Visite die willen blijven eten.

13-11-2014 20:49 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:lionlily schreef op 13 november 2014 @ 21:18:

[...]





Dan maak je toch wat extra 'gewoon' eten voor ze en dan haal je zelf de volgende dag extra? Wat ongastvrij klinkt dit.

ehhh hoezo ongastvrij? iemand die met mij afspreekt dat ie komt eten krijgt 'n luxe visje met krieltjes bijv, maar als ik niemand verwacht haal ik voor mijzelf alleen 1 visje zonder aardappels en is er verder dus ook niets in huis. Ik eet geen pasta of rijst, dus dat heb ik ook niet in huis. Soms ook nauwelijks brood. Een gekookt of gebakken ei kan ik overigens wel altijd maken, want dat heb ik altijd in huis.



Je kunt van 1 stukje vis of vlees niet een maaltijd voor meerdere personen koken tenslotte.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je nooit voor meer dan een dag in huis dan? (dat had ik er niet uitgehaald, sorry)
quote:lionlily schreef op 13 november 2014 @ 21:15:

Haha, haakje, hij kookt dus altijd luxe, behálve als er gasten komen? Dat is echt omgekeerde wereld



Dan slaat hij in een soort stress en dan gaan er maar weer naar de Chinees.

Hij had een keer lekkere kip gemaakt en toen kwamen er mensen aanwaaien. Hij vond de kip mislukt en gaf iedereen heel gierig een beetje en borg de rest weer op .

Iedereen maar hinten dat het zo lekker was, ik het weer uit de koelkast halen, hij het er weer in stoppen en op een gegeven moment meer salade maken omdat men maar bleef hinten dat ze nog wel wat lustten... En hoe meliger we werden hoe zenuwachtiger hij werd.

Ach, als dat het ergste is

Zij moeder is ook zo, die wordt ook bozig over onverwachte eters uit een soort zenuwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel in dat geval gewoon iets, lekker makkelijk ook
quote:lionlily schreef op 13 november 2014 @ 21:22:

Maar heb je nooit voor meer dan een dag in huis dan? (dat had ik er niet uitgehaald, sorry)Meestal niet nee. Ik beslis graag op de dag zelf wat ik wil eten en dan haal ik 'n 1 persoons portie, want wil niet 2 dagen het zelfde moeten eten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met zeven man thuis dus meestal is er wel genoeg voor een extra eter. (Schoon)ouders stellen meestal voor wat te bestellen op hun kosten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Met een gezin met 3 kinderen is er ook altijd meer in huis dan als je alleen bent. Dan is onverwacht mee eten niet zo'n probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 november 2014 @ 21:25:

[...]



Meestal niet nee. Ik beslis graag op de dag zelf wat ik wil eten en dan haal ik 'n 1 persoons portie, want wil niet 2 dagen het zelfde moeten eten.Dan begrijp ik het beter. Vind je dat niet veel moeite? Ik vind het zo lekker om niet naar de winkel te hoeven elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Maar als je als mee-eter onverwachts langskomt, verwacht je ook geen uitgebreide maaltijd toch? Ik zou een tosti bij wijze van ook prima vinden.
quote:lionlily schreef op 13 november 2014 @ 21:27:

[...]





Dan begrijp ik het beter. Vind je dat niet veel moeite? Ik vind het zo lekker om niet naar de winkel te hoeven elke dag!Vind het juist wel leuk, me laten inspireren door wat ik zie en dan wellicht toch met wat anders thuiskomen dan ik 's ochtends bijv. in gedachten had.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 november 2014 @ 21:31:

[...]



Vind het juist wel leuk, me laten inspireren door wat ik zie en dan wellicht toch met wat anders thuiskomen dan ik 's ochtends bijv. in gedachten had.Zit wat in
Alle reacties Link kopieren
Als mensen bij mij komen aanwaaien ga ik er altijd vanuit dat ze blijven eten, gezellig toch? Gooi gewoon van alles op tafel. Een pan pasta of nasi is zo gebeurd toch? Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met " ik weet niet wat ik er mee aan moet". Zo moeilijk is toch niet om iemand wat voor te schuiven?

Oude vriend van mijn vriend kon altijd zo zitten hinten als we daar op bezoek kwamen. Tegen "etenstijd" ons de deur uit lullen zeg maar, die vriendschap duurde niet lang haha!
Een uitsmijter kaas heb ik wel voor de liefhebbers, want eieren en kaas heb ik altijd in huis. En met 'n beetje mazzel ook brood in de vriezer...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan mensen die zomaar verwachten dat ze kunnen blijven eten omdat ze toevallig langskomen. Ben er dan ook meestal niet op voorbereid. Als we eters krijgen, en dat is regelmatig, dan is dat op uitnodiging. Ik kook heel graag voor andere mensen, maar graag wel op afspraak, dan pak ik ook goed uit. Door de weeks vind ik het fijn als ik gewoon met ons gezin samen kan eten, dat is voor ons echt een rustmoment op de dag dat we even allemaal samen zijn. Onaangekondigd bezoek hoef ik op zo'n moment dus ook niet.
quote:understatement schreef op 13 november 2014 @ 21:30:

Maar als je als mee-eter onverwachts langskomt, verwacht je ook geen uitgebreide maaltijd toch? Ik zou een tosti bij wijze van ook prima vinden.



Dat vind ik ook! Ik ken iemand bij wie ik altijd zelf eten meeneem voor beiden, diegene kan het zelf niet betalen om afhaal te eten en ik was de tosti's zat



Gaat om gezelligheid en bijkletsen. Ken ook iemand die zz nogal een geweldige kok vindt en dan krijg je om 21 u eens wat. Geen wonder dat iedereen dat een geweldige kok vindt, je bent halfgek van de trek voordat je wat krijgt haha
Alle reacties Link kopieren
ik kook standaard voor 3 of 4 personen omdat ik het restje meeneem naar mijn werk de volgende dag(en). Dus als er 1 of 2 mesen onverwacht langskomen heb ik de volgende dag geen lunch en ga ik wel naar de kantine. Maar meestal is het meer een gezamelijk spontaan idee en maken we met z'n allen iets van dingen uit de koelkast of we halen wat.

Desnoods eten we 'tapas'.
quote:Een pan pasta of nasi is zo gebeurd toch?

Moet je dat wel zelf eten/in huis hebben. Ik heb dat dus nooit in huis.

Trouwens idd met die openingstijden tot 20 uur, kun je altijd nog wat halen, of gewoon om friet/chinees gaan.
Wij wonen tegenover een supermarkt én een snackbar. Dus even wat extra's erbij halen is zo gedaan en als het om vrienden van m'n vriend gaat wordt het vaak snackbar, want die bij ons staat bij hun bekend om z'n hamburgers, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 november 2014 @ 21:37:

[...]



Moet je dat wel zelf eten/in huis hebben. Ik heb dat dus nooit in huis.

Trouwens idd met die openingstijden tot 20 uur, kun je altijd nog wat halen, of gewoon om friet/chinees gaan.Ja ik heb ook wel makkelijk kletsen, woon midden in de stad boven een albert heijn die tot 10 uur open is haha. Wat extra's is zo dus gehaald
Je kunt toch heel makkelijk iets afhalen of laten bezorgen.
Meestal, met de inhoud van de kelder/koelkast/diepvries kan ik wel iets extra's maken. Soep vooraf doet ook altijd wonderen, afbak broodje erbij als de rest net wat karig zou worden. Op minder dan vijf minuten zit hier een supermarkt dus iets bijhalen is ook nooit een probleem.



Mijn ouders eten vaak onverwacht mee, die wonen om de hoek en dan graaien we daar ook even door de koel- of voorraadkast. En creatief zijn helpt, kip in stukjes, deelt gemakkelijker dan 5 kipfilets met zijn zevenen.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand bij mij langskomt (of meerdere mensen) ga ik niet zomaar iets afhalen of laten bezorgen, want daar heb ik helemaal geen geld voor. Dus ze mogen mee-eten met wat we hebben (dan eten vriend en ik dus gewoon wat minder) of ze mogen een boterham.



Boodschappen doe ik ivm werk alleen in het weekend en ik heb waarschijnlijk weinig zin om na een lange dag nog naar de supermarkt te gaan omdat sjakie zo nodig bij mij wil eten.
Bezorgen doen ze hier in the outback niet



Overigens ben ik blij dat we hier van de afspraken zijn, dus mensen bellen/appen om te vragen of 't uitkomt dat ze langskomen ipv onverwacht voor de deur te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ah is tot 22.00 uur open. Turk tot 21.00 en dan nog alle afhaal- en bestelboeren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik woon in een stad met supermarkten die lang open zijn en véél keuze in afhaal, dus als er niet genoeg is, kan er altijd gehaald worden. Verder hebben we de vriezer vaak vol en een standaard voorraad pasta, rijst etc. dus er valt altijd wel iets in elkaar te flansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven