Verse bloemen... Hoe vaak hoe duur?

28-02-2015 17:49 124 berichten
Gewoon, uit nieuwsgierigheid: hoe vaak kopen jullie verse bloemen voor in huis? En hoeveel geef je eraan uit? Koop je een boeket bij de bloemist of een bossie bij de Appie?



Ik koop eigenlijk wekelijks wel bloemen, vind het gezellig staan in huis. Meestal tegen het weekend zodat ik ook thuis ben om er van te genieten. Meestal gewoon iets simpels met de boodschappen mee, soms grote bloemen bij de bloemist voor in een hoge vaas, max 10 euro pw.

Had het er laatst over met een vriendin, die vond het zonde van geld... Was dus benieuwd hoe dat bij anderen gaat!
quote:gismo72 schreef op 28 februari 2015 @ 18:51:

[...]





Wat jij noemt vind ik geen luxe. Bloemen wel.Voor een heel aantal wereldbewoners is dat wel luxe. Het is allemaal een kwestie van perspectief. Bij een budget van 100,- per week is een bosje bloemen van 5,- luxe, maar betaalbaar. Bij een budget van 1000,- per week is een bosje bloemen van 50,- luxe, maar haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 28 februari 2015 @ 18:49:

Wij kopen elke maand een bos bloemen bij de supermarkt en deze staan ook de hele maand prachtig. Het kost me dus ook maar £3.50 per maand.Ik geloof echt niet dat een bos bloemen een maand staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 28 februari 2015 @ 18:55:

[...]





Ik geloof echt niet dat een bos bloemen een maand staat.Dat is niet mijn probleem.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 28 februari 2015 @ 18:51:

[...]





Wat jij noemt vind ik geen luxe. Bloemen wel.Koop jij dan alleen dingen die je echt nodig hebt? Koop je nooit kleding terwijl je al genoeg hebt? Schoenen terwijl je al een paar hebt?
Alle reacties Link kopieren
Losse bloemen in kleine vaasjes doe ik ook wel. Kost maar een paar euro per week. Maar ik heb laatst maar een paar netvliezen gekocht, omdat de kat de echte steeds kapot maakt
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 28 februari 2015 @ 18:52:

[...]





Ik zeg duidelijk : IK zou me doodschamen. Ik zeg niet dat een ander zich zo moet voelen. Ieder zijn mening/gevoel toch?

Dat is waar, zo las ik het inderdaad niet.

Excuses.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:pamelacourson schreef op 28 februari 2015 @ 18:56:

Losse bloemen in kleine vaasjes doe ik ook wel. Kost maar een paar euro per week. Maar ik heb laatst maar een paar netvliezen gekocht, omdat de kat de echte steeds kapot maakt Een kat die mijn netvliezen kapot maakt deed ik heus wel weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 28 februari 2015 @ 18:56:

[...]



Dat is niet mijn probleem.





Klopt. Is mijn 'probleem'.



Ik geloof het gewoon niet. Als een bos bloemen twee weken staat is het al heel lang.

Geen enkele bloem staat een maand lang volledig mooi op de vaas. En dat voor 3,50.



Nee.
Een paar netvliezen vanwege de kat???? Ik ga ff googlen....
Alle reacties Link kopieren
Ben dol op bloemen maar vind het niet zo leuk dat ze daar dood staan te gaan eigenlijk. Dus voor mezelf koop ik ze nooit. Ben wel erg blij als de lente en zomer mijn hortensia's en geraniums weer bloeien, daar word ik echt héél blij van. Heb de meeste van mijn planten al jaren, verzorg ze goed zodat ik er zo lang mogelijk plezier van heb. (ze staan in potten en verhuizen elke keer braaf mee)
Met zeggen 'ik zou me doodschamen' spreek je wel degelijk een oordeel en een norm uit.

Je verschuilen achter 'dit is nou eenmaal mijn gevoel' is dan een beetje slap. En doodschamen is ook nogal een krachtterm.
quote:gedanst schreef op 28 februari 2015 @ 18:56:

[...]





Koop jij dan alleen dingen die je echt nodig hebt? Koop je nooit kleding terwijl je al genoeg hebt? Schoenen terwijl je al een paar hebt?Ik ben wel bewust bezig met mijn uitgaven, ja. Misschien komt het door mijn werk dat ik zie hoe het kan als je niets hebt en daardoor daar misschien wat meer bij stil sta? Maar wat een ander doet moet je zelf weten. Dit is hoe ik het voel en leg een ander mijn mening niet op.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 28 februari 2015 @ 18:58:

[...]





Klopt. Is mijn 'probleem'.



Ik geloof het gewoon niet. Als een bos bloemen twee weken staat is het al heel lang.

Geen enkele bloem staat een maand lang volledig mooi op de vaas. En dat voor 3,50.



Nee.Dus jij beweert dat ik zit te liegen. Dat is fraai zeg!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:Thordis007 schreef op 28 februari 2015 @ 18:59:

Met zeggen 'ik zou me doodschamen' spreek je wel degelijk een oordeel en een norm uit.

Je verschuilen achter 'dit is nou eenmaal mijn gevoel' is dan een beetje slap. En doodschamen is ook nogal een krachtterm.Het is precies zoals ik het heb gezegd, het gaat over hoe ik me zou voelen als ik mijn geld zo zou uitgeven. Als jij daar een andere invulling aangeeft dan is dat jouw probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 28 februari 2015 @ 19:00:

[...]



Dus jij beweert dat ik zit te liegen. Dat is fraai zeg!



Ik ben benieuwd wat voor wonderbloemen dat zijn, een bos bloemen voor 3 euro 50 die ook nog eens een hele maand staat.



Heb je een fotootje?
Alle reacties Link kopieren
Bijna elke week een bonus bos bij AH.

Kost geen drol en ik word echt blij van bloemen , vind het heel gezellig staan.



Ben wel een beetje huistut , kaarsjes , bloemen op tafel , daar kan ik echt van genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 28 februari 2015 @ 18:05:

Wekelijks 2 boeketten van circa 45 euro per stuk van een bloemist. 1 boeket voor de hal en 1 in de woonkamer. Ik vind het gezellig staan.Komt je bloemist ze ook bij je thuis brengen en in een vaas zetten voor dat geld?
quote:gismo72 schreef op 28 februari 2015 @ 19:00:

[...]





Het is precies zoals ik het heb gezegd, het gaat over hoe ik me zou voelen als ik mijn geld zo zou uitgeven. Als jij daar een andere invulling aangeeft dan is dat jouw probleem.Waarschijnlijk omdat je dat budget ook niet hebt. Als jij 4x je maandinkomen nu te besteden had zou je ook je geld anders uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 28 februari 2015 @ 19:04:

[...]



Waarschijnlijk omdat je dat budget ook niet hebt. Als jij 4x je maandinkomen nu te besteden had zou je ook je geld anders uitgeven.





Dat klopt.



Maar dan nog zou ik geen 360 euro per maand uitgeven aan bloemen.
Mensen, geen ruzie maken over bloemen. Die zijn juist om mensen blij te maken ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 28 februari 2015 @ 18:58:

[...]





Klopt. Is mijn 'probleem'.



Ik geloof het gewoon niet. Als een bos bloemen twee weken staat is het al heel lang.

Geen enkele bloem staat een maand lang volledig mooi op de vaas. En dat voor 3,50.



Nee.

Jawel hoor, ik red het ook als ik een bos bloemen van de bloemist krijg van een tientje, zelfs die van 4,95.

Af en toe moet ik wel een bloemetje weg knippen, maar als je het water vaak genoeg ververst, kan een bos dat makkelijk redden.
quote:Thordis007 schreef op 28 februari 2015 @ 19:04:

[...]



Waarschijnlijk omdat je dat budget ook niet hebt. Als jij 4x je maandinkomen nu te besteden had zou je ook je geld anders uitgeven.Dat is weer je eigen invulling. Wij zijn hier 2-verdieners met een goed hbo inkomen en geen kinderen, dus veel bestedingsruimte.
quote:Rubber_Ducky schreef op 28 februari 2015 @ 19:05:

Mensen, geen ruzie maken over bloemen. Die zijn juist om mensen blij te maken ;)Klopt ! Ik ben er ook klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 28 februari 2015 @ 18:57:

[...]



Een kat die mijn netvliezen kapot maakt deed ik heus wel weg.Haha, nepbloemen moet dat zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:OldWood schreef op 28 februari 2015 @ 19:05:

[...]



Jawel hoor, ik red het ook als ik een bos bloemen van de bloemist krijg van een tientje, zelfs die van 4,95.

Af en toe moet ik wel een bloemetje weg knippen, maar als je het water vaak genoeg ververst, kan een bos dat makkelijk redden.





Makkelijk redden?



Natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven