Vervelende appende buurman

01-07-2015 19:24 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat moet ik hier nu weer mee (behalve afkappen en negeren natuurlijk)...



Ik heb vorige maand mijn oudere buurman van ver in de zeventig geholpen met zijn smartphone. Hij heeft nu Whatsapp oa. Ik vond het wel stoer van m dat hij zich dat op zijn leeftijd nog eigen wist te maken.



Nu krijg ik dus continu berichtjes waaruit blijkt dat hij precies in de gaten houdt waar ik ben en wanneer, en dat ik me maar uit moet kleden om lekker te gaan zonnebaden in zijn zicht. Hij maakt steeds complimentjes, heel doorzichtig, stuurt plaatjes die net over het randje zijn. Niet leuk meer dus. Ik baal er enorm van dat ik nu in deze situatie zit terwijl ik gewoon vriendelijk wilde zijn.



Sta op het punt ff te gaan viswijven daar aan de deur wat ie wel niet denkt maar a) ik moet er nog naast wonen en b) hij is oud en snapt wellicht niet dat ie te ver gaat en mij onbehaaglijk maakt. Doen of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ga er heen en zeg hem dat je er niet van gediend bent. En als hij niet ophoudt blokkeer je hem.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren ? :-D
.
Nou en of hij weet dat hij te ver gaat. Het is geen kleuter, hij loopt hier al heel lang rond.
Viswijven niet, er iets van zeggen, wel.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet meteen te viswijven? Je kan ook heel beleefd duidelijk maken dat je dit niet prettig vindt. Het klinkt alsof je wl te ver over je grens hebt laten gaan
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook rustig aangeven dat de manier waarop hij contact met je legt niet prettig voor je is. Zolang je er niks over zegt, weet hij ook niet hoe jij je erbij voelt..



Aan de andere kant weet je nu dus wel dat hij je sterk in de gaten houdt.. creepyy :(
Pfff oud wil niet zeggen dom. Hij is gewoon een ouwe smeerlap. Ik zou hem heel duidelijk maken dat je niet gediend bent van zijn ranzige toenaderingen en dat hij voortaan elke vorm van hulp van jou op zijn buik kan schrijven ( niet letterlijk, dat vindt hij vast leuk). Daarna blokkeren op de app en niet in zijn zicht gaan liggen. Getver gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ouderen zijn net mensen. Je kunt elkaar helpen, maar als dit jouw dank is mag je hem best terugfluiten.

Nou is het mooi geweest buur, zoek iemand anders om te appen.

Blokkeren komt daarna.
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Eerst blokkeren en dan bij hem even op rustige toon zeggen dat je er niet van gediend bent en dat je hem geblokkeerd hebt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:GateKeeper schreef op 01 juli 2015 @ 19:34:

Blokkeren.Dat sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou appen dat ik hier niet van gediend ben en hem vervolgens blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
'Dag buurman, ik voel me onprettig bij de berichten die je stuurt en de toespelingen die je maakt. Ik verzoek je vriendelijk daarmee op te houden. Dank, de buurvrouw.'

Stopt ie niet blokkeer je hem
Nog even een laatste lesje appen sturen, over fatsoensnormen en dat als hij zich daar niet aan kan houden, je hem blokkeert.

'oh buurman, ik ben vergeten uit te leggen dat je ook mensen kunt blokkeren'
Alle reacties Link kopieren
Bah creepy inderdaad. Ik zou me geen raad weten.

Zou het waarschijnlijk zielig vinden en zeggen dat mijn toestel kapot is nadat ik hem geblokkeerd had.

Maar het beste is natuurlijk gewoon eerlijk zeggen dat je er niet van gediend bent.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, weet in ieder geval nu dat ik me niet aanstel. Zal de grens maar even heel duidelijk maar (nog) netjes aangeven zonder dat het lijkt op het aanprijzen van diverse zeevruchten



Zo raar, het leek altijd zo'n nette man
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2015 @ 19:31:

Nou en of hij weet dat hij te ver gaat. Het is geen kleuter, hij loopt hier al heel lang rond.





+ 1



Hij is oud, niet dom. Fijn om zo stank voor dank te krijgen voor je hulp. Blokkeren en nooit meer ergens mee helpen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren
Gadver, zo ranzig.... Vanaf een bepaalde leeftijd wil je dat niet weten van zo'n oude viespeuk.



Blokkeren! Ik zou het niet eens uitleggen...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij in zijn hoofd heeft gehaald dat je hem leuk vindt. Je bent vermoedelijk nogal onduidelijk tegen hem geweest terwijl hij toenaderingen deed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Rijdende Rechter inschakelen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar hem toe gaan en hem even om zijn telefoon vragen met een smoes (je hebt b.v. nieuw telefoonnummer dat je even aan wilt passen). Dan haal je jouw nr. uit zijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 01 juli 2015 @ 21:20:

Ik denk dat hij in zijn hoofd heeft gehaald dat je hem leuk vindt. Je bent vermoedelijk nogal onduidelijk tegen hem geweest terwijl hij toenaderingen deed.Ik weet niet hoe oud TO is, maar er zijn idd mannen van 80 ofzo die dan serieus denken dat een vrouw van 35 interesse in ze heeft
Alle reacties Link kopieren
Misschien was ie vroeger een stuk.. Nee, blokkeren meteen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven