Verjaardag vieren of niet ?

28-10-2014 15:58 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Je moet je verjaardag vieren zoals je zelf wilt.



Ik persoonlijk zal er altijd iets voor doen. Of op de dag zelf gewoon wat mensen op de koffie vragen. Waarom wil jij het niet vieren en wegkruipen? Zo erg is het toch niet?

Belangrijk punt vindt ik wel: vier het vooral niet als je uitstraalt dat je het eigenlijk niet wilt vieren maar het 'moet' . Daar heb ik een hekel aan. Of graag of niet, voor het bezoek moet het ook leuk blijven



Ik doe het groot. Vorige jaar niet omdat ik toen hoogzwanger was. Heerlijk. 'Maar' 12 personen uitgenodigd. Had ook wel wat. Kon ik zelf ook lekker kletsen ipv heel de avond sjouwen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nou eenmaal mensen die het vieren van een (kringetjes)verjaardag onzin vinden, hier nog eentje, ik haat het. Ik nodig al jaren niemand uit, 50 en 60 hebben we gevierd, zowel man als ik, hij 65, ik volgend jaar. We gaan dan ergens eten met intimi, geen rotzooi thuis.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Belgische en woon in Nederland. De traditie van met zijn allen in een rondje op een stoel te zitten, is mij ook vreemd. In België wordt niet zoveel gedaan aan verjaardagen voor volwassenen... enkel kinderfeestjes.



Maar ja, mijn dochter vind het ook leuk dat ik wat organiseer, dus ik doe het dan op mijn manier : het ene jaar een high tea met de tantes en de oma's (de dames dus) en het andere jaar een keer gaan wokken met mijn vriendinnen en gezin ... ik hou me dus niet echt op aan de verplichting om de hele familie over de vloer te krijgen. Dit jaar waren we met het gezin een dagje weg in Amsterdam en hebben we het daar in gezinsverband gevierd.



Dus ik doe het dan zo en dan zo, maar wel telkens iets wat ik zelf ook leuk vind.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik vier het soms, en soms vier ik het niet. Net waar ik zin in heb. Ik doe het iig niet 'uit fatsoen'.



De mensen die graag een kadootje willen geven die vinden daar zelf wel een moment voor!



Mijn vriend viert zn verjaardag in ieder geval nooit. Hij houdt ook niet van de aandacht, en ook niet van het 'verplicht' enthousiast reageren op kadootjes die hij eigenlijk niet nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen feestje wilt geven doe je dat toch niet en doe je alleen een etentje (uit of thuis) met je kinderen.

Ik zie het probleem echt niet of staan de mensen er in jouw omgeving op dat je een feest moet geven of zo?



En hoezo hoort het om mensen op de koffie te vragen? Staat dat ergens?



Ik vier soms wel en soms niet mijn verjaardag. Meestal vraag ik wel in die week ervoor of er na of schoonouders zin hebben om te komen eten maar als dat niet uitkomt omdat we bijvoorbeeld op vakantie zijn is het ook goed.
Hoe ik dat doe? Niet. Ik hou niet van verjaardagen, man en ik gaan samen uit eten voor onze verjaardag en van de kinderen krijg ik wat leuks, maar die hele meute visite heb ik geen trek in en begin ik dus ook niet aan. Zou niet weten wie ik daar een lol mee doe.
Lekker houden zoals je zelf wilt. En als je het niet wilt laat je de kinderen een cadeau geven, kook je je lievelingsmaal en dat is het. Mijn moeder gaat ieder jaar met ons uit eten, vind ik leuker dan de hele familie op een hoopje in de woonkamer.
Oh, en een surpriseparty geven voor iemand die het niet kan waarderen vind ik heel asociaal, dan doet de organisator het dus voor zichzelf. Dat kun je echt niet maken.
Als je er niet van houd dan moet je het ook niet vieren (en dus ook niet naar anderen gaan).



Ik vier mijn verjaardag altijd. De hele dag. Vanaf een uur 11 is de deur open en kan iedereen in en uitlopen wanneer ze maar willen. En inderdaad, ik heb de keuze uit zeker 4 soorten taart (zelf gemaakt), heeeel veeeeel soorten warme/koude hapjes enz. enz.



Ja ik vier het uitbundig. Elk jaar weer blij voor weer een jaar erbij. En elk jaar weer blij dat zowel mijn vader als mijn moeder nog steeds van de partij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg dat ik met mijn verjaardag met mijn blote bibs in de sauna zit te genieten van mijn verjaardag.
Never give up hope.
Nu wel benieuwd hoe jij het over een half jaar gaat aanpakken!

Weet je al een manier die bij je past?
Ik vier het nooit. Oudste dochter is dan net jarig geweest en ik heb dan net een kinderverjaardag achter de rug. We zijn dit jaar uit eten geweest met het gezin, ik heb een cadeautje van mijn man en kinderen gekregen en mijn vader is nog even langsgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Woepie, heb je er ook een hekel aan om op visite te gaan als iemand anders het viert ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 28 oktober 2014 @ 16:15:

Als je geen feestje wilt geven doe je dat toch niet en doe je alleen een etentje (uit of thuis) met je kinderen.

Ik zie het probleem echt niet of staan de mensen er in jouw omgeving op dat je een feest moet geven of zo?



En hoezo hoort het om mensen op de koffie te vragen? Staat dat ergens?



Ik vier soms wel en soms niet mijn verjaardag. Meestal vraag ik wel in die week ervoor of er na of schoonouders zin hebben om te komen eten maar als dat niet uitkomt omdat we bijvoorbeeld op vakantie zijn is het ook goed.Het hoort zo in mijn famile , tenminste "dat vinden zij" ...ik denk er zelf anders over...en wil nooit iemand voor zijn of haar hoofd stoten..dus doe ik t ieder jaar maar weer..puur uit fatsoen
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 oktober 2014 @ 16:41:

Woepie, heb je er ook een hekel aan om op visite te gaan als iemand anders het viert ?





Ja



Eerlijk gezegd wel , dan ga ik ook...terwijl ik eigenlijk geen zin heb , mja de jarige vraagt ons dan , dan kan je geen Nee zeggen he ?
quote:MarianneDavids schreef op 28 oktober 2014 @ 16:09:

Er zijn nou eenmaal mensen die het vieren van een (kringetjes)verjaardag onzin vinden, hier nog eentje, ik haat het. Ik nodig al jaren niemand uit, 50 en 60 hebben we gevierd, zowel man als ik, hij 65, ik volgend jaar. We gaan dan ergens eten met intimi, geen rotzooi thuis.

Zo doet mijn moeder dat ook al een aantal jaren.

Over een paar weken wordt ze 66 en dan gaan we heerlijk uit eten..

.
Alle reacties Link kopieren
quote:woepie38 schreef op 28 oktober 2014 @ 16:44:

[...]





Ja



Eerlijk gezegd wel , dan ga ik ook...terwijl ik eigenlijk geen zin heb , mja de jarige vraagt ons dan , dan kan je geen Nee zeggen he ?



Natuurlijk kan dat. Niet iedereen zal het waarderen, maar het kan best.



Vind je verjaardagen saai, ben je mensenschuw, vind je het zonde van het geld, heb je een fobie? Wat staat jou zo tegen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En als je het - met de mensen die nu ook komen - op een totaal andere manier zou vieren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan verjaardagen, ook de mijne. Nou ja, dat laatste valt mee, maar ik ga ECHT geen kringverjaardag vieren. Ik geef altijd een etentje met mijn vriend voor naaste familie, best prijzig, maar daar spaar ik voor. In de familie van mijn vriend zijn in de winter nogal wat verjaardagen en man, wat zie ik daar tegenop. Echte kringverjaardagen, waarbij je de hele avond op dezelfde stoel zit en nietszeggende gesprekjes voert met mensen die je maar 1 keer per jaar ziet. Eerst koffie met taart, dan koffie zonder taart en dan nootjes en chips met een frisje of een alcoholisch drankje. De voorspelbaarheid. Waarom doen mensen dit toch???
't Is al met al een heel gedoe
Je hoeft 't toch voor niemand te vieren? Ga gewoon met je partner en/of ouders uit eten. Ben je gelijk niet thuis voor hardnekkige partycrashers die onuitgenodigd voor je deur staan.
Oh en als je het zelf niet viert, hoef je dus ook niet meer de verplichte verjaardagsnummertjes bij anderen af te lopen: win-win!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 28 oktober 2014 @ 16:53:

Waarom doen mensen dit toch???Geen idee. De mensen die hier aan de lamp hangen en bij wijze van de polonaise inzetten geven zelf hele saaie kringverjaardagen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wanneer het kan dan vier ik het met mijn ouders, broers en zusters. Als het niet op de dag zelf kan dan nodig ik hen later alsnog uit.

Verder verschilt het per jaar. Ene keer vier ik het groot met meer vrienden en familieleden, andere keer ben ik niet in Nederland en vier ik het ergens aan het strand met een paar vrienden.

Maar ik doe wel elk jaar iets leuks om me echt jarig te voelen



Surprise parties vind ik cheesy.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben heel veel mensen een hekel aan kringverjaardagen. Daarom is het mysterie des te groter: waarom doen we het nog? Zijn er echt mensen die denken: gexellig! Een verjaardag!?
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven