Verhuizen naar Emmen

28-08-2015 18:35 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even kort een uitleg: wij, gezin met 2 kids, zijn ivm werk van plan om te gaan verhuizen richting Emmen. Partner heeft nu 1e gesprek gehad en ziet er positief uit. Emmen ligt een heel stuk van onze huidige woonplaats.



Wie kan ons wat meer vertellen over Emmen? Plan is om eerst te huren, dit omdat Emmen een heel stuk van onze huidige woonplaats ligt (3 uur met de auto!!)



Welke wijken zijn leuk, kindvriendelijk. Welke wijken zeggen jullie echt van; daar wil je niet wonen? Weet misschien ook iemand iets/iemand die ons misschien sneller aan een woning kunnen helpen?



Benieuwd of jullie ons iets verder kunnen helpen. Dank jullie wel alvast!!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 28 augustus 2015 @ 21:09:

Koopwoningen die niet verkocht kunnen worden, zijn hier inderdaad zat En je snapt niet waarom, want Oost-Groningen is zo mooi. Vind ik dan.Ook in Emmen veel koopwoningen die niet verkocht kunnen worden. Vaak kun je die voor een redelijke prijs huren via de verkoopmakelaar. Verder zie ik hier weer de gebruikelijke vooroordelen: achter Zwolle houdt de beschaving op.
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2015 @ 21:01:

[...]





Barbara, ongelofelijk maar waar.

Ik ben het helemaal roerend hardvochtig met je eensch !



Dat is ook wel eens leuk



Het kwetst me ergens wel, als mensen zo negatief over de streek praten. Ik ben in de omgeving van Emmen geboren en opgegroeid. Al was het wellicht niet de intellectueelste omgeving van Nederland, toch heb ik me alleszins redelijk ontwikkeld. We konden naar muziekles, naar de bibliotheek, naar het theater. Ik heb er een vwo-diploma gehaald waarmee ik nominaal kon studeren aan de universiteit. Ik heb er leren aardappels krabben en schieten met de windbuks, maar ik heb er ook gedichten van Goethe leren interpreteren en recitals bijgewoond. Wellicht is de Randstad veel spannender, maar ik vind het hier ook leuk. Zo leuk dat ik mijn kinderen hier ook opvoed, de horror.
Alle reacties Link kopieren
Even wat vragen beantwoorden:



- Wij hebben 2 kleine kids (2 en 8 jaar).

- Ik zelf werk niet, vandaar dat wij ook de kans voor mijn partner kunnen pakken. Anders was dit al een heel ander verhaal.



En tja, wat als zijn contract niet verlengd gaat worden na een jaar? Dat is afwachten. Dat is idd een risico. Maar omdat wij momenteel 3 uur met de auto er vandaan wonen is pendelen geen optie. Dat mijn partner voor bijvoorbeeld een jaar daar alleen gaat wonen, ook geen optie. Bijvoorbeeld om af te wachten of zijn contract verlengd gaat worden. Wij hebben een gezin. En ja, dit is een grote stap, een risico. Maar soms moet je risico's nemen in het leven om verder te komen.
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2015 @ 21:07:

[...]





Nee joh, dat is wel 20 !!!!!!!! hele kilometers.

Eigenlijk met de auto niet te doen

Maakt op e en dag 40km

Moet iedereen voor zichzelf bepalen maar ik vind het wel lekker als ik het in een half uur kan fietsen.

Als je toch voor je werk verhuisd zou ik daar wel naar kijken

En dan hoef je niet meteen om te doen
Emmen ken ik niet zo goed, dus dat laat ik aan de kenners hier over. Maar ik wilde toevoegen dat je ook kan overwegen in Zwolle te gaan wonen, tenminste als je man met de auto naar zijn werk gaat. Dat is volgens mij wel te doen en de kans op werk voor jou of hem in het vervolg lijkt me in Zwolle groter. Ik vind Zwolle een gezellige en mooie stad.

Voor de kinderen zou ik niet in een al te klein en afgelegen dorp gaan wonen, zodat ze niet al te ver naar school hoeven nu of voor de middelbare school, of voor clubjes. Of in elk geval even goed kijken wat er in het dorp zelf is wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 28 augustus 2015 @ 21:19:

[...]



Maakt op e en dag 40km

Moet iedereen voor zichzelf bepalen maar ik vind het wel lekker als ik het in een half uur kan fietsen.

Als je toch voor je werk verhuisd zou ik daar wel naar kijken

En dan hoef je niet meteen om te doen



Oh ja, en als je het 2 x op een dag moet rijden is het 80 km.



Mag ik de smileys alleen gebruiken met jouw toestemming?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Als het een geode en leuke baan is zo ik het proberen. Er zijn genoeg mensen naar het noorden verhuist die het geweldig vinden.

Ik zou alleen een beetje meer richting Groningen gaan. Mocht je in Emmen gaan wonen dan zou ik voor de Rietlanden kiezen. Een jonge wijk, met veel kleine kinderen. Op deze manier kom je er wellicht ook gemakkelijk tussen.



Ik ben het met je eens Barbara: het kwets mij ook als ik anderen op deze manier over Emmen hoor praten. Mijn ouders wonen in Emmen en ik ben er zelf opgegroeid. Ik heb er een prachtige kindertijd gehad en voel mij echt niks minder dan een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:ririanneke schreef op 28 augustus 2015 @ 21:13:

[...]



Ook in Emmen veel koopwoningen die niet verkocht kunnen worden. Vaak kun je die voor een redelijke prijs huren via de verkoopmakelaar. Verder zie ik hier weer de gebruikelijke vooroordelen: achter Zwolle houdt de beschaving op.Vooroordelen? Er heeft hier nog niemand gepost, die niet een op jarenlange ervaring gebaseerde mening heeft gegeven. Van vooroordelen is dus geen sprake. Verder; als mensen met veel plezier in die omgeving wonen dan wens ik ze nog veel toekomstig woonplezier toe! Mijn keus zou het niet zijn. Er zijn ook mensen die niet zouden willen wonen waar ik graag woon, dat is gewoon persoonlijk.
quote:Miriam32 schreef op 28 augustus 2015 @ 21:18:

Even wat vragen beantwoorden:



- Wij hebben 2 kleine kids (2 en 8 jaar).

- Ik zelf werk niet, vandaar dat wij ook de kans voor mijn partner kunnen pakken. Anders was dit al een heel ander verhaal.



En tja, wat als zijn contract niet verlengd gaat worden na een jaar? Dat is afwachten. Dat is idd een risico. Maar omdat wij momenteel 3 uur met de auto er vandaan wonen is pendelen geen optie. Dat mijn partner voor bijvoorbeeld een jaar daar alleen gaat wonen, ook geen optie. Bijvoorbeeld om af te wachten of zijn contract verlengd gaat worden. Wij hebben een gezin. En ja, dit is een grote stap, een risico. Maar soms moet je risico's nemen in het leven om verder te komen.Vind ik ook! Komt vast goed met jullie, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit Emmen, heb er tot mijn 18e gewoond, toen naar Groningen en hier gebleven.

Zelf zou ik echt nooit (meer) in Emmen willen wonen. Ik zou er zelfs elke dag een uur reistijd heen+terug voor over hebben om in Groningen of elders te wonen, als ik in Emmen zou werken.

Mocht je er toch heengaan dan zijn de 'nette' wijken bijvoorbeeld de Rietlanden en Parc Sandur, al vind ik daar ook niet veel aan.

Ik heb zelf in Emmerhout en Bargeres gewoon, ook niet leuk. Sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Emmen ook fijn. Ik ben er ook opgegroeid en heb eigenlijk nooit wat gemist er. De dierentuin was ons vaste uitje op de zondag. Goede scholen, MBO en HBO, voor studie eventueel nog snel naar Groningen binnen een uur.



Nu woon ik alweer een paar jaar in wat Barbaba denk ik een van de veendorpen noemt. Ik ben er hartelijk ontvangen en voel me er echt thuis. Mensen zijn vriendelijk en sociaal.



Ga zelf een paar dagen kijken in Emmen. Huur een B&B en ga wat rondkijken in de verschillende buurten, ga wat winkelcentra bekijken, kijk wat je aanspreekt en vorm je zo een beeld van Emmen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig hoe verschillend mensen denken. Ik kom zelf uit 1 van de buitendorpen van Emmen, ik woon hier als inds mijn geboorte en herken dan weer bijna niks in de negatieve meningen. Ja in 1 wel en dat is dat je inderdaad overal ver vanaf zit, concerten en zo rijd je toch altijd minimaal een uur voor, maar als je niet beter weet. En dat bijna iedereen vmbo doet is natuurlijk onzin, ik ken in mijn omgeving weinig mensen (niet dat dat wat uitmaakt). Op zich is er wel veel te doen in Emmen en omgeving, wat iemand hierboven al noemde gouden pijl etc, in klazienaveen altijd de marathon en thriatlon e.d. Veel sportverenigingen in de buurt. Als je voor Emmen kiest zou ik inderdaad ook kijken richting Rietlanden, maar Bargeres heeft ook leuke wijken hoor. Veel succes met jullie keuze
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2015 @ 21:31:

[...]





Oh ja, en als je het 2 x op een dag moet rijden is het 80 km.



Mag ik de smileys alleen gebruiken met jouw toestemming?nee, maar vind je een beetje zeuren eerlijk gezegd
Alle reacties Link kopieren
quote:Miriam32 schreef op 28 augustus 2015 @ 21:18:

Even wat vragen beantwoorden:



- Wij hebben 2 kleine kids (2 en 8 jaar).

- Ik zelf werk niet, vandaar dat wij ook de kans voor mijn partner kunnen pakken. Anders was dit al een heel ander verhaal.



En tja, wat als zijn contract niet verlengd gaat worden na een jaar? Dat is afwachten. Dat is idd een risico. Maar omdat wij momenteel 3 uur met de auto er vandaan wonen is pendelen geen optie. Dat mijn partner voor bijvoorbeeld een jaar daar alleen gaat wonen, ook geen optie. Bijvoorbeeld om af te wachten of zijn contract verlengd gaat worden. Wij hebben een gezin. En ja, dit is een grote stap, een risico. Maar soms moet je risico's nemen in het leven om verder te komen.



Het is altijd een gok. Ik zou gewoon eens een paar dagen een huisje of een hotel huren en dan eens de omgeving gaan verkennen. Komt vast goed!

Er zijn inderdaad veel mooie plekken in Nederland en Nederland bestaat uit meer dan de Randstad. Het enige wat ik me afvraag (en al gedaan heb ) is of je daar als buitenstaander nou geaccepteerd wordt. Lijkt mij dat het niet uitmaakt of je een Limburger bent of een Rotterdammer, allebei niet van 'daar'. Lijkt me interessant om te weten en ook wel belangrijk voor jullie beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Heb een paar maanden in Emmen gewoond en vond dat echt niks. En ik kwam uit Groningen dus het was niet dat ik de noorderlingen of het noorden niet gewend was (ben zelf wel een westerling, dus was wel import). Maar ik heb me in Emmen echt niet thuis gevoeld, wat een saai en beknepen durp, was blij dat ik weer weg kon.



Als ik morgen naar Groningen terug zou kunnen zou ik het meteen doen.
Emmen is volgens mij niet zo klein dat je niet geaccepteerd wordt als je van buiten komt. Tenzij je naast een bedrijf gaat wonen en de dag erna naar de gemeente gaat om een bezwaar in te dienen, zal dat allemaal best meevallen. Als je in een kleiner dorp zou gaan wonen, dan kan het soms handig/leuk zijn het verenigingsleven in te gaan. Maar TO heeft kinderen, dus op die manier kom je er ook wel tussen. Beetje vrijwillig meehelpen met lampionnetjes knutselen op 11 november.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 28 augustus 2015 @ 22:00:

[...]



nee, maar vind je een beetje zeuren eerlijk gezegd



Jammer voor jou dan.

Je hebt een negeerknop hè ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2015 @ 22:40:

[...]





Jammer voor jou dan.

Je hebt een negeerknop hè ?Bedankt voor de tip en tot nooit meer ziens
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 28 augustus 2015 @ 21:09:

Koopwoningen die niet verkocht kunnen worden, zijn hier inderdaad zat En je snapt niet waarom, want Oost-Groningen is zo mooi. Vind ik dan.



Omdat er geen genoeg werkgelegenheid is in Oost -Groningen, huurwoningen in en rondom Delfzijl zijn per 100 tegelijk gesloopt.

Emmen en omgeving word al het Oost- Groningen genoemd van Drenthe.

Ik ben een echte drent.
Alle reacties Link kopieren
In een dorp van gemeente Emmen opgegroeid.

Het was een heerlijke omgeving met veel groen, altijd veel buiten gespeeld enz...



Maar ik ben geen dorpenmens. Ook geen kleine stedenmens. Ik hou van grote steden.

Dus het is heel erg persoonlijk en maar net waar je interesses en voorkeuren liggen.



Zo heeft Emmen wel een Dierentuin, binnen en buitenzwembad met golfslagbad etc, klein theater zoals de Muzeval en een grote bioscoop. Daarentegen wel veel leegstand qua winkels. Rietlanden is saai maar wel kindvriendelijk. Maar je kan natuurlijk ook gewoon voor een appartement of huis in de binnen"stad" huren.



Zwolle vond ik ook niets, vijf jaar gewoond voor studie. Maar denk dat ik daar eerder zou gaan wonen dan in Emmen.



Maar dat heeft ook te maken met een centralere ligging en meer baankansen als het niks wordt in Emmen. Van daaruit kan je man veel sneller overal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vin_rouge schreef op 28 augustus 2015 @ 20:02:

Ik ben opgegroeid (tot m'n 14e) in de randstad en woon nu al ruim 9 jaar in Drenthe. De mentaliteit is echt heel anders hier. Toen ik naar een nieuwe school ging, werd ik aangekeken alsof ik een buitenlander was. Ben ook veel gepest toen door een stel bekrompen boerenlullen. Mijn broertje was nog veel jonger en ging naar de basisschool in het dorp. Basisscholen hier in de dorpen (tenminste die ik ken) zijn over het algemeen geen goede basis voor een kind. Het niveau ligt laag en de meesten eindigen op het laagste vmbo niveau. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn? Zou het niemand aanraden om met kinderen hierheen te verhuizen, maarja dat is mijn ervaring. Dikke kans dat ze om hun Limburgse accent gepest gaan worden. Daarnaast is er hier gewoon geen reet te doen en zoals hierboven al gezegd wordt, geen goede omgeving om jezelf te ontplooien. Eigenlijk moet je niet boven Meppel gaan wonen is mijn advies. Hoe hoger je gaat, hoe stugger de mensen worden. Als ik klaar ben met mijn opleiding is het eerste wat ik ga doen verhuizen! (Ik brand nu niet alle Drenthenaren af hoor, ik ken ook wel een paar leuke)



Bovenstaande herken ik, gehoord van mensen die hier zijn komen wonen in Drenthe(ook uit Limburg)

Kom jij in een inteeltdorp te wonen met 500 a 700 inwoners,daar kom jij nooit tussen als import.

Het gemiddelde opleidingsniveau is lager dan in het westen,gevolg het gemiddelde inkomen is ook een stuk lager.

Velen met een HBO opleiding,komen hier niet aan het werk en trekken weg.

Er is hier minder ambitie dan in het westen.

Wij zijn wel een vriendelijk en behulpzaam volk .

En er is hier ontzettend veel natuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:broodtrommel schreef op 28 augustus 2015 @ 22:58:



Maar dat heeft ook te maken met een centralere ligging en meer baankansen als het niks wordt in Emmen. Van daaruit kan je man veel sneller overal zijn.



Goeie tip!!!!

Dat doen er meer,in de omgeving van Zwolle gaan wonen.

Dan is het gebied om een baan te vinden veel groter,binnen een reistijd van een 1 a 1.5 uur .
Alle reacties Link kopieren
Assen ?
Alle reacties Link kopieren
Miriam: ik heb mijn man gevraagd (geboren Limburger). Hij zou er niet graag willen wonen. Niet omdat de mensen dom zijn of achtergesteld. Maar omdat het zo afgelegen ligt en hij is bang dat het snel zal gaan vervelen.

Als je altijd in Emmen of omstreken hebt gewoond is het toch anders, je hebt er altijd wel wat aan familie zitten.

Is er niet ergens anders een plek waar je man aan het werk kan, Eindhoven bv daar is toch ook best veel werkgelegenheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:raccoon schreef op 29 augustus 2015 @ 02:38:

Miriam: ik heb mijn man gevraagd (geboren Limburger). Hij zou er niet graag willen wonen. Niet omdat de mensen dom zijn of achtergesteld. Maar omdat het zo afgelegen ligt en hij is bang dat het snel zal gaan vervelen.

Als je altijd in Emmen of omstreken hebt gewoond is het toch anders, je hebt er altijd wel wat aan familie zitten.

Is er niet ergens anders een plek waar je man aan het werk kan, Eindhoven bv daar is toch ook best veel werkgelegenheid.



De afgelopen 3 jaar zijn in zijn vakgebied maar liefst 2 vacatures voorbij gekomen. 1 was in Tilburg (daar was hij afgewezen, op basis van selecties, dus niet eens gesprek omdat er zoveel sollicitanten waren) en nu dan die in Emmen. Bij het eerste gesprek gaf die man ook al aan dat ze niemand uit de omgeving konden vinden. Idd doordat studenten die net afgestudeerd waren in die richting allemaal richting de Randstad vertrokken. Als er nu een vacature dichterbij zou komen, ja, dan heeft dan onze voorkeur. Maar, helaas, die kans is nihil als je al ziet dat er in 3 jaar 2 geschikte vacatures pas voorbij zijn gekomen.



Wij wonen nu ook rustig. Zijn geen stadsmensen. Houden van de rust, natuur. Zijn er wekelijks te vinden. Dus op dat punt zitten wij wel goed in de omgeving van Emmen zoals ik lees.



Alleen, als wij de keuze hebben, kiezen wij eerder voor onder Emmen, dan boven Emmen richting Groningen. Dit omdat familie/vrienden in het zuiden wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven