Uitnodiging weer ingetrokken..

30-03-2015 14:24 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug kreeg ik via de mail een uitnodiging voor een feestje van een kennis. Ze zit niet echt in mijn 'inner social circle' maar ik kom haar zo nu en dan wel eens tegen en hebben altijd wel een goed contact; er zit een grote overlap in onze vriendenkring. Ik was een klein beetje verrast dat ze me uitnodigde maar vond het wel sympathiek.



Ik kon in de mail zien wie er verder nog was uitgenodigd en er was al snel een klein mailgroepje ter kado-afstemming.



En toen ineens: een mailtje eroverheen, dit keer op basis van bcc (kon dus niet zien wie ze verder mailde) met veel excuses maar dat ze een verkeerde verzendlijst had gebruikt en mensen had uitgenodigd die ze niet had willen uitnodigen en ik was er een van.



Tot zover het feestje waar ik inmiddels al wel zin in had en zelfs de oppas al voor had besproken omdat mijn man die avond ook al iets had staan.



Nu vind ik het geen probleem om niet uitgenodigd te worden voor een feestje; als ik niet was uitgenodigd had ik van dat hele feestje misschien niets gehoord, maar ik voel me nu gewoon in de zeik gezet. Ik moest me alweer afmelden bij het 'kado-groepje' die allemaal wel zonder vergissing en echt uitgenodigd lijken te zijn. Ik heb verder nog helemaal niet gereageerd op de intrekking van de uitnodiging. Dat wil ik aan de ene kant wel doen maar ik heb het idee dat ik beter de eer aan mezelf kan houden. Wat is wijs?



Ik vraag me wel af wat ik zou doen in zo'n situatie. Als de groep van per ongeluk uitgenodigde mensen niet te groot was, zou ik het denk ik er maar bij laten, juist om mensen niet voor het hoofd te stoten, wat extra wijn en chips halen en het beste ervan maken.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:floddertjezoveel schreef op 30 maart 2015 @ 16:19:

[...]We hebben geen idee waaróm de gastvrouw mensen heeft ont-uitgenodigd.

Als TO dat wil weten, dan kan ze het de gastvrouw gewoon vragen.



Als je iets onbeschofts doet en je denkt daar een goede reden voor te hebben, dan is het aan jou (de gastvrouw dus) om dat uit te leggen.



Dus zoiets als "het spijt me enorm, ik bedoelde mijn directe familie uit te nodigen voor de herdenking van oma's sterfdag, en ik heb per ongeluk de mail aan al mijn contacten verstuurd".

En als die goede reden er niet is, dan houd je je mond en schuif je een stoel bij en koop je een extra vlaai.



Wat ontzettend onhartelijk om ervan uit te gaan dat TO maar het initiatief moet nemen om het uit te praten, terwijl ze nodeloos geschoffeerd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 16:37:

[...]





Dat je niet automatisch aanneemt dat je niet leuk genoeg bent. Die interpretatie achterwege laten omdat het niets toevoegt. soms zijn er dingen die iets triggeren, dat heeft niks met klasse te maken.

Bovendien geeft de gastvrouw zelf aanleiding voor die interpretatie door het niet op een nette manier af te handelen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 30 maart 2015 @ 16:46:

[...]



soms zijn er dingen die iets triggeren, dat heeft niks met klasse te maken.

Bovendien geeft de gastvrouw zelf aanleiding voor die interpretatie door het niet op een nette manier af te handelen De interpretatie is niet eens nodig. Het gedrag van de gastvrouw is lomp, ongeacht de interpretatie. Ze had gewoon moeten bellen, als ze een goede reden had, of TO gastvrij moeten ontvangen als ze geen goede reden had. Het simpele feit dat TO zich afvraagt wat de reden is, zou al signaal genoeg zijn om het gebrek aan beschaving van de gastvrouw te illustreren.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er overdreven gereageerd zeg. Als ik alleen sommige reacties zou lezen zonder de aanleiding te weten zou ik denken dat TO keihard in haar gezicht gespuugd is, haar brievenbus besmeurd is met poep of haar auto met een mes bewerkt. Ze is bij nader inzien niet uitgenodigd voor een feestje door een kennis. That's it.
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 16:48:

Wat wordt er overdreven gereageerd zeg. Als ik alleen sommige reacties zou lezen zonder de aanleiding te weten zou ik denken dat TO keihard in haar gezicht gespuugd is, haar brievenbus besmeurd is met poep of haar auto met een mes bewerkt. Ze is bij nader inzien niet uitgenodigd voor een feestje door een kennis. That's it.Nee. Ze is uitgenodigd en toen expliciet weer ontnodigd. Dat is iets heel anders dan gewoonweg niet uitgenodigd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 15:47:

Hoe beter je met teleurstellingen kunt omgaan, hoe leuker het leven wordt.

En natuurlijk voelt ze zich lullig en alsof ze weer op het schoolplein staat, maar dat is toch juist het probleem? Je als een kind teleurgesteld voelen, maar ondertussen - ik speculeer - de 30 gepasseerd zijn.



Als mensen niet lichtgeraakt op van alles reageren, dan maken ze het voor zichzelf en anderen een stuk plezieriger.





Laat het meestal gaan. En die mensen staan op een lijst in mijn hoofd van geen energie meer insteken.



Mits er zoveel goede zaken tov van deze kennis. Dan zie je het snel over het hoofd. Niet dierbaar dus niet gaan mailen waarom.

Daar zou ik dan weer te trots voor zijn. Ga niet iemand smeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 30 maart 2015 @ 14:26:

Wees gewoon verstandig. Aanvaard haar excuses, wens haar een leuke avond en laat het daarbij.



Ben het hier volledig mee eens.



quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 14:43:

Foutje kan gebeuren toch en lomp of niet; ze heeft het in ieder geval rechtgezet.

De aard van het feestje is ook niet bekend - misschien huwelijk of zwangerschap aankondigen, weet jij veel - en ik zou het daarom alleen al niet persoonlijk aantrekken.Ik moet hierbij een beetje denken aan 'That 70's show'. Een comedy waarbij een echtpaar hun goedbevriende buren niet hebben uitgenodigd voor een feestje. Als deze goedbevriende buren zich dan toch opdringen aan dit feestje blijkt het een 'swingers' feestje te zijn. Tsja, waarom ze niet waren uitgenodigd was direct begrijpelijk.
quote:mara2 schreef op 30 maart 2015 @ 16:54:

[...]





Laat het meestal gaan. En die mensen staan op een lijst in mijn hoofd van geen energie meer insteken.



Mits er zoveel goede zaken tov van deze kennis. Dan zie je het snel over het hoofd. Niet dierbaar dus niet gaan mailen waarom.

Daar zou ik dan weer te trots voor zijn. Ga niet iemand smeken.Vragen waarom is niet smeken. Het opent, als het goed is, het gesprek.
Ik wil mijn gelijk hebben? lees ik dat nu serieus? Ik heb niet het idee dat ik mensen aan het overtuigen ben, ik geef mijn visie op het verhaal. Leuk dat er nu iemand mij negeert, yes, ik hoor erbij!



En of ik mij ietsiepietsie teleurgesteld zou voelen? Ik schreef al dat ik het anders zou hebben aangepakt. Al meteen een bevestigingsmail gestuurd onder voorbehoud oppas en vervoer. Of dit nu wel of niet gevraagd wordt door de gastvrouw.

En als ik dan niet wordt uitgenodigd, had ik echt wel even opheldering gevraagd als dit niet duidelijk in de mail staat. Ik hoor namelijk graag of ik mij dit persoonlijk moet aantrekken (wat gevolgen heeft voor verdere samenkomsten) of dat het overmacht of iets is van de gastvrouw. Maar goed, dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er van balen, maar vooral omdat ik haar leuker blijk te vinden dan zij mij, dat dat scheef is. Maar goed, jullie waren al geen vriendinnen dus maak het ook niet groter dan even balen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 30 maart 2015 @ 16:54:

[...]



Nee. Ze is uitgenodigd en toen expliciet weer ontnodigd. Dat is iets heel anders dan gewoonweg niet uitgenodigd worden.Dat staat er ook; bij nader inzien niet uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sylphide75 schreef op 30 maart 2015 @ 16:17:

[...]



Hier zou ik toch echt voor passen! Ik ging echt niet smeken om een plekje op de bank. Nee, graag of niet. Ik zou helemaal niks meer laten horen en het contact verder laten verwateren. Daar zou ik geen energie meer insteken. Noem het trots, maar ik liet me echt niet zo aan de kant zetten.Hier zo ik precies zo denken. Niks smeken waaron niet of nog een gesprek beginnen.
quote:marana schreef op 30 maart 2015 @ 16:54:

[...]



Nee. Ze is uitgenodigd en toen expliciet weer ontnodigd. Dat is iets heel anders dan gewoonweg niet uitgenodigd worden.Het feit dat het in een BCC en algemene mail is gegaan, zegt mij dat zij niet de enige is wiens uitnodiging is ingetrokken...
quote:mara2 schreef op 30 maart 2015 @ 16:57:

[...]





Hier zo ik precies zo denken. Niks smeken waaron niet of nog een gesprek beginnen.Als je bij voorbaat die kennis al niet meer hoeft te zien kun je het zo aanpakken. Als je die kennis toch nog de moeite waard zou kunnen vinden na uitleg, dan is het zinvol om het gesprek aan te gaan.
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 16:48:

Wat wordt er overdreven gereageerd zeg. Als ik alleen sommige reacties zou lezen zonder de aanleiding te weten zou ik denken dat TO keihard in haar gezicht gespuugd is, haar brievenbus besmeurd is met poep of haar auto met een mes bewerkt. Ze is bij nader inzien niet uitgenodigd voor een feestje door een kennis. That's it.ja, dat soort dingen. In die klasse van lompheid zit het inderdaad wmb.
Hahahaha ik zou echt vragen of ze mijn emailadres direct zou willen verwijderen uit haar mail account!. Sorry maar ik vindt het echt raar overkomen dat ze dit zo doet. Of ze moet tientallen mensen "per ongeluk" uit genodigd hebben.....
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 maart 2015 @ 16:55:

[...]





Vragen waarom is niet smeken. Het opent, als het goed is, het gesprek.



Als je een email krijgt dat je niet meer mag komen. Is dat voor mij duidenlijk. Dan ga ik niet nog eens bellen waarom niet of een duidenlijker uitleg vragen. Het zo voor mij duidenlijk zijn. Fijn feest en ik zou er mijn voordeel meedoen.

Ik zou het netjes laten omdat je de dame ooit weer eens tegen zou kunnen komen. Maar verder geen energie meer insteken.



To had er blijkbaar heel veel zin in en was verbaasd. Omdat ze al oppas regelden, en al op een kadoemail bezig was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 30 maart 2015 @ 16:56:

Ik wil mijn gelijk hebben? lees ik dat nu serieus? Ik heb niet het idee dat ik mensen aan het overtuigen ben, ik geef mijn visie op het verhaal. Leuk dat er nu iemand mij negeert, yes, ik hoor erbij!



En of ik mij ietsiepietsie teleurgesteld zou voelen? Ik schreef al dat ik het anders zou hebben aangepakt. Al meteen een bevestigingsmail gestuurd onder voorbehoud oppas en vervoer. Of dit nu wel of niet gevraagd wordt door de gastvrouw.

En als ik dan niet wordt uitgenodigd, had ik echt wel even opheldering gevraagd als dit niet duidelijk in de mail staat. Ik hoor namelijk graag of ik mij dit persoonlijk moet aantrekken (wat gevolgen heeft voor verdere samenkomsten) of dat het overmacht of iets is van de gastvrouw. Maar goed, dat ben ik. maar ook al zou je een bevestigingsmail hebben gestuurd, dan nog krijg je daarna een ont-uitnodiging. Blijft even lullig toch? Ik vind dat ik niet degene moet zijn die om uitleg vraagt, maar de gastvrouw had zo netjes moeten zijn om dit op een andere manier op te lossen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 16:59:

[...]



ja, dat soort dingen. In die klasse van lompheid zit het inderdaad wmb.Haha, echt? Nou ja, vermakelijk ben je wel in elk geval
Wat ook nog kan, is dat dit de nieuwe onder-de-dertig-etiquette is. Van de generatie van Het Persoonlijke is Publiek. Dan heb ik niks gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijke actie. Maar ik zou wel even antwoorden op de "onuitnodigingsmail". Niet om je gelijk te halen of wat dan ook, maar zodat als je elkaar weer tegenkomt, wat met de overlap van vrienden wel gaat gebeuren, geen ongemakkelijke situaties krijgt. Dan is het al uit de wereld. Je krijgt anders absoluut zo´n blik van: oh ja, jij bent dat meisje dat mij op je feestje had uitgenodigd maar toen mocht ik toch niet komen. Ik zou er verder niet mee zitten, want je was toch al verbaasd dat je was uitgenodigd, en juist daarom zou ik een mail sturen van: Oh jammer, ik had wel zin in een feestje, maar no hard feelings hoor. Misschien tot gauw.
Alle reacties Link kopieren
Of ik haar zou negeren als ik over een paar maanden een uitnodiging voor een vakantie op haar jacht zou ontvangen? Natúúrlijk niet!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 30 maart 2015 @ 16:57:

[...]



Het feit dat het in een BCC en algemene mail is gegaan, zegt mij dat zij niet de enige is wiens uitnodiging is ingetrokken...Dat zegt niks. Het kan ook zijn dat het een BCC mail was om het te laten lijken alsof er meer geadresseerden waren. (als je de enige bent, dan is het helemaal erg)
En toch, als IK met het gevoel zou zijn blijven zitten en had moeten gaan zitten wachten op de gastvrouw, dan zou het me veel meer energie kosten dan even een telefoontje te plegen. Maar goed, de gastvrouw was eerlijk: ze heeft mensen uitgenodigd die ze niet uit wilde nodigen. Klaar. Meer is het niet. En zo close zijn TO en gastvrouw niet. Dus de vriendschap is niet naar een hoger plan getild, of verdiept. Eerder teruggebracht naar oppervlakkig. Maar meer niet. Het is maar een feestje...
Alle reacties Link kopieren
Het kan gebeuren, dat je per ongeluk de verkeerde mensen uitnodigt. Dat je een ander beeld bij je feestje hebt dan dat het nu zal worden. Dat je daarop besluit actie te ondernemen. Maar de manier waarop vind ik wel behoorlijk Het zou wat mij betreft nog niet eens zo zeer de ont-uitnodiging zijn. Het is meer de manier waarop. Ik vind dit echt heel zwak.



- 5 dagen na de eerste uitnodiging, vlak voor het eigenlijke feest. Je kunt dan toch verwachten dat mensen moeite voor je hebben gedaan.

- Per BCC, terwijl de eerste mailinglijst wel door iedereen gezien kon worden. Ik zou me echt afvragen of er dus meer zijn of dat zij het zo wil laten lijken. Misschien ben ik wel de enige die niet mag komen...

- En het gebrek aan uitleg. Het argument: verkeerde mailinglijst is wat mij betreft echt te karig in dit geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven