zulke consequenties aan verbinden hoor. Als het iemand kennelijk zoveel waard is om te zorgen dat je níet komt zegt dat ook wel wat. Ze moet er nogal wat moeite voor doen, die uitnodiging intrekken en ze maakt er nogal een statement mee. Chiquer is het om het zo te laten ipv anderen een rotgevoel te bezorgen door je eigen fout. Het rotgevoel dat ik de ander zou bezorgen door de uitnodiging in te trekken zou voor mij echt zwaarder wegen dan een paar extra mensen op een feestje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven