Vlissingen

28-04-2016 18:25 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik woon nu nog in Drunen, maar ik ben druk bezig met het zoeken naar een huis.

Nu vertelde laatst een vriendin tegen mij of Vlissingen niet iets voor mij is. Het is inderdaad wel ver weg, maar schitterend zo met de boulevard en de zee.



Dus... ik zit Vlissingen te googlen blijkt het dat het een hele criminele stad is volgens de AD Misdaadmeter 2015.



Mijn vraag aan jullie is.. wie woont er in Vlissingen? Hebben jullie ervaringen of dingen gehoord over het wonen hier?

Is de criminaliteit hier echt heel erg?



Groetjes,

Michelle
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus verder niets met Vlissingen? Ik snap niet zo goed waarom je dat dan als optie overweegt, je gaat toch niet helemaal alleen daar zitten zonder reden zou ik denken... Heb je wel werk?
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Ik zou er voor geen goud willen wonen. Vind het gewoon geen leuke/gezellige stad. Kom er alleen voor de bioscoop.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou Vlissingen bij je passen? Het is echt geen gezellige stad. Grauw, veel leegstand, onprettige woonwijken.

Leuke vriendin, zeg ????
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf in Goes, dus dat ligt er vlakbij. Ben alleen nog nooit in Vlissingen geweest dus vandaar mijn vraag Jolene.
Ik snap de praktische kant. Kun je niet in Goes gaan wonen? Ben ik dan weer fan van!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ooit gewerkt en vond er ook niet veel aan. Centrum is niet echt gezellig, inderdaad veel leegstand. Boulevard is wel leuk. Ik vind het niet zó een verschrikking als sommigen hier, maar zou er ook niet graag gaan wonen. Er zijn leukere steden aan/in de buurt van de kust.
Selbst der längste Weg beginnt mit dem ersten Schritt.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, mijn ene grootmoeder zaliger is in Vlissingen geboren, de andere in Goes.

Vlissingen heb ik één keer voor een klein deel gezien, in Goes ben ik nog nooit geweest.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer is Vlissingen heel leuk hoor, er wordt best veel leuks georganiseerd en het strand is lekker dichtbij! Tijdens de herfst en winter is hier minder te beleven en de binnenstad is inderdaad weinig aan op het moment helaas. De buitenwijken zou ik om te wonen ook overslaan, dat zijn meestal geen gezellige buurten vind ik. Middelburg en Goes zijn sfeervollere steden, dat is gewoon zo. Toch heb ik het zelf erg naar mijn zin in Vlissingen en dat komt grotendeels doordat hier veel vrienden en familieleden wonen.



Als je hier niet vandaan komt en in Goes werkt dan zou ik lekker daar gaan kijken voor een huis. Zie je dat niet zitten? En anders doe je binnenkort een dagje Vlissingen om even rond te kijken
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er ook vrij weinig aan.

De binnenstad gaat idd steeds meer leegstaan.

De boulevard is aardig maar best vergane glorie vind ik.

Ik vraag me af hoe stil het daar in de winter is.
Goes is leuker om te wonen dan in Vlissingen. Inderdaad veel leegstand en best wel wat criminaliteit.

De boulevard is leuk, maar zou voor mij geen reden zijn om daar te gaan wonen. Dan zou ik nog veel liever in Middelburg willen wonen, is een mooiere stad dan Vlissingen met nog best veel winkels.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Goes of Middelburg kiezen om te wonen. Vlissingen is toch een beetje..... grauw en grijs.
Alle reacties Link kopieren
Vlissingen is inderdaad erg crimineel geworden de laatste jaren.

Woon er zelf niet, maar wel iemand die er woont. Hij zei dat er delen zijn waar je 's avonds echt niet wilt komen... dit is zelf een man van bijna 2 meter lang en 2 meter breed lol!

Ik kom er heel soms en vind het er ook verschrikkelijk, grauw en uitgeleefd.

Goes lijkt me veel leuker om te wonen!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik fijn in Goes of Kloetinge of desnoods Middelburg gaan wonen. Vlissingen is grijs en ongezellig, Bellamypark en boulevard zijn het enige gezellige maar alleen in de zomer. Mijn broers wonen er nog, aan de rand is het prima te doen maar vooral het centrum is best crimineel.

Echt, Goes is stukken beter (en dat zeg ik terwijl ik er zelf voor geen goud meer zou willen wonen).
Noem me lief nu ik nog leef!
Middelburg is 10000000 x mooier, gezelliger en sfeervoller. Vlissingen is een pauperige havenstad (zoals Den Helder) met als enige voordeel de boulevard. Daarvoor hoef je dus niet in Vlissingen te wonen. En Goes zelf is trouwens ook heel erg leuk.
Drunen ligt trouwens niet in Zeeland dus dan vraag ik me af of het uberhaupt wel een goed idee is om daar te gaan wonen? Ik heb zelf als niet-zeeuw 5 jaar in Zeeland gewoond en hoewel ik op leuke plekken woonde voelde ik me er echt nooit helemaal thuis.
Alle reacties Link kopieren
Middelburg, absoluut! Vlissingen is naast de boulevard echt helemaal niks.



Ben zelf een Goese, maar zou daar niet gauw meer gaan wonen. Goes verandert nogal zag ik de laatste keer dat ik er was, ze verliest haar gezelligheid en kneuterigheid. Middelburg vind ik zelf leuker.
Alle reacties Link kopieren
Super al deze reacties!

Mijn vriendin was zelf heel erg te spreken over het Bellamypark in Vlissingen, maar ik heb zelf ook heel erg mijn twijfels over Vlissingen.



Zeker omdat ik op internet lees dat de criminaliteit echt heel erg is daar, veel probleemjeugd en veel vechtpartijen. Mijn vriendin is wild van Vlissingen en woont daar vlakbij dus vandaar,.



Goes vind ik zelf ook een leuke en gezellige stad, maar vindt het daar echt een ons-kent-ons dus vandaar dat ik daar niet wil wonen.

Komt ook omdat ik 5 Rottweilers heb en ik heel erg van het strand houd, dus dacht mijn vriendin aan Vlissingen. In Drunen heb ik de Loonse-en Drunense duinen natuurlijk, maar wil graag eens iets anders :-).
quote:MichellePavonini schreef op 28 april 2016 @ 19:38:

Super al deze reacties!

Mijn vriendin was zelf heel erg te spreken over het Bellamypark in Vlissingen, maar ik heb zelf ook heel erg mijn twijfels over Vlissingen.



Zeker omdat ik op internet lees dat de criminaliteit echt heel erg is daar, veel probleemjeugd en veel vechtpartijen. Mijn vriendin is wild van Vlissingen en woont daar vlakbij dus vandaar,.



Goes vind ik zelf ook een leuke en gezellige stad, maar vindt het daar echt een ons-kent-ons dus vandaar dat ik daar niet wil wonen.

Komt ook omdat ik 5 Rottweilers heb en ik heel erg van het strand houd, dus dacht mijn vriendin aan Vlissingen. In Drunen heb ik de Loonse-en Drunense duinen natuurlijk, maar wil graag eens iets anders :-).Ons-kent-ons heb je echt in heel Zeeland.
Alle reacties Link kopieren
Nou als je dan toch in Vlissingen wil wonen doe dat dan vooral niet daar maar een paar straten verderop. Dat is het uitgaansgebied en zit in het weekend vol met luidruchtige jongeren.
Alle reacties Link kopieren
Van de drie genoemde steden is Middelburg het leukst, vind ik. Jaren met veel plezier gewoond. In Vlissingen is wat mij betreft alleen de boulevard het overwegen waard, maar dan moet je flink geld meenemen en dan heb je een appartement. Dat moet je willen. Misschien als ik 70 ben ofzo...

Aanvulling: ons-kent-ons valt in Middelburg én Vlissingen erg mee. In Goes is dat meer ja.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Vlissingen is de stomste stad van Zeeland. Met afstand.
668, the neighbour of the Beast
quote:LadyL0101 schreef op 28 april 2016 @ 19:50:

Van de drie genoemde steden is Middelburg het leukst, vind ik. Jaren met veel plezier gewoond. In Vlissingen is wat mij betreft alleen de boulevard het overwegen waard, maar dan moet je flink geld meenemen en dan heb je een appartement. Dat moet je willen. Misschien als ik 70 ben ofzo...

Aanvulling: ons-kent-ons valt in Middelburg én Vlissingen erg mee. In Goes is dat meer ja.Ik heb Zeeland an sich als heel benauwend (en conservatief) ervaren. Alles buiten Zeeland werd als de grote boze buitenwereld gezien. Met name Amsterdam, de horror! En daar kwam ik oorspronkelijk vandaan dus vandaar mijn referentiekader
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik ook zeker Coco. Begrijp me niet verkeerd, ik voel me innig verbonden met Zeeland en denk dat dat altijd zo blijft Maar als je ook maar iets je kop boven het maaiveld uit wil steken is Zeeland zeker niet de plaats.Ik had een iets andere kledingstijl dan mijn Zeeuwse omgeving en ben nog net niet weggekeken. Daar moet je tegen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 28 april 2016 @ 19:54:

[...]



Ik heb Zeeland an sich als heel benauwend (en conservatief) ervaren. Alles buiten Zeeland werd als de grote boze buitenwereld gezien. Met name Amsterdam, de horror! En daar kwam ik oorspronkelijk vandaan dus vandaar mijn referentiekader Echt? Waar woonde je dan? In een dorp?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven