Verwaarloosde kat

18-09-2016 22:56 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren van mijn oma zit altijd buiten, krijgt geen aandacht van zijn baasje en te weinig eten. Dat laatste denk ik omdat het een heel klein mager beestje is. Nu hebben verschillende mensen uit de straat al een keer geprobeerd om met het baasje te praten maar ze word altijd gelijk heel boos en slaat dan de deur dicht. Dit gaat (blijkbaar) al een paar jaar zo... en nu de zomer toch echt wel voorbij is en t straks kouder word vind ik het wel heel erg sneu voor het katje..



Ik denk alleen dat een gesprek aanknopen of vragen of k de kat mag overnemen geen zin heeft ( want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint ) dus zei mijn oma dat het beste was om het beestje dan maar gewoon mee te nemen....



Wat moet ik nou doen. Het is trouwens een onwijs lief beestje en ik kan haar makkelijk in huis nemen om voor haar te zorgen.
Zet af en toe wat eten buiten bij jou voor de deur...langzamerhand krijg je een band met die kat. Voor je het weet is hij van jou. Zo jheb ik het gedaan met een kat die door een buurman werd verwaarloosd. Die kat zat ook altijd buiten en kreeg weinig te eten.
Oh is van de buren van je oma, las ik overheen.
Dan zou ik hem meenemen denk ik. Maar dan kan het wel eens zo zijn dat die buurvrouw gewoon weer een nieuwe neemt.
Ik heb twee oude en ziekelijke katten die er niet meer uitzien. Toch verwacht ik niet dat ze meegenomen worden omdat ze niet bij weer en wind buiten zijn, niet om aandacht hengelen om naar binnen te mogen bij anderen en niet op zoek zijn naar warmte of eten. Dat zijn zo van die signalen wat dan bekend zal zijn in de buurt. Zo'n kat loopt letterlijk met zijn ziel onder de arm ( poot). Dat zie je aan ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 18 september 2016 @ 23:45:

Wat zei de buurvrouw dan precies toen ze zo boos werd? Is er iets met die vrouw?



Als men daar allemaal zeker weet dat deze poes is verwaarloosd zou ik de poes meenemen. Je kunt vaak wel zien of een kat lijdt in elk geval.



Je kunt de poes dan ook nader bekijken en of ze geniet van het in huis zijn en voldoende te eten hebben.



Dat ze met rust gelaten wilde worden en dat mensen zich er niet mee moesten bemoeien ( half schreeuwend) en toen smeet ze de deur dicht.. nou hebben de andere buren van mijn oma ook een keer geprobeerd met haar te praten en werden voor rotte vis uitgemaakt. Het is dus niet echt een vriendelijk type. Als ik bij mijn oma kom ( meerdere keren per week ) ga k altijd even naar de poes toe en even aaien. Had haar laatst een paar kattensnoepjes gegeven die k had gekocht voor mijn kat en die at ze gulzig op maar dat doen alle katten volgens mij.



Ze glimt niet zo als mijn kat dat doet en keek ook een beetje zielig. Als ik naar binnen kijk in dat huis zie k twee zielig kijkende hondjes op de bank en verder is het een kil en leeg huis. Heb nog nooit gezien dat er iemand thuis was..



Mijn gevoel zegt dat ik dit beestje echt moet helpen, en de honden natuurlijk ook alleen die kan ik echt niet in huis nemen.
quote:Stokstaartje123 schreef op 18 september 2016 @ 23:47:

[...]





Jaa de neiging heb ik ook... alleen vind ik ook dat k dat toch niet helemaal kan maken.. maar er zijn een heleboel mensen in de straat die zeggen dat alle beesten daar verwaarloosd worden. Geloof het zeker wel... en vriendlief zei dat ik de poes wel in huis mocht halen maar niet mocht stelen Alle dieren? Dan dierenpolitie inschakelen. Dan is het iets dat stelselmatig gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 18 september 2016 @ 23:50:

Zet af en toe wat eten buiten bij jou voor de deur...langzamerhand krijg je een band met die kat. Voor je het weet is hij van jou. Zo jheb ik het gedaan met een kat die door een buurman werd verwaarloosd. Die kat zat ook altijd buiten en kreeg weinig te eten.Als ik roep komt ze al gelijk aanrennen en knuffelen. Het is echt een schat van een beestje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Stokstaartje123 schreef op 18 september 2016 @ 23:47:

[...]





Jaa de neiging heb ik ook... alleen vind ik ook dat k dat toch niet helemaal kan maken.. maar er zijn een heleboel mensen in de straat die zeggen dat alle beesten daar verwaarloosd worden. Geloof het zeker wel... en vriendlief zei dat ik de poes wel in huis mocht halen maar niet mocht stelen



Als een dier echt verwaarloost word dan maakt mij dat echt niet uit. Die mensen zijn geen dieren waard en ik kan niet toekijken. En dierenbescherming is gewoon een lachertje hier in nederland. Heb weleens gebeld voor een hond maar ze deden niks.



Maar je kan het altijd eerst vragen natuurlijk. Maar er zitten meedere dieren daar? las al dat er twee hondjes zijn.

Zijn die ook mager?
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 18 september 2016 @ 23:51:

Dan zou ik hem meenemen denk ik. Maar dan kan het wel eens zo zijn dat die buurvrouw gewoon weer een nieuwe neemt.Ja naja dat zien we dan wel weer. Kan ik altijd nog een paar meldingen maken bij de dierenpolitie of zoiets
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 18 september 2016 @ 23:55:

[...]

Alle dieren? Dan dierenpolitie inschakelen. Dan is het iets dat stelselmatig gebeurt.Ja er wonen ook nog twee honden.
Ik ben er uit. Ik zou de poes meenemen zonder te vragen want dan zegt ze toch nee en voor die honden zou ik 114 bellen. Over de kat moet je het dan niet hebben, die zit dan lekker bij jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 18 september 2016 @ 23:58:

Ik ben er uit. Ik zou de poes meenemen zonder te vragen want dan zegt ze toch nee en voor die honden zou ik 114 bellen. Over de kat moet je het dan niet hebben, die zit dan lekker bij jou.Zou ik ook doen
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 18 september 2016 @ 23:56:

[...]





Als een dier echt verwaarloost word dan maakt mij dat echt niet uit. Die mensen zijn geen dieren waard en ik kan niet toekijken. En dierenbescherming is gewoon een lachertje hier in nederland. Heb weleens gebeld voor een hond maar ze deden niks.



Maar je kan het altijd eerst vragen natuurlijk. Maar er zitten meedere dieren daar?Ja die kat zit dan altijd buiten en er zitten nog twee honden binnen die bijna nooit buiten komen.. maar het is natuurlijk wel een beetje opvallend als ik eerste bij haar aanbel en dan zal ze waarscheinlijk wel weer helemaal uit haar plaat gaan. En dan een paar dagen later is de kat opeens weg...
Alle reacties Link kopieren
quote:Stokstaartje123 schreef op 18 september 2016 @ 23:31:

[...]





Dat is waar maar ik denk niet dat katten het erg fijn vinden om in weer en wind buiten te zijn, mijne niet althans. Die komen altijd als een malle terug.



En daarbij vind in het ook een beetje apart dat de vrouw zo boos word als iemand er naar haar dieren vraagt.. het is niet echt een stabiel iemand...

Mijn kat dus wel, die is altijd buiten, in weer en wind. Eet goed, maar is niet de dikste. Ze is ooit meegenomen naar de dierenarts door mensen die haar regelmatig buiten zagen zwerven en zich zorgen maakten. Ze had toen ook een lelijke wond door een vlooienallergie (is goed geheeld hoor). Vanuit die mensen gezien snap ik heel goed dat ze haar meenamen. Kat is gechipt gelukkig, dus wij waren snel gevonden.

Dat kan je dus ook nog doen: beestje meenemen naar de dierenarts. Of dierenambulance bellen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Niet aanbellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 00:00:

[...]





Ja die kat zit dan altijd buiten en er zitten nog twee honden binnen die bijna nooit buiten komen.. maar het is natuurlijk wel een beetje opvallend als ik eerste bij haar aanbel en dan zal ze waarscheinlijk wel weer helemaal uit haar plaat gaan. En dan een paar dagen later is de kat opeens weg...Ja idd,daarom zou ik hem gewoon meenemen. Vandaag nog
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 18 september 2016 @ 23:56:

[...]





Als een dier echt verwaarloost word dan maakt mij dat echt niet uit. Die mensen zijn geen dieren waard en ik kan niet toekijken. En dierenbescherming is gewoon een lachertje hier in nederland. Heb weleens gebeld voor een hond maar ze deden niks.



Maar je kan het altijd eerst vragen natuurlijk. Maar er zitten meedere dieren daar? las al dat er twee hondjes zijn.

Zijn die ook mager?Volgens mij valt het nog wel mee met de hondjes maar kan het nooit zo heel goed zien. Ze blijven op de bank blaffen als je voor t raam staan. Bankstel staat achterin de woonkamer en de vitrage is altijd dicht dus heb niet zo heel scherp zicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 18 september 2016 @ 23:58:

Ik ben er uit. Ik zou de poes meenemen zonder te vragen want dan zegt ze toch nee en voor die honden zou ik 114 bellen. Over de kat moet je het dan niet hebben, die zit dan lekker bij jou.Ja misschien wel t slimste. Alleen dan moet k vriendlief nog overtuigen want hij vindt dat ik het echt niet kan maken om zomaar die kat mee te nemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 19 september 2016 @ 00:03:

[...]





Ja idd,daarom zou ik hem gewoon meenemen. Vandaag nog Dat gaat helaas niet lukken. Heb een kleintje op bed liggen. Morgen word t op ze vroegst dan
Alle reacties Link kopieren
quote:mano28 schreef op 18 september 2016 @ 23:56:

[...]





Als een dier echt verwaarloost word dan maakt mij dat echt niet uit. Die mensen zijn geen dieren waard en ik kan niet toekijken. En dierenbescherming is gewoon een lachertje hier in nederland. Heb weleens gebeld voor een hond maar ze deden niks.



Maar je kan het altijd eerst vragen natuurlijk. Maar er zitten meedere dieren daar? las al dat er twee hondjes zijn.

Zijn die ook mager?Heb ook eens gebeld, er zat een blaffende hond buiten aan een ketting in de tuin van een vrijstaand huis dat al jaren leeg stond. Beest zag er weldoorvoed uit, toch gebeld, bleek het huis kort daarvoor gekraakt te zijn. Bewoners en dierenambulance vonden het geen enkel probleem dat ik gebeld had. Beter een melding teveel dan te weinig zei de vrouw van de ambulance.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:CenturyChild schreef op 19 september 2016 @ 00:02:

[...]



Mijn kat dus wel, die is altijd buiten, in weer en wind. Eet goed, maar is niet de dikste. Ze is ooit meegenomen naar de dierenarts door mensen die haar regelmatig buiten zagen zwerven en zich zorgen maakten. Ze had toen ook een lelijke wond door een vlooienallergie (is goed geheeld hoor). Vanuit die mensen gezien snap ik heel goed dat ze haar meenamen. Kat is gechipt gelukkig, dus wij waren snel gevonden.

Dat kan je dus ook nog doen: beestje meenemen naar de dierenarts. Of dierenambulance bellen.Jaa als ik haar meeneem dan ga k als eerst langs de dieren arts voor een algemene check en te controleren op een chip. en als ze die niet heeft krijgt ze er gelijk eentje met mijn adres gegevens
Alle reacties Link kopieren
Weet je, ik heb ooit een kat meegenomen. We hielpen een kennis verhuizen, de kat was van haar ex-huisgenoot en ernstig verwaarloosd. Kennis had er zelf geen ruimte voor. Huis was één grote kattenbak, kat extreem mager. Was niet gechipt. Beestje bleek een ontstoken kies te hebben waardoor ze geen harde brokken kon eten. Wat liefde, antibiotica en zacht voer hebben haar er bovenop geholpen. Nooit spijt van gehad dat we haar zo meegenomen hebben.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 00:04:

[...]





Dat gaat helaas niet lukken. Heb een kleintje op bed liggen. Morgen word t op ze vroegst danOok goed
quote:Stokstaartje123 schreef op 19 september 2016 @ 00:04:

[...]





Ja misschien wel t slimste. Alleen dan moet k vriendlief nog overtuigen want hij vindt dat ik het echt niet kan maken om zomaar die kat mee te nemen...Je kan een compromis aangaan doordat je afspreekt het in de gaten te houden of buurvrouw van oma gaat flyeren, poes als vermist gaat opgeven of hartverscheurend gaat zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:CenturyChild schreef op 19 september 2016 @ 00:09:

Weet je, ik heb ooit een kat meegenomen. We hielpen een kennis verhuizen, de kat was van haar ex-huisgenoot en ernstig verwaarloosd. Kennis had er zelf geen ruimte voor. Huis was één grote kattenbak, kat extreem mager. Was niet gechipt. Beestje bleek een ontstoken kies te hebben waardoor ze geen harde brokken kon eten. Wat liefde, antibiotica en zacht voer hebben haar er bovenop geholpen. Nooit spijt van gehad dat we haar zo meegenomen hebben.Aaahhh lief!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven