Vaatdoekjespolitie

17-11-2014 13:06 162 berichten
Nederlanders zijn van een proper volkje verworden tot een verzameling smeerpijpen. Elke dag worden 2000 mensen strontziek, omdat hun keuken geen keuken is, maar een pretpark voor schadelijke microben. Hun koelkast staat niet koud genoeg, ze wassen hun snijplank niet af, ze wassen hun handen niet en oh gruwel: ze gebruiken soms wel meerdere dagen hetzelfde vaatdoekje .



Gelukkig is daar het ministerie van Volkgezondheid, dat ons in eendrachtige samenwerking met het Voedingscentrum komt onderwijzen in het vak Hygiënisch Keukengebruik.



http://nos.nl/artikel/722278-minister-m ... choon.html



Hebben jullie al een hoekje in de keuken vrijgemaakt voor de vaatdoekjes-surveillant? Is jullie keuken een smeerboel, of juist helemaal steriel? Omdat TO altijd aftrapt: mijn keuken zou die arme minister Schippers tot waanzin drijven, maar er is hier nooit iemand ziek. Ik denk dat we dank zij mijn gebrek aan hygiëne een enorm goede weerstand hebben opgebouwd .
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik vorige week mijn keuken eens een flinke sopbeurt gegeven (lees: in de kastjes).

Oh, oh oh, ik zeg verder niks....
Alle reacties Link kopieren
Dus mijn keuken is best schoon te noemen!
Alle reacties Link kopieren
mijn keuken is altijd schoon! dus ik maak me geen zorgen.

mijn hele huis is trouwens altijd schoon.

(ik vind schoonmaken heerlijk!)



maar ik zou me er niet super druk om maken. goed voor de weerstand inderdaad.
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Mijn keuken is redelijk,tenminste ik neem wel dagelijks het aanrecht af, maar kastjes uitsoppen moet ik me we heel erg voor vervelen wil ik dat eens gaan doen.



Vaatdoekje gaat wel elke dag in de was,dat vind ik wel vies.



Voedselvergiftiging heb ik thuis nog nooit gehad in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
dat stukje van dagen lang zelfde vaatdoek gebruiken en snijplanken niet afwassen verbaasd me trouwens wel.



dat vind ik wel vies
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Over vieze vaatdoekjes trouwens,ik heb in de thuiszorg gewerkt en sommige oude dames konden erg zeuren over stof boven op kasten of plekken waar je nooit komt maar daar lag dan wel weken zo'n goor stinkend ding op het aanrecht. Nog te vies om de wc mee te poetsen...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik de minister maar niet uitnodig om te komen eten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik droeg mezelf altijd eerst af met een vaatdoekje; dan gaat die een maand of wat de keuken in en daarna maak ik de plee er mee schoon.
Het aanrecht en fornuis maak ik na gebruik schoon en ik verwissel ook dagelijks de vaatdoek handdoek en theedoek.
Ik heb niet eens een snijplank, die dingen vind ik nou vies met al die krassen waar van alles in blijft hangen. Ik gebruik altijd een groot bord. En vaatdoekjes blijven hier hooguit twee dagen liggen, dus dat valt ook wel mee. Maar ik word altijd wel een beetje recalcitrant van dat gebemoei .
Alle reacties Link kopieren
*checkt vaatdoekje*



Gadver indd tijd voor een nieuwe



*verwisselt vaatdoekje mompelt iets over dat moet ik vanaf nu elke dag doen*



Ik ben een smeerpoets qua vaatdoekje maar misschien daarom zelden ziek.



De rest is aardig schoon in de keuken.
Hmmm, mijn keuken is schoon, wel gebruik ik een vaatdoekje ook wel eens wat langer ( doe er niet echt vieze dingen mee)dan een dag, máár vanmiddag ik direkt shoppen naar een afsluitbare emmer waar ik de vieze vaatdoekjes per dag in kan verzamelen en waar de bacteriën niet uit kunnen ontsnappen. Ook zal ik een berg nieuwe vaatdoekjes aan moeten schaffen, anders kom ik niet uit

En om het helemaal af te maken kopen ik ook meteen een doos latexhandschoentjes die ik bij de ingang van de keuken zal neerleggen zodat een ieder die mijn keuken betreedt deze kan aantrekken voor de extra hygiëne.

Ik wist niet dat de keuken zo'n gevaarlijke ruimte was in een huis.
quote:StoraHuntur schreef op 17 november 2014 @ 13:14:

Ik droeg mezelf altijd eerst af met een vaatdoekje; dan gaat die een maand of wat de keuken in en daarna maak ik de plee er mee schoon.Wel eerst goed tussen je billen vegen hè voor je dat vodje de keuken in smijt
quote:StoraHuntur schreef op 17 november 2014 @ 13:14:

Ik droeg mezelf altijd eerst af met een vaatdoekje; dan gaat die een maand of wat de keuken in en daarna maak ik de plee er mee schoon.Nah, dat is dan altijd nog beter dan andersom
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 november 2014 @ 13:17:

[...]





Nah, dat is dan altijd nog beter dan andersom
Als ik gemorste melk heb opgedept met een vaatdoekje gaat ie wel direkt de was in vanwege de stank
In mijn keuken kun je ten alle tijden van de vloer eten...
quote:nlies schreef op 17 november 2014 @ 13:14:

Ik denk dat ik de minister maar niet uitnodig om te komen etenZe rookt als een schoorsteen, dat is nog viezer en ongezonder dan die vaatdoekjes waar ze over zit te urmen.
quote:Exces schreef op 17 november 2014 @ 13:20:

In mijn keuken kun je ten alle tijden van de vloer eten...Er ligt genoeg?
quote:Exces schreef op 17 november 2014 @ 13:20:

In mijn keuken kun je ten alle tijden van de vloer eten...Ik heb speciale waarschuwingsmuizen in mijn keuken rondlopen. Als ze na het eten dood neervallen weet ik dat het tijd is om een natte vaatdoek over de vloer te jassen.
Ik zit een beetje in het midden geloof ik. Het aanrecht en fornuis zijn altijd wel redelijk schoon. En ook de snijplankjes gaan hier direct na gebruik in de afwasmachine. Maar ik doe wel een week met hand-, thee- en vaatdoek (die laatste vervang ik soms halverwege de week en ik gebruik vaak keukenpapier).
Alle reacties Link kopieren
volgens mijn moeder is er toch iets goed gegaan in mijn opvoeding, ik verwissel dagelijks de vaatdoekjes en kook ze zelfs uit!

maar trek aub mijn diepvries niet open, of mijn keukenkastjes.



idd enorm bemoeizuchtig. kan de minister niet beter ons zorgstelsel gaan redden ofzo.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vrees dat ik ook niet door de keuring heen kom. Wij zijn dan wel weer nooit ziek, maar als ik de campagne moet geloven is eigenlijk een wonder.



Vaatdoekjes gebruik ik langer dan 2 dagen, handdoeken verwissel ik niet zo vaak en vlees (draadjesvlees of gehaktbal bijvoorbeeld) staan vaker een nacht op het aanrecht dan in de koelkast.



Misschien voortaan een papieren overal aantrekken met capuchon? En natuurlijk handschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen propere keuken. De meeste ziektegevallen komen ook door vlees denk ik altijd maar, en aangezien ik dat niet klaarmaak, maak ik me ook geen zorgen



Oh en de snijplanken gaan inderdaad na koken in de vaatwasser. Doe ik toch iets hygiënisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven