Vaatdoekjespolitie

17-11-2014 13:06 162 berichten
Nederlanders zijn van een proper volkje verworden tot een verzameling smeerpijpen. Elke dag worden 2000 mensen strontziek, omdat hun keuken geen keuken is, maar een pretpark voor schadelijke microben. Hun koelkast staat niet koud genoeg, ze wassen hun snijplank niet af, ze wassen hun handen niet en oh gruwel: ze gebruiken soms wel meerdere dagen hetzelfde vaatdoekje .



Gelukkig is daar het ministerie van Volkgezondheid, dat ons in eendrachtige samenwerking met het Voedingscentrum komt onderwijzen in het vak Hygiënisch Keukengebruik.



http://nos.nl/artikel/722278-minister-m ... choon.html



Hebben jullie al een hoekje in de keuken vrijgemaakt voor de vaatdoekjes-surveillant? Is jullie keuken een smeerboel, of juist helemaal steriel? Omdat TO altijd aftrapt: mijn keuken zou die arme minister Schippers tot waanzin drijven, maar er is hier nooit iemand ziek. Ik denk dat we dank zij mijn gebrek aan hygiëne een enorm goede weerstand hebben opgebouwd .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vaatwasser, maar gooi ook iedere dag de handdoek en theedoek in de was.
Galadriel, in de wasmachine of de afwasmachine? Ik las hierboven ergens dat ze ook in de vaatwasser kunnen. Dat zou goed nieuws zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij ons thuis de vaatdoekjespolitie! Van mij moeten ze na gebruik/dagelijks in de was (en de theedoek ook overigens). Maar mijn vriend denkt er anders over. Bij hem pak ik dus sowieso eerst een nieuwe als ik er een keer afwas of de keuken schoonmaak, want het is volstrekt onduidelijk hoe lang dat ding er al ligt.

Bah. Kleine moeite toch?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
En het handdoekje bij het toilet? Hoe vaak?
Alle reacties Link kopieren
Wat wel grappig is dat hoogopgeleide mensen langer doen met hun vaatdoekje dan lager opgeleiden, soms langer dan een maand, yuk.

Gelukkig verslaat mijn hygiëne gen, mijn intelligentie gen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 17 november 2014 @ 13:56:





@meestmistig, het gaat over voedselvergiftiging , niet over verkouden zijn en bijbehorende symptomen.Ow jammer kan ik ook dat niet de schuld geven
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 17 november 2014 @ 14:05:

Galadriel, in de wasmachine of de afwasmachine? Ik las hierboven ergens dat ze ook in de vaatwasser kunnen. Dat zou goed nieuws zijn.



Vaatwasser kan ook, het schijnt zelfs zo te zijn, dat je ze even in de magnetron kan oppiepen, even uitspoelen en het is weer bacterievrij.

(Handig ook als je je sponsjes wat langer wil laten meegaan)
He gelukkig Galadriël, dat verklaart alles. Het ligt aan mijn onmetelijke intelligentie, daar kan geen schoonmaakgen tegenop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 17 november 2014 @ 14:08:

En het handdoekje bij het toilet? Hoe vaak?Elke week?
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 17 november 2014 @ 14:12:

He gelukkig Galadriël, dat verklaart alles. Het ligt aan mijn onmetelijke intelligentie, daar kan geen schoonmaakgen tegenop. Ieder nadeel hebt z'n voordeel
quote:Exces schreef op 17 november 2014 @ 13:20:

In mijn keuken kun je ten alle tijden van de vloer eten...Bij ons ook, er ligt genoeg!! ;)
quote:Galadriel schreef op 17 november 2014 @ 14:11:

[...]





Vaatwasser kan ook, het schijnt zelfs zo te zijn, dat je ze even in de magnetron kan oppiepen, even uitspoelen en het is weer bacterievrij.

(Handig ook als je je sponsjes wat langer wil laten meegaan)Dat hoorde ik ook vanmorgen op de radio. Even gegoogled en gevonden: http://www.voedingscentru ... ens-een-nieuw-doekje.aspx
Alle reacties Link kopieren
quote:maurice_ schreef op 17 november 2014 @ 13:39:

Best goed idee.

Vooral bij mensen met huisdieren, katten/poezen.Oeh, mijn katten lopen regelmatig over het aanrecht... Krijg je al de rillingen?
Alle reacties Link kopieren
*Wake up call*



Dit neem ik mij altijd voor maar regelmatig ligt het vaatdoekje er langer dan zou moeten.
Ik heb een plastic bakje met dettoloplossing waar ik de vaatdoek in leg. Iedere dag schoon vaatdoekje en iedere dag schone dettoloplossing. Daar is dan alles mee gezegd want ik ben een hele slechte huisvrouw. Kinderen hebben nog nooit van hun leven diarree gehad dus het zal wel goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy23 schreef op 17 november 2014 @ 14:23:

[...]



Oeh, mijn katten lopen regelmatig over het aanrecht... Krijg je al de rillingen?En kippenvel mag dat ook?
Ik ben iemand die vooral zichtbaar vuil schoonmaakt. Dus het aanrecht e.d. is meestal wel schoon, maar in de hoekjes en gaatjes...
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 17 november 2014 @ 14:26:

[...]





En kippenvel mag dat ook? Wat jij wil... Maar ik ben zelden ziek. Ik heb wel af en toe een kattenhaar in mn eten...
quote:Frizz schreef op 17 november 2014 @ 14:08:

En het handdoekje bij het toilet? Hoe vaak?Eh... Ik heb gelijk maar even een nieuwe opgehangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 17 november 2014 @ 13:56:

Tof, ik doe precies hetzelfde als jouw schoonmoeder, heeft niets met oude stempel te maken. Uiteraard doe ik dat dan weer niet bij een ander.



Waarom vind je overigens dat je een snijplank moet wassen nadat je er gewoon brood op gesneden hebt.



@meestmistig, het gaat over voedselvergiftiging , niet over verkouden zijn en bijbehorende symptomen.

Doel je dan alleen op de snijplank terugzetten, of ook op de andere punten? Rauw ei oplikken, vlak nadat je eieren gehanteerd hebt? Lijkt me met het oog op Salmonella en E.Coli niet zo handig...

En een afgelikte vinger bij iemand anders in een suikerpot dopen?

Dat je dat (snijplank na gebruik niet wassen) bij jezelf thuis doet, vind ik 1 ding. Persoonlijk vind ik dat, zelfs na het gebruik voor brood smeren, zo'n ding gewassen mag. Je hoeft maar 1 keer een boterham door te snijden of een mes erop neer te leggen en je hebt al resten boter, kaas of jam er op zitten. En dat is een voedselbron voor bacterien.

Maar dat iemand dat in andermans keuken doet, vind ik wel strak...
Alle reacties Link kopieren
In de keuken gebruik ik geen doekjes, ik koop bergen keukenrollen en van die celstofdoekjes op een rol. Theedoeken gebruik ik zelden, handdoeken des te meer, soms drie op een dag.
verba volant, scripta manent.
vaatdoekje gat vaak 2x per dag in de was



snijplank gaat niet in de vaatwasser

die houten kunnen er niet tegen en die plastic trekken krom



ik gebruik zelf geen snijplank maar een bord, tot grote ergernis van mijn man omdat de messen daar bot van worden
Hier valt het wel mee denk ik. De bekende vaatdoek wordt hier alleen gebruikt om het aanrecht droog te vegen en gaat 1x per paar dagen in de was. Theedoek hangt er eigenlijk voor de sier, want vaatwasser. Handdoek wordt eens per 2 dagen in de was gegooid. Hier wordt vaker boven handen gewassen dan beneden.

Snijplanken zijn plastic en gaan gewoon in de vaatwasser na het snijden, dus dat is wel steriel.

Voor al het andere pak ik wegwerpdoekjes (als er bv iets omgevallen is)

Toevallig vanmorgen de koelkast ed uitgebreid schoongemaakt, normaal gebeurd dat niet heel vaak ,maar alles zit toch in een verpakking in de koelkast :P

Was laatst juist een stuk op tv dat er waarschijnlijk meer allergieeen zijn omdat men te schoon wordt en dat het juist goed is voor een kind om weerstand op te bouwen door bv een huisdier in huis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waar bemoeit ze zich mee? Laat 'r lekker bezig houden met haar eigen keuken
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een beetje in dubio.

Moet ik nu na het werken en voor mijn kind zorgen of de keuken ingaan om doekjes te verwisselen en te poetsen of dit bij mijn beide, alleenstaande, zelfstandig wonende, gescheiden en zorgbehoevende ouders gaan doen, de een op 25 km afstand en de ander op 20 km afstand?



En in welke volgorde dan? Of om de dag? Zal ik een rooster opstellen?



Ik kom er niet uit. Iemand tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven