Verhuizen van Randstad naar Twente, ervaringen?

21-05-2013 15:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit draadje omhooggooien omdat ik ook kijk naar een leuk plaatsje in de buurt. Ik ben in Hoogeveen, Hengelo, Almelo, Borne, Rijssen, Twello en Lelystad geweest. Ben het ook erg eens met de positieve reacties op Zwolle. Het centrum is lekker druk. Het is geen Amsterdam maar net goed. Het leeft bedoel ik. Mij ging het bij Zwolle vooral om Zwolle-Noord. De Stadshagen. Maar voor wat ik te besteden heb kom ik er niet tussen. Het is een heerlijke omgeving daar. Maar projectontwikkelaars worden nu wel heel erg inhalig met de prijzen voor nieuwbouw.



Wolvega ben ik ook doorheen gewandeld. Heel dorps en rustig. Heb alleen nog niet veel van het groen gezien. Fietste denk ik aan de verkeerde kant van dit dorp.



Heusden sla ik maar over. Aardige mnsen maar zou me er niet thuisvoelen ( ja dit is geen Twente meer)



Voor mij not;

Amsterdam, Purmerend, Weesp, Lelystad, Almere, Hengelo, Twello, Heusden, Losser, Giethoorn (vanwege het ontwerp van de nieuwbouw).



Wellicht, maar te duur of geen aanbod of de omgeving staat mij niet 100% aan;

Hoorn, Hoogeveen, Wolvega, Dedemsvaart, Borne, Nijkerk, Almelo, Wolvega, Rijssen



Ik wil de volgende plaatsen nogeens nader bekijken;

Rijssen, Hoogeveen, Wolvega, Borne, Nijkerk. Heel mischien toch Weesp. Maar daar bouwen ze nieuwbouw vlak langs het spoor. Dat vind ik vervelend met al die rokers. In de wijk ruik je het tabak al wat vanaf het station afkomt.
Alle reacties Link kopieren
Hou je er rekening mee dat Rijssen, maar ook Nijkerk behoorlijk gereformeerd zijn?

Is niks mis mee, maar ik zou er daarom dus niet willen wonen. Als je zelf gelovig bent is dat wellicht heel anders, maar wel iets om rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Als je in Zwolle wilt wonen, ga je toch niet naar Stadshagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 14 september 2016 @ 07:20:

Als je in Zwolle wilt wonen, ga je toch niet naar Stadshagen?



En dat



Dan kun je net zo goed in elke willekeurige nieuwbouwwijk gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
In Overijssel en Gelderland vind ik de volgende steden/dorpen wel leuk: Zwolle, Deventer, Wijhe, Raalte, Oldenzaal, Enschede, Lochem, Zutphen, Arnhem (en Oosterbeek en Velp), Dieren. Misschien heb je er iets aan
Alle reacties Link kopieren
Doordat ik Wolvega in het rijtje zag staan icm de topictitel begon ik ineens ernstig te twijfelen aan mijn topografische kennis. Maar een rondje Google maps stelde mij gerust Blijkbaar kijk je verder dan alleen Oost-Nederland.



Ik zou Rijssen ook echt niet doen, zo ontzettend gereformeerd. De keren dat ik er was zag ik vrouwen en meisjes alleen maar in lange rokken lopen, op zondag mogen veel mensen volgens mij niet eens naar buiten behalve om 2 keer naar de kerk te gaan. Ik krijg er de kriebels van, maar als je zelf gereformeerd bent misschien juist fijn om daar te gaan wonen. Natuurlijk zal ook niet iedereen er gereformeerd zijn, maar het gros wel.



Ik dacht net als iemand anders net ook al aan Arnhem, Dieren of Doetinchem. Oosterbeek is prachtig maar erg duur.



Wat soek je eigenlijk in een nieuwe woonplaats Starlight? Aangezien je in verschillende provincies zoekt en naar heel verschillende woonplaatsen.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Het moet dus perse nieuwbouw zijn?

Tja, dan heb ik geen advies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven