Visite die willen blijven eten.

13-11-2014 20:49 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Als ik niets in huis heb, ga ik uit eten. Of ik haal iets.

Als iemand onverwachts langs komt en blijft eten, verwacht die nooit een uitgebreid diner.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Meestal heb ik wel genoeg in huis om iets in elkaar te draaien, en anders gaan we eerst gezellig met zijn allen boodschappen doen of ik bel een shoarmaboer.
Alle reacties Link kopieren
Ligt een beetje aan de situatie. Blijft er door de week een vriendje van de kinderen eten, dan maken we gewoon genoeg van wat we hebben. Zijn we in het weekend aan het borrelen met vrienden oid, en ze blijven eten, dan bestellen we meestal wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 13 november 2014 @ 20:50:

Als iemand onverwachts langs komt en blijft eten, verwacht die nooit een uitgebreid diner.Precies. Iedereen mag altijd mee-eten, ik heb de basis op voorraad en voor de rest loop ik even naar de winkel.
Da's toch geen probleem?



Even wat brood afbakken, smeersels erbij, blik olijven. En veeeel wijn.
Ik heb altijd wel ergens een voorraad van. Ligt er ook aan hoeveel mensen er meer mee willen eten. Gat het om 1 persoon, dan schil ik nog wel aardappelen bij en trek ik eventueel nog een blik groenten over, vlees delen we dan wel. Zijn het er meer, dan ga ik of nog snel naar de supermarkt of ik haal wat te eten.
Alle reacties Link kopieren
Dat komt bij ons eigenlijk niet voor. En als wel, kan diegene gewoon blijven eten.

En het komt overigens niet vaak voor, omdat we weinig vrienden in onze huidige woonplaats hebben die opeens langs zouden komen.
Alle reacties Link kopieren
Flanzen.



En anders rijden we naar de Chinees ofzo.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi gewoon wat water bij de soep.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Frituurpan kan altijd aan en patat en snacks zijn er altijd. Voor 1 of 2 personen meer koken kan ook eigenlijk altijd wel, al zal dan niet iedereen hetzelfde vlees krijgen bijv.
Ik heb altijd pastasaus in de vriezer dus een grote pan pasta met saus is zo gemaakt, maar meestal kan ik van wat ik heb ook wel een grotere maaltijd maken.

Nu gebeurt het nog wel eens dat mijn schoonouders mee eten als ze langs komen en ze leuk aan het spelen zijn met onze zoon.
Alle reacties Link kopieren
Rijst, spaghetti, macaroni, gehakt, kip, saus en kruiden heb ik altijd wel in huis dus het moet wel heel gek lopen wanneer ik niets op tafel kan toveren.



Enige dat ik nooit in huis heb is alcoholhoudende drank.



Zou niet voor het eerst zijn dat ik plots met zijn 6-en zat te eten i.p.v. alleen of met 2-en.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Afhaal!

Of gewoon allerlei hapjes bij elkaar schrapen uit de koelkast en keukenkasten.

Lekker broodje, olijfjes, tapenade, bruchetta, ailoli enz..
Bij m'n ouders hadden we dat vaak 1 of 2 keer per week. Doordat de familie en vrienden van m'n ouders vaak veel kinderen hebben, was dat dan een groot gezelschap. Dan werd er Chinees of friet gehaald.



Bij mij is visite vaak al heel erg spontaan en ik ga er bij iedereen altijd vanuit dat ze blijven eten. En dan halen we meestal samen boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd lekkere tapas dingetjes in huis. En daarbij genoeg om snel iets erbij te maken. Hele grote gezinnen komen hier niet onverwachts dus het zou meer zijn dat er wat meiden gezellig blijven hangen, normaal blijf ik met veuls te veel achter omdat ik nooit kan kiezen wat ik voor ze zal maken aan hapjes, met het gevolg dat ik het prettig zou vinden als ze blijven eten .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd wel een zak doppertjes, spekjes en een boel pasta in huis en tomaten uit blik voor pastasaus. Of hartige taartdeeg en eieren voor een ovenschotel met wat groenten en lekker veel kruiden. Stuk kaas erover raspen, heerlijk eten. En als ik echt niets heb, is er altijd nog thuisbezorgd...
Mijn vriend kookt altijd en dat is heel fijn. Behalve dan hierom. Hollandse kniert. En weigert rekening te houden met mensen die geen varkensvlees oid eten of vergeet het.

Dus dan halen we maar weer terwijl we de rest van de tijd zelf allemaal lekkere dingen eten. Ik vind dat je dat met je gasten moet delen (zelfs opscheppen) maar hij vind dat lastig ofzo. Als ik dan ineens ga koken ergert hij zich er weer aan.

Zelfde met koffie: hij wilde serieus zijn Senseo voor de verjaardagen bewaren ipv zijn dure koffieding met bonenmaler enzo.

Enigste minpuntje.
Ik ga er vanuit dat mensen die op bezoek komen en willen blijven eten, dat er dan wel vooraf 'n afspraak is gemaakt zodat ik ook idd wat in huis heb. Als ik geen bezoek verwacht heb ik soms niets in huis. Als ik niet aan 't lijnen ben, ligt er altijd nog wel iets te snacken in de vriezer, maar als ik in 'n wat striktere periode zit, dan haal ik echt alleen maar normaal eten en dan ook nog in kleine hoeveelheden, dus niet toereikend voor mee-eters.
Alle reacties Link kopieren
Haha, haakje, hij kookt dus altijd luxe, behálve als er gasten komen? Dat is echt omgekeerde wereld
Alle reacties Link kopieren
Ach de winkels zijn tot 20.00 uur open dus als ik onverwachte eters heb dan regelen we wel wat. Geen probleem.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wijn heb ik dan weer wel standaard in huis: een wijnrek vol!
Vanavond nog gebeurt, onverwacht ipv met twee volwassenen en twee kinderen, met vijf volwassenen en twee kinderen gegeten.



Gehakt uit de diepvries gehaald en een grote pan pasta gemaakt. En ik maak minimaal twee keer per week een grote pan soep om meerdere dagen vooraf de maaltijd van te eten, dus die is nu in twee dagen op ipv drie dagen. Toetjes heb ik niet altijd extra, maar een doos ijsjes in de vriezer altijd wel.



En afgelopen zondag aten mijn schoonouders onverwacht mee, geen probleem!



Ik vind het heerlijk juist, hele tafel vol met mensen. Het enige nadeel is dat we hier in het dorp geen supermarkt hebben, dus ik niet zomaar wat bij kan gaan halen, maar ik zorg altijd dat ik een goede voorraad houdbaar en diepvries heb, iedereen mag hier van mij mee-eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 november 2014 @ 21:14:

Ik ga er vanuit dat mensen die op bezoek komen en willen blijven eten, dat er dan wel vooraf 'n afspraak is gemaakt zodat ik ook idd wat in huis heb. Als ik geen bezoek verwacht heb ik soms niets in huis. Als ik niet aan 't lijnen ben, ligt er altijd nog wel iets te snacken in de vriezer, maar als ik in 'n wat striktere periode zit, dan haal ik echt alleen maar normaal eten en dan ook nog in kleine hoeveelheden, dus niet toereikend voor mee-eters.Dan maak je toch wat extra 'gewoon' eten voor ze en dan haal je zelf de volgende dag extra? Wat ongastvrij klinkt dit.
Alle reacties Link kopieren
Wijn is ook belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven