VLIEGEN!

24-07-2016 14:20 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Echt hoor. Overal horren en toch is mijn huis vergeven van de vliegen.

Zijn die lui ineens met miljoenen extra ofzo?



En wat doe ik er aan, behalve ze plat slaan?

Is er een soort oma-middeltje wat vliegen wegjaagt ofzo. Iets als citronella en muggen?



Verder geen heel nuttig topic, ik moest gewoon eens klagen over de hoeveelheden vliegen ineens.
668, the neighbour of the Beast
Hier vooral last van die irritante paarden/steekvliegen. Iedere zomer hetzelfde liedje... Keerzijde van landelijk wonen.
Ik klaag even mee. Wij hebben echt nooit vliegen in huis en nu opeens een hele invasie

Ik heb nu maar een krant opgerold (bij gebrek aan vliegenmepper) en ben ze dood aan het slaan. Mijn katten gaan ze helaas niet vangen, totaal niet interessant voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik was net wezen lunchen aan de Oosterschelde...leek wel of iedereen spastisch was..het stikte er van onweersbeestjes...iedereen zat die beestjes weg te doen van lichaam...kriebelt enorm..bah..
quote:NYC schreef op 24 juli 2016 @ 14:52:

Hier vooral last van die irritante paarden/steekvliegen. Iedere zomer hetzelfde liedje... Keerzijde van landelijk wonen.Ja die zijn ook irritant. Zit je lekker in de tuin, vallen die beesten je aan
Alle reacties Link kopieren
quote:waarompaktieniet schreef op 24 juli 2016 @ 14:41:

Trucje uit een restaurant: een halve citroen over het aanrecht uitsmeren (ook tegen vliegen). Ik weet alleen niet hoe je dat kunt realiseren in je huis. Misschien over de deurpost? Baat het niet, dan schaadt het niet (of nauwelijks )Nou snap ik waarom wij geen vliegen hebben. Ik drink elke ochtend een halve uitgeperste citroen en die dump ik in het koffieprut bakje in de gootsteen. Geen (fruit)vlieg te zien. Ik dacht dat het van de koffieprut kwam, maar aha!
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 24 juli 2016 @ 14:39:

Gewoon doodslaan, bye bye fly en dat steeds herhalen dan komt er wel een einde aan. Rotbeesten ik word hier in huis ook stapelgek van het gezoem, en ze kunnen nog bijten ook



Mijn moeder zei altijd: " Als je er één doodmept, komen er 20 op de begrafenis".

Je krijgt die krengen ook bijna niet weg. Wij hebben sinds kort een electronische vliegenvanger. Een soort elektrische stoel voor vliegen, muggen enz.

Alleen als er eentje een dodelijke schok krijgt geeft ie een knal, (de vliegenvanger),dat je je eigen nog morsdood zou schrikken. En hoe groter de vlieg hoe harder de knal lijkt het wel.

Maar het helpt wel. Wij vliegen regelmatig omhoog van de schrik. En de honden ook. Maar het went langzaam aan wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer bijten vliegen?



Ik heb ook echt veel last van fruitvliegjes. Volgens mij komen die ook makkelijk door een hor heen.
quote:Zebra123 schreef op 24 juli 2016 @ 15:33:

Sinds wanneer bijten vliegen?



Ik heb ook echt veel last van fruitvliegjes. Volgens mij komen die ook makkelijk door een hor heen.Sinds ik mij kan herinneren. Vooral als er slecht weer aankomt, bijten ze
quote:bleekwater schreef op 24 juli 2016 @ 14:51:

Ik vind het zo lekker kriebelen als er een vlieg over mijn huid loopt, dan doe ik even mijn ogen dicht en geniet ik ervan haha. Maar moeten ze dus wel over mijn huid gaan wandelen en niet zo irritant zoemend om mijn hoofd gaan vliegen! Oh bah, je weet toch waar die beesten nog meer lopen hè? Ik ben er een beetje bang voor. Vooral die groene vleesetende vliegen, die nemen zo een hapje uit je.
Alle reacties Link kopieren
Vliegenvanger kopen
If you can dream it you can do it
Je woont op een aardig stuk grond toch?

Dan zou ik buiten een vliegenval ophangen. Wij hadden het ook toen we de groenbak nog in de achtertuin hadden, zo'n vliegenval opgehangen en ze kwamen niet meer binnen.

Is een zak met een opening waar ze wel in kunnen maar niet meer uit, er zit vloeistof in wat ze aantrekt.

Hetzelfde voor fruitvliegjes, er bestaat een fruitvliegenval maar ik heb toen wel meteen de bron, vuilnisbak, naar buiten gedaan.

Wij hebben ze gekocht bij de welkoop.
Fruitvliegjes krijg je toch alleen als je ook echt eten en fruit ergens hebt liggen? Daarom heten ze toch zo

Of komen die bij jullie ook zomaar binnenvliegen?
quote:Zebra123 schreef op 24 juli 2016 @ 15:33:

Sinds wanneer bijten vliegen?



Ik heb ook echt veel last van fruitvliegjes. Volgens mij komen die ook makkelijk door een hor heen.Dat zijn geen vliegen maar Pokemons.
quote:Zoebie schreef op 24 juli 2016 @ 15:25:

[...]





Mijn moeder zei altijd: " Als je er één doodmept, komen er 20 op de begrafenis".

Je krijgt die krengen ook bijna niet weg. Wij hebben sinds kort een electronische vliegenvanger. Een soort elektrische stoel voor vliegen, muggen enz.

Alleen als er eentje een dodelijke schok krijgt geeft ie een knal, (de vliegenvanger),dat je je eigen nog morsdood zou schrikken. En hoe groter de vlieg hoe harder de knal lijkt het wel.

Maar het helpt wel. Wij vliegen regelmatig omhoog van de schrik. En de honden ook. Maar het went langzaam aan wel een beetje.Hahaha, ik zie nu een huis voor me waar elektrische vliegenmeppers strategisch zijn neergezet en de knallen je om de oren vliegen
Fruitvliegen zijn vrij makkelijk te bestrijden. Zet een glas neer met een laagje azijn of siroop, beetje afwasmiddel en water erbij. Je zult versteld staan hoeveel dooie fruitvliegjes de volgende dag erin zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa_Bela schreef op 24 juli 2016 @ 15:53:

Fruitvliegjes krijg je toch alleen als je ook echt eten en fruit ergens hebt liggen? Daarom heten ze toch zo

Of komen die bij jullie ook zomaar binnenvliegen?



Dat dacht ik dus ook maar ze komen op zoveel af Hier vonden ze het koffiezetapparaat heel interessant.

Mijn zelfgemaakte fruitvliegjesval was ook een flop, die beesten weten prima de uitweg door het folie te vinden.
Ik heb hier een zelfgemaakte flessenval met limonadesiroop staan, overal en nergens zooi die naar lavendel ruikt en mijn elektronische vliegenmepper. Inmiddels is de ergste brommert weg nadat ik hem eindelijk met de elektronische vlieggenmepper het raam uit heb gezwierd. Stom beest.



En mijn katten denken 'Ah, human. HAAL DAT WEG.'
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ergste gehad hoop ik. Die hele dikke zwarte, gelukkig zijn ze niet zo snel. Maar echt heel veel dood moeten slaan, in 2 dagen zonder overdrijven een stuk of 40. 's nachts staat er een blauwe lamp aan. Daarin zitten het meest fruitvliegjes.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
Hier ook veel vliegen, bah! Ik denk dat het komt door het weer, veel regen en zon, in de plassen kunnen ze hun eitjes kwijt en voila. Doodslaan, of stofzuiger erop, elektronische vliegenmepper.

Dat ergelijke gezoem...
Alle reacties Link kopieren
Ik word er ook gestoord van. Je kunt er niks tegen doen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 24 juli 2016 @ 16:41:

Fruitvliegen zijn vrij makkelijk te bestrijden. Zet een glas neer met een laagje azijn of siroop, beetje afwasmiddel en water erbij. Je zult versteld staan hoeveel dooie fruitvliegjes de volgende dag erin zittenIs mij niet gelukt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Hier ook veel vliegen maar dat is sinds de gemeente de vuilnisbakken minder ophaalt. Heel veel mensen hebben opeens maden.



Ik hoor ook iets over zo'n plakrol maar hebben jullie al gemerkt dat er vliegen zijn die vast zitten dat ze voor ze doodgaan nog snel een hoop eieren leggen? Smerige rotbeestjes.
Alle reacties Link kopieren
Knip
anoniem_276187 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 13:22
98.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 17:14:

[...]



Is mij niet gelukt.



mij ook niet.



wat wel redelijk werkt: plastic bakken waar het fruit ingaat en dat afdekken met vier lagen klamboe - op maat geknipt zodat het strak over de bakken getrokken kan worden. de uiteinden laat ik onder de bak vallen. maar misschien werkt een groot elastiek om de bak heen nog beter.
Alle reacties Link kopieren
Fruit heb ik al niet meer los liggen op de schaal. Binnen in een kast.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven