verdeling huishoudelijk kwaad

24-11-2015 18:24 186 berichten
Hoe doen jullie dat?

Mijn toekomstige echtgenoot is twee weken per maand weg voor werk en vind dat hij dus niks hoeft te doen in het huishouden.

Ergens ben ik het daar mee eens maar er knaagt toch iets aan me.

Dus hoe verdelen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo dan 'niks'? Hij is er toch wél de andere twee weken per maand? Gewoon meedraaien in het huishouden dus.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me simpel. Als hij weg is, doe jij alles, maar dat stelt ook niet zo gek veel voor voor 1 persoon. En als hij er is verdeel je het, ervan uitgaande dat jullie evenveel werken. Grote klussen, zoals schilderwerk, de tuin etc. doe je in overleg of besteed je uit.
Alle reacties Link kopieren
Je man zou aan mij een slechte hebben. In die twee weken dat hij wel thuis is moet hij gewoon een deel van het huishouden doen. Werk is geen reden om rotklusjes op je partner af te schuiven. Heeft ie daar geen zin in of wil hj er geen tijd voor maken dan regelt hij maar een schoonmaakster. Of hij verhuist naar een hotel.
.
In die twee weken werkt hij 12 uur per dag, dus ik snap dat hij moe is maar soms vraag ik iets kleins en is dat niet gedaan als ik moe thuis kom. Dingen als de vaatwasmachine uit en inruimen enzo. Binnenkort ga ik met hem trouwen na 16 jaar latten en dan gaan we ook echt samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is een echte "huisman", hij doet de was/afwas/stofzuigt etc etc. Hij werkt alleen heel veel, vandaar dat het huishouden voornamelijk op mij af komt. Ik vind het wel fijn als hij op z'n vrije dag een handje mee helpt, hij vindt dat ook zeker niet erg. Ik moest hem erop wijzen dat hij na zijn werk moet gaan relaxen ipv de was te gaan doen..
Werk jij ook? En zo ja, hoe veel uur per dag? En hebben jullie kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Nou dan lijkt het me inderdaad heel redelijk dat hij 2 weken in de maand niks doet*.





*als hij er dan ook daadwerkelijk niet is dus.
Als hij thuis is kan hij gewoon meehelpen wat mij betreft. Lekker zeg, jij hard aan het werk en hij met zijn benen op tafel? Werk jij ook nog?
quote:zuipschuit schreef op 24 november 2015 @ 18:30:

In die twee weken werkt hij 12 uur per dag, dus ik snap dat hij moe is maar soms vraag ik iets kleins en is dat niet gedaan als ik moe thuis kom. Dingen als de vaatwasmachine uit en inruimen enzo. Binnenkort ga ik met hem trouwen na 16 jaar latten en dan gaan we ook echt samenwonen.Trouw niet, het is nu nog niet te laat. Je wordt niet zijn vrouw maar zijn huishoudster.
quote:lattemachiato schreef op 24 november 2015 @ 18:29:

Lijkt me simpel. Als hij weg is, doe jij alles, maar dat stelt ook niet zo gek veel voor voor 1 persoon. En als hij er is verdeel je het, ervan uitgaande dat jullie evenveel werken. Grote klussen, zoals schilderwerk, de tuin etc. doe je in overleg of besteed je uit.

We hebben samen een levend kind van 15. Dus het huishoudelijk gedoe is er altijd. Hij zegt dat hij voor ons gaat werken zodat ons kind en ik alles kunnen wat we willen en nodig is. En hij verdient heel goed.

Ik vind huishoudelijke dingen geen probleem ofzo maar je hoort het samen te doen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft helemaal gelijk !!! Alleen als ik hem was, had ik wel geeist dan als hij thuis is jij in een huishoudsterspakje zou lopen. En een ketting aan je been !!

Er is per slot van rekening maar 1 recht voor vrouwen, het aanrecht !!!

Aliquando et insanire lucundum est
Alle reacties Link kopieren
Werk jij?
Blijf latten, ga niet samenwonen. Jullie hebben er nu al ruzie over. Ik vind trouwens ook dat hij in de weken dat hij er is mee moet helpen, hij is er dan en maakt ook dingen vies.
Nee, ik wil graag trouwen. We hebben al zoveel meegemaakt en hij is geen verkeerde man ofzo. Maar hij verwacht dus wel dat ik het draaiende houdt, zorgen voor schone kleren en onderbroeken enzovoort. En dat vind ik niet heel erg maar het zou wel fijn zijn als hij ook iets doet. Soms lijkt het alsof ik 2 kinderen heb zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschuit schreef op 24 november 2015 @ 18:30:

. Binnenkort ga ik met hem trouwen na 16 jaar latten en dan gaan we ook echt samenwonen.Als dat maar goed gaat dan.
.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie latten al 16 jaar en hebben samen een kind van 15. Woont die afwisselend bij jou en bij hem dan? Wat is dan precies de bedoeling van het trouwen, wat voegt dat toe? Voor hem is dat duidelijk, hij krijgt een huishoudster. Maar voor jou? Ik zou zeggen, lekker blijven latten.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschuit schreef op 24 november 2015 @ 18:38:

Nee, ik wil graag trouwen. We hebben al zoveel meegemaakt en hij is geen verkeerde man ofzo. Maar hij verwacht dus wel dat ik het draaiende houdt, zorgen voor schone kleren en onderbroeken enzovoort. En dat vind ik niet heel erg maar het zou wel fijn zijn als hij ook iets doet. Soms lijkt het alsof ik 2 kinderen heb zo.Ja dat heb je ook op die conditie.
.
Is hij echt 2 weken per maand weg of werkt hij 2 weken per maand 12 uur? Dat vind ik nogal een verschil namelijk. Niet dat het in de praktijk uitmaakt. Samen wonen is samen de klussen doen. Tenzij hij voorstelt in de 2 weken dat hij thuis is alles te doen omdat jij in de 2 weken dat hij weg was alles deed, dat lijkt me ook redelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschuit schreef op 24 november 2015 @ 18:38:

Nee, ik wil graag trouwen. We hebben al zoveel meegemaakt en hij is geen verkeerde man ofzo. Maar hij verwacht dus wel dat ik het draaiende houdt, zorgen voor schone kleren en onderbroeken enzovoort. En dat vind ik niet heel erg maar het zou wel fijn zijn als hij ook iets doet. Soms lijkt het alsof ik 2 kinderen heb zo.Och hemel maar waarom wil je daar dan mee trouwen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:zuipschuit schreef op 24 november 2015 @ 18:38:

Nee, ik wil graag trouwen. We hebben al zoveel meegemaakt en hij is geen verkeerde man ofzo. Maar hij verwacht dus wel dat ik het draaiende houdt, zorgen voor schone kleren en onderbroeken enzovoort. En dat vind ik niet heel erg maar het zou wel fijn zijn als hij ook iets doet. Soms lijkt het alsof ik 2 kinderen heb zo.Ik zou eerst minimaal een jaar samenwonen voordat je gaat trouwen, en dan dat jullie allebei je woningen aanhouden.
Ik werk 28 uur bij mijn baas en 12 uren vanaf huis.

En nee, ik voel mij geen huishoudelijke hulp ofzo.

Maar ik vroeg mij af hoe jullie dit doen.

Doordat hij 14 dagen op zee zit moet ik het ook zelf doen.

Ik beheer het geld ook en mag kopen wat ik wil, maar in ruil daarvoor vind hij dus dat het huishouden mijn taak is
Hij wil dus eigenlijk samenwonen zodat hij nooit meer het huishouden hoeft te doen...
Alle reacties Link kopieren
Iemand die jij al 16 jaar kent en waarmee jij een kind van 15 hebt verandert heus niet meer.

Wie zorgde er tijdens het latten/alleen wonen dan voor zijn onderbroeken en bordje eten?

Zijn moeder?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar werk jij nou? Ik kan eerlijk geen oordeel over vellen (haha) als ik dat niet weet. Mijn man en ik hebben altijd de stelregel aangehouden dat degene die niet werkt het huishouden doet, en als we allebei werk hebben doen we het huishouden samen.



Mosterd .



Die vijftienjarige kan trouwens ook best wat doen lijkt me.



Nou, in dat geval werken jullie dus allebei zo'n beetje fulltime (jij eigenlijk meer dan hij) dus doen jullie samen het huishouden. Met dien verstande dat jij wat meer doet tijdens die twee weken dat hij meer dan FT werkt, en hij wat meer tijdens die twee weken dat hij met zijn luie reet op de bank hangt. Andere smaken zijn er wat mij betreft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven