Verhuispakket van PostNL, wie heeft ervaring?

30-11-2014 20:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met adreswijzigingen enzo.



Volgens mijn vriend kon je vroeger gewoon een pakket halen bij het postkantoor en daarop alle instanties invullen die zij je adres door moeten geven.

Ik probeerde dat op internet te doen maar kan alleen selecteren uit een heel beperkt aantal instanties.

Zo staat er alleen Aegon en de Rabobank tussen ofzo, maar geen ABN, ING of weet ik wat voor bank.



Kun je dit nog steeds gewoon ophalen bij de post of is er een andere manier om wél alle instanties in te vullen of moet ik echt iedereen zelf gaan berichten??
668, the neighbour of the Beast
Dat kan nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Veel instanties krijgen automatisch bericht van de gemeente als je verhuisd. Ik heb volgens mij 1 of 2 dingen aangekruist, maar werd in de weken erna vaak gebeld door instanties dat ze mijn adreswijziging hadden ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Da's heel mooi Dalphin, dan morgen maar gewoon ordinair langs het postkantoor

Kun je dan idd gewoon zelf de namen van alle instanties invullen? Niet alleen een keuzelijst die zijn voor je opgesteld hebben?



(vroegah was alles beter, enzo)
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het via Post.nl gedaan. En een deel zelf.

Handig het doorsturen van Post.nl, maar er zijn ook veel instanties die via bijv Sandd sturen en het is nog best duur. Kwam ik zelf te laat achter.

Ik zag wel verhuisvriend punt nl. wellicht is dat iets?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Maar via PostNL, de website althans, staat er heel veel niet bij.

Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van banken.



Mijn energiemaatschappij staat er niet bij, zorgverzekeringen staan er niet bij, internetaanbieder staat er niet bij, tijdschriften die we hebben staan er niet bij....

Schiet dus totaal niet op, die online dienst.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Alleen instanties gelinkt aan het GBA zoals de donorregistratie krijgen automatisch een adreswijziging als je het aan de gemeente doorgeeft. Banken ed. horen daar niet bij.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Is dat ook zo'n pakket waar je voor moet betalen om je post door te laten sturen de eerste zoveel maanden? Want dat is echt waardeloos, zoveel post glipt erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Yup, dat zit erbij.

Fokking 40 euro voor 6 maanden doorsturen.



Ik ga wel af en toe langs bij de nieuwe bewoner denk ik
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
De vorige eigenaar van onze woning had dat ook gedaan, ontzettend veel post ging alsnog niet naar zijn nieuwe adres.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 30 november 2014 @ 20:55:

De vorige eigenaar van onze woning had dat ook gedaan, ontzettend veel post ging alsnog niet naar zijn nieuwe adres.

Precies, dat.

Het is echt heel veel geld voor beroerd weinig service.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 30 november 2014 @ 20:26:

Maar via PostNL, de website althans, staat er heel veel niet bij.

Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van banken.



Mijn energiemaatschappij staat er niet bij, zorgverzekeringen staan er niet bij, internetaanbieder staat er niet bij, tijdschriften die we hebben staan er niet bij....

Schiet dus totaal niet op, die online dienst.



Ik kan me voorstellen dat PostNL niet zo geïnteresseerd is in of jouw energiemaatschappij wel jouw juiste adres heeft als die energiemaatschappij via een concurrent de nota's verstuurt.



Ik denk dan ook niet dat het zin heeft om naar het postkantoor te gaan in de hoop daar een 'betere' verhuisservice aan te treffen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 30 november 2014 @ 21:11:

[...]





Ik kan me voorstellen dat PostNL niet zo geïnteresseerd is in of jouw energiemaatschappij wel jouw juiste adres heeft als die energiemaatschappij via een concurrent de nota's verstuurt.



Ik denk dan ook niet dat het zin heeft om naar het postkantoor te gaan in de hoop daar een 'betere' verhuisservice aan te treffen.



Een heleboel instanties die WEL via PostNL versturen staan er ook niet bij. Dus die vlieger gaat niet op.



Daarbij was het punt dus dat je vroeger blijkbaar een pakket kon halen waarop je met de hand alle instanties invulde die op de hoogte gesteld moesten worden en je dus zelf alles in kon vullen. Dat kan niet bij de online verhuisservice, dus wie weet is het ouderwetse pakket nog gewoon op te halen bij de post, toch?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 30 november 2014 @ 21:19:

[...]





Een heleboel instanties die WEL via PostNL versturen staan er ook niet bij. Dus die vlieger gaat niet op.



Daarbij was het punt dus dat je vroeger blijkbaar een pakket kon halen waarop je met de hand alle instanties invulde die op de hoogte gesteld moesten worden en je dus zelf alles in kon vullen. Dat kan niet bij de online verhuisservice, dus wie weet is het ouderwetse pakket nog gewoon op te halen bij de post, toch?Nope, dat is er niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee keer gebruik gemaakt van de verhuisservice (doorsturen van post) en ook een aantal keer van de vakantie-bewaarservice. Daar was ik tóen heel tevreden over, handige service en het werkte ook goed. Ook het 'automatisch' doorgeven van de adreswijziging door PTT/KPN/PostNL werkte de laatste keren (13 en 8 jaar geleden) prima, voor zover ik me herinner.



Het lastige is dat de laatste 5-10 jaar steeds meer post bezorgd wordt door andere bezorgers, o.a. Sandd. En die post houd je er dus niet mee tegen. De laatste jaren neem ik de bewaarservice dus ook niet meer wanneer we op vakantie gaan. Gelukkig hebben we nu buren die af en toe de post even uit de brievenbus willen halen wanneer we er niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt (kreeg iig) daarna ook nog eens een gigantische stapel reclame overal vandaan. Heb je daar al naar gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Overigens kon je op dat verhuisformulier ook niet álle instanties invullen, er was een lijst waarop je ze kon aankruisen. Maar er stonden er wel veel op. Je kon ook instanties aankruisen die je adres nog niet hadden, maar van wie je wel informatie wilde ontvangen, goede doelen en zo. Zo verdiende PostNL er ook nog wat aan .
Hier alles zelf geregeld omdat we dat belachelijk duur vonden.



Bank zelf doorgegeven online, energiemaatschappij moet je toch inlichten om de boel over te laten zetten, zelfde voor internetmaatschappij, tv etc.

Verzekering gaat via gemeente.

Gemeente kun je via hun website zo je verhuizing doorgeven.



Wij hebben wel onze gegevens achtergelaten bij de volgende bewoner (dit bleek nog een heel gedoe, man sprak geen nederlands maar liet uiteindelijk iemand aan de telefoon tolken) Man is ook nog een paar keer langs gegaan (verhuisden wel 3 straten verder) om te vragen of er nog post was.



Wat wij deden was in ieder geval even alle rekeningafschrijvingen bekijken voor vaste dingen en die in ieder geval wijzigen. Wij noteerden ook in de 2 maanden voor we verhuisden waar we post van kregen zodat we wisten dat die doorgegeven moesten worden.
Alle reacties Link kopieren
I told you so Marels, duur en je schiet er niks mee op. Overigens je ziektenkosten verzekeraar krijgt automatisch een adres wijziging daar hoef je niks voor te doen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren met hetzelfde bezig, het lijkt niet echt een aanrader? Weet iemand welke instanties de info uit her GBA krijgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:brownie84 schreef op 30 november 2014 @ 21:47:

Wij waren met hetzelfde bezig, het lijkt niet echt een aanrader? Weet iemand welke instanties de info uit her GBA krijgen?https://cms.dordrecht.nl/ ... mozEgemDocument%3FF_DOCNR=3619753
Ik heb het verschillende malen gebruikt, eerst met het papieren pakket en de laatste drie keer online. Ik kan me niet herinneren dat ik er minder instanties bij vond zitten online, maar misschien moeten bedrijven betalen om erin genoemd te worden?



Via de GBA gaan scholen, verzekeringen (zorg iig), gezondheidszorg... En nog wel wat dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gebruikt, in elk geval het doorsturen. Vooralsnog is er in twee maanden een brief tussendoor geglipt, de rest werd keurig op mijn nieuwe adres bezorgd. En ik heb mijn adreswijziging nog niet aan de meeste instanties doorgegeven, omdat ik eerst naar ene tijdelijk adres ging, en geen zin had om alles twee keer door te geven. Dus het ging om nog best veel post.



Wie het bij mij 'vanzelf' wisten (oftewel via GBA): ING wel, de andere banken niet, zorgverzekering geloof ik wel, belastingdienst, waterschap, gemeente.



Bij mijn vorige verhuizing had ik het nog nergens doorgegeven (ik woonde er nog niet), dus alleen de bank en de notaris waren op de hoogte. En toen kreeg ik al heel veel reclamezooi. Een van die twee instanties verkoopt dus blijkbaar ook gegevens. Alleen om dat te voorkomen zou ik het dus niet laten.
Het is toch ook de eerste zes weken gratis? Of is dat niet meer zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:mardjen schreef op 30 november 2014 @ 22:21:

Het is toch ook de eerste zes weken gratis? Of is dat niet meer zo?Nee, je betaalt vanaf het begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven