Vaste (huis)telefoon

05-12-2014 12:12 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dat nog?

Ik wel en ik twijfel om het weg te doen (opzeggen)

Ik bel er hooguit 2 nummers mee en word er heel zelden op gebeld.



Opzeggen zou in het kader van bezuinigen zijn, betaal nu 60 euro voor een alles-in-1 pakket van UPC

Voor een 2-in-1 ga ik 42 euro betalen.

Zit al jaren bij UPC en dat bevalt me best.



Bij mijn mobiele abonnement heb ik een familiebundel dus vrij bellen met kinderen en moeder, kan eventueel nog 2 nrs bijvoegen (kletsvriendinnen bijvoorbeeld)

Eigenlijk vind ik het zonde geld die vaste telefoon
Alle reacties Link kopieren
Ik doe al 10 jaar zonder vaste telefoon. De enige die dat niet zo tof vonden waren mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, die heb ik nog.

Ik zou failliet gaan als ik alles mobiel zou doen.



Maar voor jou klinkt het niet echt rendabel meer.
Alle reacties Link kopieren
Mij scheelt het véél geld. Ik bel eigenlijk alleen mijn ouders, zusje en een vriendin ermee, maar dat is aanzienlijk goedkoper dan mobiel.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik heb geen vaste telefoon meer. (maar ook geen tv aansluiting)

Gebruik alleen mijn mobiel, maar ben geen grote beller. Vaak doe ik ook dingen via whatsapp.



Mijn huistelefoon heb ik nog geen moment gemist.
Alle reacties Link kopieren
Nee ook nooit gehad sinds ik 7 jaar geleden uit huis ging.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb het ook nog, en twijfel ook. Maar in de praktijk hoor ik mijn vaste telefoon altijd, en mijn mobiel zit meestal ergens diep in mijn tas, zodat ik dat ding niet eens hoor. Kom er soms na een 'paar' dagen pas achter dat er iemand gebeld heeft. Ik ben dus niet zo vergroeid met dat ding en daarom houdt ik nog maar even mijn vaste telefoon aan. :-)
Ik heb het alleen omdat ik het er gratis bij kreeg bij UPC. Ik weet zelf het nummer niet, gebruik het nooit en heb ook niemand het nummer gegeven. Tja, gratis hè, dus wel aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nog 1. Bel daar voornamelijk familie mee. Wij hebben ook zo'n alles in 1 pakket.
Alle reacties Link kopieren
Omdat werk van man te pas en te onpas op de mobiel belt, hebben we die tegenwoordig uitstaan op momenten dat we niet gestoord willen worden (bijvoorbeeld 's nachts). Om dan toch voor naaste familie bereikbaar te zijn, hebben we een vaste telefoon. Maar dat is dus echt voor noodgevallen (en dat gaat tot nu toe goed).
Ik heb wel een huistelefoon maar kan er ook onbeperkt mee naar vaste en mobiele nummers bellen. Bellen met mijn mobiel doe ik dus ook alleen maar voor korte mededelingen als ik niet thuis ben. Heb daar maar een abonnement op voor 5 euro bellen per maand.
Alle reacties Link kopieren
Maar zo gratis is het niet meer volgens mij Annelaure, volgens mij veranderen die abonnementen steeds!



Mijn mobiele abo staat nu op een tegoed van 117 euro(!) en er komt elke maand 15 euro bij

De mensen die ik vaak (en lang) bel hebben dezelfde provider dus zou ik in mijn familie bundel kunnen gooien.



En ja, ik ben wel vergroeid met mijn telefoon. De dagen dat mijn mobiel wel gaat en mijn vaste telefoon niet, is denk wel dagelijks.



Denk dat ik er uit ben
Alle reacties Link kopieren
Heb nog steeds een vaste telefoon en die doe ik ook niet weg. Veel handiger als je thuis als familie gewoon op 1 nummer bereikbaar bent, in plaats van dat je tig mobiele nummers moet gaan opslaan of onthouden van ieder afzonderlijk gezinslid.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb het. En kost me weinig. Ik bel via internet (voip ofzo) en heb ouders in het buitenland, dus mobiel zou heel duur zijn. Maar buiten dat vind ik het ook niet prettig als ik iedereen zou verplichten mij mobiel te bellen. Mensen zonder vaste lijn bel ik zelf ook nooit. Die mail ik dan wel en anders mogen ze mij lekker bellen.
Ik heb het abonnement nog geen jaar en betaal wat jij voor het 2-in-1 pakket wil gaan betalen. De huistelefoon heb ik er echt gratis bij gekregen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren geen vaste telefoon meer en mis het ook niet.

Bel dan ook al jaren mobiel en bevalt me uitstekend.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 05 december 2014 @ 12:27:

Heb nog steeds een vaste telefoon en die doe ik ook niet weg. Veel handiger als je thuis als familie gewoon op 1 nummer bereikbaar bent, in plaats van dat je tig mobiele nummers moet gaan opslaan of onthouden van ieder afzonderlijk gezinslid.



Kan me de dag niet heugen dat er iemand naar mijn vaste lijn belde voor 1 van mijn kinderen!

Die bellen minimaal, whats appen des te meer
Ik heb al 17 jaar geen vaste telefoon meer en ik heb het nooit gemist.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vaste lijn puur nog voor de familie en voor de lange gesprekken. Nooit echt uitgerekend of dit uitkan, hoeveel ik nou echt bel met de vaste en wat dit kost als ik dit mobiel zou doen.

Wel vind ik het inderdaad ook lullig voor de mensen die mij bellen als ze alleen nog mobiel kunnen bellen.
Alle reacties Link kopieren
In het verleden heb ik mobiel gebeld, werd er echter niet goed van dat veel mensen verwachten dat je altijd en overal bereikbaar moet zijn. Nu bel ik gewoon weer van de vaste telefoon. Mobiel heb ik alleen in geval van nood. Geeft mij een stuk meer rust.
Alle reacties Link kopieren
Via de vaste telefoon kan ik sinds 3 maanden ook gratis mobiele nummers bellen.Daarvoor belde ik ze niet voor de gezelligheid, veel te duur:)

Ik wilde er nooit aan, maar mobiele nummers worden steeds meer gewoon, dus ik zal ze wel moeten bellen, wil ik iemand spreken..

Zelf heb ik alleen prepaid. Hoor mijn telefoontje vaak niet eens afgaan.En als ik in de auto zit mag ik van mezelf eigenlijks niet opnemen...

Dus ik denk dat ik de vaste foon wel houd.

Ik vind ook dat je met mobiele foon soms juist slechter bereikbaar bent, want zijn meer mensen die hun eigen telefoon ook avonds niet bij zich hebben of hem niet horen.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik vind een mobiel echt niet lekker aan je oor.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar jaar alleen mobiel. Daarvoor werd ik nauwelijks gebeld op de vaste, alleen door mijn moeder.

Vaak lag dan net de kat op schoot, waardoor ik niet kon opnemen. Of ik lag net even boven op bed. Of net de was aan het ophangen. Mobiel is voor mij Veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
Stom dat ik dan toch weer ga twijfelen.................

Maar ik vind die 62 euro best een heel bedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:CarrieM schreef op 05 december 2014 @ 13:14:

Ik heb al een paar jaar alleen mobiel. Daarvoor werd ik nauwelijks gebeld op de vaste, alleen door mijn moeder.

Vaak lag dan net de kat op schoot, waardoor ik niet kon opnemen. Of ik lag net even boven op bed. Of net de was aan het ophangen. Mobiel is voor mij Veel fijner.Dan neem je toch niet op? Als ik mezelf net behaaglijk heb geïnstalleerd op de bank, boek erbij, of er is een fijne detective op TV, iets te drinken binnen handbereik, enz. laat ik de telefoon ook wel eens gewoon rinkelen als ik er geen zin in heb. Als het belangrijk is, bellen ze wel weer een keer terug.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven