Verhuizen naar Rotterdam

17-08-2016 13:13 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik en mijn partner willen graag naar Rotterdam verhuizen...dit ivm werk.

Nu zijn we ons al aan het orienteren en hebben ook al wat huisjes bezichtigd. 1 appartement in IJsselmonde sprak ons wel aan.

Wij willen eerst gaan huren voor we gaan kopen om er zeker van te zijn dat we in Rotterdam willen blijven. Dit zal dan voor max 3 jaar zijn. Wij vallen qua huren in de vrije huursector maar willen nog niet te duur gaan wonen.

Nu hebben we een aanvraag binnen gehad voor de Egelantierstraat in de Feyenoord buurt....

Kan iemand mij wat meer vertellen over de buurt?

Wat voor soort buurt is het? Wat voor mensen wonen er bv voornamelijk studenten,yuppen of gezinnen?

Criminaliteit e.d.



Nu weet ik dat er de laatste jaren erg veel in veranderd in Rotterdam dus vraag me echt af hoe de wijken in zuid nu zijn....



Alle informatie is welkom!
aan het typen......
Kijk eventueel ook eens hier: http://www.cbsinuwbuurt.nl/
Alle reacties Link kopieren
Egelantier straat ligt niet bepaald in een betere kindvriendelijke wijk.

Vreewijk, IJsselmonde, Kralingen, is echt leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet erg te spreken over de wijken in Rotterdam zuid. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Misschien vind iemand anders het daar wel fijn. Bijv kralingen,rotterdam noord en alexander vind ik wel fijne wijken. Zelf woon ik ook in een van deze wijken.
Het verschilt natuurlijk per persoon maar zelf zou ik er niet voor kiezen om in Rotterdam zuid te gaan wonen. Heb de straat even opgezocht en ik vind het persoonlijk niet een erg prettige wijk om in rond te lopen.

Maar nogmaals: iedereen heeft daar een andere mening over. En als je anders niet zo veel keus hebt, denk ik dat je er best wat van kan maken .
Ik woon zelf in Noord en dat vind ik echt een fijne buurt. Wij wonen niet zo duur, dus het is misschien net waar je zoekt. Wel hebben we een oud huis, dat slecht geïsoleerd is. Dus daar kom je dan wel op uit als je een laag huurbedrag wilt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
De keuzes die we hebben zijn inderdaad wat beperkter. Voor de ruimte die we nodig hebben/willen. We komen vaak uit in Rotterdam zuid qua prijs verhoudingen. Vandaar ook een beetje mijn orientatie vraag.

Ik zal zo eens kijken op de link die gestuurd is door Marie89.



Bedankt voor deze reacties alvast!
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar Alexanderpolder of Capelle aan den IJssel, Nieuwerkerk. In de buurt maar wel netjes. Feijenoord/zuid zou ik niet doen nee.



Welkom in Rotterdam trouwens - fantastische stad
Alle reacties Link kopieren
Egelantierstraat zelf is een leuke straat. Omgeving vind ik persoonlijk wat minder. Het is nabij de Beijerlandselaan een grote winkelstraat waar je in principe je dagelijkse boodschappen kunt doen maar waar ook veel buitenlandse winkels en belhuizen zitten.

Echt gezellig vind ik het daar niet.

Yuppen zul je er niet echt vinden denk ik, wel een hoop gezinnen.

Rotterdam Zuid heeft de laatste jaren wel een enorm positieve boost gekregen (jaaaaren terug was het veelal troosteloos, maargoed ik kom zelf ook uit het Oude Noorden en dat Noord Zuid is altijd wel een dingetje geweest bij Rotterdammers).



De echt leuke wijken "op Zuid" zijn naar mijn mening Katendrecht, delen van Zuidwijk het het woongebied net over de Erasmusbrug (Laan op Zuid en het gebied nabij hotel New York)

Ik weet niet wanneer je over je huis moet beslissen maar anders doe je eens een dagje Zuid om sfeer te proeven.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mystery schreef op 17 augustus 2016 @ 13:37:

Kijk eens naar Alexanderpolder of Capelle aan den IJssel, Nieuwerkerk. In de buurt maar wel netjes. Feijenoord/zuid zou ik niet doen nee.



Welkom in Rotterdam trouwens - fantastische stad Ja he
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad Kralingen, (de Esch), en delen van Oost zijn gezelliger al is het Oude Noorden (Lischkwartier en Bergpolder ook trouwen) enorm in opkomst, het barst daar van de jonge ondernemers en gezellige koffietentjes en mensen die er echt iets van willen maken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Uit welke provincie kom je zelf frikandellekuh?

En ben je gewend om in de stad te wonen?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon samen met mijn vriend in charlois, ligt ook in zuid. Voor ons is dit een prima plek om te wonen. We studeren allebei nog dus hebben niet veel te besteden, en de huur is hier relatief laag voor wat je krijgt. Wij huren een appartement van 60 m², twee verdiepingen, open keuken, boven en beneden een wc, badkamer met douche en bad, veel winkels in de buurt en met de metro ben je zo in het centrum.. dit alles voor minder dan 600 euro in de maand. Voor nu is dit prima voor ons, maar wij zouden in deze wijk nooit een huis kopen. Het is een beetje rommelig en de mensen kijken daar ook niet zo nauw naar heb ik het idee, wat ik wel jammer vind. Ik zou hier ook geen kinderen alleen op straat laten lopen ofzo, lopen soms wel vage types rond en ik zie ook af en toe dat er sprake is van onenigheid tussen mensen in de straat. Niet zo heel gezellig dus. Er zijn in Rotterdam veel betere en gezelligere wijken om te wonen, zoals Noord of Kralingen.
quote:sprokkelientje schreef op 17 augustus 2016 @ 13:41:

Uit welke provincie kom je zelf frikandellekuh?

En ben je gewend om in de stad te wonen?Goede vraag! Ik kwam als Amsterdammer in Rotterdam. Dat werd 'm niet. Ik wou het zelf een eerlijke kans geven, maar zodra ik als antwoord op de vraag 'waar kom je vandaan?' antwoordde, was de toon al gezet. Dat was eens maar nooit weer. Maar qua gedruis en architectuur vind ik het stiekem nog altijd een gave stad.
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor het Welkom!!!



Ik ben zelf ook een mengelmoes. Ik ben geboren in een 'groot' dorp wat tegen de stad aan ligt(Eindhoven), verhuisd naar een dorp met stadsrechten (Roosendaal), daar gewoond in DE multiculti wijk toendertijd. Zelf altijd multi culturele relaties gehad dus wat dat betreft dus redelijk wat gewend denk ik omtrent dat onderwerp. Buiten dat wel echt een Hollandse trien uit Brabant!

Ik wil niet in een wijk wonen waar aan de overkant van de straat drugs gedeald wordt en op de hoek de buren elkaar t kot uitvechten of op elkaar schieten omdat ze elkaar het licht niet in de ogen gunnen zeg maar. ^o)
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 17 augustus 2016 @ 13:50:

[...]





Goede vraag! Ik kwam als Amsterdammer in Rotterdam. Dat werd 'm niet. Ik wou het zelf een eerlijke kans geven, maar zodra ik als antwoord op de vraag 'waar kom je vandaan?' antwoordde, was de toon al gezet. Dat was eens maar nooit weer. Maar qua gedruis en architectuur vind ik het stiekem nog altijd een gave stad.Pffff herkenbaar en zo jammer ook dat eeuwige 010/020 gezeik....beetje dollen mag maar vaak worden dat soort kwesties zo grimmig op de poot gespeeld...bah naar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frikandellekuh schreef op 17 augustus 2016 @ 13:52:

Alvast bedankt voor het Welkom!!!



Ik ben zelf ook een mengelmoes. Ik ben geboren in een 'groot' dorp wat tegen de stad aan ligt(Eindhoven), verhuisd naar een dorp met stadsrechten (Roosendaal), daar gewoond in DE multiculti wijk toendertijd. Zelf altijd multi culturele relaties gehad dus wat dat betreft dus redelijk wat gewend denk ik omtrent dat onderwerp. Buiten dat wel echt een Hollandse trien uit Brabant!

Ik wil niet in een wijk wonen waar aan de overkant van de straat drugs gedeald wordt en op de hoek de buren elkaar t kot uitvechten of op elkaar schieten omdat ze elkaar het licht niet in de ogen gunnen zeg maar. ^o)Misschien eens aanbellen bij je potentiele buren met de vraag wat zij van de straat en de omgeving vinden?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Frikandellekuh schreef op 17 augustus 2016 @ 13:52:

Alvast bedankt voor het Welkom!!!



Ik ben zelf ook een mengelmoes. Ik ben geboren in een 'groot' dorp wat tegen de stad aan ligt(Eindhoven), verhuisd naar een dorp met stadsrechten (Roosendaal), daar gewoond in DE multiculti wijk toendertijd. Zelf altijd multi culturele relaties gehad dus wat dat betreft dus redelijk wat gewend denk ik omtrent dat onderwerp. Buiten dat wel echt een Hollandse trien uit Brabant!

Ik wil niet in een wijk wonen waar aan de overkant van de straat drugs gedeald wordt en op de hoek de buren elkaar t kot uitvechten of op elkaar schieten omdat ze elkaar het licht niet in de ogen gunnen zeg maar. ^o)





Roosendaal heeft niet eens stadsrechten, moet je nagaan (ik kom zelf uit een naburige "rivaliserende" stad XD )



Ik lees even mee, ik verhuis waarschijnlijk volgend jaar naar Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Oude Noorden is heel erg leuk! Veel vrienden die daar nu wonen/ondernemen. Ook nog wel veel ruimte voor een mooie prijs te krijgen. Op Zuid zou ik ook niet zo heel snel gaan wonen. Ik kom zelf uit oost-brabant en moest echt wel even wennen aan de sfeer in en om Rotterdam. Maar zou nooit meer terug willen!
Ik ben 7 weken geleden ongeveer naar Rotterdam verhuisd. Ook als onbekende.



We hebben erg getwijfeld over wat we moesten doen. In zuid hadden we een vergelijkbaar appartement met balkon kunnen krijgen, maar de wijk waar nu zitten, aan de rand van Noord bij Delfshaven eigenlijk voelde zoveel fijner. Ik weet de naam van dit deel even niet zeker iedereen noemt het anders.



Maar het is maar net wat je zoekt denk ik. Wij zijn ook aangewezen op particuliere huur en hebben nu een appartement met nieuwe keuken, badkamer, kunststofkozijnen en twee slaapkamers voor 650 euro. Vind het eigenlijk best ok want dat is nog onder wat sociale huurhuizen max mogen kosten. Helemaal als ik bedenk dat ik zo het centrum in loop en er een park om de hoek is.
quote:Ceridwen91 schreef op 17 augustus 2016 @ 13:59:

[...]





Roosendaal heeft niet eens stadsrechten, moet je nagaan (ik kom zelf uit een naburige "rivaliserende" stad XD )



Ik lees even mee, ik verhuis waarschijnlijk volgend jaar naar Rotterdam.Waarmee rivaliseert Roosendaal dan. Ik kom ook uit die omgeving maar heb geen idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceridwen91 schreef op 17 augustus 2016 @ 13:59:

[...]





Roosendaal heeft niet eens stadsrechten, moet je nagaan (ik kom zelf uit een naburige "rivaliserende" stad XD )



Ik lees even mee, ik verhuis waarschijnlijk volgend jaar naar Rotterdam.





Groot dorp dan.... ging er altijd van uit dat ze stadsrechten hadden ( is me ooit een keer verteld).....Rivaliserende stad whahahaha Bergen op Zoom zeker.....

Voor mij niks Rivaliserends aan ;)



Leuk dat je meeleest. Ga je daar studeren of werken?
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 17 augustus 2016 @ 14:13:

Ik ben 7 weken geleden ongeveer naar Rotterdam verhuisd. Ook als onbekende.



We hebben erg getwijfeld over wat we moesten doen. In zuid hadden we een vergelijkbaar appartement met balkon kunnen krijgen, maar de wijk waar nu zitten, aan de rand van Noord bij Delfshaven eigenlijk voelde zoveel fijner. Ik weet de naam van dit deel even niet zeker iedereen noemt het anders.



Maar het is maar net wat je zoekt denk ik. Wij zijn ook aangewezen op particuliere huur en hebben nu een appartement met nieuwe keuken, badkamer, kunststofkozijnen en twee slaapkamers voor 650 euro. Vind het eigenlijk best ok want dat is nog onder wat sociale huurhuizen max mogen kosten. Helemaal als ik bedenk dat ik zo het centrum in loop en er een park om de hoek is.





Waar heb je dat appartement gevonden dan?

Ik heb alle huursites gehad die ik maar kan vinden. De een nog slechter dan de ander.....:(
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft Noord-Zuid; kijk ook even in welk deel van de stad je vriend gaat werken en of hij qua uren makkelijk met het openbaar vervoer kan reizen. Er zijn dagen dat je door de tunnel wilt (of over een brug, of door het centrum) en dat je je bestemming sneller zou bereiken als je met de auto vanuit Breda moest komen ipv. over de Maas door de stad.

Als hij qua uren vast-zit aan een auto zou ik voornamelijk in de nabij gelegen wijken zoeken, is het openbaar vervoer prima, dan maakt dat verder vrij weinig uit
quote:YellowLemon schreef op 17 augustus 2016 @ 14:14:

[...]





Waarmee rivaliseert Roosendaal dan. Ik kom ook uit die omgeving maar heb geen idee.Bergen op Zoom :P vooral tijdens de carnaval XD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven