Verjaardag kind hoe in klein huis

18-01-2017 21:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 maanden wordt mijn kindje 1.

Dit wil ik graag vieren met mensen die voor ons belangrijk zijn en betrokken zijn geweest bij zijn eerste jaar.

De opas en omas, onze broer/zus met hun gezin, 2 close vriendinnen met hun gezin die vaak komen spelen en 2 vriendinnen die alleen komen.

Er zijn 6 kinderen bij in leeftijd van paar maanden tot 9 jaar en daar tussen in.

We hebben een woonkamer van 3,5 meter breed en 9 meter lang. Voor staat een grote bank en achter een eettafel met 4 stoelen. Weinig zitruimte dus zowel voor als achter.

Ik weet niet goed hoe of wat. Heb eraan gedacht elders te vieren maar vind thuis ook leuk en fijn voor als hij moe is/niet trekt kan hij lekker naar kamertje/in bed.

Opdelen in 2 groepen, dus 2 keer vieren en gedoe vind ik ook niet ideaal. Ook too much op 1 dag voor hem. Liefst gewoon 1 moment en dan max 2 uurtjes.

Wat is dan handig om te doen? Buiten is denk ik geen optie ivm weer (en klein tuintje).

Nu dacht ik aan een lange tafel in woonkamer waar iedereen aan kan zitten en kleinste kindjes evt voor op het kleed kunnen spelen. En dan een tafel in keuken zetten taartjes koffie thee en fris dat iedereen zelf kan pakken en ik ook van de verjaardag kan genieten ipv zorgen en doen. Lekker zingen, taart eten, cadeautje uitpakkem en dan klaar. Er is hier ook een speeltuin waar kinderen evt heen kunnen.

Is dat iets? Zijn er dingen waar ik niet aan heb gedacht? Is een lange tafel met al die mensen niet heel heftig voor zo'n kindje?

Ik wil liefst wel vieren met deze mensem erbij omdat ze veel voor ons en ons kindje betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ga je echt tegen mensen zeggen dat ze maar 2 uurtjes mogen komen?
Hier ook zo'n dilemma, dochter wordt vrijdag 1.

Ik leen een statafel.

Niet zo leuk, maar ik kan echt niet iedereen kwijt in huis anders. En dan hebben we alleen familie uitgenodigd...
Alle reacties Link kopieren
Waarom die 2 uur?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet zo vastpinnnen op die twee uur. Grote kans dat hij moe wordt en moet gaan slapen, tja, hij is pas 1 hè? Of kan je hem dan niet in bed leggen vanwege het lawaai?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Niet te veel bij nadenken, loopt vanzelf en de ene zit daar, de andere daar; kids spelen er tussendoor en het wordt altijd gezellig!
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 18 januari 2017 @ 21:54:

Ga je echt tegen mensen zeggen dat ze maar 2 uurtjes mogen komen?Ja... is dat gek? Niet bij stilgestaan eigenlijk? Voor een eigen verjaardag doe je dat niet maar in omgeving bij verjaardagen van kleintjes heel vaak gezien. Ik vond dat nooit raar.
Ik zou loslaten of en hoe vermoeiend het voor hem is. T kind wordt 1, zal er weinig van meekrijgen en gewoon slapen wanneer t moet slapen.
Ik denk dat je het probleem te groot maakt in je hoofd. Die mensen passen echt wel in je huis. Klapstoeltjes neerzetten. Bij weinig plek nemen ouders automatisch hun kind op schoot.
Je doet moeilijk. Gewoon een statafel (of 2) en iedereen vindt wel een plekje hoor. Kinderen op de grond, eventueel wat klapstoeltjes regelen en klaar.



Geen lange tafel. Veel te statisch.



En inderdaad, ga je inderdaad na 2 uur je gasten buiten gooien?
Alle reacties Link kopieren
Ipv van lange tafels zou ik kiezen voor 2 sta-tafels binnen en 1 buiten [voor de rokers]

En mss heb je geluk dat het over 2 maanden al prachtweer is, zodat de kinderen buiten alvast in de tuin kunnen spelen.



Of anders gaat vast wel een lief en geduldig iemand van de familie met de kinderen even op pad? zodat de volwassenen ook even tijd voor zichzelf hebben
Je verwacht het niet........
Hoe is de indeling verder, heb je een boven?

Hier spelen grotere kinderen bijv boven.

Lange tafel is idd wel heftig maar wel leuk. Wij hebben ern heel dierbare foto waarbij je een deel van de gasten ziet zingen en de oma's met een oma hoofd (lachend ojee roepen maar wel gelijk naar het kind toe met de armen). En baby het op een brullen zet.

Ik vind voor die paar uurtjes het prima klinken.

Geniet ervan, zo'n eerste verjaardag is heel speciaal en leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 18 januari 2017 @ 21:58:

[...]

Ja... is dat gek? Niet bij stilgestaan eigenlijk? Voor een eigen verjaardag doe je dat niet maar in omgeving bij verjaardagen van kleintjes heel vaak gezien. Ik vond dat nooit raar.Ik ken t helemaal niet in mijn omgeving. Kind wordt gewoon op bed gelegd als het moe is en de visite blijft gewoon zitten.
quote:Tawny79 schreef op 18 januari 2017 @ 21:59:

Je doet moeilijk. Gewoon een statafel (of 2) en iedereen vindt wel een plekje hoor. Kinderen op de grond, eventueel wat klapstoeltjes regelen en klaar.



Geen lange tafel. Veel te statisch.



En inderdaad, ga je inderdaad na 2 uur je gasten buiten gooien?Wat is daar erg aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf ook wel fijn eigenlijk. Als hij dan gaat slapen bezoek weg en weer opruimen en daarna is alles weer normaal. Maar wellicht komt dit wat ongastvrij over...? Zo heb ik het alleen bij anderen zelf niet ervaren eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ook niet zo groot en vieren verjaardagen daarom de hele dag. Mensen komen wanneer ze kunnen en kind gaat gewoon normale tijd slapen. Zo'n verjaardag is toch wel vermoeiend voor een kind, ook als je alles in 2 uur propt.
quote:Fresiaatje schreef op 18 januari 2017 @ 21:58:

[...]





Ja... is dat gek? Niet bij stilgestaan eigenlijk? Voor een eigen verjaardag doe je dat niet maar in omgeving bij verjaardagen van kleintjes heel vaak gezien. Ik vond dat nooit raar.Voor vage vrienden kun je dit wel doen maar voor familie en goede vrienden toch niet. Ik zou nodigde altijd de helft sochtends uit en de helft smiddags.
Alle reacties Link kopieren
Statafels zou onderdaad kunnen maar vond ik juist geen kinderverjaardag gevoel hebben haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 18 januari 2017 @ 22:02:

Wij wonen ook niet zo groot en vieren verjaardagen daarom de hele dag. Mensen komen wanneer ze kunnen en kind gaat gewoon normale tijd slapen. Zo'n verjaardag is toch wel vermoeiend voor een kind, ook als je alles in 2 uur propt.Ja dat kan ook. Maar heb in mijn hoofd zo'n plaatje dat ik dan wil zingen en taart met iedereen erbij. Dat gaat niet als mensen komen en gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 18 januari 2017 @ 22:01:

Ik vind het zelf ook wel fijn eigenlijk. Als hij dan gaat slapen bezoek weg en weer opruimen en daarna is alles weer normaal. Maar wellicht komt dit wat ongastvrij over...? Zo heb ik het alleen bij anderen zelf niet ervaren eerlijk gezegd.

Als er mensen van ver komen kun je ze echt niet na 2 uur weer op de stoep zetten. >En bedankt!



Het is feest of het is geen feest.! Kom op zeg, ga weer es lekker los!
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 18 januari 2017 @ 22:06:

[...]





Ja dat kan ook. Maar heb in mijn hoofd zo'n plaatje dat ik dan wil zingen en taart met iedereen erbij. Dat gaat niet als mensen komen en gaan.

Zingen? Doe maar niet.

Wiens feestje is het nu eigenlijk?
Je verwacht het niet........
quote:Tante-Til schreef op 18 januari 2017 @ 22:08:

[...]



Zingen? Doe maar niet.

Wiens feestje is het nu eigenlijk? Haha. Zo kan je het ook opvatten : )
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 18 januari 2017 @ 21:58:

[...]





Ja... is dat gek? Niet bij stilgestaan eigenlijk? Voor een eigen verjaardag doe je dat niet maar in omgeving bij verjaardagen van kleintjes heel vaak gezien. Ik vond dat nooit raar.Dit zat ik me ook af te vragen. De visite komt tenslotte voor kind en dus willen ze kind graag wakker zien. De hele dag visite lijkt mij dan ook niet zo heel handig inderdaad. Maar om nu te zeggen dat ze alleen van bijv 10 tot 12 welkom zijn, vind ik ook zo wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tante-Til schreef op 18 januari 2017 @ 22:08:

[...]



Zingen? Doe maar niet.

Wiens feestje is het nu eigenlijk? Haha ja daar heb je een punt... ai misschien laat ik me wat meeslepen.
quote:Tante-Til schreef op 18 januari 2017 @ 22:08:

[...]



Zingen? Doe maar niet.

Wiens feestje is het nu eigenlijk? Waarom negatief? Ik vind dit een mooi ritueel op een verjaardag van een klein kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven