Vaatdoekjespolitie

17-11-2014 13:06 162 berichten
Nederlanders zijn van een proper volkje verworden tot een verzameling smeerpijpen. Elke dag worden 2000 mensen strontziek, omdat hun keuken geen keuken is, maar een pretpark voor schadelijke microben. Hun koelkast staat niet koud genoeg, ze wassen hun snijplank niet af, ze wassen hun handen niet en oh gruwel: ze gebruiken soms wel meerdere dagen hetzelfde vaatdoekje .



Gelukkig is daar het ministerie van Volkgezondheid, dat ons in eendrachtige samenwerking met het Voedingscentrum komt onderwijzen in het vak Hygiënisch Keukengebruik.



http://nos.nl/artikel/722278-minister-m ... choon.html



Hebben jullie al een hoekje in de keuken vrijgemaakt voor de vaatdoekjes-surveillant? Is jullie keuken een smeerboel, of juist helemaal steriel? Omdat TO altijd aftrapt: mijn keuken zou die arme minister Schippers tot waanzin drijven, maar er is hier nooit iemand ziek. Ik denk dat we dank zij mijn gebrek aan hygiëne een enorm goede weerstand hebben opgebouwd .
Alle reacties Link kopieren
quote:waterval70 schreef op 17 november 2014 @ 14:51:

Ik zit in een beetje in dubio.

Moet ik nu na het werken en voor mijn kind zorgen of de keuken ingaan om doekjes te verwisselen en te poetsen of dit bij mijn beide, alleenstaande, zelfstandig wonende, gescheiden en zorgbehoevende ouders gaan doen, de een op 25 km afstand en de ander op 20 km afstand?



En in welke volgorde dan? Of om de dag? Zal ik een rooster opstellen?



Ik kom er niet uit. Iemand tips?
Ik heb stapels vaat-, thee- en handdoeken. Moet ook wel, want alles verdwijnt hier na max een halve dag gebruik zo de wasmand in. Tot grote ergenis van man, die dan weer misgrijpt op een handdoek of theedoek. Ik vergeet namelijk wel om gelijk nieuwe op te hangen .



Handoekjes in het toilet doen we niet aan, ik heb het wasbakje daar bij de laatste verbouwing laten verwijderen. Handen wassen in de keuken en daarna (jawel) de handdoek in de was....
oh, en voor de beeldvorming; ik ben werkelijk een waardeloze huisvrouw. Door veel te wassen probeer ik de schijn op te houden....
Alle reacties Link kopieren
Verwissel jij daadwerkelijk 2x per dag de handdoek? Waarom? Je kunt ook overdrijven.



@TOF, voor mij is er verschil tussen brood snijden en brood smeren. Eerst heb je over snijden, later over smeren. Dus ja na brood snijden (dus het snijden van bijvoorbeeld stokbrood) vind ik het onzin om de plank af te wassen, na brood smeren en vervolgens snijden is dat een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens dat die ouderwetse properheid meer gold voor het oog van de buitenwereld, dus een schone stoep en schone ramen, en een geveegde vloer, dan een vaatdoekje vervangen. Men waste echt niet iedere dag, en moeder veegde haar handen, de neus van de kinderen en het tafelzeiltje wel even af met haar schort
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja, ik geef het grif toe, ik overdrijf . Het is een automatisme en om ze nu weer uit de wasmand te halen, vind ik dan weer te ver gaan.
quote:Rinzwind schreef op 17 november 2014 @ 15:12:

Ik heb stapels vaat-, thee- en handdoeken. Moet ook wel, want alles verdwijnt hier na max een halve dag gebruik zo de wasmand in. Tot grote ergenis van man, die dan weer misgrijpt op een handdoek of theedoek. Ik vergeet namelijk wel om gelijk nieuwe op te hangen .



Handoekjes in het toilet doen we niet aan, ik heb het wasbakje daar bij de laatste verbouwing laten verwijderen. Handen wassen in de keuken en daarna (jawel) de handdoek in de was....meen je dat? lekker als je net een tampon verwisseld hebt en je moet nog naar de keuken
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 17 november 2014 @ 15:28:

[...]





meen je dat? lekker als je net een tampon verwisseld hebt en je moet nog naar de keukenTja, wij hebben er ook geen. Oud huis, geen aansluiting aanwezig. Maar ik heb hem nog nooit gemist.
Alle reacties Link kopieren
Snijplanken gaan direct in de vaatwasser. Handen was ik altijd voor en na de vleesbereiding.

Vaatdoekjes liggen daarentegen wel eens een week op het aanrecht, maar ik gebruik ze wel weinig. Misschien toch maar eens vaker verwisselen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 17 november 2014 @ 13:20:

In mijn keuken kun je ten alle tijden van de vloer eten...Doen de muizen ook
Dat vind ik dan wel weer vies, geen wasbakje in de wc. Net als iemand die hier ooit schreef dat ze de wc-borstel geregeld meewaste in de vaatwasser.



Ik hoop maar dat dat een grapje was.
quote:pipootje schreef op 17 november 2014 @ 15:28:

[...]





meen je dat? lekker als je net een tampon verwisseld hebt en je moet nog naar de keukenAls je dan in de keuken maar wel even je handen wast voor je het gehakt aan gaat maken lijkt me dat dat niet zo veel kwaad kan.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag een schone vaatdoek, theedoek en handdoek, en dan vervang ik die in het toilet ook gelijk, krijgen we visite, vervang ik die in de wc gelijk als ze weg zijn.

Voor de meeste dingen gebruik ik glorixdoekjes.

Snijplanken boen ik als een bezetene en na het drogen gaan ze terug in de kast.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 17 november 2014 @ 15:39:

Dat vind ik dan wel weer vies, geen wasbakje in de wc. Net als iemand die hier ooit schreef dat ze de wc-borstel geregeld meewaste in de vaatwasser.

Ik hoop maar dat dat een grapje was. Dat hoop ik wel, dat het een grapje was, dat is wel het goorste dat ik ooit gehoord heb.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, dat hoogopgeleiden langer met vaatdoekjes doen, komt dat misschien ook omdat die gemiddeld minder vaak bezig zijn in de keuken? En omdat ze vaker een werkster hebben die zich met schoonmaken bezig houdt?



Of zijn dat dan weer vooroordelen...
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 17 november 2014 @ 15:39:

Dat vind ik dan wel weer vies, geen wasbakje in de wc. Net als iemand die hier ooit schreef dat ze de wc-borstel geregeld meewaste in de vaatwasser.



Ik hoop maar dat dat een grapje was.Er zijn nog genoeg woningen waar geen wasbakje in het kleinste kamertje zit. Ik gebruik het hier zelf niet, de badkamer zit naast de WC, vind ik wel zo prettig want daar is warm water.
verba volant, scripta manent.
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 november 2014 @ 15:40:

[...]





Als je dan in de keuken maar wel even je handen wast voor je het gehakt aan gaat maken lijkt me dat dat niet zo veel kwaad kan.je moet wel ergens heen lopen dan met toch niet echt schone handen.
Alle reacties Link kopieren
Vaatdoekjes gebruik ik altijd 2 per dag.

Keukendoek en theedoek elke dag een schone.

Snijplanken heb ik meer dan een in gebruik en wordt na het gebruik af gespoeld met heet water voordat het met de vaat wordt gedaan.

Mijn keuken is altijd proper - trouwens heel mijn huis mag gezien worden.

Ik poets niet zo veel meer dan jaren terug maar alles krijgt hier geregeld een poetsbeurt.



Vaatdoekje kan ook in de magnetron.



http://dingendieechtwerke ... tdoekje-in-magnetron.html
Wat is er eigenlijk ooit gebeurd met al die speciaal getrainde animal-cops? Zitten die nog ergens in een archiefkast en kunnen ze met wat bijscholing worden ingezet als dish cloth cops?
Alle reacties Link kopieren
Miscchien ben ik een slechte huisvrouw maar ik vervang echt niet dagelijks mijn handoek en theedoek, dit doe ik 2 keer per week. Ik blijf anders aan het wassen! Wij zijn met z'n 2e, ik denk als ik kinderen zou hebben dat ik dit vaker vervang, meer handen dus sneller vies.



De vaatdoek vervang ik om de dag, en ik maak elke avond het aanrecht en kookplaat schoon. Maar ik pak dezelfde vaatdoek ook voor het afdoen van de tafels.
Alle reacties Link kopieren
Ik vervang ook niet dagelijks mijn handdoek en vaatdoek. De handdoek 2 keer per week, wordt niet veel gebruikt. De vaatdoek om de dag en het kan zelfs om de 2 dagen zijn. We zijn ook maar met z'n twee, dus geen kinderen. Het ziet er hier proper uit, maar blijkbaar zit mijn aanrecht onder de bacteriën.



Vaatdoeken kunnen idd mee in de vaatwasser. Dat doe ik ook vaak. Ik gebruik ook geen snijplank, maar neem daarvoor een bord.



Ook nooit voedselvergiftiging gekregen of ziek geworden hierdoor trouwens.
Life is short. Eat dessert first.
Ook bij mij kan je te allen tijde van de vloer eten. Misschien toch eens wat vaker stofzuigen



Nah, het is schoon. Het doekje wordt iedere dag (bijna toch wel :P) vervangen voor een schoon exemplaar.
quote:Exces schreef op 17 november 2014 @ 13:20:

In mijn keuken kun je ten alle tijden van de vloer eten...Hier ook volgens mijn honden, die eten alles wat ik aan eetwaar laat vallen, al is het een kruimel.
Alle reacties Link kopieren
Hier elke dag een schone vaatdoek. Theedoek voor de sier wegens vaatwasser. Hier ook geen wasbak in de plee, ik kan heel goed met mijn andere hand de deur openen ipv mijn tampon hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rinzwind schreef op 17 november 2014 @ 15:12:

Handoekjes in het toilet doen we niet aan, ik heb het wasbakje daar bij de laatste verbouwing laten verwijderen. Handen wassen in de keuken en daarna (jawel) de handdoek in de was....

Je handdoekje uit de keuken mag je dan wel direct in de was doen, maar alles wat tussen toilet en handdoek aangeraakt wordt (lichtknopje toilet, deurgrepen, lichtknopje keuken, keukenkraan, zeeppompje) daar verspreid je de bacterien over die je het liefst zou willen wegwassen.



Toegegeven, een fonteintje op het toilet is ook niet heilig. Tenslotte doe je de kraan aan en uit met eerst vieze en daarna schone handen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven