Verhuizen naar Emmen

28-08-2015 18:35 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even kort een uitleg: wij, gezin met 2 kids, zijn ivm werk van plan om te gaan verhuizen richting Emmen. Partner heeft nu 1e gesprek gehad en ziet er positief uit. Emmen ligt een heel stuk van onze huidige woonplaats.



Wie kan ons wat meer vertellen over Emmen? Plan is om eerst te huren, dit omdat Emmen een heel stuk van onze huidige woonplaats ligt (3 uur met de auto!!)



Welke wijken zijn leuk, kindvriendelijk. Welke wijken zeggen jullie echt van; daar wil je niet wonen? Weet misschien ook iemand iets/iemand die ons misschien sneller aan een woning kunnen helpen?



Benieuwd of jullie ons iets verder kunnen helpen. Dank jullie wel alvast!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet dood gevonden willen worden in Emmen. Ben er een paar keer naar de dierentuin geweest en die rit door de stad met de bus schrikte me echt elke keer af. In die noordelijke provincies is echt heeeel weinig te beleven, heb jarenlang met tegenzin in het noorden gewoond. Maar misschien is die beleving wel wat anders voor iemand uit Zuid-Limburg dan iemand uit een hele grote stad. Verder is het voor kinderen denk ik ook niet de beste/leukste/meest inspirerende omgeving om op te groeien en jezelf te ontplooien.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de eerlijke antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgegroeid (tot m'n 14e) in de randstad en woon nu al ruim 9 jaar in Drenthe. De mentaliteit is echt heel anders hier. Toen ik naar een nieuwe school ging, werd ik aangekeken alsof ik een buitenlander was. Ben ook veel gepest toen door een stel bekrompen boerenlullen. Mijn broertje was nog veel jonger en ging naar de basisschool in het dorp. Basisscholen hier in de dorpen (tenminste die ik ken) zijn over het algemeen geen goede basis voor een kind. Het niveau ligt laag en de meesten eindigen op het laagste vmbo niveau. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn? Zou het niemand aanraden om met kinderen hierheen te verhuizen, maarja dat is mijn ervaring. Dikke kans dat ze om hun Limburgse accent gepest gaan worden. Daarnaast is er hier gewoon geen reet te doen en zoals hierboven al gezegd wordt, geen goede omgeving om jezelf te ontplooien. Eigenlijk moet je niet boven Meppel gaan wonen is mijn advies. Hoe hoger je gaat, hoe stugger de mensen worden. Als ik klaar ben met mijn opleiding is het eerste wat ik ga doen verhuizen! (Ik brand nu niet alle Drenthenaren af hoor, ik ken ook wel een paar leuke)
Alle reacties Link kopieren
Jij maakt het wel helemaal bont Vin Rouge. De bevolking is opzicht heel aardig, en vwo is vwo, lang niet iedereen gaat naar het vmbo.

Ik ben het total niet met jouw posting eens.

De reden dat ik reageerde is dat het verschil best groot is met Limburg. Maar niet omdat de mensen dom of enige achterstand hebben

Ik vraag mij af hoe leuk jij eigenlijk zelf bent..
quote:Vin_rouge schreef op 28 augustus 2015 @ 20:02:

Ik ben opgegroeid (tot m'n 14e) in de randstad en woon nu al ruim 9 jaar in Drenthe. De mentaliteit is echt heel anders hier. Toen ik naar een nieuwe school ging, werd ik aangekeken alsof ik een buitenlander was. Ben ook veel gepest toen door een stel bekrompen boerenlullen. Mijn broertje was nog veel jonger en ging naar de basisschool in het dorp. Basisscholen hier in de dorpen (tenminste die ik ken) zijn over het algemeen geen goede basis voor een kind. Het niveau ligt laag en de meesten eindigen op het laagste vmbo niveau. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn? Zou het niemand aanraden om met kinderen hierheen te verhuizen, maarja dat is mijn ervaring. Dikke kans dat ze om hun Limburgse accent gepest gaan worden. Daarnaast is er hier gewoon geen reet te doen en zoals hierboven al gezegd wordt, geen goede omgeving om jezelf te ontplooien. Eigenlijk moet je niet boven Meppel gaan wonen is mijn advies. Hoe hoger je gaat, hoe stugger de mensen worden. Als ik klaar ben met mijn opleiding is het eerste wat ik ga doen verhuizen! (Ik brand nu niet alle Drenthenaren af hoor, ik ken ook wel een paar leuke)

Zo zeg.

Wat een vooroordelen.

Ik heb denk ik op zon dorpse school hezeten als jij bedoelde.

En ben best goed terecht gekomen.

Niet iedereen in drenthe is een laagopgeleide boerenpummel.



Vind dat er best veel georganiseerd wordt, heb het dan over heel drenthe.

En je hebt nu noorderzon in Groningen. Is afh van waar je woont in drenthe ook niet ver weg.

Het fijne aan wonen in drenthe is dat je dichtbij de natuur woont. Ik woon in een grote stad, rand centrum en mijn hardlooprondje gaat door een natuurgebied. Alles op loopafstand.



Hoogeveen is vrij christelijk, dat zou mij persoonlijk minder trekken.
Werk je trouwens zelf to? Want het kan wel lastif zijn om zelf iets te vinden.

Ik ken iemand die in Emmen werkt en waarvan de partner nog steeds in arnhem werkt.



Als je niet heel dicht bij emmen hoeft te wonen zou ik bijv ook eens naar sleen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een lieve meid al zeg ik het zelf, ben vaak te aardig omdat ik niet voor mezelf op kan komen en mensen wil 'pleasen'. En tuurlijk gaat lang niet iedereen naar vmbo basis/kader. Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Mijn vriend komt ook uit het westen en werkt in Emmen. Hij heeft leuke collega's en ook een paar die hem al niet mogen omdat het een ' smerige westerling' is, zoals ze dat zelf noemen. Er zijn gewoon genoeg bekrompen mensen. (En ja, die heb je overal wel.) Daarbij heb ik ervaren dat mensen hier veel minder recht door zee zijn dan in de randstad. Je zou het schijnheilig kunnen noemen. Niet mijn type mens. Dat maakt me nog niet een onaardig persoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vin_rouge schreef op 28 augustus 2015 @ 20:02:

Ik ben opgegroeid (tot m'n 14e) in de randstad en woon nu al ruim 9 jaar in Drenthe. De mentaliteit is echt heel anders hier. Toen ik naar een nieuwe school ging, werd ik aangekeken alsof ik een buitenlander was. Ben ook veel gepest toen door een stel bekrompen boerenlullen. Mijn broertje was nog veel jonger en ging naar de basisschool in het dorp. Basisscholen hier in de dorpen (tenminste die ik ken) zijn over het algemeen geen goede basis voor een kind. Het niveau ligt laag en de meesten eindigen op het laagste vmbo niveau. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn? Zou het niemand aanraden om met kinderen hierheen te verhuizen, maarja dat is mijn ervaring. Dikke kans dat ze om hun Limburgse accent gepest gaan worden. Daarnaast is er hier gewoon geen reet te doen en zoals hierboven al gezegd wordt, geen goede omgeving om jezelf te ontplooien. Eigenlijk moet je niet boven Meppel gaan wonen is mijn advies. Hoe hoger je gaat, hoe stugger de mensen worden. Als ik klaar ben met mijn opleiding is het eerste wat ik ga doen verhuizen! (Ik brand nu niet alle Drenthenaren af hoor, ik ken ook wel een paar leuke) Hahaha, dit is gewoon echt grappig. Vooral die laatste zin tussen haakjes, hilarisch na hetgeen je allemaal schreef over Drenthe . Ik vermoed dat jij ook op het laagste vmbo-niveau bent blijven hangen. Geeft niks hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 28 augustus 2015 @ 20:19:

Werk je trouwens zelf to? Want het kan wel lastif zijn om zelf iets te vinden.

Ik ken iemand die in Emmen werkt en waarvan de partner nog steeds in arnhem werkt.



Als je niet heel dicht bij emmen hoeft te wonen zou ik bijv ook eens naar sleen kijken.Sleen is bijna in Emmen joh!
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:missmisery schreef op 28 augustus 2015 @ 20:26:

[...]



Sleen is bijna in Emmen joh!

Vond het altijd een behoorlijk stuk fietsen.

Kan me voorstellen dat als to pubers heeft die daar mss ook niet op zitten te wachten
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 28 augustus 2015 @ 20:29:

[...]



Vond het altijd een behoorlijk stuk fietsen.

Kan me voorstellen dat als to pubers heeft die daar mss ook niet op zitten te wachten

Haha oké, voor Drenthe begrippen is het nog wel dichtbij. Misschien is Dalen iets? Heeft ook een station op traject Zwolle-Emmen.

Dat er niks te doen is vind ik trouwens wel onzin. Er zijn vele feestweken in de dorpen, (beach)volleybaltoernooien, Emmen heeft c'est la vie, Gouden pijl en meer. Je zult voor sommige dingen een stukje moeten fietsen, maar hey das ook gezond!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, de mentaliteit in de noordelijke provincies is toch echt anders. Je hebt er ook gewoon bovengemiddeld veel sociaal-economische problemen en het is echt een in Nederland achtergesteld gebied. Blijkbaar is dat duidelijker voor degenen die van buiten komen.
Alle reacties Link kopieren
Blablabla: jij hoopt natuurlijk op een hoop leuke reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan eerder gaan voor bijvoorbeeld Borger of Gieten. Leuke dorpjes met betaalbare (huur)woningen tussen Emmen en Groningen in. Ben zelf ook niet kapot van Emmen maar voor mij gaat er niets boven Groningen ;)
Alle reacties Link kopieren
Borger, Ees, Odoorn en ik vind voor een jong gezin de Rietlanden wel leuk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wat een negativiteit toch weer een paar posts hierboven. Wellicht is mijn beeld gekleurd omdat ik de regio goed ken, maar zo dramatisch als het hier gesteld wordt.



Feit: Emmen ligt niet centraal tov de randstad. Maar Emmen ligt wel heel mooi in de natuur. Bos, fietsen, heide, zandverstuivingen, het is niet voor niets dat volksstammen hier vakantie komen vieren.

Feit: de bevolking in Zuid-Oostdrenthe is lager opgeleid dan die in de randstad. Maar Emmen zelf heeft vier goede middelbare scholen en van tweetalig onderwijs, tot gymnasium en technasium is er van alles te doen.



Ik woon zelf in de buurt van Emmen, maar ik zou zelf ook nooit in een van de drentse veendorpen willen wonen. Dat is een kwestie van beeldvorming, want ik woon er niet zelf en heb er niet gewoond. Huren is hier minder lastig dan in het Westen, maar alsnog lastig genoeg. Wellicht dat je aan de Groningse kant (Stadskanaal, bijvoorbeeld) meer kansen hebt, maar alhoewel Stadskanaal een flinke kern is, is dat een flinke overstap



Emmen is heel leuk. Drenten zijn over het algemeen vriendelijke mensen. Ze hebben een accent, maar dat ben je al gewend. Ze zijn wellicht wat meer op zichzelf. Ik zou het jammer vinden als je nu al negatief zou denken.
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/huur/ ... 01-schoolstraat-137-a-th/
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 28 augustus 2015 @ 20:59:

Wat een negativiteit toch weer. Wellicht is mijn beeld gekleurd omdat ik de regio goed ken, maar zo dramatisch als het hier gesteld wordt.



Feit: Emmen ligt niet centraal tov de randstad. Maar Emmen ligt wel heel mooi in de natuur. Bos, fietsen, heide, zandverstuivingen, het is niet voor niets dat volksstammen hier vakantie komen vieren.

Feit: de bevolking in Zuid-Oostdrenthe is lager opgeleid dan die in de randstad. Maar Emmen zelf heeft vier goede middelbare scholen en van tweetalig onderwijs, tot gymnasium en technasium is er van alles te doen.



Ik woon zelf in de buurt van Emmen, maar ik zou zelf ook nooit in een van de drentse veendorpen willen wonen. Dat is een kwestie van beeldvorming, want ik woon er niet zelf en heb er niet gewoond. Huren is hier minder lastig dan in het Westen, maar alsnog lastig genoeg. Wellicht dat je aan de Groningse kant (Stadskanaal, bijvoorbeeld) meer kansen hebt, maar alhoewel Stadskanaal een flinke kern is, is dat een flinke overstap



Emmen is heel leuk. Drenten zijn over het algemeen vriendelijke mensen. Ze hebben een accent, maar dat ben je al gewend. Ze zijn wellicht wat meer op zichzelf. Ik zou het jammer vinden als je nu al negatief zou denken.



@blablabla: met de bus naar de dierentuin? Daar stopt toch helemaal geen bus?



Barbara, ongelofelijk maar waar.

Ik ben het helemaal roerend hardvochtig met je eensch !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Musselkanaal is niet echt dichtbij emmen
Alle reacties Link kopieren
En als na een jaar zijn contract niet wordt verlengd, gaan jullie dan weer verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat als je je openstelt je best geaccepteerd wordt en de mensen vriendelijk zijn. Maar dat er wel een mentaliteit heerst van: de randstad is druk/slecht/asociaal/kan nooit deugen etc. Dat is wel eens vermoeiend. Verder is het logistiek niet handig voor studerende kinderen, als je kind naar een HBO gaat zijn de mogelijkheden beperkt, en zeker met stages (zowel MBO als HBO en kind is afhankelijk van OV) is dit erg lastig. Ook al heeft Emmen een station, de stageplaatsen zijn veelal beperkt in Emmen en omgeving, idem voor startersbanen. Daarnaast zit je niet heel centraal en beperkt dit de keuzen, of je kind moet vrieg (tijdelijk) op kamers. Als je kinderen nu klein zijn is Emmen niet beter of slechter dan een andere stad, maar als ze richting middelbare school of vervolgopleiding gaan, zou ik hier wel rekening mee houden.
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 28 augustus 2015 @ 21:03:

Musselkanaal is niet echt dichtbij emmen



Nee joh, dat is wel 20 !!!!!!!! hele kilometers.

Eigenlijk met de auto niet te doen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:raccoon schreef op 28 augustus 2015 @ 20:49:

Blablabla: jij hoopt natuurlijk op een hoop leuke reacties.Nee hoor, dat is gewoon mijn mening en ik heb geen flauw idee wat jij met 'leuke reacties' bedoelt. Ik zou nooit iemand adviseren om daar te gaan wonen. Ook niet in Gieten of waar dan ook daar in de buurt, omdat er (intellectueel) niet zo veel te beleven is en ik denk dat er al helemaal voor kinderen kansrijkere omgevingen zijn. Ik heb het met eigen ogen gezien en meegemaakt.
Koopwoningen die niet verkocht kunnen worden, zijn hier inderdaad zat En je snapt niet waarom, want Oost-Groningen is zo mooi. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/huur/borger/huis-49 ... ubbing-11/
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven