Verhuizen naar Rotterdam

17-08-2016 13:13 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik en mijn partner willen graag naar Rotterdam verhuizen...dit ivm werk.

Nu zijn we ons al aan het orienteren en hebben ook al wat huisjes bezichtigd. 1 appartement in IJsselmonde sprak ons wel aan.

Wij willen eerst gaan huren voor we gaan kopen om er zeker van te zijn dat we in Rotterdam willen blijven. Dit zal dan voor max 3 jaar zijn. Wij vallen qua huren in de vrije huursector maar willen nog niet te duur gaan wonen.

Nu hebben we een aanvraag binnen gehad voor de Egelantierstraat in de Feyenoord buurt....

Kan iemand mij wat meer vertellen over de buurt?

Wat voor soort buurt is het? Wat voor mensen wonen er bv voornamelijk studenten,yuppen of gezinnen?

Criminaliteit e.d.



Nu weet ik dat er de laatste jaren erg veel in veranderd in Rotterdam dus vraag me echt af hoe de wijken in zuid nu zijn....



Alle informatie is welkom!
aan het typen......
quote:Frikandellekuh schreef op 17 augustus 2016 @ 16:53:

[...]





Schiedam leg dan wel naast Rotterdam maar aan de verkeerde kant ;)

Verkeerstechnisch gezien niet handig

Maar bedankt voor t doorgeven!



p.s

Leuk al die reacties! kan er echt wel wat mee.

Voorkeur gaat tot nu toe toch uit naar t appartement in IJsselmonde....Voelde goed aan voor ons allebei toen we er waren. Ruim van opzet en uitzicht (Rotterdamse begrippen). En oogt rustig aan. Tramlijn om de hoek, supermarkt aan de overkant.



Ah! Ja als je van rust houdt zit je in IJsselmonde gebakken. Veel plezier! En met de tram zit je inderdaad snel in de stad. Heb je wel even gekeken naar het asielzoekerscentrum wat daar in de buurt komt? Het zou mij niets uitmaken hoor, maar ik zag op het nieuws dat er onder de bewoners heel veel verzet is en dat ze bang zijn dat ze veel overlast er van gaan ondervinden (tsja.......!! waar je je druk over maakt.)



http://www.rotterdam.nl/azcrotterdam
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 16:56:

[...]





Crooswijk ben ik inderdaad niet bekend. Maar ik reed er vd week nog met de auto doorheen en ik vond het maar een beetje.. ongezellig.

Maar kom op, Ommoord, Zevenkamp en die andere wijken rond Alexander zijn toch troosteloos. Dan kan je net zo goed in Roosendaal of een andere saaie stad blijven wonen. Voor die wijken kom je niet naar Rotterdam. * Gaaaaaaaaaaaaaaap*. Alleen de Oosterhof is dan wel leuk om naar toe te gaan.



(Beetje overdreven hoor, maar een beetje saai zijn deze wijken toch wel hoor. Als je naar Rotterdam gaat verhuizen dan wil je toch het bruisende, stadse leven zien! De maas, de winkeltjes, de stoere straten, de boten, cafés en restaurants. Misschien ben ik ook wel heeeeeeeul erg verwend met mijn fijne huurhuis in een monument, midden in de mooiste wijk van de stad.)



Veel van die leuke, hippe en monumentale wijken zijn alleen vaak een behoorlijk stuk duurder dan de saaie wijken. Plus, je zit snel genoeg in het centrum toch?



Als het aan mij ligt, woon ik het liefst in een jaren '30 woning met de originele plafondversieringen en glas-in-lood ramen. Maar dan wel met moderne keuken en badkamer (minus de ramen voldoet mijn huidige huurappartement hieraan). En dan het liefst in Blijdorp. Of een appartement in de Markthal. Of nog beter: een appartement in de oude fabrieken op Kop van Zuid. Maar helaas XD



Schiedam is voor mij ook nog een optie..
True. Maar er zitten pareltjes tussen hoor. Je moet alleen op de juiste manier zoeken.. :-). En niet vies zijn van een beetje verbouwen.



Schiedam is oprecht leuk. En als je aan de goede kant zit nog best aan te fietsen naar de stad. Veel betaalbare, oude woningen te vinden. Jammer dat het de laatste jaren erg zwaar heeft gehad. Veel leegstand van winkels enzo. Zonde. Ik vind Schiedam erg leuk. Zeker het stuk rond de Tuinlaan.



Markthal is niets joh . Wij zijn in die kijkwoningen geweest toen het werd opgeleverd en de plafonds daar zijn zo laag, dat als je 2 meter bent, je hoofd nog net niet stoot (en wij vonden het erg donker). En druk. En duur (150 euro pm voor een parkeerplaats.. en dan nog servicekosten à 150eu en dan nog je huur pff!). En er is wateroverlast wat via de plafonds naar beneden komt.

De Kaap. ooohhhhh. Een mooie loft in de pakhuizen is top natuurlijk. Ze zijn er nu druk mee bezig. Wij waren bij een info-dag. Waren voor 6 loften, meer dan 300 geïnteresseerden. Ha! Absurd.



Wij zitten vaak met een oog te kijken rondom de Mathenesserlaan / Heemraadsingel. Dát zijn mooie huizen. Buurt komt op, er staan nog wel eens pareltjes tussen die nog alle oude elementen hebben en die nog verbouwd moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 17:00:

[...]





Ah! Ja als je van rust houdt zit je in IJsselmonde gebakken. Veel plezier! En met de tram zit je inderdaad snel in de stad. Heb je wel even gekeken naar het asielzoekerscentrum wat daar in de buurt komt? Het zou mij niets uitmaken hoor, maar ik zag op het nieuws dat er onder de bewoners heel veel verzet is en dat ze bang zijn dat ze veel overlast er van gaan ondervinden (tsja.......!! waar je je druk over maakt.)



http://www.rotterdam.nl/azcrotterdam





even gecheckt

Ver uit de buurt van het appartement
aan het typen......
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 16:56:

[...]





Crooswijk ben ik inderdaad niet bekend. Maar ik reed er vd week nog met de auto doorheen en ik vond het maar een beetje.. ongezellig.

Maar kom op, Ommoord, Zevenkamp en die andere wijken rond Alexander zijn toch troosteloos. Dan kan je net zo goed in Roosendaal of een andere saaie stad blijven wonen. Voor die wijken kom je niet naar Rotterdam. * Gaaaaaaaaaaaaaaap*. Alleen de Oosterhof is dan wel leuk om naar toe te gaan.



(Beetje overdreven hoor, maar een beetje saai zijn deze wijken toch wel hoor. Als je naar Rotterdam gaat verhuizen dan wil je toch het bruisende, stadse leven zien! De maas, de winkeltjes, de stoere straten, de boten, cafés en restaurants. Misschien ben ik ook wel heeeeeeeul erg verwend met mijn fijne huurhuis in een monument, midden in de mooiste wijk van de stad.)

In feite maakt het niet zoveel uit waar je woont, want een leuke kroeg of eetcafé is altijd eenvoudig te bereiken. Het gaat hier om wonen voor drie jaar, niet voorgoed, dus dat IJsselmonde waar de TO het over heeft is ook gewoon goed te doen.

Tja, jij vindt jezelf verwend in een monument, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden, in zo;n stofnest. Geef mij maar nieuwbouw. Maar goed, ik heb het allemaal al een keer geprobeerd, dat zal het zijn.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Ceridwen91 schreef op 17 augustus 2016 @ 17:12:

[...]





Veel van die leuke, hippe en monumentale wijken zijn alleen vaak een behoorlijk stuk duurder dan de saaie wijken. Plus, je zit snel genoeg in het centrum toch?



Als het aan mij ligt, woon ik het liefst in een jaren '30 woning met de originele plafondversieringen en glas-in-lood ramen. Maar dan wel met moderne keuken en badkamer (minus de ramen voldoet mijn huidige huurappartement hieraan). En dan het liefst in Blijdorp. Of een appartement in de Markthal. Of nog beter: een appartement in de oude fabrieken op Kop van Zuid. Maar helaas XD



Dat zal zijn als we in Rotterdam blijven en we gaan kopen
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2016 @ 17:28:

[...]



In feite maakt het niet zoveel uit waar je woont, want een leuke kroeg of eetcafé is altijd eenvoudig te bereiken. Het gaat hier om wonen voor drie jaar, niet voorgoed, dus dat IJsselmonde waar de TO het over heeft is ook gewoon goed te doen.

Tja, jij vindt jezelf verwend in een monument, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden, in zo;n stofnest. Geef mij maar nieuwbouw. Maar goed, ik heb het allemaal al een keer geprobeerd, dat zal het zijn. Deze beredenatie vind ik wel wat ;)
aan het typen......
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 15:17:

Jammer dat zuid nog zo'n slechte naam heeft! Je moet een beetje weten welk buurtje goed is, maar het is echt al stukken beter dan vroeger!





Aanraders noord:

- bergpolder (belachelijk hoe snel de prijzen stijgen!)







Ik woon in Bergpolder (aan de Blijdorp kant ) en het huis naast mij is verkocht onder voorbehoud voor ruim 80.000 meer dan wat ik er bijna 2 jaar geleden voor heb betaald!



Ok, in dat huis zit al wel een nieuwe keuken,badkamer en is helemaal gerenoveerd. Maar verder precies dezelfde indeling en grootte als mijn woning.
quote:Cateautje schreef op 17 augustus 2016 @ 17:28:

[...]



In feite maakt het niet zoveel uit waar je woont, want een leuke kroeg of eetcafé is altijd eenvoudig te bereiken. Het gaat hier om wonen voor drie jaar, niet voorgoed, dus dat IJsselmonde waar de TO het over heeft is ook gewoon goed te doen.

Tja, jij vindt jezelf verwend in een monument, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden, in zo;n stofnest. Geef mij maar nieuwbouw. Maar goed, ik heb het allemaal al een keer geprobeerd, dat zal het zijn.



Natuurlijk. Voor een paar jaar is het prima... Maar er zijn alternatieven! En het is maar net waar je je goed bij voelt.



(Mompelt iets over ons huis, welke in een oud monument/pand is gerealiseerd in het centrum twee jaar geleden. Omgetoverd tot appartementencomplex met ruime loften; lift, nieuw dubbel glas, plafond van 5 meter, moderne keuken en keurige badkamer. En dan kunnen we over de kosten hebben, maar particulier huren in IJsselmonde scheelt misschien 150 tot 200 euro). Ik zeg verder niets hoor... Maar goed zoeken en een beetje de projectontwikkelaars in de gaten houden is de truc! Er worden nu zo ontzettend veel oude pakhuizen/kantoren omgetoverd tot woonhuizen.. )
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 17:24:

True. Maar er zitten pareltjes tussen hoor. Je moet alleen op de juiste manier zoeken.. :-). En niet vies zijn van een beetje verbouwen.



Schiedam is oprecht leuk. En als je aan de goede kant zit nog best aan te fietsen naar de stad. Veel betaalbare, oude woningen te vinden. Jammer dat het de laatste jaren erg zwaar heeft gehad. Veel leegstand van winkels enzo. Zonde. Ik vind Schiedam erg leuk. Zeker het stuk rond de Tuinlaan.



Markthal is niets joh . Wij zijn in die kijkwoningen geweest toen het werd opgeleverd en de plafonds daar zijn zo laag, dat als je 2 meter bent, je hoofd nog net niet stoot (en wij vonden het erg donker). En druk. En duur (150 euro pm voor een parkeerplaats.. en dan nog servicekosten à 150eu en dan nog je huur pff!). En er is wateroverlast wat via de plafonds naar beneden komt.

De Kaap. ooohhhhh. Een mooie loft in de pakhuizen is top natuurlijk. Ze zijn er nu druk mee bezig. Wij waren bij een info-dag. Waren voor 6 loften, meer dan 300 geïnteresseerden. Ha! Absurd.



Wij zitten vaak met een oog te kijken rondom de Mathenesserlaan / Heemraadsingel. Dát zijn mooie huizen. Buurt komt op, er staan nog wel eens pareltjes tussen die nog alle oude elementen hebben en die nog verbouwd moeten worden.



Goed om te weten van de Markthal x-D je zou maar zoveel hebben betaald voor een woning... Maar Blaak vind ik zo fantastisch leuk XD en het zou dan op 5 minuten lopen van mijn werk zijn



Zijn er ook slechte wijken in Schiedam? (Sorry TO, voor het hi-jacken van je topic)
Ik heb in een zijstraat van de Beijerlandselaan gewoond en dat is Rotterdam Zuid. Ik vond het toen super gezellig wonen daar. Nu zou ik eerder kijken naar Kralingen erg mooi wonen en toch wat rustiger en meer kindvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 17:38:

[...]





Natuurlijk. Voor een paar jaar is het prima... Maar er zijn alternatieven! En het is maar net waar je je goed bij voelt.



(Mompelt iets over ons huis, welke in een oud monument/pand is gerealiseerd in het centrum twee jaar geleden. Omgetoverd tot appartementencomplex met ruime loften; lift, nieuw dubbel glas, plafond van 5 meter, moderne keuken en keurige badkamer. En dan kunnen we over de kosten hebben, maar particulier huren in IJsselmonde scheelt misschien 150 tot 200 euro). Ik zeg verder niets hoor... Maar goed zoeken en een beetje de projectontwikkelaars in de gaten houden is de truc! Er worden nu zo ontzettend veel oude pakhuizen/kantoren omgetoverd tot woonhuizen.. )[/quote]





Ik zou willen dat we daar de tijd ook voor hadden.

Door zijn persoonlijke omstandigheden willen we t vooral ook redelijk snel allemaal.
aan het typen......
Ooooh, die pakhuizen... Ik krijg zo spontaan zin om nu meteen te verhuizen. Rotterdam is zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Ceridwen91 schreef op 17 augustus 2016 @ 17:39:

[...]





Goed om te weten van de Markthal x-D je zou maar zoveel hebben betaald voor een woning... Maar Blaak vind ik zo fantastisch leuk XD en het zou dan op 5 minuten lopen van mijn werk zijn



Zijn er ook slechte wijken in Schiedam? (Sorry TO, voor het hi-jacken van je topic)[/quote]





ghegheghe geen probleem hoor! Zijn allemaal weer geluiden voor de toekomst evt.
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceridwen91 schreef op 17 augustus 2016 @ 17:39:

[...]





Goed om te weten van de Markthal x-D je zou maar zoveel hebben betaald voor een woning... Maar Blaak vind ik zo fantastisch leuk XD en het zou dan op 5 minuten lopen van mijn werk zijn



Zijn er ook slechte wijken in Schiedam? (Sorry TO, voor het hi-jacken van je topic)Nieuwland, parkweg, nolenslaan dat zijn nou niet de beste wijken in Schiedam.
quote:Ceridwen91 schreef op 17 augustus 2016 @ 17:39:

[...]





Goed om te weten van de Markthal x-D je zou maar zoveel hebben betaald voor een woning... Maar Blaak vind ik zo fantastisch leuk XD en het zou dan op 5 minuten lopen van mijn werk zijn



Zijn er ook slechte wijken in Schiedam? (Sorry TO, voor het hi-jacken van je topic)Geen idee, ik kom er niet vandaan. Maar als je in het centrum zit rondom de Tuinlaan zit je volgens mij wel goed. Wie weet lees hier iemand mee die uit Schiedam komt? Leuke wijken in Schiedam?
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 17:24:

True. Maar er zitten pareltjes tussen hoor. Je moet alleen op de juiste manier zoeken.. :-). En niet vies zijn van een beetje verbouwen.



Schiedam is oprecht leuk. En als je aan de goede kant zit nog best aan te fietsen naar de stad. Veel betaalbare, oude woningen te vinden. Jammer dat het de laatste jaren erg zwaar heeft gehad. Veel leegstand van winkels enzo. Zonde. Ik vind Schiedam erg leuk. Zeker het stuk rond de Tuinlaan.



Markthal is niets joh . Wij zijn in die kijkwoningen geweest toen het werd opgeleverd en de plafonds daar zijn zo laag, dat als je 2 meter bent, je hoofd nog net niet stoot (en wij vonden het erg donker). En druk. En duur (150 euro pm voor een parkeerplaats.. en dan nog servicekosten à 150eu en dan nog je huur pff!). En er is wateroverlast wat via de plafonds naar beneden komt.

De Kaap. ooohhhhh. Een mooie loft in de pakhuizen is top natuurlijk. Ze zijn er nu druk mee bezig. Wij waren bij een info-dag. Waren voor 6 loften, meer dan 300 geïnteresseerden. Ha! Absurd.



Wij zitten vaak met een oog te kijken rondom de Mathenesserlaan / Heemraadsingel. Dát zijn mooie huizen. Buurt komt op, er staan nog wel eens pareltjes tussen die nog alle oude elementen hebben en die nog verbouwd moeten worden.



Dat is de buurt waar ik woon. Ik ben er zo verliefd op. Zelf dus in een iets goedkopere huurwoning, maar wel ook 100 jaar oud. Maar de straten hier omheen zijn zo mooi. Ik kan echt uren rondjes lopen



Eigenlijk voldoet mijn woning aan alle eisen van TO. Alleen ik heb gekeken, er staat op dit moment niks vergelijkbaars te huur.



Ik hoop dat het appartement in IJsselmonde wat word TO! Als je sowieso niet al te gek bent van teveel drukte is dat wel een goede locatie volgens mij.
Schiedam Oost! Parkweg en Nieuwland zijn de slechte wijken. Schiedam West, Groennoord en de Woudhoek zijn goed.
Alle reacties Link kopieren
Zuidwijk is ook goed/rustig wonen hoor. Ik woon ad rand naast Barendrecht. Ik kan hier echt heel fijn wandelen met de hond..het is heel groen. De metro, tram en de winkels om de hoek.

Ik mis alleen een leuk café. Hier moet ik wel voor naar de stad. Met de fiets ben ik er zo..
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekblikje schreef op 17 augustus 2016 @ 17:55:

[...]





Geen idee, ik kom er niet vandaan. Maar als je in het centrum zit rondom de Tuinlaan zit je volgens mij wel goed. Wie weet lees hier iemand mee die uit Schiedam komt? Leuke wijken in Schiedam?Groenoord/woudhoek/svea
Alle reacties Link kopieren
De Kaap - zo leuk geworden



Met het leukste theater van de stad, misschien wel van Nederland: Walhalla



Rotterdam moet je leren kennen - er zijn zo veel leuke plekken.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen heel tevreden op Zuid: Kop van Zuid-Entrepot, vlakbij de Maastoren (Deloitte-toren). Ik fiets 4 dagen per week door Zuid naar mijn werk en voel me nooit onveilig. Maar er zijn vast wel stukken waar ik niet prettig zou kunnen wonen.

Wij wonen hier nu 4 jaar en ik ontdek nog vaak prachtige plekken in Rotterdam. Gisteren fietste ik over de Kleinpolderkade en kwam ik in Overschie uit, zag er ook leuk uit. Ik denk dat er veel mooie prima plekken zijn, Zowel ten Noorden als ten Zuiden van de Maas!
Alle reacties Link kopieren
Als je niet al verliefd bent geworden op het huisje in Ijsselmonde, is dit misschien ook wat:



Appartementen capelle



Twee winkelcentra op loopafstand, metro met directe verbinding naar metrohaltes Capelse brug (voor overstap naar Alexandrium), Kralingse zoom (studie vriend?) en Beurs (rdam centrum). Ruime woningen en last time I checked ook prettig wonen daar aan een grote doorlopende vijver.



Capelle is verlengde van Rdam. Vooral fijn als je niet middenin de srukte wilt zitten, maar er wel zo jn kan staan. Rotterdam is leuk; valt veel voor jullie te ontdekken aan leuke spots!
Hillegersberg hier. Gesitueerd vlakbij Plaswijck. Schiebroek is betaalbaar evenals het Kleiwegkwartier. Kleiwegkwartier is ook erg leuk al zeg ik het zelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat lees ik een negativiteit over ommoord,zevenkamp en alexander. Ik woon zelf bij het alexandrium in de buurt en ik heb echt niks te klagen. De buurt waar ik woon is hartstikke fijn, veel winkels in de buurt en t alexandrium daar fiets ik 7 minuten voor. Als ik naar Rotterdam centrum wil kan ik zelfs gaan fietsen(20-25min) Of ik kan bij het alexandrium de metro pakken. Ideaal! Ik heb trouwens ook helemaal geen problemen met ommoord en zevenkamp. Daar is het ook prima te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven