Verhuurdersverklaring

25-05-2016 13:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een nieuwe woning dien ik een verhuurdersverklaring van mijn huidige verhuurder aan te leveren. Nu heb ik 1x een issue gehad, namelijk over een afrekening servicekosten waarbij ik een groot bedrag aan schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimtes moest betalen omdat de buren er een puinhoop van hadden gemaakt. Ik ben hier toen mondeling tegen in bezwaar gegaan, dit had geen zin want ik moest de rekening uiteindelijk gewoon betalen, door vergetelheid van mijzelf heb ik toen een brief van incassobureau gehad. Deze heb ik uiteraard meteen betaald.

Nu gaan ze dit dus op die verklaring zetten, iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik nu mijn volgende woning niet krijg? Ik heb verder uiteraard altijd de huur tijdig betaald.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het al gevraagd of ze het 'dus' op de verklaring gaan zetten, of ga je daar zelf van uit?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 25 mei 2016 @ 13:35:

Heb je het al gevraagd of ze het 'dus' op de verklaring gaan zetten, of ga je daar zelf van uit?Ik heb gebeld met mijn huidige verhuurder ja, en ze zei dat dat er waarschijnlijk op komt te staan, met een toelichting weliswaar... Ik heb de verklaring nog niet ontvangen maar heb dus van tevoren al gebeld hierover.. Echt lullig zou t zijn als ik daardoor m'n nieuwe woning niet kan huren.. Oh ja het gaat om een bedrag van 160 euro.
Alle reacties Link kopieren
Is het een woningcorporatie? Die hebben meestal gewoon standaard verklaringen en daar zetten ze niks zelf bij. Volgens mij zal het hun ook echt een rotzorg zijn, nu je toch weggaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamantje123 schreef op 25 mei 2016 @ 13:36:

[...]





Ik heb gebeld met mijn huidige verhuurder ja, en ze zei dat dat er waarschijnlijk op komt te staan, met een toelichting weliswaar... Ik heb de verklaring nog niet ontvangen maar heb dus van tevoren al gebeld hierover.. Echt lullig zou t zijn als ik daardoor m'n nieuwe woning niet kan huren.. Oh ja het gaat om een bedrag van 160 euro.

Je hebt toch geen achterstand gehad, je hebt altijd betaald en geen overlast veroorzaakt.

Dus er zijn toch geen problemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 25 mei 2016 @ 13:41:

[...]



Je hebt toch geen achterstand gehad, je hebt altijd betaald en geen overlast veroorzaakt.

Dus er zijn toch geen problemen...die rekening is dus naar een incassobureau gegaan omdat ik niet binnen 6 weken betaald had. dan is het toch een achterstand?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamantje123 schreef op 25 mei 2016 @ 13:44:

[...]





die rekening is dus naar een incassobureau gegaan omdat ik niet binnen 6 weken betaald had. dan is het toch een achterstand?Maar die is er nu toch niet meer. En als je die huurdersverklaring overhandigd aan je nieuwe verhuurder stop je er een brief bij met een verklaring waarom het te laat is betaald. Dat je een geschil had met de verhuurder over schoonmaakkosten terwijl andere bewoners die troep hadden gemaakt. En door dat geschil heb je later betaald (vooral niet zeggen dat je het vergeten was).
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 25 mei 2016 @ 13:47:

[...]



Maar die is er nu toch niet meer. En als je die huurdersverklaring overhandigd aan je nieuwe verhuurder stop je er een brief bij met een verklaring waarom het te laat is betaald. Dat je een geschil had met de verhuurder over schoonmaakkosten terwijl andere bewoners die troep hadden gemaakt. En door dat geschil heb je later betaald (vooral niet zeggen dat je het vergeten was).thanks ik weet niet hoe streng ze met die dingen zijn, ik kan er eventueel ook de bankafschriften bij doen waarop te zien is dat ik de afgelopen jaren altijd de huur op tijd betaald heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamantje123 schreef op 25 mei 2016 @ 13:49:

[...]





thanks ik weet niet hoe streng ze met die dingen zijn, ik kan er eventueel ook de bankafschriften bij doen waarop te zien is dat ik de afgelopen jaren altijd de huur op tijd betaald heb.Wie wordt je volgende verhuurder, een woningbouw? Of prive persoon?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 25 mei 2016 @ 13:52:

[...]



Wie wordt je volgende verhuurder, een woningbouw? Of prive persoon?ik ga van een sociale huurwoning naar een vrije sector woning van een andere coörperatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamantje123 schreef op 25 mei 2016 @ 14:02:

[...]





ik ga van een sociale huurwoning naar een vrije sector woning van een andere coörperatie.Volgens mij heb je dan echt geen problemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 25 mei 2016 @ 14:04:

[...]



Volgens mij heb je dan echt geen problemen...Nee ik ga er ook niet vanuit dan we gaan t zien, mochten ze moeilijk doen ook nog even een afschrift van m'n spaarrekening, kunnen ze zien dat ik over voldoende middelen beschik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven