Zwanger worden vanaf mei 2024

20-03-2024 21:45 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Ik ben mama van twee kindjes van 5 en 3 en wij willen vanaf dit jaar mei voor een 3e kindje gaan. Ik ben per februari met de pil gestopt om mijn eigen cyclus weer terug te krijgen en willen er vanaf mei voor gaan! :duckie:

Zijn er nog meer van jullie die rond die tijd (of misschien nu al) bezig zijn met zwangerworden? 1e, 2e, 3e of misschien 4e (of meer) kindje? Het lijkt me erg leuk om de ervaringen te delen en een topic te starten!

Liefs!
:cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Ineedcoffee333e1Start in mei-
Anoniem_2611312e1Start in juni-
Guusje1992313e16 AprilZwanger! :duckie:
Dromer301e1Start april/meiTraject met ovulatie-opwekking
Aster84?3e1Start juni/juli-
Basics3?2e218 mei-
RachelGreen291e1Start mei/juni-
Vliet_141363e1Start juni/juliVorige keer een miskraam gehad
Marloes1995281e112 AprilZwanger! :duckie:
Babynr3363e112 mei-
AuroraSkyline321e126 April-
ineedcoffee wijzigde dit bericht op 19-04-2024 12:06
56.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!

Ik schrijf graag mee! Wij hebben al een dochter van bijna 1,5 jaar.
In juni wil ik mijn spiraal eruit laten halen en dan willen we voor een 2e gaan.

Moet zeggen dat ik er in mijn hoofd steeds wat meer mee bezig ben nu. Vind het ook wel heel spannend, omdat het bij onze eerste echt heel snel raak was. Ergens ga je er daardoor vanuit dat het nu ook snel kan gaan, maar tegelijkertijd weet ik dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn... Spannend dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi @anoniem_2611!

Wat leuk dat je mee wilt schrijven, welkom!

Oeh ja dat herken ik wel, ik ben er dus ook ‘alvast’ mee bezig. Ga vanaf 1 april dus ook starten met een multivitamine met foliumzuur, dat zit dan maar vast goed.

Ik was de eerste keer na 2 en de 2e keer na 3 maanden zwanger. Ben benieuwd hoe snel of langzaam het nu gaat!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Wij hebben 2 kinderen (4 en 2 jaar oud). We willen vanaf april/mei ongeveer gaan proberen voor een derde kindje. Mijn spiraal is er al een paar maanden uit en mijn cyclus alweer een tijd regelmatig, dus dat is mooi. De vorige keren was ook ik heel snel zwanger. Ik ben erg benieuwd of dat weer zo zal zijn. Er is zelfs een hele kleine kans dat ik deze maand al zwanger ben geraakt, omdat mijn ovulatie wat eerder was dan ik had gedacht, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Ik merk wel dat ik er veel mee bezig ben in mijn hoofd en het niet echt in mijn omgeving wil delen, dus erg leuk om hier mee te schrijven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai @guusje1992!

Welkom! Wat leuk! En wat spannend dat het stiekem al raak kan zijn!

Ik zal binnenkort even een tabelletje plaatsen.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk om een tabel bij te houden!

En leuk dat jij ook voor een derde gaat, @Ineedcoffee.
Ben wel heel benieuwd hoe de dynamiek met drie kinderen zal zijn. Voor jou zullen je oudste twee denk ik al op de basisschool zitten tegen de tijd dat je van een eventuele derde zal bevallen? Dat lijkt me ook wel fijn, dat je dan echt tijd hebt voor een baby.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal :)
Ik ben niet zo'n regelmatige schrijver, maar wil graag ook af en toe hier meeschrijven. Leuk dat er een topic is voor mensen die rond deze tijd (bijna) beginnen met proberen!
Ik sta op het punt om aan een ovulatie-opwekking traject te beginnen. Wist al heel lang dat dat nodig ging zijn, dus hiervoor hebben we nog niet echt geprobeerd. Ik start morgen met de eerste ronde medicijnen en dan wordt mijn cyclus gemonitord, wel spannend allemaal. Maar al het vooronderzoek zag er gelukkig goed uit, dus we zijn heel hoopvol!
Waarschijnlijk mogen we in april of mei de eerste poging wagen. Hopelijk is het snel raak :)
Misschien leuk om te melden: ik ben 30, en heb nog geen kinderen. Dit is dus hopelijk de eerste. :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,
Ik schrijf graag mee! Ik heb een zoon en een dochter van 4 en 3 en we willen graag voor een derde gaan vanaf juni/juli. En nu kriebelt het enorm 🥰.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat de groep nu al zo groeit!

Ik heb een tabel aangemaakt! Heb je aanvullingen of wijzigingen, wil je dit dan dikgedrukt typen? Dan pas ik het aan in de tabel!

(NOD betekent Niet Ongesteld Dag. Eigelijk de dag dat je je menstruatie verwacht, maar dus niet wil als je zwanger wilt worden. ;) Dit mag je doorgeven als je dat leuk vind, dan leven we extra met je mee rond die tijd.)

@Guusje1992 Ik ben ook erg benieuwd! En mede door omstandigheden (ben ziek geweest) maar ook omdat het me erg leuk lijkt dat de oudste twee op school zitten en ik dus extra aandacht heb voor de baby. Zowel praktische overwegingen als straks een 'luxe' dus dat we gewacht hebben met een derde haha. De jongste wordt in november 4.

@Dromer Welkom!! Wat een spannend traject! Wil je meer vertllen? Hoe wist je dat je dit nodig had? En dan jullie eerste kindje, spannend joh! Leuk dat je meeschrijft!

@Aster84 Welkom!! Wat leuk dat je ook al twee kindjes hebt! En misschien straks ook beide op school als er een babietje komt? Leuk hoor! Ik heb ook enorm die kriebels hahaha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Top dat er een tabel is!
Voor de tabel: Ik ben 31 jaar. Mijn NOD is 6 april. Al acht ik de kans erg klein dat ik deze ronde al zwanger ben geraakt (4/5 dagen voor ovulatie).

Ik vind het soms ook zo spannend, kan dan echt heen en weer schieten tussen dat ik heel graag snel zwanger wil zijn en dat ik soms denk dat we beter nog even kunnen wachten (vooral op momenten dat het hier even chaos is met de 2 kinderen die ik al heb, haha).

@ Dromer, spannend! Fijn dat het vooronderzoek er goed uitzag en dat je hoopvol bent.
@ Aster84, leuk dat jij ook voor een derde gaat!
@ Ineedcoffee, wat naar dat je ziek bent geweest en dat dit (ook) invloed heeft gehad op dit soort beslissingen. Ik hoop voor je dat je ziekte achter je ligt. En ergens lijkt het me ook heel bijzonder om al wat grotere kinderen te hebben die het echt gaan begrijpen. Dat heb ik al met mijn zoontje. Toen zijn zusje werd geboren snapte hij er weinig van, maar ik denk dat hij het nu echt geweldig zou vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Guusje1992 schreef:
28-03-2024 15:21

Ik vind het soms ook zo spannend, kan dan echt heen en weer schieten tussen dat ik heel graag snel zwanger wil zijn en dat ik soms denk dat we beter nog even kunnen wachten (vooral op momenten dat het hier even chaos is met de 2 kinderen die ik al heb, haha).
Dit herken ik ook wel heel erg! Soms denk ik: hup nadat die spiraal eruit is zo snel mogelijk werken met ovulatie testen in de hoop dat het zo snel mogelijk raak is en soms denk ik weer: joh laten we gewoon lekker kijken hoe het loopt.
In mei/juni is er ook een sollicitatieronde bij ons op werk voor een functie die ik graag zou willen doen, vind dat ook zoooo ingewikkeld met onze wens voor een tweede in mijn achterhoofd. Als ik daar dan over nadenk dan denk ik weer; joh doe rustig aan.
Maar zo gaat het constant heen en weer.

Fijn dat er een tabel is, nog geen idee van mijn NOD, want de spiraal zit er nog wel eventjes in... zal tegen die tijd als ik het wel weet het doorgeven! Oh en voor de tabel, ik ben 31!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, leuk dat er een tabel is! En dankje Ineedcoffee voor het uitleggen van de NOD :) Het is allemaal nog vrij nieuw! Ik heb ook nog geen idee wanneer mijn NOD is. En op je andere vraag: ik weet al sinds mijn 22e dat ik dit zou moeten gaan doen, maar ik wist al veel eerder dat er iets niet helemaal goed zat, omdat ik vrijwel nooit ongesteld word. Maar gelukkig is er een goede behandeling voor.

Leuk dat de meesten al een of meer kinderen hebben! :heart:
En ik herken ook wat jullie zeggen over de kriebels en hopen dat het snel gaat aan de ene kant, en aan de andere kant natuurlijk niet weten hoe lang het gaat duren. Ik vind het nu al super spannend...

@anoniem, lastig inderdaad met een sollicitatie in je achterhoofd... Aan de andere kant, dat lijkt me ook pas een zorg als het straks zo is! Je weet nooit hoe het loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
dromer schreef:
28-03-2024 23:06

@anoniem, lastig inderdaad met een sollicitatie in je achterhoofd... Aan de andere kant, dat lijkt me ook pas een zorg als het straks zo is! Je weet nooit hoe het loopt.
Klopt, daarom heb ik ook besloten om maar gewoon te solliciteren en toch ook voor een tweede te gaan... Dit soort dingen vallen toch niet te plannen, hoe graag je dat ook wil!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Anoniem_2611 Fijn dat je het herkent! Ik ben echt wispelturig in mijn gevoel. Hier ook praktische zaken die behoorlijk zouden worden beïnvloed door de komst van een derde, dus ook daardoor denk ik soms: het zou handig zijn als... Maar dan realiseer ik me ook weer dat je er gewoon weinig invloed op hebt. Het kan snel raak zijn, het kan lang duren (of überhaupt niet lukken). Ik snap je in je gedachten over het solliciteren. Ik was zelf net begonnen aan mijn nieuwe baan (2 dagen) toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Daar heb ik me heel vervelend over gevoeld. Terwijl ik achteraf denk: tja, dit is gewoon het leven, voor hetzelfde geld had het een jaar geduurd voor ik zwanger was geraakt. Heb je al een datum waarop je spiraal eruit gaat?

Ik heb (veel te vroeg, maar te nieuwsgierig) vanmorgen een early test gedaan. Die was negatief. Ik ga er ook vanuit dat het deze ronde niet raak was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, ik schrijf ook graag mee! Ik heb al een kindje die van de zomer 2 wordt. Nu willen mijn man en ik voor een 2e gaan. Van mijn oudste ben ik heel onverwacht en ongepland zwanger geraakt dus dit is voor mij de eerste keer dat ik bewust ga 'proberen'. Ik heb geen ervaring met ovulatie testen. Ik heb ook een vrij lange en onregelmatige cyclus dus ik ben benieuwd! Vooral maar vaak oefenen denk ik.. Ben nu al ruim halverwege m'n cyclus en we hebben pas gisteren de knoop doorgehakt om nu te starten, dus denk niet dat het nu al raak kan zijn maar wie weet.. Mijn NOD is 15 april. Leuk om het hele proces met jullie te gaan delen!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Guusje1992 Nee nog geen datum! Ik wil het best gaan inplannen (lijkt mij wel lekker om een datum te hebben), maar ik denk telkens dat het wel erg vroeg is als ik nu al bel voor het inplannen van een afspraak haha. Denk dat ik eind april/begin mei even bel voor een afspraak! En spannend hoor, de derde. Je hebt helemaal gelijk, het leven (met kinderen) valt niet te plannen!
anoniem_2611 wijzigde dit bericht op 02-04-2024 20:04
15.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
-
anoniem_2611 wijzigde dit bericht op 02-04-2024 20:03
Reden: Dubbel
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Guusje1992 Ja dat is inderdaad een leuk bijkomend voordeel. En ik hoop dat we er een beetje extra van kunnen genieten als de oudste twee op school zitten en we dus meer tijd hebben met het 3e kindje 1-op-1. Door mijn ziekte (toen) weinig genoten van het 1e jaar van de 2e.. 

En wat spannend van die test! Ik vind piesen op zo’n test altijd een heel ding haha!



@anoniem_2611 Oeh was spannend, een nieuwe baan! Ik snap dat je dan soms even niet meer weet wat je nu wil… Mijn man start in februari met een opleiding, ook zoiets. Wachten met een 3e kindje is geen optie (want hallo, ik wacht al bijna 4 jaar haha) en hij heeft de mogelijkheid om eindelijk door te groeien naar de functie welke hij al 10 jaar wil.. Dus wat doe je dan? Nou wij denken er zo over: leuke dingen zijn er nooit te veel. We hebben een goed netwerk, gelukkig.
Succes in ieder geval! 



@Dromer Oeh dat is dan echt ‘fijn’ dat je dit al wist zeg! Ik ga mega voor je duimen (tzt) dat die behandeling dan meevalt, en je snel zwanger mag worden!

 Ik hoop dat je snel terecht kan als je een afspraak wil maken. Ik hoor van collega's in trajecten dat de wachtlijsten zo lang zijn. Soms moeten ze 4 maanden wachten voor een intake alleen al.

@Basics3 Welkom!! Wat leuk dat je ook meeschrijft, ik heb je toegevoegd aan de tabel! Oeh wat spannend, voor de eerste keer maak je bewust die keuze. Leuk hoor! Ik heb je NOD in de tabel gezet, we horen het graag!



Hier sinds gister gestart met foliumzuur! Slik zo’n mama multivitamine, zit lekker makkelijk alles in. Ook weer zo’n momentje haha. Heb sinds het stoppen met de pil op 1 feb al weer aardig een cyclus terug, eens even kijken hoe dat de komende maanden gaat zijn.
Verder merk ik om me heen dat mensen (los van mijn eigen intimi die weten van de wens voor een 3e) er vanuit gaan dat we klaar zijn. ‘Lekker he, ook de jongste straks naar school? Heb je lekker het hele huis voor jezelf!’ Dan lach ik maar in mijn vuistje, ja zeker lekker, zo lang het duurt!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Ineedcoffee Wat spannend, een opleiding. Je hebt gelijk ook, als er meerdere leuke dingen samenvallen dan is dat maar zo, ondanks dat het misschien even wat drukker of chaotischer is. Hier gelukkig ook een fijn netwerk en het zou hoe dan ook wel loslopen uiteindelijk. Spannend hoor! Kan me voorstellen dat je omgeving die 3e niet zien aankomen, haha. Leuk onderonsje binnen het gezin tot die tijd!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ineedcoffee leuk juist om lekker onderling te genieten van het idee zonder dat je omgeving soort zit te wachten op het nieuws. Dat ervaar ik met een 2e wel een beetje. Mensen gaan er vaak toch vanuit dat je vast wel een 2e wilt haha
Alle reacties Link kopieren Quote
@Ineedcoffee wat jammer dat je wat minder hebt genoten door de ziekte, hopelijk kun je extra genieten als de 3e er straks is! :flirting:
Ik hoef gelukkig niet meer te wachten! Ik ben al in december naar de huisarts geweest voor de doorverwijzing en het wachten viel me enorm mee. Ik zit nu in de eerste ronde medicijnen en ga maandag al voor een echo langs, om mijn eitjes te monitoren. Als het dan goed zit, moet ik geloof ik vrijdag nog eens, en dan mogen we proberen. Het gaat heel snel allemaal :)
Maar ja, het kan ook zijn dat ze zien dat er niks gebeurt of juist dat er 10 eitjes tegelijk springen, dus het kan een paar cyclussen duren voordat we de juiste dosis te pakken hebben...

@Basics welkom!! Leuk dat je meeschrijft. Spannend dat je het nu voor het eerst wat meer gaat monitoren. Ga je ook echt je ovulatie tracken?

@Anoniem lastig lijkt me zo'n keuze, wanneer je spiraal laten weghalen... Duurt het daarna nog even voor je cyclus normaal is, of kan je daarna gelijk beginnen?

@Guusje wat jammer dat de early negatief is. Doe je binnenkort nog een test?
Stiekem wel goed om te lezen dat je een nieuwe baan bent gestart en vlak daarna bleek zwanger te zijn. Is dat allemaal goed gekomen destijds? Ik zit nu in een vergelijkbare situatie, althans ik ben 3 maanden geleden gestart en voel me nu al schuldig. Ergens ben ik ook bang dat mijn jaarcontract niet verlengd wordt hierdoor, maar volgens mij ben ik dan aan het doemdenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Dromer, dat is helemaal goedgekomen. Ik heb achteraf echt spijt dat ik me daar zo rot over heb gevoeld. Dus als ik je één advies mag geven, doe dat niet!
En.... Ik heb nog een test gedaan, gister en vandaag... Licht positief! Ik geloof het bijna niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow! Guusje, niet normaal snel zeg! En je dacht nog wel dat het niet kon. Leuk zeg, ben erg blij voor jou! :-) Ga je de komende dagen nog meer testen doen of wacht je het nu even af? Ik deed bij mijn oudste 5 testen in 3 dagen geloof ik haha

@Dromer, voor jou ook heel fijn dat zo snel kunt starten. Spannend maandag hoe de echo eruit ziet. Hopelijk vinden jullie snel de juiste dosis. En qua werk eens met Guusje hoor. Ik begon met mijn nieuwe baan (andere werkgever) toen ik 4 maanden zwanger was. Ik heb het in het sollicitatiegesprek al verteld en het was geen probleem. De meeste werkgevers kunnen echt wel verder kijken dan die paar maanden dat je met verlof bent. Niet nodig om je schuldig te voelen om iets dat juist zo leuk is voor jou.

Ik ga (voorlopig) nog geen ovulatietesten gebruiken denk ik. Ik wil de spontaniteit er een beetje inhouden en ben bang dat ik dan heel erg ga focussen op wanneer ik 'moet' in plaats op wanneer ik wil. Maar wie weet als het wat langer duurt dat ik dan wel overstag ga. Ik ben niet de meest geduldige persoon op aarde..
Alle reacties Link kopieren Quote
@dromer Ze zeggen dat je na het verwijderen van een spiraal weer direct vruchtbaar bent in principe en gewoon kan beginnen, maar ik lees en hoor toch ook veel verhalen dat je cyclus weer even moet stabiliseren. Ik word nu met spiraal ook nog steeds ongesteld, meestal nu een cyclus van 33 dagen dus wel wat langer, maar dat had ik voor mijn spiraal ook wel. Ik heb dus geen idee of dit mijn 'gewone' cyclus is en of die straks gewoon door gaat.

@Guusje wooow gewoon nu al, wat leuk!! Hopelijk loopt de test komende tijd mooi op!

@Basics Snap ik helemaal hoor! Ik ben ook nog in dubio over het gebruik van ovulatie testen of eerst even afwachten.

Wat goed trouwens om de verhalen over werk & zwangerschap te lezen. Dat geeft moed! Ik werk in een vak met veel (jonge) vrouwen (zorg) dus het is hier ook wel iets waar vaak tegen aan gelopen wordt hoor, maar het is voornamelijk mijn eigen gevoel (ik voel me inderdaad, zoals jullie ook zeggen snel schuldig of loyaal richting werk).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Guusje, wat een mooi nieuws! :flirting:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven