Verkeerd advies matras

10-01-2017 10:18 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Vorig jaar omtrent maart ben ik naar een winkel in Amsterdam gegaan (met o.a. Sleep & Dream matrassen) voor een nieuw matras. Ik had een matras van 80x200 (1 persoons), van 100% natuurlatex. Een harde, van Sleep & Dream (type Reveil) met een katoenen tijk eromheen. Omdat hij wel lekker lag ging ik naar de winkel met de vraag of ik zo 1 in 2 persoons kon kopen (160 x 200). "Maar mevrouw deze matrassen verkopen wij amper meer" (hij lag nog wel in de winkel). Ik adviseer u om zus en zo te kopen (een matras met een wollen/stretch tijk). Nou ja oke.

Ik mocht er ook even op liggen.



Uiteindelijk die genomen (een Rosenne van Sleep & Dream, medium).



Later nog weer teruggebeld omdat ik een bredere wilde, omdat ik toch liever een 180 x 200 wilde. Deze maat wordt amper geleverd aan 1 stuk, beter is dan 2 losse, maar dat werd me niet verteld. De meneer zij dat ik het nog kon veranderen. ZO gezegd zo gedaan.

Ik moest dus ook nieuwe bodems. Mevrouw ik adviseer u om 2 Auping spiralen te nemen. Nou doet u die er dan maar bij (430 euro). ZO gezegd zo gedaan de boel werd geleverd, lag niet oke, voelde heel erg de randen van de Auping bodems en had 't gevoel dat ik een beetje in 'n kuil lag. Er werd mij geadviseerd om een Regulastic lattenbodem te nemen. Dan zou het beter gaan liggen. De Auping spiralen mochten evt terug. Dus, ik kreeg een regulastic bodem. Ook weer erg duur.



Nog steeds lag het niet lekker. Er werd mij verteld door een andere verkoper, dat het matras te hard was. Ik had een medium. Dus, dat ik een soepele variant moest hebben. In de winkel mocht ik het proberen. Ik twijfelde wel maar de verkoopster adviseerde mij dat dit goed was. Het werd omgewisseld voor een soepele variant. Nu heb ik die dus in huis (weer aan 1 stuk). En het licht echt heel erg zacht...



Ik begon met een hard matras met een katoenen tijk, en eindig met een superzachte met een wollen/stretch tijk.



Er is mij al aangeraden door een vriend dat ik terug moet gaan naar de winkel omdat het niet werkt zo. Eerste aankoopdatum was wel maart 2016, best lang terug, maar de laatste keer omwisselen van de kern was vorige week.

Achteraf gezien had ik beter nog een tijdje op m'n oude matras kunnen blijven liggen, maarja, dat is achteraf. Die lag overigens ook een stuk koeler dan die wollen/stretch tijk die de warmte enorm vasthoudt.



Het kostte ongelooflijk veel geld (het werd dus eigenlijk steeds duurder) en ik lig niet lekker.

Misschien terug naar de winkel inderdaad, misschien willen ze de kern nog een keer omwisselen.. dat is het enige dat ik kan bedenken.



Graag wat feedback van jullie
Voortaan bij IKEA kopen, die zijn coulant als het om het testen van matrassen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe!



Ik vind eigenlijk dat de winkel het best netjes doet. Je mag alles wat je tot nu toe gekocht hebt, ruilen. Ik zou dus nog maar een keer met ze in gesprek gaan, uitleggen wat je wilt en een laatste poging wagen. Ik zou ook meteen vragen wat ze voorstellen als dit niet de goede oplossing is.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 10 januari 2017 @ 10:24:

Wat een gedoe!



Ik vind eigenlijk dat de winkel het best netjes doet. Je mag alles wat je tot nu toe gekocht hebt, ruilen. Ik zou dus nog maar een keer met ze in gesprek gaan, uitleggen wat je wilt en een laatste poging wagen. Ik zou ook meteen vragen wat ze voorstellen als dit niet de goede oplossing is.



Het probleem is dat ik inmiddels niet meer weet wat ik wil.

Ja, lekker slapen.



Ja, het is wel netjes dat ik dingen mocht ruilen, maar de regulastic bodem was 5 keer zo duur als de Auping bodem, en alles was wel veel geld.



Ik zeg niet dat ze het fout hebben gedaan maar wel dat ik NU niet lekker lig.



Ik zal kijken of ik nog even terug kan naar de winkel voor een second opinion.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook met de winkel overleggen. Tot nu toe hebben ze het netjes opgelost door het jou steeds te laten ruilen.

Het klinkt meer alsof je zelf nogal onduidelijk bent in wat je wil;-] En dan is het ook moeilijk adviseren voor een verkoper.



Als dat oude matras goed lag, en ze hadden die liggen in een 2-persoonsversie (ondanks dat die niet vaak meer wordt verkocht), waarom heb je die dan niet gewoon genomen?

Misschien kan je die nu alsnog nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nootje90 schreef op 10 januari 2017 @ 10:48:

Ik zou ook met de winkel overleggen. Tot nu toe hebben ze het netjes opgelost door het jou steeds te laten ruilen.

Het klinkt meer alsof je zelf nogal onduidelijk bent in wat je wil;-] En dan is het ook moeilijk adviseren voor een verkoper.



Als dat oude matras goed lag, en ze hadden die liggen in een 2-persoonsversie (ondanks dat die niet vaak meer wordt verkocht), waarom heb je die dan niet gewoon genomen?

Misschien kan je die nu alsnog nemen?

Omdat ik me om heb laten praten dat het matras met de wollen/stretch tijk beter was.



Dit zal niet meer kunnen omdat de tijk uit hygienische overwegingen niet meer geruild kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:celticmyst schreef op 10 januari 2017 @ 10:51:

[...]



Omdat ik me om heb laten praten dat het matras met de wollen/stretch tijk beter was.



Dit zal niet meer kunnen omdat de tijk uit hygienische overwegingen niet meer geruild kan worden.

Vervelend dat het niet blijkt te bevallen, maar je was er natuurlijk wel zelf bij. Nooit alleen maar afgaan op het woord van de verkoper natuurlijk, altijd ook zelf even nadenken/verder onderzoeken.



Verder is het gewoon echt onwijs een onwijs lastige keuze, een nieuw bed. Want het kan in de winkel wel lekker liggen, maar hoe ligt het na een nacht, of na zeven nachten...



Ik vind het heel coulant van de winkel dat je zo vaak mag ruilen! Dat je dan zelf steeds de keuze maakt voor een duurdere optie... tja ook daar ben je zelf weer bij toch?
Alle reacties Link kopieren
Dan kan je eigenlijk niet zo veel. Het matras mag je zoals ik begrijp niet meer omruilen, dus daar zit je redelijk aan vast.

Alleen de vulling zou je weer van zacht naar hard kunnen laten omruilen, maar daar schiet je dus niets mee op?



Wellicht kan je de lattenbodems nog retourneren? En dan het ongewenste matras eventueel via marktplaats verkopen.

Maak je wel wat verlies al met al, maar kan je tenminste wel iets goeds kopen waar je echt tevreden over bent.

En laat je de volgende keer niet zo snel inpakken door verkooppraatjes
Alle reacties Link kopieren
De winkel heeft het wel verkeerd aangepakt. Leuk dat je alles bij ze mocht ruilen, maar ze hadden moeten weten dat het tijd kost voor je lichaam aan een matras gewend is en dat dat zelfs ook even pijnlijk kan zijn. Ze hadden de eerste keer dus moeten aangeven dat je er nog wat langer op moest blijven liggen en na een bepaalde periode als het dan nog niet goed was, dat je dan kon ruilen. Alleen daarom al zou ik vragen of de spullen terug mogen en je je geld terug mag en dan ergens anders gaan kijken.



Daarnaast hadden ze o.a. moeten vragen of je een buik-, zij- of rugslaper bent. Want dat geeft ook verschil in of een zacht of hard matras goed voor je is. Ik zie gewoon niet hoe in dit verhaal er naar het beste matras voor jou gezocht is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 10 januari 2017 @ 11:02:

De winkel heeft het wel verkeerd aangepakt. Leuk dat je alles bij ze mocht ruilen, maar ze hadden moeten weten dat het tijd kost voor je lichaam aan een matras gewend is en dat dat zelfs ook even pijnlijk kan zijn. Ze hadden de eerste keer dus moeten aangeven dat je er nog wat langer op moest blijven liggen en na een bepaalde periode als het dan nog niet goed was, dat je dan kon ruilen. Alleen daarom al zou ik vragen of de spullen terug mogen en je je geld terug mag en dan ergens anders gaan kijken.



Daarnaast hadden ze o.a. moeten vragen of je een buik-, zij- of rugslaper bent. Want dat geeft ook verschil in of een zacht of hard matras goed voor je is. Ik zie gewoon niet hoe in dit verhaal er naar het beste matras voor jou gezocht is.Hebben ze dat verteld TO?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook problemen met het nieuwe bed.



Wij dachten, laten we naar een speciaalzaak gaan en niet op een dubbeltje kijken.



Bij [...] een Pullmann boxspring gekocht voor € 6.500,= euro



Ik mocht 1x het interieur ruilen en wat blijkt, ze hebben er een interieur ingestopt wat 1000,= goedkoper is dan wat ik had gekocht.



Na veel gezeur en beledigingen heb ik mijn rechtsbijstand verzekering erop gezet.



Mijn conclusie is dat je geluk moet hebben met de aanschaf van een nieuw bed.

Wat voor de één geweldig ligt is voor de ander een ramp.

Ik slaap nog steeds niet fijn, maar mijn man vindt het een prima bed.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-01-2017 15:04
Reden: naam bedrijf verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Prijzen zeggen niet altijd alles, dus een dure zaak is niet automatisch goed.

Informeer vooraf naar de voorwaarden wat betreft testen. Een verkoper hoort dat te doen, maar als klant mag je hier zelf ook wel een beetje achter aan gaan. Een nieuw matras kan je nu eenmaal niet testen door even 5 minuten er op te gaan liggen in de winkel.
Het klinkt alsof je jezelf nauwelijks hebt verdiept in de aanschaf van een bed. Hoe moet een verkoper je dan adviseren? Was dit een beddendiscounter of een beddenspeciaalzaak? Het verschil in kennis bij verkopers in de diverse winkels is ook enorm.



Een katoenen tijk slaapt altijd koeler dan stretch/wol. De hardte van een matras hangt samen met je gewicht en slaaphouding.



Waarom laat jij je steeds dingen aanpraten als je zelf al een andere keuze had gemaakt?



Die winkel heeft al verschillende dingen gedaan om je tegemoet te komen maar jij wilt eigenlijk van alles af, een jaar na aankoop. Dat gaat natuurlijk niet.



Vraag of je de kern weer mag wisselen naar hard (of wat je dan ook het beste beviel) en koop een koelere topper om het warmteprobleem tegen te gaan. En verdiep je de volgende keer in de materie voordat je weer een bed koopt.
quote:janneke44 schreef op 10 januari 2017 @ 11:16:

Hier ook problemen met het nieuwe bed.



Wij dachten, laten we naar een speciaalzaak gaan en niet op een dubbeltje kijken.



Bij [...]een Pullmann boxspring gekocht voor € 6.500,= euro



Ik mocht 1x het interieur ruilen en wat blijkt, ze hebben er een interieur ingestopt wat 1000,= goedkoper is dan wat ik had gekocht.



Na veel gezeur en beledigingen heb ik mijn rechtsbijstand verzekering erop gezet.



Mijn conclusie is dat je geluk moet hebben met de aanschaf van een nieuw bed.

Wat voor de één geweldig ligt is voor de ander een ramp.

Ik slaap nog steeds niet fijn, maar mijn man vindt het een prima bed.

Een ander product leveren dan gekocht dat 1000 euro goedkoper is, is gewoon oplichting.



En het is niet echt geluk, maar je verdiepen in de materie en weten wat je eigen slaapbehoeftes zijn.



Duur is niet altijd beter maar normaal gesproken krijg je in een beddenspeciaalzaak wel goed advies. Wij gingen voor een Eastborn kijken maar kwamen op het goedkopere huismerk uit op basis van onze slaapbehoeftes en het advies van de winkel. Hebben nu voor 3000 euro een hele fijne boxspring.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-01-2017 15:05
Reden: quote aangepast
% gewijzigd
Dus je bent 1x geweest om proef te liggen, dat matras was er niet meer en verder heb je het telefonisch afgehandeld zonder te testen?



Tsja kwestie van eigen schuld?



En de winkel is idd coulant genoeg naar je geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 10 januari 2017 @ 12:58:

Dus je bent 1x geweest om proef te liggen, dat matras was er niet meer en verder heb je het telefonisch afgehandeld zonder te testen?



Tsja kwestie van eigen schuld?



En de winkel is idd coulant genoeg naar je geweest.3 x geweest om proef te liggen
Alle reacties Link kopieren
Als jij niet eens weet wat je wil, hoe moeten zij dat dan weten?
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor! Ik weet ook niks van matrassen, maar goed, ik zou ook heerlijk slapen op een opgevouwen krant.

Ik wist helemaal niet dat het zo'n wetenschap was waar je je van tevoren in zou moeten verdiepen om te ontdekken wat je slaapbehoeften en slaapgewoonten zijn. Er gaat een wereld voor me open.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 10 januari 2017 @ 13:41:

Als jij niet eens weet wat je wil, hoe moeten zij dat dan weten?Ik wil lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 10 januari 2017 @ 11:40:

Het klinkt alsof je jezelf nauwelijks hebt verdiept in de aanschaf van een bed. Hoe moet een verkoper je dan adviseren? Was dit een beddendiscounter of een beddenspeciaalzaak? Het verschil in kennis bij verkopers in de diverse winkels is ook enorm.



Een katoenen tijk slaapt altijd koeler dan stretch/wol. De hardte van een matras hangt samen met je gewicht en slaaphouding.



Waarom laat jij je steeds dingen aanpraten als je zelf al een andere keuze had gemaakt?



Die winkel heeft al verschillende dingen gedaan om je tegemoet te komen maar jij wilt eigenlijk van alles af, een jaar na aankoop. Dat gaat natuurlijk niet.



Vraag of je de kern weer mag wisselen naar hard (of wat je dan ook het beste beviel) en koop een koelere topper om het warmteprobleem tegen te gaan. En verdiep je de volgende keer in de materie voordat je weer een bed koopt.Ja een hardere kern zat ik zelf ook aan te denken. Een koelere topper? Er zit geen topper op? En ik ga zeker niet nog meer geld uitgeven. Ja in een uiterst geval maar liever niet
Alle reacties Link kopieren
quote:celticmyst schreef op 10 januari 2017 @ 14:03:

[...]



Ik wil lekker slapen.Ja als dat je antwoord in de winkel is, snap ik dat het niet erg wil lukken.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 10 januari 2017 @ 14:40:

[...]





Ja als dat je antwoord in de winkel is, snap ik dat het niet erg wil lukken.
Alle reacties Link kopieren
quote:celticmyst schreef op 10 januari 2017 @ 14:03:

[...]



Ik wil lekker slapen.Doet me denken aan de tijd dat ik op een reisbureau werkte en van klanten alleen te horen kreeg: 'Ik wil op vakantie'. En vervolgens echt niets konden vertellen over wat ze fijn/leuk/belangrijk vonden enzovoorts Probeer dan maar iets te adviseren...
Alle reacties Link kopieren
Geen veren in mn matras maar per se 100% natuurlatex.. Twee persoons want ik heb nu eenmaal een tweepersoonsbed.... Eigenlijk had ik net zo goed eenpersoons kunnen doen maar ik heb dat bed nu



Tja en ik

Vrees dat ik ook liever een katoenen tijk gehad has



Lattenbodems. Geen spiralen
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet perse een tweepersoonsmatras in je bed te hebben, omdat je een tweepersoonsbed hebt hé? Je had ook voor twee keer een eenpersoonsmatras kunnen kiezen.



Ik heb ook nog steeds geen antwoord gehad over of ze überhaupt gevraagd hebben aan je wat voor een slaper je bent. Want serieus. Als ze dat soort dingen niet aan je vragen, zou ik of geld terugvragen, of je verlies nemen, dit proberen te verkopen via marktplaats en je ergens wél goed laten adviseren. Waar ze verder doorvragen dan alleen genoeg nemen met 'dat je lekker wil slapen'. Want even serieus; dat is geen antwoord

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven