vernieler is niet verzekerd en nu?

29-11-2015 09:51 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie?



Ik heb een wasdroger verkocht en degene die hem heeft gekocht heeft hem met een kennis naar beneden getild. Ik stond wel onderaan te trap mee te kijken maar heb niet alles gezien toen ze hem naar beneden tilden omdat mijn telefoon ook ging. Ik kreeg keurig betaald. Toen ze wegwaren (niet direct tijdje later) zag ik dat er in mijn spacwand bij de trap diepe sleuven zitten, forse beschadigingen dus. Ik heb de koper erover gebeld maar die zei tien keer sorry, hij kon er niets aan doen maar hij is niet verzekerd (zielig verhaal...ik ben zo arm ik heb geen geld ik koop niet voor niets tweedehandsspullen). ik weet nu niet wat ik moet doen. feit is dat ik niet wil dat die muur zo blijft! voor mijn gevoel is het zo dat als je iets van iemand vernielt dat je moet betalen. ben je verzekerd dan heb je op dat moment geluk en ben je niet verzekerd dan kan je nog weleens dikke pech hebben maar ja dat is het risico dat je neemt door je niet te verzekeren.



toch een offerte laten maken bij een bedrijf en naar hem opsturen? ik betaal mezelf ook echt blauw elke maand aan verzekeringen en heb het zelf ook echt niet breed maar neem wel altijd mijn verantwoordelijkheden in dit soort gevallen ook vroeger toen ik nog niet verzekerd was voor alles.
He, das enorm balen.

Rechtsbijstand bellen om te vragen voor de mogelijkheden?

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk valt deze schade ook onder je eigen opstal- of inboedelverzekering. Sterker nog, deze gaat zelfs voor. Een aansprakelijkheidsverzekering keert volgens de polisvoorwaarden alleen uit als er op een andere verzekering geen dekking is. Zeker het nakijken waard dus.
Van een kale kip kan je niet plukken. Als hij niet kan/ wil betalen zul je naar de rechter moeten stappen, heb je er dat voor over?
Had je het zelf moeten tillen en/of erbij moeten blijven.

En je hebt niet gezien dat hij dat deed op dat moment. Vraag me uberhaupt af of je een sterke zaak hebt als ie wel was verzekerd.
Je hebt geen warme band met de koper toch? Ik zou hem in ieder geval aansprakelijk stellen en offertes opvragen.
Alle reacties Link kopieren
ja dat heb ik al gedaan, maar die zeggen gewoon keihard dat die man het moet betalen. is hij verzekerd dan heeft hij geluk is hij niet verzekerd dan heeft hij pech. zolang je geen brokken maakt is het natuurlijk super om niet verzekerd te zijn, het scheelt je erg veel geld elke maand. maar dan moet je vind ik ook zo mans zijn dat als er problemen komen er wel voor te staan.
Alle reacties Link kopieren
WA is verplicht dacht ik?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Maar dat moet je echt wel horen als de droger zo hard tegen de muur kwam dat er beschadigingen zitten
quote:huidprobleem schreef op 29 november 2015 @ 09:57:

ja dat heb ik al gedaan, maar die zeggen gewoon keihard dat die man het moet betalen. is hij verzekerd dan heeft hij geluk is hij niet verzekerd dan heeft hij pech. zolang je geen brokken maakt is het natuurlijk super om niet verzekerd te zijn, het scheelt je erg veel geld elke maand. maar dan moet je vind ik ook zo mans zijn dat als er problemen komen er wel voor te staan.Als hij vanwege geldproblemen niet is verzekerd gaat deze vlieger natuurlijk niet op,...
Alle reacties Link kopieren
ik ben zelf wel goed verzekerd, maar heb wel een eigen risico en die wil ik natuurlijk niet gaan inzetten. als ik met mijn fiets tegen een auto rijd en er komt een deuk moet ik ook die schade betalen. ook als de eigenaar de deuk pas een dag later ziet. wie schade maakt betaalt.
quote:Goede-Fee schreef op 29 november 2015 @ 09:57:

Had je het zelf moeten tillen en/of erbij moeten blijven. Wat een onzin. Dus iemand mag zo mijn bloemen uit de tuin plukken, "anders had ik er maar bij moeten blijven??"
quote:streepjessokken schreef op 29 november 2015 @ 10:00:

WA is verplicht dacht ik?WA is een autoverzekering en die is inderdaad verplicht, maar het gaat hier om een algemene aansprakelijkheidsverzekering en die is niet verplicht (wel handig).
Alle reacties Link kopieren
hoezo niet gismo? dat slaat in mijn ogen echt nergens op sorry. verzekeringen zijn ervoor om jezelf in te dekken tegen schades. je weet niet of die schades er komen, je kan elk jaar een goede deal hebben gesloten of compleet voor niks betaald hebben, zoals bijvoorbeeld je vaak ziet met tandartsverzekeringen. toen ik in de bijstand zat en ik schade maakte aan andermans fiets kreeg ik gewoon een rekening hoor en die moest ik helemaal zelf betalen, ik kon geen zielig verhaaltje ophangen over dat ik zo zielig was. en hoe ik dat betaald heb? nou heel simpel, het ging niet om een megabedrag ongeveer honderd euro, maar ik heb spullen van mezelf verkocht en anders weet ik niet wat ik had gedaan maar schuldeisers moeten gewoon betaald worden. als je schuld hebt bij de belastingdienst kan je toch ook niet zeggen sorry ik heb geen geld? die eisen gewoon hun geld.
Alle reacties Link kopieren
ik word er steeds kwader om moet ik niet doen natuurlijk maar ben het toch. dan kan ik ook mijn verzekeringen wel stopzetten. dan krijg ik een ongeluk en maakt het ziekenhuis een ton kosten voor mij en dan zeg ik: oeps sorry...niet verzekerd....



het was zelfs zo dat ik ooit bij mijn exschoonouders waren, hele aardige doodnormale mensen, en we hadden een geintje uitgehaald met een papieren zakdoekje zodat het leek dat er een scheur in het behang zat. die ouders bleven heel rustig en kalm maar vroegen wel direct onze verzekeringsmaatschappij. lijkt me ook logisch, zou mooie boel worden, wij schade maken, wij geen premie betalen en zij dan dokken? gelukkig was het een grapje van ons.
quote:huidprobleem schreef op 29 november 2015 @ 10:06:

hoezo niet gismo? dat slaat in mijn ogen echt nergens op sorry. verzekeringen zijn ervoor om jezelf in te dekken tegen schades. je weet niet of die schades er komen, je kan elk jaar een goede deal hebben gesloten of compleet voor niks betaald hebben, zoals bijvoorbeeld je vaak ziet met tandartsverzekeringen. toen ik in de bijstand zat en ik schade maakte aan andermans fiets kreeg ik gewoon een rekening hoor en die moest ik helemaal zelf betalen, ik kon geen zielig verhaaltje ophangen over dat ik zo zielig was. en hoe ik dat betaald heb? nou heel simpel, het ging niet om een megabedrag ongeveer honderd euro, maar ik heb spullen van mezelf verkocht en anders weet ik niet wat ik had gedaan maar schuldeisers moeten gewoon betaald worden. als je schuld hebt bij de belastingdienst kan je toch ook niet zeggen sorry ik heb geen geld? die eisen gewoon hun geld.



Zo werkt het natuurlijk niet. Er is altijd een beslagvrije voet waar schuldeisers zich aan moeten houden en dit betekent vaak dat er dus niets te ontvangen is.



Wat ik dus al eerder zei betaalt hij niet zul je naar de rechter moeten en dan heb je dus nog geen zekerheid dat je je geld ooit krijgt, helaas
Alle reacties Link kopieren
quote:huidprobleem schreef op 29 november 2015 @ 10:01:

ik ben zelf wel goed verzekerd, maar heb wel een eigen risico en die wil ik natuurlijk niet gaan inzetten. als ik met mijn fiets tegen een auto rijd en er komt een deuk moet ik ook die schade betalen. ook als de eigenaar de deuk pas een dag later ziet. wie schade maakt betaalt.Hoe hoog is je eigen risico? Stel voor dat hij je eigen risicobijdrage betaalt en de rest je verzekering.
Je dient de schade in bij je eigen inboedelverzekeraar. Hierbij geef je aan wie schade veroorzaakt heeft. De verzekeraar zoekt het verder uit. Hoef jij niks voor te doen. Jij krijgt de schade gewoon vergoed. Een inboedelverzekering heeft meestal geen eigen risico.
quote:erizo schreef op 29 november 2015 @ 10:01:

[...]





Wat een onzin. Dus iemand mag zo mijn bloemen uit de tuin plukken, "anders had ik er maar bij moeten blijven??"Dat zeg ik niet en rare vergelijking.
Je denkt teveel met het rechtvaardigheidsgevoel maar zo is de werkelijkheid niet altijd hoe frustrerend het ook is en hoe gelijk je ook hebt.
WA is toch wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Ik heb er geen verstand van, maar ik dacht altijd dat die verplicht was. Ook als je geen geld hebt.
Alle reacties Link kopieren
ok nou dan zet ik ook per direct mijn verzekering stop als het zo makkelijk gaat. sorry hoor maar ik ben er kwaad om
quote:HelgaV schreef op 29 november 2015 @ 10:14:

WA is toch wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Ik heb er geen verstand van, maar ik dacht altijd dat die verplicht was. Ook als je geen geld hebt.Nee hoor, helaas
quote:huidprobleem schreef op 29 november 2015 @ 10:15:

ok nou dan zet ik ook per direct mijn verzekering stop als het zo makkelijk gaat. sorry hoor maar ik ben er kwaad omHeb je alleen jezelf mee, niet doen dus
quote:Goede-Fee schreef op 29 november 2015 @ 10:13:

Dat zeg ik niet en rare vergelijking.Is beide vernieling van jouw eigendom, niet zo raar hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven