Verhuizen omgeving Den Haag

03-04-2015 14:54 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baan aangeboden gekregen in Den Haag. Leuke baan maar het houdt helaas ook in dat ik moet verhuizen. Daar ben ik wat minder blij mee. Ik wil eigenlijk liever niet in Den Haag zelf wonen. Ik heb er jaren geleden een jaar gewoond maar ik vond het niet zo heel leuk. Op zich wil ik het best nog een keer in de herkansing gooien maar ik woon nu al jaren in een kleine gemeente en ik heb eigenlijk geen zin om weer in de stad te gaan wonen.

Ik wil dus eigenlijk iets zoeken in de buurt van Den Haag. De baan is op 5 minuten lopen van Den Haag HS. Ik heb geen auto. Ik zoek dus een rustige gemeente met veel natuur in de buurt maar ook enkele voorzieningen (supermarkt, basisschool) met een goede OV verbinding met Den Haag.

Ik wil het liefst maximaal 1 uur enkele reis (en liefst minder)

Is er iemand die misschien suggesties heeft?

Alvast bedankt!
Is een kleinere gemeente zoals Gouda of Leiden een optie voor je?
Alle reacties Link kopieren
Is Rijswijk misschien wat? Ligt vlak naast Den Haag en is redelijk klein, maar wel met veel winkels (de Bogaard) en vlakbij recreatiegebied.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wat is er niet fijn aan een stad en wat maakt dat anders dan een kleinere gemeente?

De randgemeenten van Den Haag (Rijswijk, Leidschendam, Voorburg) zijn aan de stad vergroeid letterlijk en figuurlijk. Wel net zo stads ook, vind ik.

In de Vinexwijken, die technisch die grote stad zíjn, vind ik de sfeer en de drukte weer anders juist, gek genoeg. En wel alle voorzieningen dichtbij, plus met de tram binnen een half uur op HS.



Anders wordt het toch Westland, Delft, Leiden, Wassenaar, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
En op een uur reisafstand, zou je ook naar de Rijnmond-west kunnen kijken: Vlaardingen, Schiedam, Maassluis, Midden-Delfland.

Leiden is leuk maar ook daar moet je het maar weer net vinden.

Als het je echt gaat om natuur: ga dan rond Midden-Delfland wonen, mooie polders!
Alle reacties Link kopieren
Berkel & Rodenrijs?
Leiden misschien?

Maar als je naar den haag gaat niet die omgeving bij HS iig.

Hier wonen voornamelijk mensen die ik kan het niet zeggen want dan krijg ik misschien een ban. Ook is het erg verpauperd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook kijken in de dorpen die in de bollenstreek liggen; noordwijk, noordwijkerhout, katwijk, rijnsburg, valkenburg. reistijd is vanaf hier max een uur.
Gouda??



Dan ken je net zo goed in Den Haag zelf gaan wonen, ben je nog beter af
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu in een dorp met ongeveer 10000 inwoners. Klein genoeg dat het heel rustig is en groot genoeg om toch wat basisvoorzieningen te hebben. Ook midden in het bos. Dat vind ik persoonlijk heel fijn. Ik hou van de bossen. Maar deze baan is echt een goede kans dus ik wil hier zeker gebruik van maken. Kan ook weinig anders want mijn huidige werk stopt (bedrijf stopt)

Misschien is inderdaad een gemeente als Leiden wel wat als alternatief. Ik ken Leiden helemaal niet. Gouda ook niet trouwens. Ik ken wel iemand die daar gewoond heeft en die vond het niet prettig maar dat zegt natuurlijk ook niet zo veel.

Of een van de kleinere gemeentes die hier wordt genoemd. Die ken ik helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
noordwijk en katwijk liggen aan zee toch? Dat is misschien ook wel leuk. Lekker aan het strand uitwaaien. Is een mooi alternatief voor het gebrek aan bossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noelle85 schreef op 03 april 2015 @ 15:41:

Gouda??



Dan ken je net zo goed in Den Haag zelf gaan wonen, ben je nog beter af Gouda is dus geen fijne plaats? Dat had ik ook van iemand anders gehoord maar ik ben er nooit geweest.
Gouda? Echt te ver van Den Haag! Meer iets voor als je in Rotterdam wilt werken.

En idd zoals hierboven gezegd helemaal geen toplocatie.
Niks mis met Gouda hoor! Heb ik 18 jaar prima gewoond.

Is alleen geen directe verbinding met HS, dan wordt het Voorburg of CS.



Nootdorp en Pijnacker zijn ook nog opties.
Alle reacties Link kopieren
Noordwijk en Katwijk liggen idd aan zee. Ik zou er als ik jou zou zijn, to, ff een keer een dag de dorpen bezoeken. Dan kan je een beeld schetsen van de omgeving Zelf erg bekend in deze regio dus ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het hier goed vertoeven is!
quote:iesiesa schreef op 03 april 2015 @ 15:50:

Gouda? Echt te ver van Den Haag! Meer iets voor als je in Rotterdam wilt werken.

En idd zoals hierboven gezegd helemaal geen toplocatie.Gouda - DH scheelt bijna niks met Gouda - Rdam hoor.
Leidschendam, Voorburg, Wassenaar, Voorschoten, Oegstgeest.
Ik zou voor de kust kiezen, bijvoorbeeld Noordwijk, Katwijk, Rijnsburg. Als je Den Haag niks vindt, en graag dichtbij de natuur wilt wonen zou ik niet in Leiden gaan wonen. Wel zou je Den Haag nog eens kunnen overwegen en dan dicht bij het duingebied gaan wonen, bijvoorbeeld in de buurt van Meijendel.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat een badplaats vooral leuk is als het mooi weer is. En dan vinden heel veel mensen die badplaats óók leuk, en kom jij na heel veel file pas weer je durrep in om te constateren dat je weer terug uit het durrep mag rijden omdat je je auto niet kwijt kan....



Als je de plaatsen rondom Den Haag niet kent, is het een goed idee eens met de auto rond te gaan toeren.

Waarschijnlijk woon je nu zo ver dat je weinig beeld van de omgeving hebt.



En is forensen (dus een uur of anderhalf reistijd per trein) niet ook gewoon een optie? Want een uur reistijd in de Randstad brengt je nogal een stuk minder ver....
Katwijk zou ik niet willen wonen. Dat is nog zo'n gemeente waarin de kerk erg belangrijk is.
quote:SpringDing schreef op 03 april 2015 @ 15:51:

[...]





Gouda - DH scheelt bijna niks met Gouda - Rdam hoor.



Oké. Ik zie het nu ook op de kaart, maar dat zou mij te ver lijken van Den Haag.

Zonde van kosten OV en al helemaal van de tijd, want die tijd dat je niet op je werk bent kun je zowel geen geld verdienen als

iets leuks gaan doen (lijkt mij).
quote:Tia.Dalma schreef op 03 april 2015 @ 15:53:

Bedenk dat een badplaats vooral leuk is als het mooi weer is. En dan vinden heel veel mensen die badplaats óók leuk, en kom jij na heel veel file pas weer je durrep in om te constateren dat je weer terug uit het durrep mag rijden omdat je je auto niet kwijt kan....



Als je de plaatsen rondom Den Haag niet kent, is het een goed idee eens met de auto rond te gaan toeren.

Waarschijnlijk woon je nu zo ver dat je weinig beeld van de omgeving hebt.



En is forensen (dus een uur of anderhalf reistijd per trein) niet ook gewoon een optie? Want een uur reistijd in de Randstad brengt je nogal een stuk minder ver....



Anderhalf uur heen en anderhalf uur terug? Dus 15 uur per week reizen?

Redenen om dat niet te doen:

-Dodelijk vermoeiend.

- stel dat je 15 euro per uur verdient dan loop je dus 225 euro per week mis, 900 euro per maand dat je wel had kunnen werken als je vlakbij je werk had gewoond.

-Daarbij komt als je pech hebt ook nog geen reiskostenvergoeding. Tweede klas abonnement met de trein kost 335 euro per maand.

Dit is dus 1225 euro per maand dat je misloopt. Als je nou leuke dingen zou doen dan of verplichtingen zoals het huishouden of kinderen dan zou dat niet uitmaken, maar nu is het een onnodig verlies aan tijd, energie en geld.
quote:Tia.Dalma schreef op 03 april 2015 @ 15:53:

Bedenk dat een badplaats vooral leuk is als het mooi weer is. En dan vinden heel veel mensen die badplaats óók leuk, en kom jij na heel veel file pas weer je durrep in om te constateren dat je weer terug uit het durrep mag rijden omdat je je auto niet kwijt kan....



Als je de plaatsen rondom Den Haag niet kent, is het een goed idee eens met de auto rond te gaan toeren.

Waarschijnlijk woon je nu zo ver dat je weinig beeld van de omgeving hebt.



En is forensen (dus een uur of anderhalf reistijd per trein) niet ook gewoon een optie? Want een uur reistijd in de Randstad brengt je nogal een stuk minder ver....Dat ligt nogal aan je lifestyle. Als je graag veel buiten bent (zoals ik) dan is dat veel fijner als je dicht bij de kust woont dan wanneer je in de stad woont. En in de kustdorpen zijn ook bussen en fietspaden, dus je hoeft helemaal niet met de auto van/naar werk, dus komt je ook niet vast te staan in de file als het mooi weer is. Die fiets je zo voorbij!
quote:Nomad schreef op 03 april 2015 @ 15:52:

Ik zou voor de kust kiezen, bijvoorbeeld Noordwijk, Katwijk, Rijnsburg. Als je Den Haag niks vindt, en graag dichtbij de natuur wilt wonen zou ik niet in Leiden gaan wonen. Wel zou je Den Haag nog eens kunnen overwegen en dan dicht bij het duingebied gaan wonen, bijvoorbeeld in de buurt van Meijendel.



Ja dit is top, maar dit is wel een miljonairsbuurt. Als je het kan betalen is dat wel leuk natuurlijk, maar voor de meeste mensen kunnen de Kieviet absoluut niet betalen.

Op de Meijendelseweg kost een huis zo 2 miljoen euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto dus het moet wel ergens zijn met redelijke OV verbindingen.

In eerste instantie wil ik een huis/appartement huren. Vrije sector want ik ga te veel verdienen voor sociale huurwoningen (nog afgezien van de wachtlijsten van 10 jaar waardoor dat toch geen optie is). Kopen wil ik pas na 1 jaar als ik zeker weet langer te blijven.

Hoewel ik zeer goed ga verdienen zal een huis van 2 miljoen inderdaad geen optie zijn

Huurprijs zit ik te denken aan maximaal 1000 euro exclusief. Is dat een redelijke inschatting?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven