Vlissingen

28-04-2016 18:25 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik woon nu nog in Drunen, maar ik ben druk bezig met het zoeken naar een huis.

Nu vertelde laatst een vriendin tegen mij of Vlissingen niet iets voor mij is. Het is inderdaad wel ver weg, maar schitterend zo met de boulevard en de zee.



Dus... ik zit Vlissingen te googlen blijkt het dat het een hele criminele stad is volgens de AD Misdaadmeter 2015.



Mijn vraag aan jullie is.. wie woont er in Vlissingen? Hebben jullie ervaringen of dingen gehoord over het wonen hier?

Is de criminaliteit hier echt heel erg?



Groetjes,

Michelle
Alle reacties Link kopieren
Grappig Coco, ik ben ook import, maar ik vind het heerlijk in Zeeland. Ik zou hier voor geen goud meer weg willen.

En ik woon in een rete-benauwend refodorp



Als je vlakbij de zee wilt wonen, waarom dan niet één van de dorpen in die richting? Koudekerke is twee keer vallen van Vlissingen en 2,5 keer vallen van de zee, bijvoorbeeld.

En Domburg, Zoutelande en Westkapelle liggen bijvoorbeeld ook recht aan zee. Dat kun je ook nog overwegen.



En ook nog de overweging; één van de dorpen aan de Westerschelde.

Heb je op grote delen overal dijk langs lopen en kunnen de honden ook lekker lopen, daarvoor hoef je niet persé aan zee te zitten.

Als ik hier de deur uit loop sta ik in vijf minuten boven op de dijk, erg fijn.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Liberty97 schreef op 28 april 2016 @ 19:58:

Dat vind ik ook zeker Coco. Begrijp me niet verkeerd, ik voel me innig verbonden met Zeeland en denk dat dat altijd zo blijft Maar als je ook maar iets je kop boven het maaiveld uit wil steken is Zeeland zeker niet de plaats.Ik had een iets andere kledingstijl dan mijn Zeeuwse omgeving en ben nog net niet weggekeken. Daar moet je tegen kunnen.



Valt in mijn refodorp goed mee hoor.

Zolang wij niet op volume 100 Number of the Beast draaien als net de kerk in gaat gaat het prima.
668, the neighbour of the Beast
quote:Coco87 schreef op 28 april 2016 @ 19:54:

[...]



Ik heb Zeeland an sich als heel benauwend (en conservatief) ervaren. Alles buiten Zeeland werd als de grote boze buitenwereld gezien. Met name Amsterdam, de horror! En daar kwam ik oorspronkelijk vandaan dus vandaar mijn referentiekader Welnee, Zeeland op zich is niet conservatief. Er zijn wel wat dorpjes waar nog veel sterk gelovige mensen wonen, maar over het algemeen zijn ze niet kortzichtig. De mensen kijken eerst de kat uit de boom, maar als ze je eenmaal kennen, helpen ze overal bij. Ik zou daar 10x liever wonen dan in de buurt van Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor Coco maar ik heb dat in Middelburg (en Vlissingen) zeker niet zo ervaren. Er zijn wel een aantal dorpen waar ik niet zou willen wonen al kreeg ik geld toe. Maar de dorpen die Marels noemt (behalve Westkapelle dan, da's best een ons-kent-ons dorp hoor) zou ik zeker overwegen als je aan zee wilt wonen TO.
The owls are not what they seem
quote:Zomerbloem23 schreef op 28 april 2016 @ 19:59:

[...]





Echt? Waar woonde je dan? In een dorp?Ik heb in Zierikzee, Goes én Middelburg gewoond en in Vlissingen gestudeerd. Misschien gewoon niet de juiste mensen ontmoet in al die jaren
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iets langer dan een half jaar geleden van Vlissingen naar Middelburg verhuisd, en ik heb t hier veel meer naar mn zin. Ik vind het hier gezelliger en zeker 't centrum is hier leuker, in Vlissingen is echt veel leeg.



Ik woonde overigens echt midden in het centrum, maar ik heb daar zelf nooit wat gezien/gehoord van alle criminele dingen die er blijkbaar gebeuren. Ik woonde echt tussen de cafeetjes, gelukkig geen overlast gehad. Maar ik woonde dan ook wel op de derde verdieping.



Het enige wat ik mis is het strand, ben er alsnog best snel hoor, maar toen was ik er in 1 minuut lopen.
quote:mary57 schreef op 28 april 2016 @ 20:03:

[...]





Welnee, Zeeland op zich is niet conservatief. Er zijn wel wat dorpjes waar nog veel sterk gelovige mensen wonen, maar over het algemeen zijn ze niet kortzichtig. De mensen kijken eerst de kat uit de boom, maar als ze je eenmaal kennen, helpen ze overal bij. Ik zou daar 10x liever wonen dan in de buurt van Amsterdam.Ik denk dat dat te maken heeft met waar je vandaan komt. Als geboren en getogen randstedeling (als dat woord bestaat) ervaarde ik het wel zo.
quote:LadyL0101 schreef op 28 april 2016 @ 20:06:

Ik snap je wel hoor Coco maar ik heb dat in Middelburg (en Vlissingen) zeker niet zo ervaren. Er zijn wel een aantal dorpen waar ik niet zou willen wonen al kreeg ik geld toe. Maar de dorpen die Marels noemt (behalve Westkapelle dan, da's best een ons-kent-ons dorp hoor) zou ik zeker overwegen als je aan zee wilt wonen TO.En zeker ook niet Arnemuiden , dat is helemaal ons-kent-ons.
Alle reacties Link kopieren
Vlissingen lijkt mij niet fijn om te wonen, al wonen er een paar vriendinnen erg naar hun zin (niet in het centrum overigens).

Goes vind ik nogal boerig en bekrompen maar de binnenstad is erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren in Middelburg gewoond maar heb dat niet zo ervaren. Al is het wel zo dat er heel erg een mentaliteit heerst van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Ook als ik naar mijn schoonouders kijk dan vinden zij ook erg veel raar en weten ze weinig van de wereld (en zo oud zijn ze toch nog niet). Zij komen echter wel uit een dorp. Kan me heel goed voorstellen dat dat ontzettend bekrompen en benauwend over kan komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 28 april 2016 @ 20:08:

[...]



Ik denk dat dat te maken heeft met waar je vandaan komt. Als geboren en getogen randstedeling (als dat woord bestaat) ervaarde ik het wel zo.Dat kan ik me wel voorstellen.
quote:Zomerbloem23 schreef op 28 april 2016 @ 20:12:

Ik heb jaren in Middelburg maar heb dat niet zo ervaren. Al is het wel zo dat er heel erg een mentaliteit heerst van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Ook als ik naar mijn schoonouders kijk dan vinden zij ook erg veel raar en weten ze weinig van de wereld (en zo oud zijn ze toch nog niet). Zij komen echter wel uit een dorp. Kan me heel goed voorstellen dat dat ontzettend bekrompen en benauwend over kan komen.Klopt. Maar los daarvan heb ik Zeeland altijd mooi en gezellig gevonden. Ik kom er nog graag een weekendje terug om vrienden te bezoeken :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Vlissingen ook niet veel aan.

Vind het een spookstad. Middelburg is leuker dan. Als je hier langer woont merk je ook dat de mensen echt een wereld van verschil zijn tussen Middelburg en Vlissingen, grappig is dat.

Goes vind ik maar een refostad.

Mensen zijn wel wat terughoudender, wel vriendelijk hoor, maar het is anders dan bijv Amsterdam.

Ikzelf wil hier overigens wel weg binnen een paar jaar, heb me nooit echt thuisgevoeld hier.
Alle reacties Link kopieren
Zeeland is een refo-provincie



En Goes is trouwens overwegend katholiek, niet gereformeerd.

Vooral het stuk vóór Goes en de dorpen op Walcheren, dus uitgezonderd Middelburg en Vlissingen, zijn refotopia.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ach whatever

In de zomer word je trouwens overspoeld door Duitsers, denk maar niet dat je lekker kan genieten van een drankje op terras, alles vol In de winter is het uitgestorven hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelfs opgezocht, over Goes. Collega van B&W bestaat hoofdzakelijk uit CDA'ers daar.

Paar CDA'ers, een VVD'er en één verdwaalde SGP/Christenunie'er. Dus neit eens alleen SGP.



Bij ons is de SGP oppermachtig
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Llaat me raden, je woont in Arnemuiden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 28 april 2016 @ 19:54:

[...]



Ik heb Zeeland an sich als heel benauwend (en conservatief) ervaren. Alles buiten Zeeland werd als de grote boze buitenwereld gezien. Met name Amsterdam, de horror! En daar kwam ik oorspronkelijk vandaan dus vandaar mijn referentiekader

Moet je voor de grap eens als dochter van een gereformeerd dominee in Goes gaan wonen. Heb het daar, zacht gezegd, niet erg naar mijn zin gehad. Mijn vader ook niet, die is veel te 'licht' voor die gereformeerden daar.



OT als je aan het strand wil wonen kan je beter in Domburg gaan wonen denk ik.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
Wat dan wel echt leuk en ruimtelijk wonen is, is aan de overkant. Niet Breskens maar bijvoorbeeld Nieuwvliet of Cadzand. Alleen moet je dan voor je werk of met boot en trein of een eind omrijden door de tunnel.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
quote:MichellePavonini schreef op 28 april 2016 @ 19:38:

Super al deze reacties!

Mijn vriendin was zelf heel erg te spreken over het Bellamypark in Vlissingen, maar ik heb zelf ook heel erg mijn twijfels over Vlissingen.



Zeker omdat ik op internet lees dat de criminaliteit echt heel erg is daar, veel probleemjeugd en veel vechtpartijen. Mijn vriendin is wild van Vlissingen en woont daar vlakbij dus vandaar,.



Goes vind ik zelf ook een leuke en gezellige stad, maar vindt het daar echt een ons-kent-ons dus vandaar dat ik daar niet wil wonen.

Komt ook omdat ik 5 Rottweilers heb en ik heel erg van het strand houd, dus dacht mijn vriendin aan Vlissingen. In Drunen heb ik de Loonse-en Drunense duinen natuurlijk, maar wil graag eens iets anders :-).Het Bellamypark is zeker gezellig, maar daar worden ook alle feesten gehouden, zoals bevrijdingsfestival. Omwoners klagen al jaren over de geluidsoverlast.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties!

Erg blij mee, dan valt Vlissingen al af, ondanks dat het zo gezellig is met al die Duitsers in de zomer.. is dat echt zo erg?!



Dan ga ik toch eens kijken in Domburg, Middelburg of Kloetinge haha. En ik ben zelf totaal niet van de kerk hahaha. Maar dan nog eens goed overwegen allemaal :-).
quote:Marels schreef op 28 april 2016 @ 20:52:

Zeeland is een refo-provincie



En Goes is trouwens overwegend katholiek, niet gereformeerd.

Vooral het stuk vóór Goes en de dorpen op Walcheren, dus uitgezonderd Middelburg en Vlissingen, zijn refotopia.



Sorry wat een onzin. Ik woon zelf op walcheren, er zijn genoeg dorpen daar die niet refo zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
In Zeeuws Vlaanderen moet je buiten een dorp echt zoeken naar een refo. Wat een onzin en vooroordelen lees ik hier over Zeeland. Het verschilt van dorp tot dorp net als de rest van Nederland / biblebelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 29 april 2016 @ 14:32:





Sorry wat een onzin. Ik woon zelf op walcheren, er zijn genoeg dorpen daar die niet refo zijn hoor.Nou inderdaad
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 29 april 2016 @ 14:42:

In Zeeuws Vlaanderen moet je buiten een dorp echt zoeken naar een refo. Wat een onzin en vooroordelen lees ik hier over Zeeland. Het verschilt van dorp tot dorp net als de rest van Nederland / biblebelt.Binnen de dorpen ook. Goes en Arnemuiden en Hoedekenskerke zijn behoorlijk grefo en conservatief. Breskens is ook nog wel redelijk conservatief, maar de zuidelijker dorpen al veel minder.
Noem me lief nu ik nog leef!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven