verschil tussen petunia en surfinia?

22-05-2015 16:15 18 berichten
Iemand die het verschil weet?

Ik was vanochtend op de markt en wat mij opviel was het enorme prijsverschil. Ivm met drukke kraam en haast heb ik beide niet gehaald maar volgende week ga ik één van de 2 halen. Dan kan ik het natuurlijk ook vragen :-) maarrr ik ben gewoon erg nieuwsgierig ( en Google bood geen uitsluitsel) dus vroeg me af of iemand hier misschien meer weet?
Alle reacties Link kopieren
Sorry off topic maar:

Ik kwam net uit het verschrikkelijke-namen-topic....en ik las deze namen als meisjesnamen.

Idd verschrikkelijk!😂 (als namen, als planten weet ik eigenlijk niet!)
verdwaald op het nieuwe forum
Is de surfinia niet gewoon een soort petunia? Net zoals je heel veel soorten clematissen hebt bijv.
Alle reacties Link kopieren
Surfinia is toch de hangvariant van de petunia? Het is iig de merknaam van een petuniasoort.
Alle reacties Link kopieren
Petunia is de tante van Harry Potter
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik lees overal dat het de Latijnse naam is van hangpetunia, maar wat dan het prijsverschil maakt...geen idee
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat komt door de geregistreerde naam. Niemand anders mag het dus zo verkopen en dus blijft de prijs hoog.
Het waren beide hangers en door Google zie ik dat het verschil niet zit in recht of hang.



Wel lees ik idd over de geregistreerde naam. Zou het dan écht zo zijn dat dát het prijsverschil maakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het echt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, surfinia is een merk, geen soortnaam. Zoals 'luxaflex' duurder is dan jaloezieen van de gamma. Je hebt ook hangpetunia's die gewoon 'hangpetunia' heten (al heb je kans dat die van veel slechtere kwaliteit zijn natuurlijk).
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Wat ik lees is dat de Surfininia een petunia 2.0 is: veel sterker, meer bloemen en goed bestand tegen regen. Veel andere soorten worden na een regenbui plat en herstellen niet goed.

Dus in dat opzicht is het logisch dat ie ook duurder is. Ligt eraan of je het belangrijk vindt natuurlijk, ikzelf stel niet zulke hoge eisen aan m'n balkonbloemetjes.
Nou de keus was 10 petunia voor ¤5,- of 4 surfinia voor ¤6,- gezien ik er ongeveer 30 wil hebben wil ik best het gokje wagen!
Alle reacties Link kopieren
De suf heeft meer bloemen, hangt echt en groeit dus anders, naar beneden. De petunia groeit wijd.

Het zijn allebei petunia's maar dan ietsje anders. Wil je 'm in de border oid dan de gewone is het om op te hangen of moet het echt als een gordijn naar benden gaan hangen over de rand van de bak heen echt de surfinia nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 22 mei 2015 @ 18:01:

Inderdaad, surfinia is een merk, geen soortnaam. Zoals 'luxaflex' duurder is dan jaloezieen van de gamma. Je hebt ook hangpetunia's die gewoon 'hangpetunia' heten (al heb je kans dat die van veel slechtere kwaliteit zijn natuurlijk).Klopt niet hoor. Surfinia heeft echt meer bloemen en heeft een andere groei
Alle reacties Link kopieren
quote:verbena78 schreef op 22 mei 2015 @ 16:42:

Het waren beide hangers en door Google zie ik dat het verschil niet zit in recht of hang.



Wel lees ik idd over de geregistreerde naam. Zou het dan écht zo zijn dat dát het prijsverschil maakt? Gewone petunia gaat wel wijd uit maar hangt niet echt zoals de surfinia. DIe hangt echt veel en veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 22 mei 2015 @ 19:14:

[...]

Klopt niet hoor. Surfinia heeft echt meer bloemen en heeft een andere groeiDat zeg in toch? Als je een pot merkloze pindakaas koopt krijg je ook geen Calve.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier toch niet het verschil kunnen vertellen tussen de petunia en surfinia, ze bloeien allebei even enthousiast.
Bedankt voor alle reacties!



Ik ga gewoon proef op de som nemen! Dit jaar ga ik de petunia proberen valt de bloei tegen dan wordt het volgend jaar de surfinia,ik ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven