Vaatwasser

26-10-2016 22:08 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vaatwasser, nog geen jaar oud, wast niks meer schoon...heb al filters gereinigd...een keer met vaatwasreiniger gedraaid....



Wat kan dit nog meer zijn?

Overal etensresten, op alles....



Iemand een idee wat ik kan doen?
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, sinds maandag exact hetzelfde probleem
je borden/pannen afspoelen voordat je ze erin zet, ipv ladingen etensresten erin laten zitten?



En nu gewoon even met je hand weghalen, en 2x op de hoogste temperatuur laten draaien met vaatwasserreiniger.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel zit er niet op, spoel alles af. maar wat er zit verspreid zich als het ware, dus op glazen en mokken waar niks op zat voordien, zit erna een laag 'smurrie'
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Ga m 2 keer leeg op hoogste temp laten draaien morgen
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
je hebt de filter onderin de vaatwasser eruit gehaald en schoongemaakt? heb je ook met je hand in het recevoir gevoeld om daar de derrie uit te halen?



pompt hij nog wel goed af? Ligt er water op de bodemplaat als je hem opent na het draaien?
Sproeiarmen gereinigd? Misschien lopen deze vast of komt er niet genoeg water(kracht) uit?
Alle reacties Link kopieren
Even de sproeiers ook schoonmaken en vaatwasserzout bijvullen. Die laatste hielp bij mij
Alle reacties Link kopieren
Hahaha.... écht? Je serviesgoed goed afspoelen, zodat het zo goed als schoon de vaatwasser in gaat, want anders kan hij verontreinigd worden? Wat voor zin heeft het zo goed als schoon serviesgoed in dat ding te zetten? Als je tóch al bezig bent met afspoelen e.d., is het 5 minuten extra werk om het gewoon helemaal af te wassen, en dan ben je gelijk klaar, kost minder water, kost geen stroom en het is gelijk gedaan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Machine met azijn gedraaid tegen de kalkaanslag?



Kunnen de leidingen verstopt zijn?



Blijft er water staan?
Alle reacties Link kopieren
Afvoer verstopt?
Vaatwasser naar voren schuiven en de afvoerslang en afvoerbuis aan de muur/ in de vloer eens goed bekijken en eventueel doorspoelen. Check meteen ook de aanvoer en of die goed open staat.
Pak de gebruiksaanwijzing erbij en kijk of dit probleem erbij staat bij de veelvoorkomende dingen. En bel de klantenservice van de fabrikant met dit probleem. Ze kunnen je vaak goede tips geven. Werkt het niet, kun je vaak met garantie nog een monteur laten komen.
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:26:

Hahaha.... écht? Je serviesgoed goed afspoelen, zodat het zo goed als schoon de vaatwasser in gaat, want anders kan hij verontreinigd worden? Wat voor zin heeft het zo goed als schoon serviesgoed in dat ding te zetten? Als je tóch al bezig bent met afspoelen e.d., is het 5 minuten extra werk om het gewoon helemaal af te wassen, en dan ben je gelijk klaar, kost minder water, kost geen stroom en het is gelijk gedaan...Sorry, maar ik ga echt geen borden vol met bijvoorbeeld spaghettisaus in de vaatwasser zetten hoor, die spoel ik echt wel even om.
Alle reacties Link kopieren
quote:RegalPrinces schreef op 26 oktober 2016 @ 22:44:

[...]





Sorry, maar ik ga echt geen borden vol met bijvoorbeeld spaghettisaus in de vaatwasser zetten hoor, die spoel ik echt wel even om.Hmmm tuurlijk, en daarna gooi je er een beetje afwasmiddel bij en dan ben je 5 minuten later klaar met afwassen... Dus zie dan de toegevoegde waarde van die vaatwasser niet zo...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zie de toegevoegde waarde van de vaatwasser wel. Maar daar gaat het nu niet om toch? Ik zou inderdaad de filters schoonmaken, de sproeiarmgaatjes even doorprikken indien nodig, en checken of er niets in de pomp zit. En dan even leeg draaien, evt. Met zo'n zakje machine schoonmaakmiddel.
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:51:

[...]





Hmmm tuurlijk, en daarna gooi je er een beetje afwasmiddel bij en dan ben je 5 minuten later klaar met afwassen... Dus zie dan de toegevoegde waarde van die vaatwasser niet zo...



Nou dan mag je hier een snelcursus afwassen komen geven, want mn borden en pannen 2 tellen onder de lopende kraan houden in de vaatwasser plempen, en aanzetten ben ik ongeveer 5 minuten mee bezig. En met de hand alles voorspoelen, afwassen en drogen ben ik al snel een half uur bezig.



En ook bij mij is tijd geld. Laat geld (die 1e euro die een wasje met de vaatwasser kost niet het probleem zijn), maar die 30 minuten elke dag heb ik gewoon niet.
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:51:

[...]





Hmmm tuurlijk, en daarna gooi je er een beetje afwasmiddel bij en dan ben je 5 minuten later klaar met afwassen... Dus zie dan de toegevoegde waarde van die vaatwasser niet zo...Probleem 1: ik heb een hekel aan de afwas. Tweede probleem: dat afwasmiddel zou direct door de afvoer gaan, dus erg veel zin heeft dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Foodsandbeats schreef op 26 oktober 2016 @ 22:34:

Vaatwasser naar voren schuiven en de afvoerslang en afvoerbuis aan de muur/ in de vloer eens goed bekijken en eventueel doorspoelen. Check meteen ook de aanvoer en of die goed open staat.Dank je hier had ik helemaal niet aan gedacht!
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:Foodsandbeats schreef op 26 oktober 2016 @ 22:37:

Pak de gebruiksaanwijzing erbij en kijk of dit probleem erbij staat bij de veelvoorkomende dingen. En bel de klantenservice van de fabrikant met dit probleem. Ze kunnen je vaak goede tips geven. Werkt het niet, kun je vaak met garantie nog een monteur laten komen.





Heb al avonden aan handleidingen besteed, maar to no avail.

Uiterste nood: hoe vonden jullie een monteur?
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
quote:MallePietje75 schreef op 26 oktober 2016 @ 23:01:

Ik zie de toegevoegde waarde van de vaatwasser wel. Maar daar gaat het nu niet om toch? Ik zou inderdaad de filters schoonmaken, de sproeiarmgaatjes even doorprikken indien nodig, en checken of er niets in de pomp zit. En dan even leeg draaien, evt. Met zo'n zakje machine schoonmaakmiddel.





Ja, ik heb dit precies gedaan! Ik zie geen verstopte sproeiarmen, geen verstopte filters, heb alles doorgespoeld met zo;n zakje....

The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie tips!

Morgen nog maar even alle opties hier genoemd proberen

Vind het wel een gekloot hoor.

Nooit een vaatwasser gehad trouwens, maar kreeg godse hekel aan afwassen na 20 jaar nog niet weg.

Maar dit is ook niet fijn
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het niet in de filters verstopt, maar verder onderin. Goede uitleg he . Maar dat maken wij ook schoon en dan doet de vaatwasser het weer formidabel! Ik denk dat je nog even naar een paar andere dingen moet kijken. Als het dan nog niet wil, heb je garantie? Wie weet is er toch iets kapot. Succes!



overigens, wij spoelen nooit iets af, behalve die spaghetti sauce borden en pan en alles wordt altijd heerlijk schoon.
Alle reacties Link kopieren
grootepan, hoe maak je dat dan onderin schoon?



Wordt alweer jaloers, de mijne deed het ook perfect. Dacht al: toch een miskoop??

Heb wel garantie gelukkig.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Als het onder garantie is dan contacteer je de winkel of de klantendienst van het merk.

Je hoeft zelf geen monteur te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven