Verjaardag uitstellen of door laten gaan

07-11-2014 10:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

morgen word ik 30 en wilde dat vieren met een groot indonesisch buffet voor ongeveer 30 personen. Maar helaas ben ik sinds gistermiddag verschrikkelijk misselijk (zonder overgeven) heb maagkrampen en ook diarree, verder heb ik geen koorts en kan ook normaal eten.

Mijn dillema is dus of ik mijn verjaardag een week uit moet stellen of dat ik het morgen gewoon door kan laten gaan. Ik denk dat ik zelf wel fit genoeg ben, maar ik wil niet het gevaar lopen mensen aan te steken (hoewel ik dus niet weet wat ik heb eigenlijk). Het kan natuurlijk een buikgriep zijn maar bijv ook gastritis (heb ik al vaker gehad).

Verschuiven is verder geen probleem, alleen een beetje gedoe. Wat zouden julllie doen?
Alle reacties Link kopieren
Goed je handen wassen en norit in nemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oeh moeilijk,tja als je je verder niet ziek voelt dan zou ik het gewoon door laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk misselijk maar je kunt wel gewoon eten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja nouschi, dat klinkt raar, maar of ik wel of niet eet maakt niet zoveel uit, ben de hele tijd misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het een week uitstellen. Sowieso is het voor jezelf prettiger als je je helemaal goed voelt.



Alvast gefeliciteerd!!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Als je het uitstelt hoe gaat het dan met het eten? Neem wat domperindon voor de misselijkheid en laat het doorgaan. Als je tenminste je niet ziek voelt.
Alle reacties Link kopieren
Als je je niet helemaal fit voelt zou ik het uitstellen. Een verjaardag is voor jezelf veel gezelliger als je je gewoon goed voelt. Zeker als je ook ing eens een buffet moet maken/verzorgen.
Als je echt constant misselijk bent dan zou ik het idd een week uitstellen..

Alvast gefeliciteerd..
Is het psychosomatisch? Ik ken mensen bij wie spanning op de maag slaat namelijk. Dan heeft uitstellen ook niet zoveel zin.
En met zo'n Indonesisch buffet moet je natuurlijk ook nu al beginnen.

Hmm lastig..
Alle reacties Link kopieren
Nina, ik heb alleen nog maar houdbare dingen gekocht en vorige week dingen voor de vriezer gemaakt, dus dat komt wel goed.

Honingbijtje, ik heb de laatste tijd wel te hard gewerkt en daar heb ik al een eerder maag problemen van gekregen (gastritis) dus daarom ben ik ook niet helemaal zeker van wat ik moet doen.

als ik kotsend boven de plee hing dan wat het duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het uitstellen, zeker als je zelf degene bent die kookt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja k kook zelf, dat is het hele idee achter mijn verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 07 november 2014 @ 10:16:

Verschrikkelijk misselijk maar je kunt wel gewoon eten?Dat staat er toch. Goed lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 07 november 2014 @ 10:38:

[...]



Dat staat er toch. Goed lezenPleurt op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 07 november 2014 @ 10:39:

[...]





Pleurt op.Dat heet domme vragen stellen waar je het antw al op weet
Is een weekje vrij nemen van je werk een idee? En dan iemand vragen om twe helpen met koken. Wel leuke doingen, maar zonder stress..
Ik zou het ook een weekje uitstellen. Hoop alleen dat al je visite dan ook nog kan. Leuk idee om Indonesisch te koken!
Alle reacties Link kopieren
Honingbijtje, ik ben net terug van vakantie, daarom is stress ook niet heel voor de hand liggend, ik heb vooraal voor de vakantie hard gewerkt.

En het koken is juist ontspanning voor mij.

Ja als ik het uitstel dan zullen vast sommige mensen niet kunnen, maar dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles zelf gaat koken dan zou ik het uitstellen.

Misselijk boven de pannen hangen lijkt me niet top. En voor je visite vind ik het niet zo'n fris idee.

Het advies om een week vakantie nemen om je verjaardag te kunnen vieren vind ik heel uhhh apart.
Als je niet aan de diarree bent dan heb je volgens mij geen buikgriep en als je je net zo voelt als toen je gastritis had dan denk ik niet dat er infectiegevaar is als je een goede handhygiëne zoals je altijd doet in acht neemt. Als je zelf Indonesisch bent dan heb je dus ook familie die misschien je kan helpen met koken? Ik zou zoveel mogelijk delegeren en het morgen door laten gaan. Inderdaad iets nemen tegen de misselijkheid. Het is ook zo'n gedoe als je het af gaat zeggen. Als je je heel beroerd voelt en je kan geen hulp krijgen dan kan je volgens mij niet anders dan afzeggen?

Ik zou zelf denk ik een Indonesische catering bellen, ben je overal van af.
Alle reacties Link kopieren
netniet, helaas heb ik dus wel diaree.

En ik woon niet in NLdus ik kan 1 geen indonesische catering bellen en 2 geen famillie vragen en 3 mijn nlse vriendinnen hier kunnen morgen niet helpen.
quote:winnie2000 schreef op 07 november 2014 @ 10:38:

[...]



Dat staat er toch. Goed lezenBen je altijd zo onvriendelijk? Het is heel normaal om vragend iemands zin te herhalen. Hiermee duidt je aan dat je het niet helemaal begrijpt. Heel logisch ook, omdat als je heel erg misselijk bent toch echt niet meer normaal kunt eten omdat je ieder moment moet kotsen.
Dan zou ik het gewoon een weekje uitstellen hoppala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven