Verhuisdag

09-10-2015 09:39 10 berichten
Hoi,



Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend. Hij heeft al een huis en ik ga bij hem inwonen.

Dan kan ik, neem ik aan, een verhuisdag opnemen, want dit staat in het bedrijfsreglement.

Op een niet al te lange termijn willen we ook zijn huis verkopen dan samen op zoek naar een andere woning. Heb ik dan weer recht op een verhuisdag?



Omdat ik 2x ga verhuizen..
Dat hangt af van je CAO of het bedrijfsreglement. Staat daar in dat je recht hebt op een verhuisdag per keer, of maximaal 1 verhuisdag per jaar en alleen als je gaat verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het reglement.



Ik mag om deze reden eenmaal twee dagen vrij per jaar. Dus vraag hrm.
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt van het regelement af. Het is heen wettelijk recht ofzo. Meeste bedrijven krijg je helemaal geen verhuisdag tenzij je voor het werk moet verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg ik alleen maar een verhuisdag vrij als ik verhuis naar de vestigingsplaats van mijn werk
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even overleggen met je leidinggevende
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg alleen een verhuisdag als ik op verzoek van de werkgever verhuis.



Ik vind het niet normaal als je bij een verhuizing een vrije dag KRIJGT. Dat je ruimte krijgt voor het opnemen vind ik prima, maar krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg 1 dag vrij, de overige 2 dagen heb ik verlof voor opgenomen.

1 dag per jaar staat bij ons in de CAO.

2 dagen per keer als het voor het werk is.
In het bedrijfsreglement staat dat ik wel 1 dag krijg. Maar er staat niet bij of het per verhuizing is of per jaar etc. Ik ga dit wel even navragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:asrem schreef op 09 oktober 2015 @ 10:05:

Ik krijg alleen een verhuisdag als ik op verzoek van de werkgever verhuis.



Ik vind het niet normaal als je bij een verhuizing een vrije dag KRIJGT. Dat je ruimte krijgt voor het opnemen vind ik prima, maar krijgen?Bij sommige bedrijven staat het in de CAO dat je er recht op hebt en dan krijg je het dus. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik het ook bij mijn huidige niet meer. Je kunt soms geluk hebben met je werkgever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven