Verlof, hoe dagen doorkomen

20-01-2017 15:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Uit nieuwsgierigheid, hoe komen jullie de dagen door van je verlof? Ik heb nu bevallingsverlof en straks ouderschapsverlof en weet soms niet wat ik met mijn dagen moet doen.

Dochter is drie dagen naar de opvang, dan heb ik helemaal weinig te doen. Beetje huishouden, beetje voor de baby zorgen, netflix kijken, af en toe een afspraak, eten koken. Het zou heel relaxt moeten zijn maar soms komen de muren op me af. Nog tips hoe ik daar mee om moet gaan?
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag maar.. waarom dan ouderschapsverlof? Of misschien kun je de uren wat anders indelen zodat je minder thuiszit? Of die dagen je dochter gewoon niet naar de opvang doen.. ouderschapsverlof is toch voor je kind?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet soms niet hoe ik alles afkrijg op een dag. Voeden, iedere dag buiten wandelen of boodschappen doen, was doen, strijken, schoonmaken, kat bezig houden. Dus ik zou zeggen geniet ervan. Wellicht heb je nog foto's voor een foto album liggen of kun je een kast opruimen? En lid worden van de bieb zodat je daar regelmatig naar toe moet lopen voor een nieuw boek?
Ik kwam altijd tijd te kort met 2 kinderen. Verzorging, naar buiten, eten koken, wassen, huishouding doen.
Alle reacties Link kopieren
je kind van de opvang afhalen
Alle reacties Link kopieren
De oudste gaat naar opvang, baby van 7 weken niet. Voor de oudste vind ik het belangrijk om naar de opvang te gaan, anders is ze nu weer thuis en moet ze straks wel weer naar de opvang. Ik wil de jongste niet al met 10 weken wegbrengen dus vandaar verlof straks. Ik ben ook nog herstellende van een flinke depressieve periode, ben heel snel moe, helemaal door dat de baby nog vaak drinkt snachts.



Naar buiten zou ik vaker moeten doen, maar de jongste is snel verkouden dus houd ik die liever binnen...

Een fotoboek is wel een goede! De bieb ben ik lid van, maar daar ben ik met een half uur altijd wel klaar.
Ik was er ook niet zo goed in hoor, maar met een tweede er bij vond ik het een stuk gezelliger. Rusten terwijl mijn jongste sliep en tussendoor wat huishoudelijke klusjes doen en voor de rest 1-op-1 aandacht met haar. Heerlijk wandelen, naar de stad, uitgebreid in badje doen of samen douchen, met haar slapend op schoot TV kijken. En daarna de oudste ophalen en beide meiden thuis. Ik heb wel geleerd stukken rustiger aan te doen, na bij mijn eerste een PND te hebben gehad. En heb er heerlijk van genoten. Nu is het alweer bijna een dreumes!
Je hoeft toch niet binnen te blijven? Hup, baby in de wagen en een flink stuk wandelen. Het is prachtig weer! Ik zou zo met je ruilen, ik kan alleen maar hobbelen van de bekkeninstabiliteit. Lijkt me heerlijk om nu lekker door het bos te banjeren en daarna opwarmen met een warme choco. Of lekker naar een museum, tentoonstelling, botanische tuin of dierentuin.



Uitgebreid koken, koekjes bakken met je oudste, op bezoek bij mensen.. ik wou dat ik er energie voor had!
Alle reacties Link kopieren
Wordt die dan verkouden van buiten lopen? Verkoudheid wordt toch door een virus of bacterie veroorzaakt die je oudste bijvoorbeeld meeneemt vanaf het kdv. In de buitenlucht vliegen die niet zomaar rond. Ik zou dan inderdaad gewoon een uur gaan wandelen buiten, het is er echt het weer voor.
Lekker naar buiten gaan.
Juist naar buiten gaan als de oudste zo vaak ziek is. Beetje weerstand kweken!
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposa2 schreef op 20 januari 2017 @ 16:08:

Wordt die dan verkouden van buiten lopen? Verkoudheid wordt toch door een virus of bacterie veroorzaakt die je oudste bijvoorbeeld meeneemt vanaf het kdv. In de buitenlucht vliegen die niet zomaar rond. Ik zou dan inderdaad gewoon een uur gaan wandelen buiten, het is er echt het weer voor.Dit! Lekker wandelen hoor, boodschapje doen, weer conditie opbouwen, frisse neus!
Alle reacties Link kopieren
Oké, meer naar buiten dus! Ik moet ook gewoon wat meer gaan genieten! Koekjes bakken is ook een goeie.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwMina schreef op 20 januari 2017 @ 15:59:

De oudste gaat naar opvang, baby van 7 weken niet. Voor de oudste vind ik het belangrijk om naar de opvang te gaan, anders is ze nu weer thuis en moet ze straks wel weer naar de opvang. Ik wil de jongste niet al met 10 weken wegbrengen dus vandaar verlof straks. Ik ben ook nog herstellende van een flinke depressieve periode, ben heel snel moe, helemaal door dat de baby nog vaak drinkt snachts.



Naar buiten zou ik vaker moeten doen, maar de jongste is snel verkouden dus houd ik die liever binnen...

Een fotoboek is wel een goede! De bieb ben ik lid van, maar daar ben ik met een half uur altijd wel klaar.



Tja, je zou het aantal dagen voor de oudste tijdelijk kunnen minderen he....



En verkoudheid heeft niks te maken met de kou. Dit is juist gezond. Ook voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Je baby is zo jong en nu al zo vaak verkouden? Zou m dan maar geen zuivel geven straks, verslechtert de weerstand.
Alle reacties Link kopieren
Juist wel lekker naar buiten! Lekker wandelen, naar de winkels, lunchen of thee drinken met de baby in de wagen (en een vriendin), op bezoek gaan bij iemand, mensen aansporen om op bezoek te komen. Als je partner thuis is, er zelf even op uit of met de oudste?
Waarom heb je verlof als je kind al naar een opvang gaat? Dat is dan toch zonde?
Sorry ik was echt veel te snel. Zou je oudste dan trouwens ook thuishouden. Heb ik ook altijd gedaan want baby's zijn best wel saai .
Ik zou denken; wennen aan 2 kinderen op tijd in de kleren en zelf gedoucht/ aangekleed zijn, iedereen ontbeten en klaar voor het kdv op het tijdstip dat je je voorgenomen had. Na oudste wegbrengen een lekker ommetje met de wagen, rondje naar de suup of wat er dan maar in de buurt is.



Jongste thuis klaar voor bedje: snel rondje de boel rechttrekken, koffie en even niksen. Mijn kinderen zijn niet zulke slapers dus na een uurtje wel weer wakker, zo niet: tijd om dingen te doen die nu niet van de tijd met je kind/ gezin af hoeft te gaan. Misschien een boodschappenlijstje maken/ bestelling AH doen, in het voren koken, was, een kast uitpuinen, foto-album maken whatever.



Kind weer wakker, voeden, spelen, liedje zingen, nog een rondje lopen (glasbak, tuincentrum) Nog maar eens voeden, weer slapen en dan lekker je oudste vroeg ophalen.
Ik ben nu ( tijdelijk?) thuis met mijn 3 kinderen. Toen ik te horen kreeg dat ik kanker had heb ik ze van de opvang afgehaald omdat ik nu nog niks mankeer eigenlijk en zoveel mogelijk tijd met ze wil hebben voor ik straks ziek ben.



Rond 8 uur haal ik ze uit bed en kleed ze gelijk aan, na het ontbijt gaan we naar buiten toe. Soms eendjes voeren, soms boodschappen doen, soms naar de speeltuin dat verschilt elke dag maar meestal zijn we wel een uurtje of 2 buiten.



Dan weer terug naar huis en iets eten en drinken, ik ga dan schoonmaken terwijl zij aan het spelen zijn. Dan luchen en in de middag ga ik iets met ze doen. Koekjes bakken, blokken spelen dat soort dingen. Rond 4 ga ik beginnen met koken, rond 5 eten en daarna gaan ze of allemaal in bad of ik geef ze allemaal een kattenwasje en dan rond 7 uur liggen ze weer in bed.



Normaal zou ik dan voor pampus op de bank liggen maar tegenwoordig ga ik in de avonden achterstallig werk doen in huis. Kasten uitpluizen en opruimen, schuur opruimen, alles abnormaal goed soppen maar dat doe ik alleen maar omdat ik het straks misschien allemaal niet meer kan.



In het weekend gaan we altijd 1 dag ergens heen, monkey town, dierentuin, visite etc en op zondag doen we helemaal niets. Kleed ze dan niet eens aan en liggen ik en mijn vriend televisie te kijken en de jongens vermaken elkaar wel.
En wat mijn jongens echt geweldig vinden is op regenachtige dagen het buitenspeelgoed binnen zetten ( wip-wap/glijbaan/ kruiptunnel/tent) en dan gaan picknicken in de tent met speelgoed servies. Of disco houden. Alle lichten en gordijnen dicht doen, dan keihard muziek aan en bij de kruidvat heb ik zon led strip gekocht met lichtjes en dan zet ik die aan, echt feest is het dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook over een depressieve periode, heeft het daar niet mee te maken? Ik heb na de 2e ook een onderzoek gehad en vond het vreselijk moeilijk om alleen thuis te zijn met de kids. Ik kon mezelf ook niet vermaken. Mij helpt ritme heel erg, altijd zorgen dat je een afspraak met iemand oid op een dag hebt waarvoor je op tijd klaar moet zijn hielp mij enorm. En tja, stiekem deed weer werken mij echt weer goed
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 20 januari 2017 @ 16:25:

Je baby is zo jong en nu al zo vaak verkouden? Zou m dan maar geen zuivel geven straks, verslechtert de weerstand.Ja joh, babies van zeven weken moet je geen melk geven hoor! Boterham met hagelslag als ontbijt en vanavond lekker een grikandelltje speciaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven