Verwaarloosde kat

18-09-2016 22:56 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren van mijn oma zit altijd buiten, krijgt geen aandacht van zijn baasje en te weinig eten. Dat laatste denk ik omdat het een heel klein mager beestje is. Nu hebben verschillende mensen uit de straat al een keer geprobeerd om met het baasje te praten maar ze word altijd gelijk heel boos en slaat dan de deur dicht. Dit gaat (blijkbaar) al een paar jaar zo... en nu de zomer toch echt wel voorbij is en t straks kouder word vind ik het wel heel erg sneu voor het katje..



Ik denk alleen dat een gesprek aanknopen of vragen of k de kat mag overnemen geen zin heeft ( want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint ) dus zei mijn oma dat het beste was om het beestje dan maar gewoon mee te nemen....



Wat moet ik nou doen. Het is trouwens een onwijs lief beestje en ik kan haar makkelijk in huis nemen om voor haar te zorgen.
Je kunt die kat niet zomaar meenemen. Wat een gekkigheid. Is haar wel eens iets te eten aangeboden? Ik ben tegen het voeren van andermans dier, maar wellicht heeft het katje helemaal geen trek. Dat kun je even testen met iets wat katten niet perse lekker vinden. Voorbeeld: Ik heb ooit een kat meegenomen nadat ze een droge broodkorst verorberde (ik had niks anders bij me en ze mauwde zo). Diezelfde avond kwam haar intens blije baas haar ophalen. Ze was al een week weg. Het kan ook gewoon zijn dat dit een (oude) kat is met slechte eetlust die het vertikt om binnen te zitten.



Als het beestje zich op het voedsel stort kun je overwegen haar wat bij te voeren. Dit is echter wel link want je weet niet of ze helemaal gezond is. Als ze diabetes of blaasgruis heeft bijvoorbeeld, kun je haar zo erg ziek maken.



Een andere optie is dat je de dierenambulance voor haar belt, doet alsof je niet weet waar ze woont, zegt dat jij haar wel wil hebben als er niemand voor haar komt en kijkt of de buuf haar komt ophalen. Dit vind ik echter alleen gerechtvaardigd als je je écht heel veel zorgen maakt om het beestje.
Dierenbescherming bellen?



Ik zou ook neigen tot meenemen hoor, maar met een kwaaie buuv heb je natuurlijk wel een probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 18 september 2016 @ 23:01:

Je kunt die kat niet zomaar meenemen. Wat een gekkigheid. Is haar wel eens iets te eten aangeboden? Ik ben tegen het voeren van andermans dier, maar wellicht heeft het katje helemaal geen trek. Dat kun je even testen met iets wat katten niet perse lekker vinden. Voorbeeld: Ik heb ooit een kat meegenomen nadat ze een droge broodkorst verorberde (ik had niks anders bij me en ze mauwde zo). Diezelfde avond kwam haar intens blije baas haar ophalen. Ze was al een week weg. Het kan ook gewoon zijn dat dit een (oude) kat is met slechte eetlust die het vertikt om binnen te zitten.



Als het beestje zich op het voedsel stort kun je overwegen haar wat bij te voeren. Dit is echter wel link want je weet niet of ze helemaal gezond is. Als ze diabetes of blaasgruis heeft bijvoorbeeld, kun je haar zo erg ziek maken.



Een andere optie is dat je de dierenambulance voor haar belt, doet alsof je niet weet waar ze woont, zegt dat jij haar wel wil hebben als er niemand voor haar komt en kijkt of de buuf haar komt ophalen. Dit vind ik echter alleen gerechtvaardigd als je je écht heel veel zorgen maakt om het beestje.Zomaar meenemen vond ik ook een beetje vreemd. Moet er niet aan denken dat iemand dat bij mijn kat zou doen maargoed. Dat laatste kan ik nog wel doen maar dan komt ze toch eerst in t asiel voor twee weken en dan kan ik haar tegen betaling weer meenemen mocht die kwaaie buurvrouw niet komen... heb daar niet zulke goeie ervaringen mee helaas..( heb ik een x eerder gehad met een gewonde poes die ik had gevonden. Moest gesteriliseerd worden en kreeg nierfalen door de narcose en bleek achteraf al geholpen te zijn zeiden ze)
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 18 september 2016 @ 23:01:

Dierenbescherming bellen?



Ik zou ook neigen tot meenemen hoor, maar met een kwaaie buuv heb je natuurlijk wel een probleem.Tsja het is gelukkig niet mijn buurvrouw. Dus zolang ze niet weet dat ik haar kat mee heb genomen..
Nou ja, ik heb een buitenkater (uit het asiel) die eigenlijk 's zomers alleen maar binnenkomt om te eten en dan weer verdwijnt (soms dágen) en dan er ook uitziet alsof ie niet te eten krijgt.



Ik zou het bijzonder lullig vinden als iemand hem meenam omdat ze dachten dat er niet goed voor gezorgd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn katten is ook vrij mager en mensen zouden kunnen denken dat hij er verwaarloosd uit ziet.

Op zijn achttiende vind ik dat echter geen schande dat hij er niet meer als een jonge god uit ziet.

Hij wordt prima verzorgd en eet als een bootwerker. Zou wel aanvallen als je hem iets te eten geeft want dat doet ie nu eenmaal. Want hij eet als een bootwerker dus.



Ter illustratie dat je niet altijd iets kunt zeggen over hoe een kat verzorgd wordt op basis van uiterlijke kenmerken.



Mijn andere kat loopt ook vaak uren en uren aan een stuk buiten. Omheind, dat wel, dus mensen zien het niet. Maar ook dat zou zielig kunnen zijn blijkbaar, veel buiten zijn?

Laat de mijne soms naar buiten en moet dan 6 uur later smeken of ie alsjeblieft binnen komt omdat ik echt echt weg moet.

Ook niet direct een verwaarloosde kat, mijn katten zijn rot verwend.



Op basis van wat jij ziet kun je gewoon niet zoveel conclusies trekken.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn kat is ook altijd buiten komt alleen even terug om te eten en gaat dan weer.. ziet er wel goed gevoed uit. Maar moet er ook echt niet aan denken dat iemand hem zomaar mee zou nemen.



Maar het zijn verschillende mensen uit dezelfde straat die vinden dat het beestje verwaarloosd word. Er zijn ook nog een paar honden in huis die nooit buiten zouden komen en bijna altijd alleen thuis zijn. Het huis is ook heel kaal en onverzorgd.



Mijn oma is veel thuis en de buren ernaast zijn ook met pensioen en veel thuis dus zouden het wel weten als de buurvrouw netjes haar rondjes zou lopen met de honden en wanneer de kat binnen of buiten is. Beestje is namelijk altijd op de stoep of het grasveld voor de huizen te vinden..
Dan zou ik de dierenbescherming bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 18 september 2016 @ 23:14:

Een van mijn katten is ook vrij mager en mensen zouden kunnen denken dat hij er verwaarloosd uit ziet.

Op zijn achttiende vind ik dat echter geen schande dat hij er niet meer als een jonge god uit ziet.

Hij wordt prima verzorgd en eet als een bootwerker. Zou wel aanvallen als je hem iets te eten geeft want dat doet ie nu eenmaal. Want hij eet als een bootwerker dus.



Ter illustratie dat je niet altijd iets kunt zeggen over hoe een kat verzorgd wordt op basis van uiterlijke kenmerken.



Mijn andere kat loopt ook vaak uren en uren aan een stuk buiten. Omheind, dat wel, dus mensen zien het niet. Maar ook dat zou zielig kunnen zijn blijkbaar, veel buiten zijn?

Laat de mijne soms naar buiten en moet dan 6 uur later smeken of ie alsjeblieft binnen komt omdat ik echt echt weg moet.

Ook niet direct een verwaarloosde kat, mijn katten zijn rot verwend.



Op basis van wat jij ziet kun je gewoon niet zoveel conclusies trekken.Mooie leeftijd! Maar jou kat kan wel altijd naar binnen als ik het goed begrijp.. deze kat mag/kan eigenlijk nooit naar binnen...
Heel naar, die ervaring met de gewonde poes, maar je bent nu wel enorm aan het generaliseren. Daarnaast is het vette pech dat poes nierfalen kreeg. Niet iets wat ze haar expres hebben aangedaan.



Ook vind ik moeten betalen voor poes na 2 weken asiel heel normaal. Geen reden om niet eerst het asiel te bellen en buuf de kans te geven de kat op te halen.



Als je het asiel belt en ze halen haar op dan krijgt ze een health check. Als het beestje iets mankeert en buuf komt haar halen dan krijgt ze dat te horen. Komt buuf haar niet halen heeft ze kans op een nieuwe baas die haar wel koestert.
quote:Stokstaartje123 schreef op 18 september 2016 @ 23:20:

[...]





Mooie leeftijd! Maar jou kat kan wel altijd naar binnen als ik het goed begrijp.. deze kat mag/kan eigenlijk nooit naar binnen...Je weet niet of ze, een half uur nadat ze binnen is, weer zit te krabben en jammeren dat ze naar buiten wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 18 september 2016 @ 23:22:

Heel naar, die ervaring met de gewonde poes, maar je bent nu wel enorm aan het generaliseren. Daarnaast is het vette pech dat poes nierfalen kreeg. Niet iets wat ze haar expres hebben aangedaan.



Ook vind ik moeten betalen voor poes na 2 weken asiel heel normaal. Geen reden om niet eerst het asiel te bellen en buuf de kans te geven de kat op te halen.



Als je het asiel belt en ze halen haar op dan krijgt ze een health check. Als het beestje iets mankeert en buuf komt haar halen dan krijgt ze dat te horen. Komt buuf haar niet halen heeft ze kans op een nieuwe baas die haar wel koestert.Nee ik snap dat ze dat niet expres hebben gedaan en dat het gewoon vette pech was. Ik ga morgen wel even de dierenambulance bellen en misschien kunnen ze dan wel z'n bandje omdoen dat je hun moet bellen. En even controleren op een chip (lijkt mij als je ook maar een beetje om je beestje geeft wat zoveel buiten is dat ze dat wel moet hebben).
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je de dierenbescherming bellen!
Alle reacties Link kopieren
Bel 144
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 18 september 2016 @ 23:24:

[...]





Je weet niet of ze, een half uur nadat ze binnen is, weer zit te krabben en jammeren dat ze naar buiten wil.



Dat is waar maar ik denk niet dat katten het erg fijn vinden om in weer en wind buiten te zijn, mijne niet althans. Die komen altijd als een malle terug.



En daarbij vind in het ook een beetje apart dat de vrouw zo boos word als iemand er naar haar dieren vraagt.. het is niet echt een stabiel iemand...
Ik zou idd ook even bellen. Als ze zich echt zorgen maken om poes dan nemen ze haar wel mee. Doen ze niks, houd het dan deze herfst eventjes in de gaten. Indien de poes in weer en wind buiten loopt en afvalt/er slechter uit gaat zien, zou je kunnen overwegen haar een paar dagen in huis te nemen en opgeven als gevonden op amivedi.nl . Ook dan heeft buuf te kans haar op te halen. Mocht ze aan de deur komen zou ik wel even een vriendin vragen te doen alsof ze op jouw adres woont .



Succes! Fijn dat je je om poes bekommert.
Ik had ook met enige regelmaat zo'n lelijk armoedig scharminkel in de tuin. Af en toe voerde ik hem bij en als het weer echt slecht was sliep hij bij mij in een mandje in de schuur.



Het arme beestje bleek uiteindelijk al lang door mijn buurvrouw geadopteerd te zijn en een enorme drama king te zijn. Of ik hem alsjeblieft niet langer wilde voeren vroeg buuf, hij werd dik.



Nu nog, als je hem tegen komt denk je dat hij een zwerfkatje is. Maar eigenlijk is hij de baas over de hele buurt en heeft hij iedereen voor zich gewonnen.



Je weet niet hoe het zit.
Ik heb ooit een mager oud ding een nacht in huis genomen omdat hij er heel slecht uit zag en er een stuk bot uit zijn borstkas stak. De volgende dag kwam het asiel hem halen.



Bleek een kat te zijn van 22 die dezelfde dag nog door zijn baas werd opgehaald. Het bot was een oude verwonding, het beest wil PERSE naar buiten, ook snachts, weer of geen weer. Daarnaast weinig eetlust, hoge leeftijd en een schijthekel aan halsbandjes. Je begrijpt; dit gebeurde vaker . Baasje was niet boos gelukkig .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem meenemen

Maar alleen als ik echt zeker wist dat hij verwaarloost word.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 18 september 2016 @ 23:32:

Ik zou idd ook even bellen. Als ze zich echt zorgen maken om poes dan nemen ze haar wel mee. Doen ze niks, houd het dan deze herfst eventjes in de gaten. Indien de poes in weer en wind buiten loopt en afvalt/er slechter uit gaat zien, zou je kunnen overwegen haar een paar dagen in huis te nemen en opgeven als gevonden op amivedi.nl . Ook dan heeft buuf te kans haar op te halen. Mocht ze aan de deur komen zou ik wel even een vriendin vragen te doen alsof ze op jouw adres woont .



Succes! Fijn dat je je om poes bekommert.Ik ga morgen gelijk bellen! En anders ga k er maar eens heel lief naar vragen en of ik haar anders eventueel mag hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 18 september 2016 @ 23:40:

Ik heb ooit een mager oud ding een nacht in huis genomen omdat hij er heel slecht uit zag en er een stuk bot uit zijn borstkas stak. De volgende dag kwam het asiel hem halen.



Bleek een kat te zijn van 22 die dezelfde dag nog door zijn baas werd opgehaald. Het bot was een oude verwonding, het beest wil PERSE naar buiten, ook snachts, weer of geen weer. Daarnaast weinig eetlust, hoge leeftijd en een schijthekel aan halsbandjes. Je begrijpt; dit gebeurde vaker . Baasje was niet boos gelukkig .Hahaha ja mijne moet ook perse naar buiten anders gaat ie de hele dag voor de deur janken
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 18 september 2016 @ 23:14:

Een van mijn katten is ook vrij mager en mensen zouden kunnen denken dat hij er verwaarloosd uit ziet.

Op zijn achttiende vind ik dat echter geen schande dat hij er niet meer als een jonge god uit ziet.

Hij wordt prima verzorgd en eet als een bootwerker. Zou wel aanvallen als je hem iets te eten geeft want dat doet ie nu eenmaal. Want hij eet als een bootwerker dus.



Ter illustratie dat je niet altijd iets kunt zeggen over hoe een kat verzorgd wordt op basis van uiterlijke kenmerken.



Mijn andere kat loopt ook vaak uren en uren aan een stuk buiten. Omheind, dat wel, dus mensen zien het niet. Maar ook dat zou zielig kunnen zijn blijkbaar, veel buiten zijn?

Laat de mijne soms naar buiten en moet dan 6 uur later smeken of ie alsjeblieft binnen komt omdat ik echt echt weg moet.

Ook niet direct een verwaarloosde kat, mijn katten zijn rot verwend.



Op basis van wat jij ziet kun je gewoon niet zoveel conclusies trekken.
Wat zei de buurvrouw dan precies toen ze zo boos werd? Is er iets met die vrouw?



Als men daar allemaal zeker weet dat deze poes is verwaarloosd zou ik de poes meenemen. Je kunt vaak wel zien of een kat lijdt in elk geval.



Je kunt de poes dan ook nader bekijken en of ze geniet van het in huis zijn en voldoende te eten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 18 september 2016 @ 23:40:

Ik zou hem meenemen

Maar alleen als ik echt zeker wist dat hij verwaarloost word.Jaa de neiging heb ik ook... alleen vind ik ook dat k dat toch niet helemaal kan maken.. maar er zijn een heleboel mensen in de straat die zeggen dat alle beesten daar verwaarloosd worden. Geloof het zeker wel... en vriendlief zei dat ik de poes wel in huis mocht halen maar niet mocht stelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven