Visite die willen blijven eten.

13-11-2014 20:49 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:sandt2.0 schreef op 14 november 2014 @ 07:53:

[...]





Als mensen hier rond etenstijd zijn, dan stel ik altijd vrij snel de vraag of ze blijven eten. Lastig vind ik dan als ze niet blijven eten, maar ook niet weg gaan. Zeker door de weeks als er 's avonds ook nog van alles op de planning staat. Hoewel, tegen woordig ga ik dan gewoon mijn ding doen. Dan schijft het bezoek maar aan tafel zónder iets te eten. Of ik stuur ze gewoon weg. Voorheen moesten vriendjes van de kinderen altijd om vijf uur thuis zijn, tgenwoordig (groep 8) op etenstijd. Prima, maar als onze etenstijd half zes is en vriendjes etenstijd half zeven, dan wachten ze dat uur maar thuis!



HEEL herkenbaar!! Mijn schoonouders komen vaak tegen half 5 (op zondag) een bakkie doen. Dan sta ik vaak al in de keuken en roep ik 'eet gezellig mee'. Meestal willen ze dat niet. Of na veel vijven en zessen toch wel. Een soort omgekeerd ongastvrij, want inderdaad, als ze echt echt echt niet mee blijven eten, zijn ze voor zes uur niet weg. Waarna kind stuiterend aan de tafel zit…



In mijn hoofd ben ik wel heel gastvrij en in het weekend/op vrije dagen kan ik daar ook wel naar leven, maar op dagen dat ik moet werken (en ik zorg 5 van de 7 dagen voor het eten) vind ik het niet zo'n pretje, aangezien ik standaard voor twee dagen kook, zodat ik op werkdagen het eten zo in de magnetron/oven kan zetten. Als er dan mensen blijven eten, hebben we een of twee dagen later dus geen eten en moet ik dat na mijn werk nog regelen. Vind ik niet fijn met twee kleintjes.



Afhalen vind ik ook wel erg makkelijk geroepen door iedereen hier. Volgens mij kun je dat alleen doen als het óf echt zeldzaam is dat je onverwachte eters hebt óf als je geld zat hebt. Anders zou ik niet weten hoe ik dat moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dan haal je een patatje op die dag dat je geen eten hebt. Kost niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 14 november 2014 @ 12:30:

[...]





Als jij aan tafel net zo sympathiek bent als op je werk, ga ik nog liever naar de frietboer om de hoek.luister, het is eigelijk heel simpel, doe normaal tegen mij en ik doe normaal terug, me bazin doet dat niet.
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
quote:tantetilly schreef op 14 november 2014 @ 08:39:

Eigenlijk heb ik qua maaltijden altijd alles alleen berekend voor ons vieren. Omdat ik het zonde vind om restanten weg te gooien en we niet van kliekjes houden. Dus als er ineens onverwachts visite blijft eten dan rij ik snel wel even naar de supermarkt.Als je zo precies afmeet wat eet je dan als er een bord valt, iets aanbrand etc? Ongeluk zit toch in een klein hoekje.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 14 november 2014 @ 10:14:

Ik doe één keer per week boodschappen en ik koop gepast voor wat we gaan eten. We zijn met z'n tweeën, dus dat is niet veel. Als er twee mensen blijven eten, moet ik dus twee keer zoveel koken en dat heb ik niet standaard in huis. Soep uit blik eet ik bijna nooit (en anders zijn het kleine eenpersoonsblikjes), net als potten saus of ander kant en klaar eten. Eten halen zou kunnen, maar dat zet ik mijn gasten liever niet voor. Ik kan best aardig koken en dan zitten ze op de saté van de Chinees te kauwen, terwijl ik het zelf veel beter kan.



Gelukkig krijg ik nooit onverwacht eters, mensen laten het van tevoren weten want ze weten dat ze dan wat lekkers krijgen

En ook voor jou, hoe doe je dat dan als er iets misgaat met het eten? Echt geen blikje soep, vis of groente in huis? echt geen enkel lapje vlees in de vriezer?

Ik zou zo niet kunnen leven eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 14 november 2014 @ 11:51:

Ik heb ooit een poging gewaagd om een voorraadje soep uit blik, of potten groente, of knakworsten of wat dan ook op te bouwen.

Met dat soort voorraadjes gaat vriend heel vaak aan de haal als ie toch nog ergens een keer trek in heeft, dus dat doen we maar niet meer.

..Hij eet heus geen 2 soepen en 2 knakworst blikken op een dag. Dus als hij eens iets pakt haal je toch gewoon nieuw? En waarom mag hij niet iets nemen als hij trek heeft? of moet hij honger lijden omdat alles afgepast is.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 november 2014 @ 11:54:

[...]





Ik kook ook meestal afgestemd op ons gezin en op mijn werkzaamheden/afspraken die week zodat ik voor mijn gezin elke avond een goede maaltijd kan klaarzetten. Zouden er mee-eters blijven plakken, kom ik altijd wel ergens in de knel.Maar dan kom je dus ook in de knel als er een bord omkiepert oid
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 14 november 2014 @ 11:58:

Ik ben ook alleen, maar ik heb altijd voorraad in huis, ook omdat ik zelf niet altijd boodschappen wil doen, het ook wel eens makkelijk vindt om een blik soep open te trekken. Of voor een financieel krappere week.



Er zijn dus altijd blikken soep en bruine bonen; 2 pizza's, allerlei soorten roerbakgroenten, spinazie, boontjes, gehakt, kipfilet en brood in de diepvries; er is altijd rijst en pasta, een pak gezeefde tomaten, allerlei kruiden; ik heb altijd aardappels, uien en rookworst liggen, en een pak houdbare melk, bloem, eieren, (poeder)suiker.



Maak ik iets hiervan op, dan vul ik het weer aan. Gewoon omdat voorraad in huis hebben zo prettig is.Dit dus. Ik zou er echt niet aan moeten denken om zo afgepast te leven als ik hier en daar lees.

Je wilt toch idd zelf ook wel eens ff een kop soep oid, gewoon ff voor de makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd een voorraad en woon alleen. Ik kan makkelijk 5 dagen eten van wat ik in huis heb zonder boodschappen te doen. Vind het een fijn idee. Stel ik krijg de griep dan hoef ik me niet naar buiten te slepen, stel ik zit even zonder geld, stel er komt iemand onverwachts. Veel studenten van mijn leeftijd hebben niks in de koelkast en kastjes.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:Nouschi schreef op 14 november 2014 @ 12:56:

Dan haal je een patatje op die dag dat je geen eten hebt. Kost niks.



Waar kan je gratis friet krijgen dan?





Voor sommigen kan een friet te duur zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 14 november 2014 @ 14:00:

[...]





Waar kan je gratis friet krijgen dan?





Voor sommigen kan een friet te duur zijn.Ja zo kun je alles kapot lullen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 14 november 2014 @ 13:38:

[...]



Maar dan kom je dus ook in de knel als er een bord omkiepert oidEr is bij mij de afgelopen 5 jaar nog nooit een bord omgekiepert of wat aangebrand. Soep heb ik vaak wel in huis en wat potten groenten en een beetje vlees in de vriezer. Maar ik doe iedere week zowat afgepast de boodschappen omdat ik anders teveel weg gooi, dat weet ik uit ervaring. Moet ook eerlijk zeggen dat ik soms wel jaloers ben op mensen die gewoon een aantal dingen kopen en daar dan wel een maaltijd bij bedenken als ze gaan koken. Als ik dat doe heb ik of geen vlees, of net niet de juiste groente of weet ik veel wat. Ik maak dus een lijstje wat ik ga eten die week en doe daar de boodschappen op. Als ik dat niet doe dan heb ik heel veel onrust in mijn hoofd, omdat ik te chaotisch ben.
quote:AsoTut schreef op 14 november 2014 @ 14:00:

[...]





Waar kan je gratis friet krijgen dan?





Voor sommigen kan een friet te duur zijn.Ja maar dan zijn onverwachte eters ook te duur lijkt me.
quote:Nouschi schreef op 14 november 2014 @ 14:02:

[...]





Ja zo kun je alles kapot lullen.



Voor ons gezin plus twee gasten

7 friet à 2,20 = 15,40

7 snacks à 1,60 = 11,20

Totaal 26,60



Vind ik een hoop geld voor een onvolwaardige maaltijd!
quote:sandt2.0 schreef op 14 november 2014 @ 14:46:

[...]





Voor ons gezin plus twee gasten

7 friet à 2,20 = 15,40

7 snacks à 1,60 = 11,20

Totaal 26,60



Vind ik een hoop geld voor een onvolwaardige maaltijd!Volgens mij sloeg het op 1- of 2-persoonshuishoudens die voor een week inkopen en niet vandaag extra voor gasten willen koken wat ze zelf morgen zouden eten. Nouschi stelde voor om dan morgen patat te halen, en vandaag voor de gasten te koken wat je voor vandaag en morgen gepland had.
quote:nina1966 schreef op 14 november 2014 @ 13:38:

[...]



Maar dan kom je dus ook in de knel als er een bord omkiepert oidKan me niet herinneren dat me dat overkomen is, maar wij eten altijd aan tafel! Scheelt misschien! We scheppen ook pas aan tafel op, en een gevallen pan heb ik echt nog nooit gehad!
quote:marana schreef op 14 november 2014 @ 14:48:

[...]

Volgens mij sloeg het op 1- of 2-persoonshuishoudens die voor een week inkopen en niet vandaag extra voor gasten willen koken wat ze zelf morgen zouden eten. Nouschi stelde voor om dan morgen patat te halen, en vandaag voor de gasten te koken wat je voor vandaag en morgen gepland had.dan nog vind ik friet halen te duur voor wat je dan eet! Ik vind friet en snacks niet echt bevredigend eten!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 14 november 2014 @ 13:37:

[...]



Hij eet heus geen 2 soepen en 2 knakworst blikken op een dag. Dus als hij eens iets pakt haal je toch gewoon nieuw? En waarom mag hij niet iets nemen als hij trek heeft? of moet hij honger lijden omdat alles afgepast is.



Jij snapt er echt niks van geloof ik?

Als je allemaal lekkere, makkelijke dingen in huis hebt (zoals knakworstjes, blikken soep, diepvriespizza), ga je die ook eten op momenten dat je gewoon ff trek hebt en normaal gesproken genoegen zou nemen met een appel, een boterham of een koekje. En das niet zo gezond he? Je komt makkelijker in de verleiding (ikzelf tenminste) en dan is het maar beter om het niet in huis te hebben. Heeft niks met hongerlijden te maken.



En over je andere vragen: bij mij brandt eigenlijk nooit iets aan. En als dat wel zou gebeuren met groente of vlees, dan heb ik altijd nog voldoende aardappels/pasta/rijst en eet ik maar even iets minder lekker. Of ik haal nieuw.



Daarnaast is mijn vriezer gewoon te klein om nog extra dingen in te bewaren. Met een brood en een pakje bladerdeeg oid zit ie al wel vol. En voor mijn keukenkastjes geldt hetzelfde: die puilen nu al uit. Ik zou heus wel iets eetbaars in elkaar kunnen flansen van wat ik nu heb, maar echt een volwaardige maaltijd wordt het dan niet en dat doe ik mijn gasten natuurlijk niet aan.
Maar wat is er mis mee om zo nu en dan eens ongezond te snaaien? Zolang je het niet dag in dag uit ter vervanging van je maaltijden gaat doen lijkt mij er toch weinig aan de hand?
quote:marana schreef op 14 november 2014 @ 14:48:

[...]

Volgens mij sloeg het op 1- of 2-persoonshuishoudens die voor een week inkopen en niet vandaag extra voor gasten willen koken wat ze zelf morgen zouden eten. Nouschi stelde voor om dan morgen patat te halen, en vandaag voor de gasten te koken wat je voor vandaag en morgen gepland had.Noushi haar reactie stond direct onder die van mij, dus ik voelde me ook aangesproken en ben het dan helemaal eens met Sandt. Ok, wij hebben maar twee kinderen, maar dan nog, voor zes personen een hoeveelheid friet en wat erbij, vind ik NIET goedkoop en inderdaad ook geen 'echt' eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 14 november 2014 @ 14:46:

[...]





Voor ons gezin plus twee gasten

7 friet à 2,20 = 15,40

7 snacks à 1,60 = 11,20

Totaal 26,60



Vind ik een hoop geld voor een onvolwaardige maaltijd!



Ik vind friet met snacks halen ook duur hoor,



En iemand zei over laten aanbranden/vallen...ik weet niet hoe die persoon kookt, maar ik laat ook nooit borden of pannen vallen



Aanbranden komt hier ook niet voor



Ik kan ook genieten van alle restjes opmaken en dan de volgende dag weer een heleboel lekkere groente enzo gaan uitzoeken in de supermarkt
Alle reacties Link kopieren
Ik hou trouwens niet van afhaaleten, het enige wat k wel eens afhaal zijn grote loempias bij de chinees
quote:nina1966 schreef op 14 november 2014 @ 13:33:

[...]



En ook voor jou, hoe doe je dat dan als er iets misgaat met het eten? Echt geen blikje soep, vis of groente in huis? echt geen enkel lapje vlees in de vriezer?

Ik zou zo niet kunnen leven eigenlijk.



Dat gebeurt eigenlijk nooit. Ook gaan er nooit borden om (we hebben alleen volwassenen in huis ). Soep heb ik vaak wel in de kast en vriezer staan en ook wel eitjes en worstjes, maar verder niets om een fatsoenlijke maaltijd van te maken.



Vis koop ik altijd vers en eet ik ook vers. Sommige groente heb ik in de vriezer (vooral erwtjes, boontjes en spinazie) en verder alles vers.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 14 november 2014 @ 13:40:

[...]

Dit dus. Ik zou er echt niet aan moeten denken om zo afgepast te leven als ik hier en daar lees.

Je wilt toch idd zelf ook wel eens ff een kop soep oid, gewoon ff voor de makkelijk.



Waarom zo afkeurend?

Blijkbaar zitten anderen anders in elkaar dan jij.

Dat heeft niets te maken met honger lijden of iets dergelijks.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Meestal kan onverwachts mee blijven eten hier wel, tenzij men pas om 10 voor etenstijd aan komt ofzo. Het is een keer gebeurd dat een oud collega onverwachts langs kwam, mee bleef eten en uiteindelijk logeren omdat het zo gezellig was.

Na een plotseling overlijden is er wel eens onverwachts 9 man extra aangeschoven. Heb toen wel even snel nog een zakje geraspte kaas en een bakje gehakt gehaald maar we hadden zelfs nog over.

Nu ben ik wel een beetje een hamsteraar, dus heb meestal zat in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven