Verbouwing badkamer

16-02-2017 21:08 30 berichten
Onze badkamer wordt verbouwd. De klus gaat 2 weken duren.

Ik zie vooral op tegen de werklui in mn huis. Word er altijd zenuwachtig van, er komt weinig uit mn handen. Hebben meer mensen hier last van?

Is het erg raar om die 2 weken een vakantie te plannen? Geven we ze gewoon een huissleutel.

We willen dan wel op een camping in de buurt gaan staan, zodat we toch regelmatig even kunnen kijken en overleggen. En dan kan mn man gewoon naar zn werk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook 2 weken lang werklui over de vloer gehad voor de badkamer. Ik vond het meevallen, was helemaal niet erg. Meesten waren erg aardig. Ik heb niet echt last van ze gehad. Vond het ook wel prettig om thuis te zijn, omdat ze toch nog regelmatig vroegen waar ik iets precies wilde of hoe en wat. We waren nooit de altijd thuis als ze aan het werk waren, maar wel veel. Gaven eentje ook altijd een sleutel mee.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Ja, werken jullie onregelmatig of niet... ?

Ik zou sleutel geven en koffie aanwijzen en af en toe kijken maar ons voordeel is dat we onregelmatig werken dus hooguit dat ze paar uur (max 4) alleen zijn.



Maar ik ben wel benieuwd naar voorbeeld van je badkamer. We willen de badkamer ook doen nl.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hell no dat zo iemand de sleutel krijgt.

'S ochtends mogen ze naar binnen en als ze gaan trekken ze de deur dicht.

Onze Nederlandse klusser had de radio aangelaten, op een Poolse zender
Het voorbeeld zit in mn hoofd. Heb geen foto of zo.

Ik werk niet, dus ben de hele dag thuis.
En dan nog iets, waar douchen we die 2 weken? Dus dan vond ik de camping ook wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer de badkamer verbouwd. Ik werk fulltime dus heb ze idd de sleutel gegeven en veel succes verder. Erbij blijven word je gek van, ze gaan boren, slopen, de hele dag onrust. Ik wilde er echt niet bijblijven hoor, je loopt elkaar alleen maar in de weg. Bovendien werd alles een zooi (appartement). Op werk zijn was prettiger dan thuis zitten in het stof en de klustroep.



Die paar keren dat ze me nodig hadden voor instructies ben ik s ochtends even gebleven en iets later naar mijn werk gegaan. Dat was ook maar een enkele keer.
Alle reacties Link kopieren
Douchen deed ik op werk (groot kantoorpand, dus voorzien van een douche). Elke dag in jogging pak de fiets op naar kantoor en daar uitgebreid douchen en omkleden. Prima oplossing. In het weekend douchte ik na sporten in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 16 februari 2017 @ 21:19:

En dan nog iets, waar douchen we die 2 weken? Dus dan vond ik de camping ook wel handig.Wij douchten bij familie, op werk of na sport.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Wij hebben een nooddouche gehad, maar was een verbouwing van zeven weken (meer dan alleen badkamer).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker naar de camping gaan!

Heb ik ook gedaan met verbouwing. Ik vond het reuze flex, vakantiegevoel terwijl de toko in puin lag.
quote:-Suze- schreef op 16 februari 2017 @ 21:28:

Ik zou zeker naar de camping gaan!

Heb ik ook gedaan met verbouwing. Ik vond het reuze flex, vakantiegevoel terwijl de toko in puin lag.



ze zei: reuze

(dol op gebruik van dit soort oudhollandsche woorden, heb met een vriendin ooit een 'lijst der kloeke spraak' opgesteld met dit soort taal.

maar los hiervan).

+1!

zie alleen maar voordelen in deze oplossing! zal heerlijk zijn als ze klaar zijn en je een prachtbadkamer betreden kan
quote:Fluithaas schreef op 16 februari 2017 @ 21:27:

Wij hebben een nooddouche gehad, maar was een verbouwing van zeven weken (meer dan alleen badkamer).

Hoe is dat bevallen, zo'n nooddouche?



Hier de komende zomer ook een verbouwing. Als het dan warm is wil ik wel elke dag kunnen douchen, maar ik heb niet zoveel zin om steeds iets te organiseren met familie, vrienden, zwembad, o.i.d. Zit daarom ook te denken aan een nooddouche.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons begint de verbouwing over twee weken, wij krijgen een nooddouche en dat lijkt mij een ideale oplossing. Wij hebben een inloopdouche, een groot wastafelmeubel met spiegel en inbouw kranen, en een wc, met spawcbril gepland. Het bad gaat eruit. Op de muur komen dezelfde tegels als op de grond, uit de serie Earth van Villeroy en Boch. I kan niet wachten tot de verbouwing klaar is!
leef, geniet en eet!
Mijn badkamerverbouwig duurde drie maanden. Nooddouche was een hele goede oplossing.
quote:kippetje29 schreef op 16 februari 2017 @ 23:22:

Mijn badkamerverbouwig duurde drie maanden. Nooddouche was een hele goede oplossing.Huh? Why?
Alle reacties Link kopieren
quote:safari schreef op 16 februari 2017 @ 21:36:

[...]





ze zei: reuze

(dol op gebruik van dit soort oudhollandsche woorden, heb met een vriendin ooit een 'lijst der kloeke spraak' opgesteld met dit soort taal.

maar los hiervan).

+1!

zie alleen maar voordelen in deze oplossing! zal heerlijk zijn als ze klaar zijn en je een prachtbadkamer betreden kan



Waarbij je voor het gemak even vergeet dat je drie dagen lang nonstop moet poetsen om je huis weer schoon te krijgen.



Maar dat wilde je vast niet weten .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Pluisi schreef op 16 februari 2017 @ 23:28:

[...]





Huh? Why?Ik neem aan dat je de duur van de verbouwing nogal lang vindt. Vond ik ook maar was ook een enorme verbouwing en heb oa een stoomcabine, sunshower, geluidsinstallatie, tv etc en dat goed aanleggen kostte tijd en er gingen wat zaken mis zoals verkeerde tegels en kranen. Maar het was het absoluut waard.
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar de camping gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Zilverberk schreef op 16 februari 2017 @ 22:46:

[...]



Hoe is dat bevallen, zo'n nooddouche?



Hier de komende zomer ook een verbouwing. Als het dan warm is wil ik wel elke dag kunnen douchen, maar ik heb niet zoveel zin om steeds iets te organiseren met familie, vrienden, zwembad, o.i.d. Zit daarom ook te denken aan een nooddouche.Is te doen. Niet heel comfortabel, maar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de nooddouche ideaal. Heerlijke douche! Had geen zin in gezeul met mijzelf en de kinderen, tijdens de verbouwing van 6 weken, sowieso douchen bij anderen leek mij heel onprettig.
Alle reacties Link kopieren
als je besluit de huissleutel te geven, dan heb ik de volgende tip voor je: laat je sloten vervangen als ze klaar zijn.



Dat kost misschien 150 euro en is bovenop alle kosten maar een heel klein gedeelte. Dan weet je zeker dat niemand meer een sleutel van je huis heeft.



Laten we er van uitgaan dat de verbouwers zelf niets stelen omdat dat te opzichtig zou zijn. Maar ze kunnen natuurlijk wel even een kopie laten maken, met alle gevolgen van dien. Ze kunnen later, veel later terugkomen, ze kunnen hem weggeven of verkopen aan een ander etc etc
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook de badkamer verbouwen. Gaat ongeveer drie weken duren (afhankelijk van droogtijd etc). We gaan waarschijnlijk bij familie douchen (wonen heel dichtbij), maar zo'n nooddouche klinkt toch ook wel erg handig....



Oo en ik kijk niet op tegen de werklui in huis (zijn bekenden en een is een neef), maar wel tegen alle bende en herrie...
quote:grenada schreef op 17 februari 2017 @ 09:07:

als je besluit de huissleutel te geven, dan heb ik de volgende tip voor je: laat je sloten vervangen als ze klaar zijn.



Dat kost misschien 150 euro en is bovenop alle kosten maar een heel klein gedeelte. Dan weet je zeker dat niemand meer een sleutel van je huis heeft.



Laten we er van uitgaan dat de verbouwers zelf niets stelen omdat dat te opzichtig zou zijn. Maar ze kunnen natuurlijk wel even een kopie laten maken, met alle gevolgen van dien. Ze kunnen later, veel later terugkomen, ze kunnen hem weggeven of verkopen aan een ander etc etcBen me daar gek. Als er later een insluiping plaatsvind weet ik iig wie het was. We gaan in zee met een gerenommeerd bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Wij lieten onze douche verbouwen toen we op vakantie waren/gingen. Het viel zo ivm het kopen van een nieuwe huis en een geplande vakantie, dus we konden niet anders. Ik vond het vreselijk. Klusjesmannen waren wel bekenden van ons. En mijn vader kwam om de 2 dagen inspecteren. Maar toch zijn er uiteindelijk dingen anders geworden dan ik dacht. Als ik er bovenop had kunnen zitten, dan had ik mn zin wel doorgedreven bij bepaalde dingen. Nu heeft de klusjesman het naar eigen inzicht gedaan.

Voor de vakantie konden wij ook niet thuis douchen (ivm het afbreken van de oude badkamer), we wonen in een watersportdorp waar veel bootjes zijn. We hebben toen elke dag gedouched in het douchegebouw van de haven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven