Vaatdoekjespolitie

17-11-2014 13:06 162 berichten
Nederlanders zijn van een proper volkje verworden tot een verzameling smeerpijpen. Elke dag worden 2000 mensen strontziek, omdat hun keuken geen keuken is, maar een pretpark voor schadelijke microben. Hun koelkast staat niet koud genoeg, ze wassen hun snijplank niet af, ze wassen hun handen niet en oh gruwel: ze gebruiken soms wel meerdere dagen hetzelfde vaatdoekje .



Gelukkig is daar het ministerie van Volkgezondheid, dat ons in eendrachtige samenwerking met het Voedingscentrum komt onderwijzen in het vak Hygiënisch Keukengebruik.



http://nos.nl/artikel/722278-minister-m ... choon.html



Hebben jullie al een hoekje in de keuken vrijgemaakt voor de vaatdoekjes-surveillant? Is jullie keuken een smeerboel, of juist helemaal steriel? Omdat TO altijd aftrapt: mijn keuken zou die arme minister Schippers tot waanzin drijven, maar er is hier nooit iemand ziek. Ik denk dat we dank zij mijn gebrek aan hygiëne een enorm goede weerstand hebben opgebouwd .
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 17 november 2014 @ 16:42:



Vaatdoeken kunnen idd mee in de vaatwasser. Dat doe ik ook vaak. Ik gebruik ook geen snijplank, maar neem daarvoor een bord.

.



Ik heb helaas geen vaatwasser, dus ik gooi het bij de was. Maar ik denk dat ik het ook sneller zou vervangen als ik een vaatwasser had, dat is wel lekker snel en makkelijk!

Ik snijd ook vaak op een bord, die snijdplanken krijg ik gewoon niet goed schoon!
Alle reacties Link kopieren
Nee, waterval. In de ochtend, voor je gaat zorgen en werken, rijd je langs die op 20 km afstand, leg daar een schoon setje van alles neer, gesteven, gestreken en op het gras gebleekt. Thuis kun je dan rustig ontbijten. Na het werk rijd je dan 25 km om, en daar leg je ook een schoon setje keukenlinnen neer. Daarna thuis ook een setje neerleggen, voordat je gaat koken, zorgen en de avond in gaat. Dat lijkt me niet zo moeilijk. Egoistisch hoor, dat je dit niet over hebt voor al je mantelverzorgden...
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een vaatdoekje max 2 dagen, daarna in de wasmachine op 90graden, maar meestal gebruik ik keukenpapier. Dat gooi ik meteen weg. Ook neem ik het aanrecht af met dettolverdunning. Ik ben in de keuken een neatfreak, in tegenstelling tot de rest van het huis... Handdoek elke dag, theedoek elke 2e dag.
Alle reacties Link kopieren
Wie gebruikt zijn handdoek na het douche vaker dan 1 keer? Zo ja hoe vaak?



Daar ben ik wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik gebruik 2 handdoeken. 1 voor het bovenlijf en 1 voor het onderlijf. Meestal 2 a 3 dagen, daarna in de was.
Alle reacties Link kopieren
Handdoek na het douchen gebruik ik een keer.
Elke dag een schone vaatdoek, theedoek en handdoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:inspiratielooos schreef op 17 november 2014 @ 18:33:

Wie gebruikt zijn handdoek na het douche vaker dan 1 keer? Zo ja hoe vaak?



Daar ben ik wel benieuwd naar.Hier word een handdoek 1 keer gebruikt na het douchen en daarna gelijk in de was.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 17 november 2014 @ 18:39:

Ja, ik gebruik 2 handdoeken. 1 voor het bovenlijf en 1 voor het onderlijf. Meestal 2 a 3 dagen, daarna in de was.Ongeveer hetzelfde als dit.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Handdoek worden te drogen gehangen en nog een keer gebruikt door dezelfde persoon.

Vaatdoekjes gaan na gebruik de wasmand in de keuken in. Handdoeken uit de keuken theedoeken en handdoekjes uit het toilet gaan 's morgens in de wasmand en er gaat een verse op de haak.

Ze gaan vrijdags samen met de schoonmaakdoeken van mijn werk op 90 graden in de was.
Alle reacties Link kopieren
Heeft het vaatdoekje in de vaatwasser gemieterd net!
Alle reacties Link kopieren
quote:inspiratielooos schreef op 17 november 2014 @ 18:33:

Wie gebruikt zijn handdoek na het douche vaker dan 1 keer? Zo ja hoe vaak?



Daar ben ik wel benieuwd naar.



Ik!

Kan makkelijk een week (of langer) doen met een handdoek om af te drogen na het douchen.



Vaat-, thee- en keukenhanddoek vervang ik 1 x per week of vaker.



Mijn standaarden zijn zo te zien een stukje lager dan de laatst gereageerden hier.

Gelukkig leef ik nog steeds en ben ik zelden ziek.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ik heb iedere dag een schone vaatdoek en ik was de gore lappen heet.



Maar alleen al omdat troela Schippers zich hier nu mee denkt te moeten bemoeien heb ik zin om die doeken 3 weken te gebruiken voor ik ze in de was gooi.

Wat een belachelijke betutteling weer.
quote:inspiratielooos schreef op 17 november 2014 @ 18:33:

Wie gebruikt zijn handdoek na het douche vaker dan 1 keer? Zo ja hoe vaak?



Daar ben ik wel benieuwd naar.

Bah.

Nee hoor, iedere dag een schone.

Moet er niet aan denken die huidschilfers de volgende dag weer uit te smeren op mijn lijf.
Wegwerpdoekjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me er wel over dat er hier op het forum wordt gepleit voor zo zuinig mogelijk zijn met je gas en verwarming, maar vervolgens gebruikt iedereen elke dag een schone handdoek en worden er dus, neem ik aan, heeeel veel wassen gedraaid.



Ik verwissel mijn douchehanddoek denk ik 2 keer per 3 weken ongeveer, soms iets sneller, maar ook vaak iets later.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwissel mijn douchehanddoek ongeveer 3 keer per week. Ik denk altijd maar zo ik kom net onder de douche uit, schoon en wel dus zo vies word die handdoek vast niet :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn keuken ziet er erg schoon en netjes uit. Grote aanrechten, grotendeels leeg en schoon. Vaatdoekje meestal 2 keer per dag een schone, en op 90 graden gewassen.



Maar koelkast en vriezer schoonmaken daar loop ik altijd bij achter. Niet superranzig of zo, maar het zou niet door een keuring heen komen...
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik gebruik mijn douchehanddoek een dag of vier. Zo smerig ben ik niet als ik net onder de douche vandaan kom .
Alle reacties Link kopieren
Douche handdoek 1x per week (soms iets sneller), vaatdoeken ongeveer 2x per week en thee en handdoeken elke week. Wij zijn duidelijk viespeuken (maar nooit ziek). Ik lees soms 2x per dag een schone vaatdoek, ik gebruik dat ding max 2x per dag om de tafel en het aanrecht af te nemen. Om nou na 1x de tafel afnemen weer een nieuwe doek te pakken gaat me echt te ver.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je iedere dag je theedoek en handdoek in de was doen? Ik begrijp het niet. Handdoek gebruiken wij 's avonds (wij werken de hele dag) alleen om onze schone handen af te drogen . Dat ding is na een dag toch niet vies? De theedoek gebruiken we ook amper. Ik droog niet af, daar heb ik een afdruiprek voor (vaatwasser hebben we niet)
Alle reacties Link kopieren
Hier worden de theedoek en handoek veelvuldig gebruikt. Zelf halve dagen Vent hele dagen thuis. Zijn dus 's avond vochtig. Daarnaast heeft vent nog weleens de gewoonte om het aanrecht af te drogen met de theedoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 17 november 2014 @ 19:35:

[...]



Bah.

Nee hoor, iedere dag een schone.

Moet er niet aan denken die huidschilfers de volgende dag weer uit te smeren op mijn lijf.

Zo denk ik ook, getver.

Ieder z'n ding
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 17 november 2014 @ 20:10:

Waarom zou je iedere dag je theedoek en handdoek in de was doen? Ik begrijp het niet. Handdoek gebruiken wij 's avonds (wij werken de hele dag) alleen om onze schone handen af te drogen . Dat ding is na een dag toch niet vies? De theedoek gebruiken we ook amper. Ik droog niet af, daar heb ik een afdruiprek voor (vaatwasser hebben we niet)



Ik begrijp het ook niet!



Misschien hebben de mensen die dit elke dag vervangen meerdere kinderen? Ik kan me voorstellen dat als je met meer mensen in 1 huis leeft het ook sneller vies word.
Alle reacties Link kopieren
Badhanddoek één keer, ik maak er ook de muur en glazen wand mee droog en dweil eventuele spetters ermee op.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven