Verhuizen naar Emmen

28-08-2015 18:35 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even kort een uitleg: wij, gezin met 2 kids, zijn ivm werk van plan om te gaan verhuizen richting Emmen. Partner heeft nu 1e gesprek gehad en ziet er positief uit. Emmen ligt een heel stuk van onze huidige woonplaats.



Wie kan ons wat meer vertellen over Emmen? Plan is om eerst te huren, dit omdat Emmen een heel stuk van onze huidige woonplaats ligt (3 uur met de auto!!)



Welke wijken zijn leuk, kindvriendelijk. Welke wijken zeggen jullie echt van; daar wil je niet wonen? Weet misschien ook iemand iets/iemand die ons misschien sneller aan een woning kunnen helpen?



Benieuwd of jullie ons iets verder kunnen helpen. Dank jullie wel alvast!!
Ik woon bij Emmen in de buurt.

Ik zou niet naar de wijk Angelslo of emmerhout gaan. Veel criminaliteit namelijk.

Rietlanden is een leuke, veilige wijk om te wonen volgens mij, is vrij nieuwe wijk.

Wil je perse in Emmen wonen, want je kunt ook kijken naar de dorpen om Emmen heen.
Ik kan mij niet voorstellen dat in Emmen de kansen op werk beter zijn dan in de Randstad. Voor niemand eigenlijk, zeker niet gezien de lange termijn. Dus ik zou niet verhuizen naar Emmen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je antwoord!



Hoeft niet perse in Emmen zelf. De dorpen rondom Emmen zijn ook goed. Was al een beetje aan het oriënteren. Maar het is zo jammer dat het zover weg is. Anders hadden we ook gewoon even de auto gepakt en gaan kijken zelf. Maar omdat het 3 uur hier vandaan is, doe je dat met 2 kleine kinderen niet 'even'.
Alle reacties Link kopieren
De werkloosheid is erg hoog in Emmen.

Het aantal mensen in de ww,is hier in % het hoogste van nederland
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen niet in de randstad.



Het diploma wat mijn partner heeft, liggen de banen zeker niet voor het oprapen. Dus dit is voor hem echt een kans. Vandaar ook de keuze gemaakt om te solliciteren en dus uiteindelijk te verhuizen. Op en neer pendelen is gewoon geen optie gezien de reistijd
Alle reacties Link kopieren
Eleonora heeft nog een droomboerderij in die omgeving te koop staan!



als het forum dáár toch eens goed voor zou zijn....
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sharon-Viva schreef op 28 augustus 2015 @ 19:04:

Ik kan mij niet voorstellen dat in Emmen de kansen op werk beter zijn dan in de Randstad. Voor niemand eigenlijk, zeker niet gezien de lange termijn. Dus ik zou niet verhuizen naar Emmen.



Dit.

Waar woon je nu, TO?
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Limburg.



Waar dus 0 banen te vinden zijn met het diploma van mijn partner.
quote:Wishlist schreef op 28 augustus 2015 @ 18:43:

Ik woon bij Emmen in de buurt.

Ik zou niet naar de wijk Angelslo of emmerhout gaan. Veel criminaliteit namelijk.

Rietlanden is een leuke, veilige wijk om te wonen volgens mij, is vrij nieuwe wijk.

Wil je perse in Emmen wonen, want je kunt ook kijken naar de dorpen om Emmen heen.Don't mess with Angelslo! Daar zijn ook een paar heel leuke straten. Eigenlijk zijn overal in Emmen leuke buurtjes. In Bargeres heb je heel nette straten, maar ook wat merkwaardige. Emmermeer heeft een heel mooie nieuwbouwwijk. Verstandig en niets-aan-de-hand is Parc Sandur, Delftlanden is ook leuk, maar heel leeg (mislukt nieuwbouwproject). Het is ook maar net wat je zoekt, weet je daar al iets van? In sommige randdorpen zijn de huizen duurder dan in Emmen zelf, dat is ook handig om te weten
Rietlanden zou ik niet willen wonen.

Veel te veel vinex.



Kijk eens naar noordbarger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miriam32 schreef op 28 augustus 2015 @ 19:09:

Zuid-Limburg.



Waar dus 0 banen te vinden zijn met het diploma van mijn partner.Hmm ja, in Zuid-Limburg is het qua werkgelegenheid ook niet denderend. In welk vakgebied zit jouw man? Al eens overwogen om over de grens te kijken qua werk? Je zit zo in Belgie of Duitsland.
Hoeveel wil je ongeveer besteden aan een huis?
Alle reacties Link kopieren
Dat is iets wat mijn partner echt niet wilt... Dat valt gewoon af.



En de opleiding is HBO Bio metrie, dat is heel breed. Het liefste wilt hij iets met de ogen gaan doen. Daar ligt zijn passie.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 28 augustus 2015 @ 19:12:

Hoeveel wil je ongeveer besteden aan een huis?Omdat alles nieuw is en wij totaal niet bekend zijn willen wij eerst gaan huren (is het plan). Mocht dit niet lukken zullen wij moeten kijken naar koopwoningen. Maar dit is voor nu nog niet het plan.
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat de mentaliteit in Emmen anders is/kan zijn dan in Zuid-Limburg.
Qua huur is mijn ervaring dat je niet te kieskeurig kunt zijn als je te veel verdient voor de woningbouw
Alle reacties Link kopieren
Qua huren zijn wij nu ook aan het kijken in de particuliere sector. Daar zijn wel meerdere in te vinden. Via woningbouw zal erg moeilijk gaan worden ivm wachtlijsten. Maar vandaar ook dit topic. Met particuliere huur, kunnen wij toch al meer kieskeurig zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 augustus 2015 @ 19:16:

Hou er rekening mee dat de mentaliteit in Emmen anders is/kan zijn dan in Zuid-Limburg.Daar zijn wij ons van bewust. Het zal een gigantische stap zijn!! Het zal idd heel anders zijn dan dat wij gewend zijn.
Ik heb particulier in de buurt van Emmen tijdelijk iets moeten huren. Was blij dat we uiteindelijk iets gevonden hadden
Alle reacties Link kopieren
Niet naar Emmen gaan.

Er zijn wel leuke dorpjes in de buurt. Ten Oosten moet je echt niet gaan en Erica, Klazienaveen, Nieuw Amsterdam ook niet naar mijn mening.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 28 augustus 2015 @ 19:07:

Eleonora heeft nog een droomboerderij in die omgeving te koop staan!



als het forum dáár toch eens goed voor zou zijn....Volgens mij zit die bij mij in de buurt, dat is best nog een stuk van emmen af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet naar een van de omliggende dorpen gaan. Ik heb als kind in Emmen gewoond en mijn ouders wonen er nog. Maar zou er toch niet willen wonen. Wellicht zou ik richting Gieten of Zuidlaren gaan zoeken. Hier zit je tussen Groningen en Emmen in. In de omliggende dorpen kom je er echt niet tussen. Hoogeveen, zou ik ook beslist niet doen. Limburg en Emmen een groot verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu wel benieuwd waar jij woont Nina? Het zou natuurlijk wel leuk zijn voor Eleonora om haar huis te verkopen maar zou daar ook niet willen wonen..Sorry!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven