Uittrekbare keukenkraan, doen?

08-12-2016 15:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt een nieuwe keukenkraan te kopen. Nu heb ik de keuze tussen een gewone en eentje met een uittrekbare perlator (zeg maar het stukje waar het water uitkomt). Ervaringen? Doen of niet?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Bij mij zou t garant staan voor urenlange waterpret..
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het heel handig: emmer op het aanrecht, slang er in en vullen maar. Ook handig om de gootsteen schoon te spoelen.
Alleen kalmte kan ons redden.
Ik had er eentje in mijn vorige keuken, vond het wel handig bij het schoonmaken van de wasbak en het vullen van emmers. Maar dat zijn dingen die je niet heel vaak doet (okee, dat eerste wel, maar dan kan ook wel zonder uittrekbare kraan), dus als je het geld er eigenlijk niet voor over hebt: het levert niet zoveel extra gemak op dat het de investering waard is. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Doen, ik vind het superhandig voor het afspoelen van groentes, grotere pannen, mijn kind en alle andere dingen die ik toevallig tegenkom.



We hadden hem 'per ongeluk' besteld, maar ik zou het zo weer doen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wat ik dus eigenlijk enorm omslachtig wil zeggen: het is leuk, maar niet noodzakelijk. Er gingen weken voorbij dat ik de uittrekfunctie niet gebruikte.
Wij hadden er 1 van Ikea.

Als je warm water gebruikte kon je hem niet vasthouden, was te heet.

En hij lekte binnen de kortste keren.

Grote miskoop, is terug gegaan
Alle reacties Link kopieren
quote:plukjeroos schreef op 08 december 2016 @ 15:26:

Bij mij zou t garant staan voor urenlange waterpret..Dit. Wij hebben sinds kort een nieuwe kraan en er bewust voor gekozen geen uittrekkraan te nemen. Mis hem ook geen seconde.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem dagelijks.... om de emmer te vullen, want ik dweil dagelijks.... Superhandig....
Alle reacties Link kopieren
Haha grappig de reacties. Ik heb er geen want heb een quooker en kraan in een. Maar denk bijna elke dag had ik maar een uittrekkraan. Schoenmaken van gootsteen gaat minder handig met deze kraan.
Ik heb er een van een kwaliteitsmerk, en wil nooit meer zonder.



Inderdaad dat vullen van dingen die (even) niet in de gootsteen kunnen staan. Het uitspoelen van dingen. Ik vind het de meerprijs meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker een goede nemen, maar het is echt ideaal! M'n ouders hebben zo'n ding en het is echt heel handig!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Grappig hoe de meningen uiteen lopen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:ruiva schreef op 08 december 2016 @ 15:31:

[...]

Dit. Wij hebben sinds kort een nieuwe kraan en er bewust voor gekozen geen uittrekkraan te nemen. Mis hem ook geen seconde.Ik mis de mijne al als ik op vakantie ben. Maar ik ben dan ook een verwende prinses dochter van een loodgieter/installateur in zulke dingen. Wij hadden al zo'n kraan toen ik klein was een dit systeem nog in de kinderschoenen stond.
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 08 december 2016 @ 15:33:

Ik gebruik hem dagelijks.... om de emmer te vullen, want ik dweil dagelijks.... Superhandig....Als je daar zoveel lol in hebt, mag je ook best regelmatig bij ons langskomen!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
lijkt me handig, Nog een tip ( maar je zal hem vast al wel hebben) ja, je wil een Quooker!! Briljant ding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een gehad en vond het erg handig. Nu een kraan met Quooker en daar ben ik ook blij mee, maar ik mis het uittrekken wel!
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hebben ook een Quooker (nou ja, Floww, ander merk) en daar zijn we heel blij mee!
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Top, dank, heb hem net besteld met uittrekbare perlator. Quooker heb ik niet gedaan omdat ik daarvoor te veel thee schijn te drinken. Dan is mijn geval voordeliger de waterkoker aanzetten.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker doen! Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou graag een uittrekkraan maar ik wou nog liever een Quooker. Ik mis het regelmatig, dat uittrekken. En nèt nadat mn keuken geïnstalleerd was komt de reclame van Quooker voor hun Flex kraan
Alle reacties Link kopieren
quote:Macarinata schreef op 08 december 2016 @ 16:04:

Top, dank, heb hem net besteld met uittrekbare perlator. Quooker heb ik niet gedaan omdat ik daarvoor te veel thee schijn te drinken. Dan is mijn geval voordeliger de waterkoker aanzetten.Ik heb m niet omdat het voordelig is maar omdat ik dan onmiddellijk een kopje thee heb
Alle reacties Link kopieren
Ideaal die uittrekkraan. Om de gootsteen goed te spoelen maar ook om het koffiezetapparaat bij te vullen wat er naast staat. Nooit meer zonder. Ik heb ook een Quooker maar gelukkig een aparte en niet in de kraan verwerkt.
Wij hadden er een, maar toen hij kapot ging een gewone gekocht. Zo vaak vul ik geen grote emmer. Mijn kleine emmer past gewoon in de gootsteen. En pannen e.d. gaan er ook prima onder.

Die uittrekbare slang werd vies en de druk op het water was ook veel minder dan nu met onze gewone kraan. Maar dat kan ook een defect zijn geweest van de oude versie, weet niet of dat drukverlies er bij hoort.
Ik vind het superhandig en gebruik dat ding meerdere keren per dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven