Verkopende partij reageert niet/traag?

18-10-2016 21:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
daantje24 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:06
97.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn ze op vakantie? Het is herfstvakantie
Dat het bord er nog staat is niet zo bijzonder. Sterker nog, het bord bij onze buren kwam pas in hun tuin toen het al verkocht en er zelfs al getekend was. Had iets met reclame voor de makelaar te maken. Het is daarbij herfstvakantie. Misschien zijn ze een paar daagjes weg.



Ook kan het zijn dat er nog geen bezichtiging komt omdat ze aan het onderhandelen zijn met iemand en de uitkomst daarvan afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Een huis kopen of verkopen is nou eenmaal een kwestie van een hele lange adem hebben.



Als koper bepaal jij niet hoe de verkoper zich zou moeten opstellen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 18 oktober 2016 @ 21:08:

Een huis kopen of verkopen is nou eenmaal een kwestie van een hele lange adem hebben.



Als koper bepaal jij niet hoe de verkoper zich zou moeten opstellen.



Nee maar ik bepaal wel hoe ik mij er zelf bij voel...



Bedoel meer te achterhalen hoe 'vreemd' het is dat je niets hoort. Normaal gesproken staat een huis natuurlijk bij een makelaar te koop die tijdens werktijden bereikbaar is en een aanvraag voor een bezichtiging professioneel oppakt.



Alle vrijheid voor de kopende partij natuurlijk om zich ongeïnteresseerd op te stellen, maar dan is het ook logisch dat ik al meteen niet zo veel zin meer heb om van zulke mensen een huis te kopen.



Maargoed het zou inderdaad kunnen dat ze een paar daagjes / weekje weg zijn, maar toch heb ik wel zoiets van : hmm, vreemd. Als ik zelf een huis in de verkoop zou hebben staan, had ik ervoor gezorgd dat ik toch minimaal dagelijks mijn e-mail check en meteen even iets zou laten weten... Vraag me gewoon af hoe jullie daar over denken, misschien ben ik wel veel te panisch.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn ze met een ander in onderhandeling. Relax, als ze met jou in onderhandeling willen dan hoor je dat echt vroeg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij ook mateloos irriteren hoor...
Alle reacties Link kopieren
Je bent wel wat gehaast idd. Er moet vanuit Makelaarsland contact op worden genomen met de verkopers, dan moet er nog overlegd worden en dan komen ze een keer bij je terug. Misschien is het stel net uit elkaar of is er iemand overleden, dan gaat dat allemaal niet zo snel.



Eigenlijk heb je nog maar 1 dagje hoeven wachten, dat stelt niks voor.. Dus een beetje meer geduld!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
"Nee maar ik bepaal wel hoe ik mijzelf opstel"



Als een huis via Makelaarsland je tegenstaat, reageer dan niet.

Als jij al geen zin meer hebt om het huis te kopen omdat ze niet snel reageren, dan doe je dat niet.

Allemaal keuzes die je zelf kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je te gehaast bent. Zondag telt sowieso nooit mee met zulk soort dingen en vandaag kunnen er 100.000 redenen zijn waaorm ze geen tijd hadden om te je terug te bellen.
Snap je punt wel eigenlijk. Pand staat al vier maanden te koop, dus ga ik er even vanuit dat het geen gewild object is in een 'booming' stad als Utrecht / Haarlem / Amsterdam oid.



Weet wel dat toen mijn ouders hun huis in de verkoop hadden, deze verkoop ook daadwerkelijk op één stond. Dus als de makelaar 's ochtends belde dat hij voor 's middags mensen had om te bezichtigen, dan ruimde mijn moeder meteen het huis op en gingen we een middagje weg. Dan was het echt niet ''ohh, nu geen tijd / zin / moet nog boodschappen doen'' ofzo. Verkoop van je huis is een serieus ding.



We leven in 2016, dus af en toe even je e-mail checken als je een huis in de verkoop hebt, lijkt me geen overbodige luxe. 28 uur is ook niet bijzonder lang, maar ik zou als kopende partij toch wel een bepaalde mate van service willen, ook al staat de woning bij een zelf verkopende site als makelaarsland. Zou lekker mijn pijlen op een ander huis richten, inderdaad het liefste eentje die bij een echt makelaarskantoor staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je ook te gehaast, 1 dag wachten is toch niet vreemd? Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom ze nog niet gereageerd hebben, relax!
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je veel succes met de onderhandelingen. Die duren pas lang!



En verder als je huis al vier maanden te koop staat en je misschien drie bezichtigingen hebt gehad, dan check je niet meer dagelijks je mail.



Maar goed, jij bepaalt hoe je je voelt maar niet hoe de verkoper zich voelt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien spelen ze hard to get?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook niet zo op verkoop via Makelaarsland. Contact om een huis te bekijken ging lastig. Maar je weet nu eenmaal dat mensen die zelf een deel van het traject doen via bijvoorbeeld Makelaarsland nu eenmaal geen professionals zijn. Dat heeft ook wel weer zijn charme maar geeft een heel andere dynamiek.
quote:daantje24 schreef op 18 oktober 2016 @ 21:11:

[...]





Nee maar ik bepaal wel hoe ik mij er zelf bij voel...



Bedoel meer te achterhalen hoe 'vreemd' het is dat je niets hoort. Normaal gesproken staat een huis natuurlijk bij een makelaar te koop die tijdens werktijden bereikbaar is en een aanvraag voor een bezichtiging professioneel oppakt.



Alle vrijheid voor de kopende partij natuurlijk om zich ongeïnteresseerd op te stellen, maar dan is het ook logisch dat ik al meteen niet zo veel zin meer heb om van zulke mensen een huis te kopen.



Maargoed het zou inderdaad kunnen dat ze een paar daagjes / weekje weg zijn, maar toch heb ik wel zoiets van : hmm, vreemd. Als ik zelf een huis in de verkoop zou hebben staan, had ik ervoor gezorgd dat ik toch minimaal dagelijks mijn e-mail check en meteen even iets zou laten weten... Vraag me gewoon af hoe jullie daar over denken, misschien ben ik wel veel te panisch.Pff makelaars. Breek me de bek niet open... Nee hoor, je bent niet panisch. En dit is dan betreffende het eerste contact. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 18 oktober 2016 @ 21:24:

Misschien spelen ze hard to get?

Denk 't ook; "niet te gretig, anders kunnen we niet meer onderhandelen".



En TO, ik zou ook ongeduldig zijn, hoor. Maar als je het huis graag wilt, dan toch maar even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hamer schreef op 18 oktober 2016 @ 21:27:

Ik heb het ook niet zo op verkoop via Makelaarsland. Contact om een huis te bekijken ging lastig. Maar je weet nu eenmaal dat mensen die zelf een deel van het traject doen via bijvoorbeeld Makelaarsland nu eenmaal geen professionals zijn. Dat heeft ook wel weer zijn charme maar geeft een heel andere dynamiek.



Ja dat klopt. Het is ergens ook weer niet vreemd aangezien je nu eenmaal niet met een makelaar te maken hebt die normaal gesproken van 9 tot 6 bereikbaar is.



Probleem is alleen dat ik helemaal niet weet wat je bij makelaarsland kunt verwachten. Zijn die mensen überhaupt wel serieus bezig met de verkoop? Staat het niet gewoon te koop voor de lol, dat soort dingen. Nou goed er zit weinig anders op dan afwachten en verder oriënteren.
quote:daantje24 schreef op 18 oktober 2016 @ 21:33:

[...]





Ja dat klopt. Het is ergens ook weer niet vreemd aangezien je nu eenmaal niet met een makelaar te maken hebt die normaal gesproken van 9 tot 6 bereikbaar is.



Probleem is alleen dat ik helemaal niet weet wat je bij makelaarsland kunt verwachten. Zijn die mensen überhaupt wel serieus bezig met de verkoop? Staat het niet gewoon te koop voor de lol, dat soort dingen. Nou goed er zit weinig anders op dan afwachten en verder oriënteren.Wat doe je bijzondere aannames to...
Nu al een topic hierover?

Je kan je mateloos irriteren aan makelaarsland/de verkopers.



Mijn ervaring met de meeste makelaars is niet veel beter.

Mocht ik mijn huis ooit weer verkopen weet ik wel welke makelaars ik niet wil in mijn stad....
Voor mij ook nooit meer een gewone makelaar als ik een huis ga verkopen. Ik vind het idee van Makelaarsland zo gek nog niet. Tenminste ook mogelijkheden om 's avonds of in het weekend te bezichtigen.

Je hebt geen idee of die mensen met anderen aan het onderhandelen zijn, of een weekendje weg. Heb geduld. Je wilt een huis wel of niet, dan maakt de makelaar die het verkoopt toch niet veel meer uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen even bellen.
Heeft helemaal niks te maken met Makelaarsland. Soms duurt gewoon dagen voor je antwoord krijgt. En 4 maanden is helemaal niet bizar lang. Hoort allemaal bij het spelletje ook. Ik zou effe wat relaxter doen.
Misschien zijn ze op vakantie, druk met werk, vandaag naar een begrafenis, ziek, weet ik veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven