Uitnodiging weer ingetrokken..

30-03-2015 14:24 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug kreeg ik via de mail een uitnodiging voor een feestje van een kennis. Ze zit niet echt in mijn 'inner social circle' maar ik kom haar zo nu en dan wel eens tegen en hebben altijd wel een goed contact; er zit een grote overlap in onze vriendenkring. Ik was een klein beetje verrast dat ze me uitnodigde maar vond het wel sympathiek.



Ik kon in de mail zien wie er verder nog was uitgenodigd en er was al snel een klein mailgroepje ter kado-afstemming.



En toen ineens: een mailtje eroverheen, dit keer op basis van bcc (kon dus niet zien wie ze verder mailde) met veel excuses maar dat ze een verkeerde verzendlijst had gebruikt en mensen had uitgenodigd die ze niet had willen uitnodigen en ik was er een van.



Tot zover het feestje waar ik inmiddels al wel zin in had en zelfs de oppas al voor had besproken omdat mijn man die avond ook al iets had staan.



Nu vind ik het geen probleem om niet uitgenodigd te worden voor een feestje; als ik niet was uitgenodigd had ik van dat hele feestje misschien niets gehoord, maar ik voel me nu gewoon in de zeik gezet. Ik moest me alweer afmelden bij het 'kado-groepje' die allemaal wel zonder vergissing en echt uitgenodigd lijken te zijn. Ik heb verder nog helemaal niet gereageerd op de intrekking van de uitnodiging. Dat wil ik aan de ene kant wel doen maar ik heb het idee dat ik beter de eer aan mezelf kan houden. Wat is wijs?



Ik vraag me wel af wat ik zou doen in zo'n situatie. Als de groep van per ongeluk uitgenodigde mensen niet te groot was, zou ik het denk ik er maar bij laten, juist om mensen niet voor het hoofd te stoten, wat extra wijn en chips halen en het beste ervan maken.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
Er is trouwens niks mis mee om haar te mailen dat je het jammer vindt er niet bij te zijn en dat je haar veel plezier wenst.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij wel eens gebeurd dat iemand anders mensen uitnodigde op mijn feestje die ik neit had uitgenodigd. Zij gebruikte een mailinglijst die ik express niet had gebruikt. Nogal lullig, Maar die mensen heb ik toen weer on-uitgenodigd omdat het mijn afscheidsfeestje was. en daar wilde ik echt alleen mijn beste vrienden bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me lullig voelen, dat ik me bij het kado-groepje moest afmelden. En als verzender echt nooit mensen weer afmelden, dan maar extra chips in huis halen.



Heb wel eens een uitnodiging voor een vrijgezellenfeest gehad van een vage vriendin. Baalde enorm. kende niemand van de genodigden. Het programma riep bij mij paniek op (veel te kneuterig). En toen ik eens heel voorzichtig balletje opwierp... bleek de uitnodiging niet voor mij, maar voor een andere Mevrouw-Lila, was erg blij, dat ik niet hoefde.
Thordis, dat kan. Ik ben daar (inmiddels) makkelijker in. Heb geleerd dat principes duur zijn en dat als ik mensen meteen uit mijn leven donder omdat ze 1 domme fout maken (want dat vind ik gewoon in dit geval), ik wel eens geen vrienden meer over zou kunnen hebben.



TO je kan natuurlijk ook gewoon even bellen en je licht opsteken als het je zo hoog zit. Persoonlijk vind ik: het is maar een feestje.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 14:31:

De vergissing kan gebeuren. De manier van oplossen betekent maar één ding.



https://youtu.be/I4KXMyb-aGY





Trouwen?
quote:Doreia schreef op 30 maart 2015 @ 14:50:

Thordis, dat kan. Ik ben daar (inmiddels) makkelijker in. Heb geleerd dat principes duur zijn en dat als ik mensen meteen uit mijn leven donder omdat ze 1 domme fout maken (want dat vind ik gewoon in dit geval), ik wel eens geen vrienden meer over zou kunnen hebben.



TO je kan natuurlijk ook gewoon even bellen en je licht opsteken als het je zo hoog zit. Persoonlijk vind ik: het is maar een feestje.Nou, uit je leven donderen is één ding. Maar ik zou er geen moeite meer in steken. Dit is ook geen domme fout, maar een duidelijke aanwijzing hoe de ander het contact ziet.
Alle reacties Link kopieren
Je weet natuurlijk niet welke mensen en hoeveel ten onrechte waren uitgenodigd. Ik kan me voorstellen dat als dat de hele voetbalvereniging is, dat je er toch een mailtje achteraan stuurt. Ik zou denk ik eerst even gekeken hebben naar die lijst en de twijfelgevallen (zoals jij) geen correctie hebben gestuurd en de mensen die ik overduidelijk niet bedoeld had, en die dat zelf ook wel door zullen hebben gehad, een mail hebben gestuurd. Dit komt inderdaad wel heel rot over. Ik zou er denk ik als reflex een poeslieve mail hebben gestuurd in de trant van: goh meid wat vervelend dat je zoveel ongewenste gasten hebt uitgenodigd, ik hoop dat het allemaal goed komt en ik wens je uiteraard een geweldig feest toe, liefs X. Waarmee ik niet wil zeggen, dat dat de juiste manier is overigens hoor.
Precies zoals TO het contact ook ziet:



Ze zit niet echt in mijn 'inner social circle' maar ik kom haar zo nu en dan wel eens tegen en hebben altijd wel een goed contact; er zit een grote overlap in onze vriendenkring. Ik was een klein beetje verrast dat ze me uitnodigde maar vond het wel sympathiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 30 maart 2015 @ 14:46:

[...]



Ik zou daar ook zulke consequenties aan verbinden hoor. Als het iemand kennelijk zoveel waard is om te zorgen dat je níet komt zegt dat ook wel wat. Ze moet er nogal wat moeite voor doen, die uitnodiging intrekken en ze maakt er nogal een statement mee. Chiquer is het om het zo te laten ipv anderen een rotgevoel te bezorgen door je eigen fout. Het rotgevoel dat ik de ander zou bezorgen door de uitnodiging in te trekken zou voor mij echt zwaarder wegen dan een paar extra mensen op een feestje.Eens, ik zou een uitnodiging ook niet ingetrokken hebben tenzij het een major fout a la Project X is geweest natuurlijk. Ik zou er echt wel over nadenken wat dat bij iemand zou doen en aan de moeite die iemand misschien al had gedaan om op mijn feestje te kunnen komen, cadeau regelen, oppas regelen, misschien andere afspraken ervoor afgezegd, etc..
quote:Thordis007 schreef op 30 maart 2015 @ 14:46:

[...]



Ik zou daar ook zulke consequenties aan verbinden hoor. Als het iemand kennelijk zoveel waard is om te zorgen dat je níet komt zegt dat ook wel wat. Ze moet er nogal wat moeite voor doen, die uitnodiging intrekken en ze maakt er nogal een statement mee. Chiquer is het om het zo te laten ipv anderen een rotgevoel te bezorgen door je eigen fout. Het rotgevoel dat ik de ander zou bezorgen door de uitnodiging in te trekken zou voor mij echt zwaarder wegen dan een paar extra mensen op een feestje.Dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 30 maart 2015 @ 14:51:

[...]



Nou, uit je leven donderen is één ding. Maar ik zou er geen moeite meer in steken. Dit is ook geen domme fout, maar een duidelijke aanwijzing hoe de ander het contact ziet.



TO geeft zelf aan dat ze niet zulke dikke vriendinnen zijn en dat hun vriendengroep deels overlapt.

Vandaar haar aangename verrassing dat ze werd uitgenodigd, dus ze verwachtte zelf niet veel van de vriendschap om mee te beginnen. Door er nu heel zwaar aan te tillen overschat ze een beetje haar belangrijkheid als 'vriendin'. Foutje kan gebeuren en ik vind dat ze het zich te persoonlijk aantrekt.
En inderdaad, het maakt wel uit of ze 5 of 50 extra mensen heeft uitgenodigd. Maar aangezien er best een tijdje zit tussen de uitnodiging en het intrekken (er is een mailgroep over het kado, to heeft oppas geregeld) zal het vast niet gaan om50 extra mensen. Dat zou sneller opvallen lijkt me.
quote:Thordis007 schreef op 30 maart 2015 @ 14:50:

[...]







Trouwen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Thordis.



Ik zou er geen ruzie om maken verder maar ik zou niet meer geneigd zijn om nog moeite te doen om het contact te onderhouden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 14:31:

De vergissing kan gebeuren. De manier van oplossen betekent maar één ding.



https://youtu.be/I4KXMyb-aGY
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ze doen allebei geen moeite om het contact te onderhouden hoor. Ze komen elkaar zo nu en dan eens tegen.
quote:doornroosje9 schreef op 30 maart 2015 @ 14:58:

[...]



[afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
Nou, in dat geval zal die kennis er weinig van merken. Ook goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 14:55:

[...]





TO geeft zelf aan dat ze niet zulke dikke vriendinnen zijn en dat hun vriendengroep deels overlapt.

Vandaar haar aangename verrassing dat ze werd uitgenodigd, dus ze verwachtte zelf niet veel van de vriendschap om mee te beginnen. Door er nu heel zwaar aan te tillen overschat ze een beetje haar belangrijkheid als 'vriendin'. Foutje kan gebeuren en ik vind dat ze het zich te persoonlijk aantrekt.

Foutje kan gebeuren. Verkeerd mailen, het zijn moderne tijden.



Maar lompheid is geen foutje. Een gentleman of een lady, lost een dergelijk foutje op zonder dat de persoon in kwestie het merkt, zonder dat deze zich ongemakkelijk of onwelkom voelt.



Ik geef toe hoor, ik ben ouderwets.



Maar wie de basisbeschaving mist om een dergelijke zelfgemaakte fout netjes op te lossen: https://youtu.be/aj5Cvz4PnZw



What is it good for? Nou, voor dit soort onbeschaafd gedrag.
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 14:55:

[...]





TO geeft zelf aan dat ze niet zulke dikke vriendinnen zijn en dat hun vriendengroep deels overlapt.

Vandaar haar aangename verrassing dat ze werd uitgenodigd, dus ze verwachtte zelf niet veel van de vriendschap om mee te beginnen. Door er nu heel zwaar aan te tillen overschat ze een beetje haar belangrijkheid als 'vriendin'. Foutje kan gebeuren en ik vind dat ze het zich te persoonlijk aantrekt.

Om iemand uit te nodigen hoef je geen enorm dikke vriendinnen te zijn. Goede kennissen is ook goed. En aangenaam verrast worden is positief lijkt me.



Om iemand te ontuitnodigen moet je aardig wqt meer moeite doen. Het is dan kennelijk heel belangrijk dat iemand níet komt. Want wat voor last kun je op een feestje nu hebben van een paar goede kennissen die er ook zijn? Tenzij extreem intiem feestje voor 6 mensen ofzo, of wanneer je er 50 hebt uitgenodigd. Maar door te zeggen dag iemand niet mag komen maak je gewoon een statement. Dan is de afgang van het intrekken van de uitnodiging, en het voor het hoofd stoten van de ander minder erg dan de mogelijkheid dat diegene op je feestje komt.
Wat lomp. Tenzij het om honderden mensen gaat zou ik nooit iemand ont-uitnodigen. Je wilt iemand toch niet het gevoel bezorgen dat hij bij nader inzien niet leuk genoeg is, zeker als je weet dat mensen oppas regelen en cadeau's gaan kopen.

Ook al snapt iemand het misschien wel, het is nooit leuk, en het wordt nooit meer vergeten.



Dan liever wat groter inslaan en allemaal een stukje opschuiven. Hoe meer zielen, enzo.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bij het groepje melden waar je een kadootje mee aan het regelen was dat je je oppas weer gaat afzeggen en hun ook weer gedag moet zeggen omdat je een email gekregen hebt dat je toch niet uitgenodigd was.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat is jouw visie op het verhaal Thordis. Maar dat weten we niet.

Voor hetzelfde geld heeft de gastvrouw mails ontvangen met de vraag voor cadeauwensen van mensen waarvan zij dacht: huh, komen die ook dan? En is ze toen eens gaan kijken en heeft ze de fout ontdekt.



Het vereist, vind ik dan, nogal wat moed en lef om mensen niet meer uitgenodigd te hebben, ga er maar eens aan staan, de mail opstellen en versturen in de hoop dat het begrepen wordt. Omdat iedereen in de BCC is gegaan, weet je niet om hoeveel het gaat.



Ik zou het niet zo persoonlijk maken en het houden op een fout van haar kant en niet op mijn persoon gericht.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 14:57:

[...]



Dit zie ik wel tot een feestje komen! TO zou hopelijk gewoon welkom zijn?
quote:Doreia schreef op 30 maart 2015 @ 15:07:

Dat is jouw visie op het verhaal Thordis. Maar dat weten we niet.

Voor hetzelfde geld heeft de gastvrouw mails ontvangen met de vraag voor cadeauwensen van mensen waarvan zij dacht: huh, komen die ook dan? En is ze toen eens gaan kijken en heeft ze de fout ontdekt.



Het vereist, vind ik dan, nogal wat moed en lef om mensen niet meer uitgenodigd te hebben, ga er maar eens aan staan, de mail opstellen en versturen in de hoop dat het begrepen wordt. Omdat iedereen in de BCC is gegaan, weet je niet om hoeveel het gaat.



Ik zou het niet zo persoonlijk maken en het houden op een fout van haar kant en niet op mijn persoon gericht.

Moed en lef om lomp en onbeschoft te zijn? Ja, misschien wel. Maar dat maakt het niet minder lomp en onbeschoft.



Overigens zie ik het hier niemand persoonlijk maken. Als iemand zo groot gebrek aan beschaving laat zien, dan hoeft het niet meer persoonlijk te zijn he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven