Verontwaardigde merel?

26-05-2016 21:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, beetje vreemde post misschien maar ik verwonder mij over een merel die al twee dagen af en aan voor de schuifpui op het terras ongelooflijk veel lawaai (tjirpen) zit te maken.

Ik vraag me af of het wat met mijn kat te maken heeft. Die is namelijk een ongelooflijke rover en neemt met regelmaat offers mee naar binnen. Nu trouwens alweer een tijdje niet.

Maar kan het zijn dat mijn kat het nest van de merel heeft geplunderd en dat de merel nu verhaal komt halen?

Nu zit mijn kat binnen voor de schuifpui naar buiten te kijken en op een meter afstand zit de merel er tegenover naar binnen te kijken waarbij hij dus eindeloos aan het tsjirpen blijft.



Iemand een idee wat dit kan betekenen?
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren




(sorry, geen idee, maar ik vind dit dus echt een hilarisch verhaal)
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat de merel een nest heeft en de kat probeert af te leiden door aandacht te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Is het een mannetje of vrouwtje?
Alle reacties Link kopieren
Van eksters weet ik dat ze katten kunnen 'stalken'. Onze kat kwam regelmatig het luikje binnen gestoven met een ekster krijsend er achteraan. Die kwam nog net niet mee naar binnen.

Van merels weet ik het niet, maar ja, kersverse vaders en moeders kunnen raar reageren dus wie weet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren


Geen idee, maar ik vind het wel een leuk verhaal
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet van een vriendin dat zij regelmatig op haar donder krijgt van "haar" merel. Vooral als ze het tuinpaadje veegt terwijl de merel net zo z'n best heeft gedaan om overal steentjes en takjes neer te leggen. Wie weet heb je gelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik vind merels altijd ongelofelijke aanstellers. Uitslovers zijn het met hun overdreven getsjilp. Stelletje aandachtstrekkers.
Territorium af bakenen. Ik denk niet dat als een merel al verhaal wil komen halen (dat doen ze echt niet), ze dan weten dat het jouw kat was.



Of het moet Sherlock Merel zijn
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar echt nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Dat zie je vaak bij merels. Vermoedelijk heeft ie een nestje. De kat moet dat nog niet geplunderd hebben, hoor.

Ik heb hier vorig jaar hetzelfde meegemaakt: er zat een nestje merels in de haag en de kat hing er constant rond. Pa merel is dan een offensief gestart, compleet met duikvluchten. Heeft een week geduurd. De arme kat kon amper nog naar buiten.
Revenge of the merel!



Alle reacties Link kopieren
Is het geen jonge merel die zijn moeder roept? Merels gaan volgens mij meestal de laatste dagen uit het nest en wordt dan op de grond bijgevoerd door zijn moeder, net zolang dat hij sterk genoeg is om weg te vliegen.
Ik heb wel eens een merel een kat zien achter volgen over een afstand van zo'n 300 m. Het jonkie was uitgevlogen maar kan in het begin nog weinig, daar om zijn papa en mama merel in de buurt (zo'n jonkie herken je aan een sullige uitdrukking, onhandig vliegen want de staart is nog niet je van het, en een hoog gepiep). Reken maar dat zo'n kat het op een lopen zet.



Deze merel is gewoon preventief bezig, soort buurt preventie zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Jup! Onze tuin-merel doet dat ook! Stipt kwart voor zes trekt ie zijn snavel open. Weg rust ????

Moeder-merel vergist zich er alleen in haar afschrikkunsten; bij ons worden de katten er door aangetrokken.
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het inderdaad, wij hebben hier in het voorjaar ook lang een boze merelman gehad toen onze vorige kat nog buiten kwam. Toen kat er niet meer was bleef ook de merel weg. Of hij was er wel maar zagen we hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat de merel een nest heeft.
Alle reacties Link kopieren
Okay.. dat klinkt wel een stuk logischer. Een merel die preventief de kat 'aftjirpt' omdat er een nest in de beurt is .



Bedankt voor de reacties
Here I am - now what are your other two wishes...
Merel:



Kat:
Alle reacties Link kopieren
het kan ook zijn dat hij zichzelf ziet (kan spiegelen) in een ruit.



wij hebben elk voorjaar een manmerel die werkelijk waar, woest is op de autospiegel en dan specifiek de rechter. hij blijft dat ding met zijn "rivaal" verbeten aanvallen, tot ik in de auto stap.

Dat duurt een paar weken en dan houdt het op, al valt het wel op dat vanaf dat moment het vogelhuisje met premium strooivoer door diverse merels gefrequenteerd wordt.

Dus kennelijk heeft hij dan andere zaken aan zijn hoofd, dan de 'rivaal'.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 26 mei 2016 @ 21:25:

Ik heb wel eens een merel een kat zien achter volgen over een afstand van zo'n 300 m. Het jonkie was uitgevlogen maar kan in het begin nog weinig, daar om zijn papa en mama merel in de buurt (zo'n jonkie herken je aan een sullige uitdrukking, onhandig vliegen want de staart is nog niet je van het, en een hoog gepiep). Reken maar dat zo'n kat het op een lopen zet.



Deze merel is gewoon preventief bezig, soort buurt preventie zeg maar Zo hadden wij een jaar of twee geleden een zwaluw. Kater Tom is sindsdien doodsbang voor vogels . En hij deed niet eens wat, onze katten zijn meer fan van muisjes. Het werd op een gegeven moment zelfs zo erg dat we medelijden kregen met de kat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Of misschien vindt de huur van je vogelhuisje te hoog en komt nu bij je klagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stoere merel! Ik hou van merels, ze zijn cool. Als ik onze tuin inloop zit er vaak een merel mij verstoord aan te kijken vanaf de tuintafel, zo van: 'wat doe JIJ in mijn tuin?!' Mannetjes en vrouwtjes.
't Is al met al een heel gedoe
Ik zie een plot voor the birds 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven