Vloerbedekking verven

23-05-2015 23:43 36 berichten
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met hun vloerbedekking in huis te verven.



Een paar jaar geleden hebben wij onze vloerbedekking op de overloop en trap vernieuwd.

Vloerbedekking is nodig, want de trap verven of laminaat klinkt veel te veel door.



In een vlaag van verstandsverbijstering hebben wij toen (ook doordat we op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zagen) voor een kleur gekozen die mij nu mateloos irriteert....



De vloerbedekking is nog in uitstekende staat, dus vervangen vind ik eigenlijk zonde.

Hierbij komt, dat wij heel misschien over een aantal jaren willen verhuizen naar een nieuwbouwproject bij ons in de buurt, en ik daar in mijn achterhoofd qua investering in ons huidige huis al rekening mee houd.

Bovendien vind ik het vervangen best een hoop gedoe, naast de kosten die erbij komen.



De kleur echter wordt mij steeds meer een doorn in het oog.

Ik ben eens gaan googelen op of je het kon verven, en jawel, die mogelijkheid is er.



Ik kan er echter maar weinig ervaringen over vinden, behalve dan op de site van een verfleverancier zelf.



Zijn hier mensen die zich er aan gewaagd hebben? En zoja, hoe bevalt het?



Ik kan wel topics vinden op internet van iemand die de vraag stelt, maar die personen krijgen alleen maar het advies "niet aan beginnen".

Ik wil graag ervaringen lezen dus, van mensen die daadwerkelijk deze stap hebben genomen.

Ik lees het graag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe erg kan het zijn, als het alleen de trap en overloop is? En wat voor kleur is het nu dan?

Ik zou er niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe verzin je het
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb rechte trappen, en dus een behoorlijke overloop die op die eerste verdieping behoorlijk aanwezig is, niet een vierkante meter die je in de meeste standaard eengezinswoningen hebt.

Dus behoorlijk sfeerbepalend daar.



We wilden toen niet donker (zie je elk pluisje op) en niet licht (te besmettelijk).

Toen kwamen we op een soort oranjerode kleur uit.
quote:calvijn1 schreef op 23 mei 2015 @ 23:58:

Hoe verzin je het



Wat bedoel je?



Blijkbaar ben ik niet de enige die zich afvroeg of het kon, want het bestaat en wordt gedaan.

Maar nog niet zoveel dus.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe werkt dat dan?

Gooi je er dan een blik verf overheen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Welke kleur zou je het willen verven?
Je kunt ook de trap verven en dan van die halve maantjes vloerbedekking erop plakken. Lijkt mij handiger dan vloerbedekking verven. Een t-shirt verven vind ik al een gedoe, laat staan de vloerbedekking op een trap!
Ik zou eerder denken aan bleken.

Verf wordt toch heel hard?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net het filmpje op deze site.

http://tapijtverf.nl/handleiding/



Je moet zorgen dat het tapijt goed schoon is en de verf vind ik zelf niet zo heel goedkoop.

Ik zou de kosten vergelijken en bij minimaal verschil het opnieuw laten stofferen. Kan echt al voor 300 200 euro voor 13 treden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
antraciet het liefst, Jadaiswa...



Calvijn, nee, het is een bepaald pigment speciaal ontwikkeld voor vloerbedekking.

Je vloerbedekking moet van een bepaald materiaal gemaakt zijn om een goed resultaat te geven, anders raden ze het af.



Het pigment meng je met een vloeistof (nadat je de bedekking goed gereinigd hebt) en borstel je dan in.

Je kan het zelf doen, maar als je bang bent dat je het niet goed doet, laten doen.

Ze geven echter aan dat een egaal kleurresultaat altijd het geval zal zijn, de bedekking snel droog is door de speciale verf en kleurecht.



Omdat de bedekking gewoon prima is (nooit met schoenen naar boven bijvoorbeeld) vind ik het een serieuze optie.



En ik raad iedereen felle kleuren af als vaste vloerbedekking... het gaat vaak gewoon vervelen. Ik heb mijn lesje geleerd...
Tickel, wij waren 4 jaar geleden 1700,- kwijt voor stukje vloer beneden, trap en overloop.

Bij Carpetright toen, ook nog eens met zo'n zogenaamde mega-actie.

En niet eens echt heel duur tapijt gekozen.

Wij hebben echt wel een behoorlijk oppervlak aan overloop....

Ik wil alleen wel een beetje een pooltje anders werkt het nog niet zo geluidsdempend.

Bovendien hebben we ook nog eens een dure ondervloer eronder.

Het tapijt zit hier aan vast dus moet deze ook vervangen worden.



Dus ik denk niet dat we nu echt goedkoper uit zouden komen.

Bovendien heb ik geen zin in gedoe van tapijt eraf en weer laten stofferen.
Gaat dat echt veel goedkoper zijn dan (een goedkope) vloerbedekking nieuw laten leggen?
quote:Splinter_ schreef op 24 mei 2015 @ 00:11:

Ik zou eerder denken aan bleken.

Verf wordt toch heel hard?



Nee, dit is speciaal ontwikkeld voor tapijt/vloerbedekking.

Net als kledingverf zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:rocky2008 schreef op 24 mei 2015 @ 00:14:

Tickel, wij waren 4 jaar geleden 1700,- kwijt voor stukje vloer beneden, trap en overloop.

Bij Carpetright toen, ook nog eens met zo'n zogenaamde mega-actie.

En niet eens echt heel duur tapijt gekozen.

Wij hebben echt wel een behoorlijk oppervlak aan overloop....



Dus ik denk niet dat we nu echt goedkoper uit zouden komen.

Bovendien heb ik geen zin in gedoe van tapijt eraf en weer laten stofferen.

Ik was afgelopen november 1300 euro kwijt voor:

2 trappen met elk 16 treden en elk 2 draaien

Overloop

Ondertapijt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Maar ik heb geen draaien in de trap.

Recht, dichte trap met zeker 15 m2 aan overloop.

Plus nog eens beneden 2m2 een stukje (na de toegangsdeur naar de trap)
Alle reacties Link kopieren
quote:rocky2008 schreef op 24 mei 2015 @ 00:19:

Maar ik heb geen draaien in de trap.

Recht, dichte trap met zeker 15 m2 aan overloop.

Plus nog eens beneden 2m2 een stukje (na de toegangsdeur naar de trap)

Daarom ben je ook heel duur uitgeweest.

Hier overloop van 8m²
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Of vervangen of als je toch wil verhuizen dan de kleur accepteren
quote:absor schreef op 24 mei 2015 @ 00:24:

Of vervangen of als je toch wil verhuizen dan de kleur accepteren



Waarom, Absor? Ervaring met het verven? Onderbouwing van je stelling aub...



Het nog niet eens zekere verhuizen gaat zeker nog minimaal 3 jaar duren.

Ik irriteer me er echt aan.

Het tapijt is kwalitatief nog goed.



Dus daarom serieus de afweging voor deze mogelijkheid.



Ik zou graag ervaringen willen lezen, maar ben bang deze hier ook niet te vinden.

Ik ga maar gewoon eens contact zoeken met het bedrijf die het doet.
Is schilderen met tapijt-halve maantjes dan geen oplossing? Je krijgt dat tapijt toch nooit mooi egaal geverfd?
Alle reacties Link kopieren
quote:rocky2008 schreef op 24 mei 2015 @ 00:28:

[...]





Waarom, Absor? Ervaring met het verven? Onderbouwing van je stelling aub...



Het nog niet eens zekere verhuizen gaat zeker nog minimaal 3 jaar duren.

Ik irriteer me er echt aan.

Het tapijt is kwalitatief nog goed.



Dus daarom serieus de afweging voor deze mogelijkheid.



Ik zou graag ervaringen willen lezen, maar ben bang deze hier ook niet te vinden.

Ik ga maar gewoon eens contact zoeken met het bedrijf die het doet.Ik zou het dan zeker láten doen. Dan heb je garantie en zij hebben het vaker gedaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:rocky2008 schreef op 24 mei 2015 @ 00:11:

antraciet het liefst, Jadaiswa...



Calvijn, nee, het is een bepaald pigment speciaal ontwikkeld voor vloerbedekking.

Je vloerbedekking moet van een bepaald materiaal gemaakt zijn om een goed resultaat te geven, anders raden ze het af.



Het pigment meng je met een vloeistof (nadat je de bedekking goed gereinigd hebt) en borstel je dan in.

Je kan het zelf doen, maar als je bang bent dat je het niet goed doet, laten doen.

Ze geven echter aan dat een egaal kleurresultaat altijd het geval zal zijn, de bedekking snel droog is door de speciale verf en kleurecht.



Omdat de bedekking gewoon prima is (nooit met schoenen naar boven bijvoorbeeld) vind ik het een serieuze optie.



En ik raad iedereen felle kleuren af als vaste vloerbedekking... het gaat vaak gewoon vervelen. Ik heb mijn lesje geleerd...



Tja als ze dat zeggen, wat houd je nog tegen?

Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt wel leuk. Ik zou het gewoon proberen als je de huidige kleur verschrikkelijk vindt. Als ik jou was zou ik het wel laten doen, zij hebben meer ervaring dus grotere kans dat het een egale vloer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wil je echt al die chemische troep in je huis?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ik zou er zelf nooit aan beginnen, want de verf moet met een drukspuit opgebracht worden. Dus je moet de hele omgeving af gaan dekken om fijne spettertjes op de rest te voorkomen.

Ik zag ook deze waarschuwing staan:



"De enige tapijtvezels die voorspelbaar gekleurd kunnen worden zijn NYLON en WOL. Andere natuurlijke vezels kunnen ook geverfd worden, maar minder voorspelbaar. Chemische vezels, zoals polyester, kunnen beter niet met tapijtverf geverfd worden. Ook een mix van nylon en polyester of wol en polyester kan beter vermijd worden om te verven met tapijtverf."



Ik zou nog liever hele goedkope nieuwe vloerbedekking erop laten leggen door bv. Kwantum of Leenbakker.
Wat voor vezel heeft je tapijt nu? Want als ik het zo lees, kan de meest gebruikte vezel voor vloerbedekking, niet geverfd worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven