Verhuizen naar Rotterdam

17-08-2016 13:13 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik en mijn partner willen graag naar Rotterdam verhuizen...dit ivm werk.

Nu zijn we ons al aan het orienteren en hebben ook al wat huisjes bezichtigd. 1 appartement in IJsselmonde sprak ons wel aan.

Wij willen eerst gaan huren voor we gaan kopen om er zeker van te zijn dat we in Rotterdam willen blijven. Dit zal dan voor max 3 jaar zijn. Wij vallen qua huren in de vrije huursector maar willen nog niet te duur gaan wonen.

Nu hebben we een aanvraag binnen gehad voor de Egelantierstraat in de Feyenoord buurt....

Kan iemand mij wat meer vertellen over de buurt?

Wat voor soort buurt is het? Wat voor mensen wonen er bv voornamelijk studenten,yuppen of gezinnen?

Criminaliteit e.d.



Nu weet ik dat er de laatste jaren erg veel in veranderd in Rotterdam dus vraag me echt af hoe de wijken in zuid nu zijn....



Alle informatie is welkom!
aan het typen......
quote:Frikandellekuh schreef op 17 augustus 2016 @ 14:17:

[...]





Waar heb je dat appartement gevonden dan?

Ik heb alle huursites gehad die ik maar kan vinden. De een nog slechter dan de ander.....:(



Funda. Was ook wel even zoeken hoor. Ben ook bij een appartement geweest waar je letterlijk je vingers door de kozijnen kon steken.



Ik wilde graag iets ouds, wat het wel moeilijker maakte. Ik wilde geen jaren '80 flat ofzo. Maar ik heb wel echt veel gezien in die prijsklasse.



Ik vond het wel gedoe en even je kiezen op elkaar. Ieder huis heeft dan weer een andere makelaar en verhuurder en andere regels. Sommige willen voor de bezichtiging al je loonstrook enzo op tafel zien liggen. Dus het is sowieso wel handig om dat papierwerk al in huis te hebben liggen (IB-60 formulier, loonstrookje, of werkgeversverklaring, sommige willen alle 3 en ook nog op je bankrekening kijken). En wat ik niet wist, is dat op sommige plekken in Rotterdam de gemeente zelf ook een inkomensminimum hanteert. Maar meestal zit dat wel goed als je in aanmerking komt voor particuliere huur.
quote:Frikandellekuh schreef op 17 augustus 2016 @ 14:14:

[...]





Groot dorp dan.... ging er altijd van uit dat ze stadsrechten hadden ( is me ooit een keer verteld).....Rivaliserende stad whahahaha Bergen op Zoom zeker.....

Voor mij niks Rivaliserends aan ;)



Leuk dat je meeleest. Ga je daar studeren of werken?



Inderdaad XD maar ik woon er al jaren niet meer. Nu al een tijd in Den Haag, maar aangezien mijn werk in Rotterdam is, ben ik op zoek naar een koophuis daar.



Ik heb een tijd geleden wat in Zuid en Charlois rondgelopen om te kijken of het nou echt zulke slechte wijken zijn, maar heb inderdaad besloten daar niet verder te zoeken. Ik had wel het idee dat het nogal verschillend kan zijn per straat, maar over het algemeen waren het niet echt wijken waar ik graag een huis zou kopen.



Ik ben nu Lombardijen aan het overwegen. Voor mij als alleenstaande zijn veel leuke wijken in de stad helaas te duur.
Alle reacties Link kopieren
Barendrecht (Carnisselande of Rhoon Portland) zit net op de grens met Rotterdam (Zuid). Die hebben ook vaak particuliere huurwoningen.

Kijk maar eens op de site van MVGM.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceridwen91 schreef op 17 augustus 2016 @ 14:26:

[...]





Inderdaad XD maar ik woon er al jaren niet meer. Nu al een tijd in Den Haag, maar aangezien mijn werk in Rotterdam is, ben ik op zoek naar een koophuis daar.



Ik heb een tijd geleden wat in Zuid en Charlois rondgelopen om te kijken of het nou echt zulke slechte wijken zijn, maar heb inderdaad besloten daar niet verder te zoeken. Ik had wel het idee dat het nogal verschillend kan zijn per straat, maar over het algemeen waren het niet echt wijken waar ik graag een huis zou kopen.



Ik ben nu Lombardijen aan het overwegen. Voor mij als alleenstaande zijn veel leuke wijken in de stad helaas te duur.



De 'leukere' wijken in Rotterdam zijn voor'ons' ook te duur.

Hij zal t in zijn eentje moeten bekostigen omdat ik mijn (koop)huis nog niet op wil geven ( is echt een lang verhaal om uit te leggen).

Hij heeft een redelijk goed salaris maar om nu alles in een huis te stoppen waar je max 3 jaar gaat wonen is ook zo wat.
aan het typen......
Het is OP zuid mensen

In Zuid tssk
quote:liubi schreef op 17 augustus 2016 @ 14:37:

Het is OP zuid mensen

In Zuid tsskJij weet het.
En als je voor het stadsgewoel gaat (wat ik zou doen), ga dan NIET in een of andere suffe gemeente daaromheen zitten, echt! Zit je daar in Nieuwe IJssel aan de Capelle aan de Dingest. Prima als je dat echt wil, maar als alternatief voor een stad is het drie keer niks.
quote:liubi schreef op 17 augustus 2016 @ 14:37:

Het is OP zuid mensen

In Zuid tsskGoed om te weten!
Alle reacties Link kopieren
De boeren-zij
quote:Dormouse schreef op 17 augustus 2016 @ 14:45:

De boeren-zij

Dat is het al heel lang niet meer.



Ik ben opgegroeid op de boerenzij en ik had nergens anders mijn jeugd door willen brengen, het was heerlijk daar.

Op mijn zeventiende vertrokken, nog even terug geweest op mijn twintigste, maar het was geen thuis meer voor mij.

Ben er al jaren niet meer geweest.
quote:Frikandellekuh schreef op 17 augustus 2016 @ 14:35:

[...]





De 'leukere' wijken in Rotterdam zijn voor'ons' ook te duur.

Hij zal t in zijn eentje moeten bekostigen omdat ik mijn (koop)huis nog niet op wil geven ( is echt een lang verhaal om uit te leggen).

Hij heeft een redelijk goed salaris maar om nu alles in een huis te stoppen waar je max 3 jaar gaat wonen is ook zo wat.Wat is je budget ongeveer dan? En wat voor kenmerken moet de woning precies hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2016 @ 14:49:

[...]



Dat is het al heel lang niet meer.



Ik ben opgegroeid op de boerenzij en ik had nergens anders mijn jeugd door willen brengen, het was heerlijk daar.

Op mijn zeventiende vertrokken, nog even terug geweest op mijn twintigste, maar het was geen thuis meer voor mij.

Ben er al jaren niet meer geweest.Haha, ik weet het, mijn oma noemde het altijd zo haha. Heb er zelf ook een paar jaar gewoond, met veel plezier Maar toch, Noord ligt me meer aan het hart
Jammer dat zuid nog zo'n slechte naam heeft! Je moet een beetje weten welk buurtje goed is, maar het is echt al stukken beter dan vroeger!



Aanraders op ???? Zuid:

- Vreewijk

- oud charlois (wordt echt wel hip hoor, let op m'n woorden)

- kop van zuid

- Wilhelminapier

- de kaap natuurlijk - lastig hoor qua huurhuis

- oud IJsselmonde (leuk maar wel wat verder)

- carnisse kan best (ligt per straat. Erg goedkoop heb er jaren leuk gewoond)



Aanraders noord:

- bergpolder (belachelijk hoe snel de prijzen stijgen!)

- lloyd kwartier (lekker nieuw dichtbij stad!)

- noord (maar niet omgeving zwart jan straat of vierambacht straat - zit je echt tussen de schotels - vind deze buurt eigenlijk nog erger dan zuid )

- hillegersberg of schiebroek (onbetaalbaar)

- kleiwegkwartier (leuk!)

- Delfshaven aan de goede kant (lekker duidelijk haha!)





Wijken om echt niet te wonen:

- heel Feyenoord / bloemhof / pendrechr / afrikaanderbuurt

- Crooswijk

- Spangen

- witte dorp

- alexander (boring!)

- Ommoord (nog erger)

- zevenkamp (Yak!)

- IJsselmonde

- capelle (ieuw!)





Succes met je zoektocht.
Oh en huisje in het centrum is natuurlijk altijd goed. Omgeving meent, pannenkoekstraat is top!
En Kralingen is ook erg leuk maar niet te dicht tegen Crooswijk aan hoor! Brr!
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 15:17:

Jammer dat zuid nog zo'n slechte naam heeft! Je moet een beetje weten welk buurtje goed is, maar het is echt al stukken beter dan vroeger!



Aanraders op ???? Zuid:

- Vreewijk

- oud charlois (wordt echt wel hip hoor, let op m'n woorden)

- kop van zuid

- Wilhelminapier

- de kaap natuurlijk - lastig hoor qua huurhuis

- oud IJsselmonde (leuk maar wel wat verder)

- carnisse kan best (ligt per straat. Erg goedkoop heb er jaren leuk gewoond)



Aanraders noord:

- bergpolder (belachelijk hoe snel de prijzen stijgen!)

- lloyd kwartier (lekker nieuw dichtbij stad!)

- noord (maar niet omgeving zwart jan straat of vierambacht straat - zit je echt tussen de schotels - vind deze buurt eigenlijk nog erger dan zuid )

- hillegersberg of schiebroek (onbetaalbaar)

- kleiwegkwartier (leuk!)

- Delfshaven aan de goede kant (lekker duidelijk haha!)





Wijken om echt niet te wonen:

- heel Feyenoord / bloemhof / pendrechr / afrikaanderbuurt

- Crooswijk

- Spangen

- witte dorp

- alexander (boring!)

- Ommoord (nog erger)

- zevenkamp (Yak!)

- IJsselmonde

- capelle (ieuw!)





Succes met je zoektocht.Dat raad ik toch ook wel aan als je voor Zuid gaat veel leuke winkeltjes ook, relatief weinig grote ketens, voor Rotterdamse begrippen groen en historisch Alleen parkeren kan er wel wat dramatisch zijn haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget ongeveer dan? En wat voor kenmerken moet de woning precies hebben?[/quote]



Max 800,- excl g/w/l

We willen minimaal 2 goede slaapkamers. het liefst 3. Ik heb appartementjes gezien waar je een 1 persoonsbed in kwijt kan en dan houd t op :( Ons 2 persoonsbed is 180x200

Alles moet al wel gerenoveerd zijn. dus geen bruin met blauwe badkamer of een douche waar je net je kont in kunt keren.

We zijn allebei gewend aan ruimte en als we daarom van 3 slaapkamers naar 2 moeten dan doen we dat ;)

Niet gehorig, komen we dus al uit bij bouwwerken na 2000.

Niet te ver van de A16. ivm woon-werk verkeer.

Levendige buurt mag.

Heerlijk om s'avonds nog eens de deur uit te gaan om een drankje te gaan doen ergens.



oh ja en geen graffiti op de muren (toevallig vandaag gehad bij een bezichtiging van een huisje 8-) )
aan het typen......
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 15:17:

Jammer dat zuid nog zo'n slechte naam heeft! Je moet een beetje weten welk buurtje goed is, maar het is echt al stukken beter dan vroeger!



Aanraders op ???? Zuid:

- Vreewijk

- oud charlois (wordt echt wel hip hoor, let op m'n woorden)

- kop van zuid

- Wilhelminapier

- de kaap natuurlijk - lastig hoor qua huurhuis

- oud IJsselmonde (leuk maar wel wat verder)

- carnisse kan best (ligt per straat. Erg goedkoop heb er jaren leuk gewoond)



Aanraders noord:

- bergpolder (belachelijk hoe snel de prijzen stijgen!)

- lloyd kwartier (lekker nieuw dichtbij stad!)

- noord (maar niet omgeving zwart jan straat of vierambacht straat - zit je echt tussen de schotels - vind deze buurt eigenlijk nog erger dan zuid )

- hillegersberg of schiebroek (onbetaalbaar)

- kleiwegkwartier (leuk!)

- Delfshaven aan de goede kant (lekker duidelijk haha!)





Wijken om echt niet te wonen:

- heel Feyenoord / bloemhof / pendrechr / afrikaanderbuurt

- Crooswijk

- Spangen

- witte dorp

- alexander (boring!)

- Ommoord (nog erger)

- zevenkamp (Yak!)

- IJsselmonde

- capelle (ieuw!)





Succes met je zoektocht.

Dat zijn prima wijken om te wonen. Het zijn geen levendige wijken, maar voor drie jaar is het meer dan prima te doen.

Crooswijk wordt overigens ook te duur voor ze, want daar staat tegenwoordig volop nieuwbouw en dat is niet voor een prikkie te krijg. Ook staat er nu veel koop en dat verkoopt als een tierelier.

Ik denk dat je je vergist met het Crooswijk uit de jaren 60 en dat die teneur is blijven hangen.
Ik ben werkzaam geweest in deze wijken en ik vind Rotterdam Zuid aan de ene kant ideaal: bruisend, multicultureel en gezellig. Alle voorzieningen zijn aanwezig. Aan de andere kant de keerzijde van achterstandswijken: overlast, straatvuil, criminaliteit, etc. Ik heb persoonlijk in het jaar dat ik daar dagelijks kwam -overdag- geen problemen ondervonden met hangjongeren of opdringerige mannen ofzo (terwijl ik dat met mijn uiterlijk helaas een soort van 'op me afroep' en er regelmatig last van heb maar toevallig weinig tot geen negatieve ervaringen op Zuid).



Een vriendin van me woonde in Ijsselmonde, in een net appartementencomplex in een heel fijn en kindvriendelijk stukje, terwijl het er bij wijze van spreken om de hoek al veel minder goed was. De goede stukjes van Ijsselmonde zijn echt héél gezellig en netjes!



Wij zijn 1x 's nachts lastig gevallen en bedreigd toen we zijn gaan pinnen bij Keizerswaard (voordat we uitgingen). Verder voelde ik me altijd veilig op Zuid.
quote:Libra1990 schreef op 17 augustus 2016 @ 16:03:

Ik ben werkzaam geweest in deze wijken en ik vind Rotterdam Zuid aan de ene kant ideaal: bruisend, multicultureel en gezellig. Alle voorzieningen zijn aanwezig. Aan de andere kant de keerzijde van achterstandswijken: overlast, straatvuil, criminaliteit, etc. Ik heb persoonlijk in het jaar dat ik daar dagelijks kwam -overdag- geen problemen ondervonden met hangjongeren of opdringerige mannen ofzo (terwijl ik dat met mijn uiterlijk helaas een soort van 'op me afroep' en er regelmatig last van heb maar toevallig weinig tot geen negatieve ervaringen inop Zuid).



Een vriendin van me woonde in Ijsselmonde, in een net appartementencomplex in een heel fijn en kindvriendelijk stukje, terwijl het er bij wijze van spreken om de hoek al veel minder goed was. De goede stukjes van Ijsselmonde zijn echt héél gezellig en netjes!



Wij zijn 1x 's nachts lastig gevallen en bedreigd toen we zijn gaan pinnen bij Keizerswaard (voordat we uitgingen). Verder voelde ik me altijd veilig inop Zuid.
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2016 @ 16:05:

[...]





Had het al aangepast Cadeautje! (grapje )
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog wel een leuk appartementje dat bijna aan al je eisen voldoet, het is wel via de Leegstandswet. Ligt wel in Schiedam, maar ja dat lèg naast Rotterdam
Wel leuk om zo indirect erachter te komen welke forummers in of rond Rotterdam wonen
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 17 augustus 2016 @ 16:24:

Ik weet nog wel een leuk appartementje dat bijna aan al je eisen voldoet, het is wel via de Leegstandswet. Ligt wel in Schiedam, maar ja dat lèg naast Rotterdam



Schiedam leg dan wel naast Rotterdam maar aan de verkeerde kant ;)

Verkeerstechnisch gezien niet handig

Maar bedankt voor t doorgeven!



p.s

Leuk al die reacties! kan er echt wel wat mee.

Voorkeur gaat tot nu toe toch uit naar t appartement in IJsselmonde....Voelde goed aan voor ons allebei toen we er waren. Ruim van opzet en uitzicht (Rotterdamse begrippen). En oogt rustig aan. Tramlijn om de hoek, supermarkt aan de overkant.
aan het typen......
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2016 @ 15:43:

[...]



Dat zijn prima wijken om te wonen. Het zijn geen levendige wijken, maar voor drie jaar is het meer dan prima te doen.

Crooswijk wordt overigens ook te duur voor ze, want daar staat tegenwoordig volop nieuwbouw en dat is niet voor een prikkie te krijg. Ook staat er nu veel koop en dat verkoopt als een tierelier.

Ik denk dat je je vergist met het Crooswijk uit de jaren 60 en dat die teneur is blijven hangen.



Crooswijk ben ik inderdaad niet bekend. Maar ik reed er vd week nog met de auto doorheen en ik vond het maar een beetje.. ongezellig.

Maar kom op, Ommoord, Zevenkamp en die andere wijken rond Alexander zijn toch troosteloos. Dan kan je net zo goed in Roosendaal of een andere saaie stad blijven wonen. Voor die wijken kom je niet naar Rotterdam. * Gaaaaaaaaaaaaaaap*. Alleen de Oosterhof is dan wel leuk om naar toe te gaan.



(Beetje overdreven hoor, maar een beetje saai zijn deze wijken toch wel hoor. Als je naar Rotterdam gaat verhuizen dan wil je toch het bruisende, stadse leven zien! De maas, de winkeltjes, de stoere straten, de boten, cafés en restaurants. Misschien ben ik ook wel heeeeeeeul erg verwend met mijn fijne huurhuis in een monument, midden in de mooiste wijk van de stad.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven